Aihe: Taitava kitaristitytsy
1 2
guitarmonkey
28.01.2004 16:36:14
Olipas kiinnostavaa nähdä klassisen kitaran versio Caprice 24:sta.

On tuota tullut aikoinaan itsekin treenailtua. 90-luvun alun jossain kitaralehdessä (luultavasti Guitar for the practisian musician) oli tuohon nuotit ja tablatuurit. Se oli vielä sitä kultaista aikaa kun kitaralehdissä oli kunnon tekniikkabiisejä eikä mitään Limp Biskittejä.
Leatherman
28.01.2004 16:37:45
tota avautujille sanoisin, että se oli hienoisella vitsin hivenellä höystelty lausahdus minkä tossa sanoin.
ja vielä toi kun missä sanoin että toivottavasti kukaan muu ei joudu mun lisäks kokemaan sitä, meinasin sitä kun ei ole muuta elämää kun kitara. (joka oli tosin vitsi myös)

Jep,jep hyvinhän se soitteli ja antaa mun puolesta soitella vastasuudessakin.
Tää sälli on nero.. Terv: itse Tapio Taappanen
Tanu
28.01.2004 16:56:37
Aijai, kyllä Paganini olisi itse vetänyt tuon ilman taukoja ja viiteen minuuttiin. Noh, annetaan nyt tämän kerran anteeksi.
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
Jarski
28.01.2004 19:19:44
mikä mahtanee olla kitara? Hienoa soittoa. Spektaakkelimaista.
Congi
28.01.2004 20:10:39 (muokattu 28.01.2004 20:11:21)
mikä mahtanee olla kitara? Hienoa soittoa. Spektaakkelimaista.

Ensimmäisella vai toisella? Ensimmäisella (Jie Li) on ilmeisesti joku seetrikantinen, sivut vaikuttaa eben puulta. Tytöllä löytyy myös kuusipuukantinen Hauser.

Se jälkimmäinen tyttö soittaa nykyään Greg Smallman:in kitaralla.
T.Congi
Antroid
28.01.2004 20:18:35
Koskee ensimmäistä videota:
Ällistyttävä tekniikka. Osaksi paska biisi, tai sitten onneton tulkinta paikkapaikoin. Paganiini tehnyt tuon vaan esitelläkseen taitojaan, ei tosin ihan mitä tahansa taitoja, joten annetaan anteeksi.
Niin olisi tollanen elämä ankeeta, ei aikaa ryypätä, harrastaa irtosuhteita tai tylsistyä puolikuolleeksi television ääressä.
Pienet kädet muuten tolla. Olisipa mielenkiintoista nähdä mihin joku esim. Hendrixin käden koon ja Paganiinin nopeuden ja tekniikan omaava kykenisi. Viululla tai kitaralla aivan sama, voisi tulla melko uskomatonta tuotosta.
Topah
28.01.2004 20:38:54

http://www.xuefeiyang.com/grandjota.wmv

12-vuotiaana grandjota! Toi kannattaa kattoa alusta loppuun. On sen verran monipuolinen kappale muutenkin. Kaheksan ja puolen minsan kohalla tulee hienosti virvelirumpuimitaatiotkin. Paljon erilaista tekniikka, mitä on hyödyllistä osata. Ja tuon kun tekee 12-vuotiaana, niin on suoranainen ihme. Wau!
Tony Narrows
29.01.2004 20:07:33
Osaiskohan tyttö soittaa Nothing Else Mattersin?
Toni A Salmi
kalkkuna
29.01.2004 20:56:36
Osaiskohan tyttö soittaa Nothing Else Mattersin?

OSAISIKOHAN
Brian May jr.
29.01.2004 21:08:49
Wohou, tuskin oma kitaranmaikkakaan joka on puolestaan aika lahjakas pystyisi tuohon. Ja mitä niihin venäläisiin viuluvirtuooseihin tulee, niin erääseen joulukonserttiin temppeliaukiolla(jossa minäkin olin soittamassa) tuli sellainen 10 vuoden ikäinen venäläissyntyinen pianisti vähän soittamaan. Sitä siinä tuijottelin suu rintakehässä asti. Käsittämättömiä heppuja sitä maailmassa onkin...
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
viltsu-79
12.02.2004 23:51:02 (muokattu 12.02.2004 23:51:27)
Mitä kauheaa tuossa oli? Mun mielestä aivan mieletöntä, että pystyy vetämään noin hienosti. Tuo jälkimmäinen kiinalainen on kiertänyt maailmaa ristiin rastiin ja konsertoinut monissa maissa. Antaa mestarikursseja. On saanut arvostusta monilta huippukitaristeilta. Moni haluais sellaista elämää ennemmin, kuin asumista täällä kylmässä/pimeässä suomessa. Ja ei kuule noita juttuja opita pelkällä pakottamisella. Tuo tyttö on varmaan ikionnellinen ja ikuisesti kiitollinen vanhemmilleen, jos ovat pakottaneet soittamaan. Saa nauttia esiintymisestä yms. Ja onko se paha asia, jos elämässä ei ole muuta kuin taito soittaa ja tulkita hienoimpia teoksia, mitä kitaralla voi soittaa? Vai kuinka moni täällä väittää, ettei kelpais tuommoinen virtuositeetti? Kateellisten panettelua sanon minä. ;) !

Eiköhän ne hienoimmat teokset ole niitä mitkä on itse säveltänyt ja keksinyt jotain omaperäistä.Paganini tuskin pieksee jazzmiesten korvissa Django Reinhardtia jne...Tuskinpa näittenkään henkilöiden päässä liikkuu mitään omaa.Ei ole olemassa oikeata lahjakkuutta, lahjakkuus on kykyä paneutua asioihin!Ja pakottamallahan pystyy vaikka mihin, se on kauko-idässä huomattu jo vuosituhansia sitten.Eihän aivopesty tiedä mikä on onnellinen.Onko kukaan miettinyt miksi useimmat lapsi"virtuoosit" tulevat venäjältä tai kauko-
idästä...
Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin virrata, niin teillä ei ole mitään hätää!
pwallin
13.02.2004 11:52:57 (muokattu 13.02.2004 11:58:59)

Olisipa mielenkiintoista nähdä mihin joku esim. Hendrixin käden koon ja Paganiinin nopeuden ja tekniikan omaava kykenisi. Viululla tai kitaralla aivan sama, voisi tulla melko uskomatonta tuotosta.

Käden koolla ei ole niin suurta merkitystä kuin yleisesti oletetaan. Molemmissa on etunsa. Silloin kun on kyse laajoista kuvioista joissa sormien ulottuvuus on olennaista pienikätinen ei kykene soittamaan samaa yhtä rennosti. Kyse on kuitenkin enemmän lähinnä motoriikasta ja sormien "joustavuudesta" ym. Suurista käsistä on eniten etua kun haluaa eksoottisia (ja usein vähemmän melodisiakin) juttuja aikaan. Suuret sormet voivat olla myös ongelma kun "tila" loppuu kesken.

Mikäli pienikätinen kykenee soittamaan jonkin jutun helposti ei suurisormisuus anna silloin mitään etua. Ainakaan omien kokemusten mukaan ja tutkittuani eri soittajia. Usein suurisorminen joutuu vääntämään kätensä hankalaan asentoon mahduttaakseen sormensa pieneen tilaan ja pienisorminen suoriutuu tästä helpommin varsinkin mitä korkemmilta nauhoilta soitetaan. Ja aika usein tästä syystä suurikätiset eivät käytä pikkusormea juuri ollenkaan.

Vertaile vaikka huippupianisteja joilla osalla on valtavat "luuranko" sormet ja osalla pyöreät pienet "tumput", eipä juuri eroja muuten kuin mitä biisimateriaalia he soittavat.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
viltsu-79
13.02.2004 14:43:44
Käden koolla ei ole niin suurta merkitystä kuin yleisesti oletetaan. Molemmissa on etunsa. Silloin kun on kyse laajoista kuvioista joissa sormien ulottuvuus on olennaista pienikätinen ei kykene soittamaan samaa yhtä rennosti. Kyse on kuitenkin enemmän lähinnä motoriikasta ja sormien "joustavuudesta" ym. Suurista käsistä on eniten etua kun haluaa eksoottisia (ja usein vähemmän melodisiakin) juttuja aikaan. Suuret sormet voivat olla myös ongelma kun "tila" loppuu kesken.

Mikäli pienikätinen kykenee soittamaan jonkin jutun helposti ei suurisormisuus anna silloin mitään etua. Ainakaan omien kokemusten mukaan ja tutkittuani eri soittajia. Usein suurisorminen joutuu vääntämään kätensä hankalaan asentoon mahduttaakseen sormensa pieneen tilaan ja pienisorminen suoriutuu tästä helpommin varsinkin mitä korkemmilta nauhoilta soitetaan. Ja aika usein tästä syystä suurikätiset eivät käytä pikkusormea juuri ollenkaan.

Vertaile vaikka huippupianisteja joilla osalla on valtavat "luuranko" sormet ja osalla pyöreät pienet "tumput", eipä juuri eroja muuten kuin mitä biisimateriaalia he soittavat.

Ja onhan niitä eri mensuurisia kitaroitakin vaikka muille jakaa.Pikkukäsisille lyhytskaala ja isoille pitkäskaalanen esim. Buckethead 27" mensuuri.
Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin virrata, niin teillä ei ole mitään hätää!
85423321
14.02.2004 20:32:19 (muokattu 14.02.2004 20:41:05)
On se ihmeellistä mihin nuori ihminen pystyy vanhempien tuen ja sähköshokkien avulla.

Tai ehkä tuo on otettu valtion huostaan heti synnyttyään ja siitä kasvatetaan jotain malliesimerkkiä Uudesta Sosialistisesta Superihmisestä.
Sade on Jumalan pissaa.
tatti-
16.02.2004 09:06:48
On ne Japanialaiset aikamoisia veikkoja kun tekee jo noin pieniä koneita.

Seuraavaks tulee varmaan taskukokonen tehosekoitin.

Eivaan.. en ois halunnu nähä tota pätkää kun nyt olen syvän masennuksen vallassa kun oon niin paska.. buhuu!
Rahat loppu....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)