Aihe: Apuva, minulla on jännetuppitulehdus!
1 2 3 4
LaXu
10.11.2003 19:54:43
Tämä ymmärtääkseni rannepuolella (siis kämmenpuolella).

Etkö pysty ranteet suorina (nyrkeinkään) punnertamaan? Sattuuhan se aluksi rystysiin, mutta ne kovettuu niinkuin soitossa sormenpäät.
Väsyneenä noin ei muuten sitten kannata punnertaa. Kerran toinen käsi lipes ja tulin leuka edellä maahan, hyvä etten kieleen purassu.

Kokeilin tuossa äsken, ja kyllä se selvästi paremmin sujui kuin kämmenillä, eli näemmä onnistuisi. No, punnertaminen ei oo muutenkaan mun hommaa, epäurheilullinen kun olen.

Ainakin googlettelun perusteella tuo ganglion cyst olisi ihan yleisnimitys noille pateille, olivat ne sitten sormissa tai ranteessa.
Closure
11.11.2003 12:42:15
Tällä viikolla kävin sitten fysioterapeutilla ja hän antoi mulle rannetuen ja sanoi että ei passaa soittaa kitaraa vähän aikaan. Se siitä sitten.
Sanoko se terapeutti että mistä tämmöinen jännetuppitulehdus johtuu.. siis lääketieteellisesti?
Puuro sanoo plup, jos kiehuu. Ei Ynkkä sano plup. -fortune
Closure
11.11.2003 12:42:55 (muokattu 11.11.2003 12:44:27)
Kertokaa muutkin jos tiedätte... ja miten sais estettyä...
Puuro sanoo plup, jos kiehuu. Ei Ynkkä sano plup. -fortune
ingle
11.11.2003 12:59:00
Lyö sitä!
If assholes could fly, this place would be an airport.
Ali
11.11.2003 14:46:41 (muokattu 11.11.2003 14:47:39)

Tunnetaan kai nimellä ganglion cyst myös.

Englanniksi jännetuppitulehdus on ainakin carpal tunnel syndrome.

Ja jos haluaa välttyä tältä niin kannattaa vähän rajoittaa sitä masturboimista! ;)

EDIT: Niin onhan tuo ganglion cyst varmaan vielä virallisempi nimitys (latinaa?).
Spiridon
11.11.2003 15:06:37
Kertokaa muutkin jos tiedätte... ja miten sais estettyä...

Älä rasita rannetta liikaa.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
LaXu
11.11.2003 15:20:13
EDIT: Niin onhan tuo ganglion cyst varmaan vielä virallisempi nimitys (latinaa?).

Mitään latinaa oo..ganglion cyst on ihan eri juttu kuin jännetuppitulehdus.
skebajaba
12.11.2003 10:25:13
No mutta nythän sinulla on hyvää aikaa opiskella teoriaa, treenata sävelkorvaa, jne. Ei maailma vielä tuohon kaadu.

Nimim. "käsi kipsissä 10 viikkoa viime talvena"

teorian kimppuun vaan.
mul oli kans käsi muuten boksissa melkein kolme kuukautta. oli aika vaikee soitta kitaraa siinä. veneluu murtu ihan totaalisesti urheillessa, mitä opimme: älä harrasta mitään urheilua!!!=)
oli kyl onnetonta skulata käsi paketissa, ja sit ku tottu siihen niin sai käden kuntoon ja sit vielä oudompaa.
no paremmin se soitto sujuu nyt ku sillon.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Gypsy
12.11.2003 10:33:52 (muokattu 12.11.2003 10:36:31)
Näistä kaikennäkösistä muusikoiden käsisairauksista on englanninkielistä tietoo netti täynnä. Kaikennäkösistä hermojutuista ja jännetupentulehduksesta sun muusta. Kaikennäköstä ohjetta on myös niitten ehkäsyyn. Esim pitää juoda tarpeeks. En vaan muista mitä sairautta toi juominenkin ennaltaehkäsee. Ja stressihän edesauttaa monien tommosten sairauksien syntyä.

Tosin ei kannata liikaa lukee niitä juttuja, että ei tule vainoharhaseks.
Spiridon
12.11.2003 22:05:57 (muokattu 12.11.2003 22:06:15)
Mitään latinaa oo..ganglion cyst on ihan eri juttu kuin jännetuppitulehdus.

Onhan se, mutta uskoisin että ganglion cyst on latinaa kuten noilla lääketieteellisillä on tapana.

Juu sori nyt meni jo pilikun nussimiseksi
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
Slipknotisti
13.11.2003 11:00:25
Esim pitää juoda tarpeeks. En vaan muista mitä sairautta toi juominenkin ennaltaehkäsee.

Noi patit on mulleki tuttuja vasemmas kädes... pitänee koittaa viikonloppuna jos toi auttas =)
Miksi seistä kun voi istua? Miksi istua kun voi maata?
Sammakko
13.11.2003 18:48:48

sen siitä tiluttelusta saa. paha saa aina palkkansa. ei hipeillä tommosiii onkelmii oo..
Kivittäkää kielipoliiseja!!!
Gypsy
14.11.2003 10:30:46 (muokattu 14.11.2003 20:20:50)
sen siitä tiluttelusta saa. paha saa aina palkkansa. ei hipeillä tommosiii onkelmii oo..

No kaikennäkönenhän siihen vaikuttaa. Esim se, jos pitää kitaraa matalalla, saattaa rikkoo kädet. Kaikennäkösistä huonoista soittoasennoista tulee vaivoja vaikka itellä ei ikinä ole ollukkaan vaikka en mitään lämmittelyjä ja muuta vastaavaa harrasta.
zorro
14.11.2003 13:44:26
mulla on sellanen omituinen juttu, että ku aina treenien jälkeen on ranne perkeleen kipiä. Ilman ranne tukea se on melkeempä jatkuvasti vähän kipeä, mutta soittaa en voi ilman rannetukea.

onhan se kyllä tavallaan aika "KHUULIN" näkönen tossa vasemmassa ranteessa :)
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
ICE
14.11.2003 20:17:10
mulla on sellanen omituinen juttu, että ku aina treenien jälkeen on ranne perkeleen kipiä. Ilman ranne tukea se on melkeempä jatkuvasti vähän kipeä, mutta soittaa en voi ilman rannetukea.

onhan se kyllä tavallaan aika "KHUULIN" näkönen tossa vasemmassa ranteessa :)

Tarttiskohan hankkia rannetuki? Tulee mieleen jotkut Iron Maiden promokuvat kultaselta 80-luvulta kun Murraylla&Smithilla oli "rannetuet" (ts. paksu hikinauha ranteessa). :)

Vasurin jänne alkais pikku hiljaa olemaan kunnossa. eiköhän tää oo kohta ohi.. Lord, please help me.
- sideburns forever -
Cletus Awreetus
23.12.2003 15:37:23
Osaattekos muuten sanoa, että olisikos minulla oikeassa käsivarressa joku rasitusvamma tms. kun on lihas käsivarresta paisunut ihan järjettömän kokoiseksi varsinkin kyynärpään lähettyviltä parin kuukauden sisällä. Ei kuitenkaan ole kipeä, mutta on lyhyessä ajassa kasvanut niin helvetisti...
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Negative creep
23.12.2003 17:16:38
Tähän auttoi venyttely ja säännöllinen käynti hierojalla.

öhöm... voisitko antaa osoitteen.
Jeesus palaa... Helvetissä...
Viuluviikari
28.12.2003 00:52:53
Jännetuppitulehdus on seurausta väärästä tekniikasta; liiasta lihasvoimasta ja lihasten jännittämisestä. Optimaalinen lihastonus, eli mahdollisimman pienellä lihasvoimalla aikaan saatu työ. En ole koskaan kärsinyt kyseisestä vaivasta, olen saanut oikeanlaista opetusta, mutta ne jotka siitä ovat kärsineet, heillä on ollut väärät asennot ja soitto on ollut hankalaa. Siksi tarpeeksi laadukas opetus on prioriteetti num. yksi jos haluaa olla varma että oppii hallitsemaan instrumenttia oikein. tämä ei tietenkään aina pidä paikkaansa todellisten luonnonlahjakkuuksien kohdalla.
Ze Kink
30.12.2003 15:46:13
Tarttiskohan hankkia rannetuki? Tulee mieleen jotkut Iron Maiden promokuvat kultaselta 80-luvulta kun Murraylla&Smithilla oli "rannetuet" (ts. paksu hikinauha ranteessa). :)

Ne kyllä kaikki käyttää hikinauhoja nykyään, livekeikoilla niitä näkee ainakin. Nickollakin oli viimeksi useampi kappale molemmissa käsissä ja jaloissa myös. Itsekin käytän aina välillä kesällä bändiharkoissa, kun on niin kuuma että hiki valuu käsiin. Hikinauha taas estää sen ja voi soitella ilman kosteita ja liukkaita kieliä.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
Ze Kink
02.01.2004 17:16:07
Osaattekos muuten sanoa, että olisikos minulla oikeassa käsivarressa joku rasitusvamma tms. kun on lihas käsivarresta paisunut ihan järjettömän kokoiseksi varsinkin kyynärpään lähettyviltä parin kuukauden sisällä. Ei kuitenkaan ole kipeä, mutta on lyhyessä ajassa kasvanut niin helvetisti...

Tuskin se rasitusvamma on. Mä sain rasitusvamman isovarpaaseen ja se sattu ihan h*lvetisti, en pystyny yli viikkoon kävelemään kunnolla, kun varpaan kääntely sattu ihan s**tanasti. Ehkä se on vaan kasvanut niin järjettömästä "kitarabodauksesta"?
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)