![]() 12.11.2003 10:12:41 | |
---|---|
Eli mitä mieltä olette miehen soitosta? Mun mielestä mies kepittää todella hyvin esim. Blood Sugar Sex Magikilla ja Mothers Milkilla. Uuden levyn matsku ei kokonaisuutena iske niin paljon, mutta löytyy sieltäkin hyviä juttuja. mun mielestä on aika oiva kitaristi -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- | |
![]() 12.11.2003 19:03:43 | |
onkos kukaan kuunnellut Fruscianten soolo uran levyjä? "to record only...." on aivan mahtava levy! kannattaa hankkia myös Niadra lades & usually just a t-shirt...mahtava levy tätä ja sitä toista aikaisempaa levyä olen ettinyt joka paikasta tuloksetta. ja sitten luin Fruscianten kotisivuilta, että se olis vetänyt ne (tai ainakin toisen) pois myynnistä...toiv. vain väliaikaisesti...? mutta siis, aivan John on kuningas, minun mielestä maailman paras kitaristi!!! ...shake along with anyone you like to... | |
![]() 13.11.2003 10:18:25 | |
Hyvä keskustelun aihe! Joku tuossa huusi siitä fruscianten sooloilusta ja niistä erilaisista sooloista. Die hard fanina oon kuunnellu aika monta erilaista sooloa ja ykskään ei oo tähän asti ollu huono. Jos saatte käsiinne seuraavia niin kannattaa katsoa: RHCP livenä moskovassa (pari vuotta vanha) ja Scar tissue soolot siinä. Ärsyttikö ketään muuta Moskovan konsertin leikkaus? koko ajan näytetään yleisöä, bändistä sitten sellasia 0,5 sekunnin leikkauksia. muutenkin vituttaa kun ei nykyisistä konserttivideoista saa mitään selvää, kova meininki saadaan aikaan kameraa heiluttelemalla. Olis mukava ollu nähdä jotain pidempiä pätkiä. Muutenkin aika torso se keikka, siis mitä siitä näyttivät. Olin paikalla katsomassa sen, ja olihan niillä kova meininki. Vitutti vaan olla about kilometrin päässä ja nähdä sentin kokonen flea pomppivan lavalla. ja takana olevasta hotellista tuli kaikuna biisit. välillä kävi miliisit hätyyttelemässä, mutta eturivissä näytti jo tulevan pamppua suck my kissin aikana. eipä siellä yhtään lähemmäks päässy kun mentiin 4h ennen keikkaa paikalle. ennen keikkaa joku heitti jonkun kaasupanoksen meidän vieressä, puolisen tuntia tuli siinä sitten yskiskeltyä keuhkoja pihalle. kokemus sekin. niin, ja yks känniläinen kiipes puuhun, keekoili yhdellä kädellä roikkuen latvasta pitkän aikaa ja sitten kun alas tuli tipahti niskoilleen 2m korkeudelta. 30min kesti että paarit saatiin paikalle ja varmaan tunti että pääsivät pois, kun eihän siellä kukaan päässy liikkumaan minnekkään. oli aika helvetin paljon sakkia. ei viittiny metroon mennä lähimmiltä pysäkeiltä, ennenkin porukkaa raiteille tungoksessa tippunu. siellä muuten soitti myös gorky park, jolla oli se... bang! -niminen (vai mikä lienee) hitti joskus muinoin. Str prd skrz prdel! | |
![]() 22.11.2003 23:32:49 | |
se on siisti ku sillä on joka keikalla erit soolot Hö, eikös soolo tarkota just sitä, että se on soittajan hetki lisätä oma mauste biisiin. Ei sen tarvi kuulostaa joka kerta samalta... ei ainakaan minun mielestä... " I use heavy strings, tune low, play hard and floor it. Floor it. That's technical talk. " - Stevie Ray Vaughan | |
![]() 03.01.2004 21:42:35 | |
Mä taidan olla ainoa täällä, jonka mielestä frusciante on aivan perseestä. Levyillä soitto kuulostaa kyllä todella hienolta. Ei valittamista. Mutta livenä... ei ei ei!!! Se on mahtavaa, mikäli livenä soitetaan eri sooloja ku levyllä, mikäli ne soitetaan OIKEIN!! Se vituttaa, ku frusciante soittaa niin väärässä timessa ne soolot ja lähes joka toinen nuotti on aivan vituilla. Hyvä esimerkki on esim. miten se on vetänyt keikoilla scar tissuen soolot. Levyllähän soolot otavat todella tyylitaitoisia, mutta keikoilla soundi on ollut hirveä ja soolot vielä hirveämpää kuunneltavaa. Ihan samalta kuulostaa ku siihen taustan päälle arvottais sattumanvaraisessa timessa sattumanvaraisia ääniä. Tätä mieltä minä olen. Kitara on tyhmä!!! | |
![]() 03.01.2004 22:11:24 | |
Tätä mieltä minä olen. Ja päätit kaivaa tän ylös vain varmistaaksesi, että kantasi on kaikkien tietoisuudessa? Kiinnostaa ihan liikaa. | |
![]() 04.01.2004 03:09:14 | |
Toisena legendaarinen peppers-veto under the bridge saturday night livessä joskus 92, varsinkin se intro! Sehän on ihan järkyttävä. Kaveri vetää siinä ilman motivaatiota ja muutenkin varmaan umpipilvessä! =) Ja toiseksi ei se minusta hakkaa Vaita tai Petruccii. Mutta silti Frusciante pääsee viiden tärkeimmän soittajan listalle mun listassa. Rakastan hänen tyyliään ja koko olemustaan. | |
![]() 04.01.2004 04:32:53 | |
Sehän on ihan järkyttävä. Kaveri vetää siinä ilman motivaatiota ja muutenkin varmaan umpipilvessä! =) Ja toiseksi ei se minusta hakkaa Vaita tai Petruccii. Mutta silti Frusciante pääsee viiden tärkeimmän soittajan listalle mun listassa. Rakastan hänen tyyliään ja koko olemustaan. Jep minunkin mielestä Frusciante ei ole Vain (josta tykkään) ja muiden ohi teknillisesti, mutta kumminkin korkeammalla arvostuksessani. Toinen juttu taas on, että mielestäni se under the bridgen alku kyseisessä livessä on tosi hieno! =D | |
![]() 04.01.2004 10:57:43 | |
Toinen juttu taas on, että mielestäni se under the bridgen alku kyseisessä livessä on tosi hieno! =D Eikös se ole ihan sama kuin esim. musavideossa? Ainakin mun dvdllä on. Hieno kitaristi; oma tyyli, omat jutut, itse. Jep. Loistava. Ja niin oli(on) Hillel Slovak, kummatkin yltää minun top 6.! ~ 7ender $tratocaster ~ | |
![]() 04.01.2004 13:43:34 | |
se on siisti ku sillä on joka keikalla erit soolot No joo... onhan se ihan jees että äijä lisää omia juttuja mutta ajoittain se kyllä ryssii ne jutut aika pahasti. Toisaalta Frusciante soittaa livesoolot tyylillä ja meiningillä mutta toisaalta sitten... olen Bluesmiehen kanssa samoilla linjoilla. Äijällä on välillä sellanen ote niissä sooloissa et "soitampa tässä nyt vaa jotain paskaa... kyl se yleisö diggailee" Mutta muuten. RHCP-fanina diggailen tosiaan Fruscianten omaperäistä tyyliä. Kaveri on hyvä esimerkki siitä miten niin simppelit ja yksinkertaset jutut saa kuulostamaan niin perkeleeen hyvältä ilman Vain tekniikkaa ja muita tilulilulillutuksia. Makkara on murha! -hjukke | |
![]() 04.01.2004 13:45:02 | |
Huippujätkä, vaikka pahimpina happoaikoinaan oli ihan pihalla. Mutta esim. jollakin Hampurin keikalla 90-luvun alkupuolella oli tosi kovassa vedossa noin soitannollisesti. Kai pepperseillä on ollut parempiakin kitaransoittajia riveissään, mutta kyllä Johnin kanssa parhaat biisit on syntynyt. Ja esim. Scar Tissuen soolo on upea, ja biisinä Under the Bridge on suorastaan nerokas. | |
![]() 04.01.2004 13:45:47 | |
Ja levyillä se minimalistinen tyyli kuulostaa hyvältä. Bloodsugar oli vielä "teknisempää" osiota mieheltä, mahtava levy. Livenä tosiaan melko vaihtelevaa meininkiä. "- munakennot on huumorihommaa" | |
![]() 04.01.2004 19:39:08 | |
minulle Frusciante kiteyttää kaiken, mitä olen koskaan halunnut musiikissa kuulla. kiitos ja piste. | |
![]() 04.01.2004 22:49:01 | |
Frusciante on huippu. Arvostan sitä tosi paljon lehtijuttujen ja levyjen perusteella, livenä en o nähny kertaakaan. RHCP ja Frusciante yksinäänkin kuuluu ainakin meikäläisen tärkeimpiin inspiraattoreihin. To record only water for ten days on hyvä kiekko, konerummuista huolimatta. Toisaalta, konerummut antaa paljon tilaa kitaralle! RHCP kiekoista suosikkini on Blood Sugar Sex Magic ja Californication. | |
![]() 05.01.2004 03:15:58 | |
Frusciantella on soitossaan kyllä järjetön groove ja ihan oma näkemys. Välillä soitto kuulostaa siltä, että kitara olisi ensimmäistä kertaa kädessä mutta kaikki on tarkoituksenmukaista. Tykkään paljon. "La tristesse durera toujours." (V. van Gogh) | |
![]() 08.01.2004 09:12:08 | |
Fruscianten soololevyillä on ihan siistejä(kin) juttuja myös,karua näkemystä. Jotenkin mies on malliesimerkki jätkästä joka soittaa oikeasti sydämellään eikä vain aivoillaan, soolotkin yleensä aika vaatimattomia noin suorituksina mutta ei asiaa edes tule mietittyä niiden sopiessa itse biiseihin aivan mainiosti. Ihmisenäkin Frusciante vaikuttaa miellyttävämmältä kuin esimerkiksi Flea joka taitaa olla aika täynnä omaa taitoaan...Les Claypool on sitäpaitti parempi. "It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks- | |
![]() 08.01.2004 17:08:17 | |
Kerrastaan loistava kitaristi ja säveltäjä. To record only water.. on aivan loistava levy. Yksityiselämässään ei kyllä homma ole aina ihan hanskassa pysynyt, mutta se ei kuulu tähän.. | |
![]() 09.01.2004 01:55:13 (muokattu 09.01.2004 01:55:34) | |
Frusciantella oli kovia juttuja BSSM -levyllä. RHCP:stä ero(tt)amisen jälkeen toimittajat kuvausryhmineen "löysivät" miehen, oli pahannäköisessä kunnossa tuolloin. Elävä luuranko, kädet reikiä täynnä ja mies täysin pihalla ja toivonsa menettäneenä. On ihme, että on vielä hengissä. Nykypäivän soittoon tuon jakson vaikutusta on paha sanoa. Bändin musiikki on nyt niin erilaista kuin silloin. Freemasons rule the country ! | |
![]() 10.01.2004 00:16:23 | |
RHCP:stä ero(tt)amisen jälkeen toimittajat kuvausryhmineen "löysivät" miehen, oli pahannäköisessä kunnossa tuolloin. Elävä luuranko, kädet reikiä täynnä ja mies täysin pihalla ja toivonsa menettäneenä. On ihme, että on vielä hengissä. Joo tuo pätkä näytettiin taas vasta VH-1 kanavalta jossakin ohjelmassa ja täytyy sanoa että oli tosiaan aika järkyttävää kateltavaa. Omalla tyylillään loistava kitaristi ja parin live-DVD:n perusteella osaa myös esiintyä. | |
![]() 10.01.2004 01:27:01 | |
se on siisti ku sillä on joka keikalla erit soolot tää oli paha :D Rusty Cooley | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)