Ymmärrän hyvin, miten hienolta se tuntuu, kun oppii soittamaan sillä tavalla, kun on aina halunnut. Siksi ymmärrän hyvin näitä "tiluttajia". Jos se on sitä, mitä kitaristi haluaa, ni miksei se saisi nauttia tekemisistään;) Mikä taas häiritsee näissä keskusteluissa on se, ett on sellainen ihmeellinen käsitys yllä, ett kun osaa soittaa sooloo, niinku ynkkä, ni sitt osaa ihan kaiken. Ett kun tekniikka ja nopeus on kunnossa, ni kaikki on hyvin. Nyt oikeestaan kun vuosien varrella on soittanut monenlaista musaa ja kuullu sitä livenä ymmärrän sen, miten paljon muutakin soittaminen on. Tottakai tekniikasta on hyötyä monessa mielessä, muttei se tosissaa tarkoita sitä ett noi temput opittuaan voi soittaa mitä vaan. Mutta tosissaan, jos uskoo tai haluaa soittaa tollasta koko loppuikänsä, ni se on ihan ok... ...no ei vaineskaan;) |
Tänne muuten itse asiassa pitäis tehdä uusi keskustelualue: "Tilutus: Keskustelua tilutuksesta ja siihen liittyvistä asioista, tekniikoista yms." en epäile yhtään etteikö sinne pian saataisi asiaa. Toi on parasta, mitä olen näillä palstoilla lukenut. Tiluttajille oma alue, koska se on niin suosittua. Mutta onhan tuossa ongelma, kun ei ole määritelty sitä tilutusta. Kyllä nopeasti voi soittaa ja silti se kuulostaa musiikilta. Lausahdus, minkä opin Turun guruilta: Mitkään selitykset eivät kelpaa. Soitat juuri niin hyvin, kuin soitat juuri nyt. ÄLÄ SELITÄ, VAAN SOITA!!! |
Tänne muuten itse asiassa pitäis tehdä uusi keskustelualue: "Tilutus: Keskustelua tilutuksesta ja siihen liittyvistä asioista, tekniikoista yms." en epäile yhtään etteikö sinne pian saataisi asiaa. Ja eiköhän se täyttyisi asiattomista kommenteista ja tiluttajien haukkumisesta... Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |