Aihe: Brian May
1 2 3 4 5
Player
28.09.2003 21:00:34
Brian May on yksinkertaisesti nero ja törkeen hyvä soittaja.
Ja se soittaa suohon kaikki tiluttajat mennen tullen.
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
Brian May jr.
29.09.2003 20:43:54

Tässä otettiin esille tekniikka ja nopeus. Tuntuu oudolta, että kitaristi jonka tyyliin ei välittömästi kuulu nopea soittaminen, luokitellaan astetta hitaammaksi kitaristiksi. Miksi koko ajan pitäisi vetää sata lasissa, vaikka sellaiseen pystyisikin? Kyllä Brian May osaa nopeastikin soittaa, mutta ei välttämättä näe perusteltua syytä ilmaista itseään siitä lähtökohdasta.

Niinpä.
Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Pluto
01.10.2003 12:10:55
Joo, hehkutetaan nyt vielä vähän...

Eli onhan se May aivan uskomattoman hyvä kitaristi. Ei sortunut rämpyttelemään viittä minuuttia hirveän kuuloista roskaa joka biisissä, vaan loi upeita melodioita, harmonioita ja riffejä.

Ja se SOUNDI. Niin paksu ja kermainen, täysin eri luokkaa kun esim. Vain ja Satrianin ylikompressoidut digitaalipaskat, jotka ovat helvetin ohuita ja sattuvat ainakin minun korviini.
Hey silly, I got a fork.
Robert
01.10.2003 12:50:18
Joo onhan se Brian May aika äijä. Omaperäistä ja tyylitajuista soittoa. Queenin basistillakin oli aika näppärät kuviot...
Mix sä niinqu luit tän?
Brian May jr.
01.10.2003 13:43:58 (muokattu 01.10.2003 13:44:56)
Joo onhan se Brian May aika äijä. Omaperäistä ja tyylitajuista soittoa. Queenin basistillakin oli aika näppärät kuviot...

John Deaconilla, niin oli.

2 sanaa:
Queen rocks.
Player
01.10.2003 17:24:22 (muokattu 01.10.2003 17:24:30)
2 sanaa:
Queen rocks.

Ja joka sana on totta
Ukko
01.10.2003 18:18:42

Mutta itse asiaan. May on ehdottomasti monipuolisimpia ja omaperäisimpiä rock-kitaristeja. Queenin lisäksi olen seurannut äijän soolotuotantoa. Vuonna -98 näin Brian May Bandin livenäkin- homma toimi kyllä loistavasti.
May on planeetan kärkikitaristeja. Kuunnelkaa Queenin levyt ja nimenomaan kitarasovituksia. Ei se ole mikään tilulilu ukko vaan soittaja. May on oma käsitteensä muutaman muun kitaristin kanssa. Eikä niitä ole loppujen lopuksi montaa.
LaXu
01.10.2003 18:50:50
John Deaconilla, niin oli.

2 sanaa:
Queen rocks.

Eipä sitä paljoa tuon paremmin voi sanoa.
Definhel
01.10.2003 20:21:36
Eipä sitä paljoa tuon paremmin voi sanoa.

Queen fucking rocks.
Pessimisti on realisti. Optimisti on kitaristi. Basisti on rasisti.
Super-Jari
01.10.2003 20:22:50
Queen fucking rocks.

fucking Queen rocks
hevi ja metalli on ihan eri asioita. hevi on semmosta hyvää, esim. deep purple, iron maiden, Led Zeppelin, Uriah Heep, yms. Hevi sit on semmosta miss ei oo mitään järkee, just niinku Kotiteollisuss, Bodom yms. -vniskanen
BaariMikko
02.10.2003 03:29:20

Brian May on ehdottomia suosikkejani. Hänen orkestrointitaitonsa ovat uskomattomat, ja kun niihin vielä yhdistetään hieno ja omaperäinen soundi, niin lopputuloksena on täyttä asiaa.

Kuunnelkaa vaikka "Good Company", löytyy A Night At The Operalta. Tai joku vanha 70-luvun puolenvälin livepätkä, jossa May vetää yksinään delayn kanssa.
Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse.
Myydään vahvistin.
Super-Jari
02.10.2003 07:45:58
Kuunnelkaa vaikka "Good Company", löytyy A Night At The Operalta.

Ne on kyllä ihan loistavia ne kitara jutut tuossa biisissä. Hauskoja.
hevi ja metalli on ihan eri asioita. hevi on semmosta hyvää, esim. deep purple, iron maiden, Led Zeppelin, Uriah Heep, yms. Hevi sit on semmosta miss ei oo mitään järkee, just niinku Kotiteollisuss, Bodom yms. -vniskanen
Flash
02.10.2003 08:59:20

Itsetehdyn kitaran, Deacy ampin ja Voxien myötä myös soundi poikkesi olennaisesti valtavirrasta.

Se Voxin Brian May signature model vahvistinhan perustuu juuri tuohon Deacyyn. Siihen on vain lisätty säätömahdollisuuksia, joita alkuperäisestä ei löydy. Ne mahdollistavat ko. vahvistimen käyttämisen paremmin yksinään.

Mutta vaikka hankkisi kaikki tarvittavat kamat joilla pitäisi pystyä emuloimaan Mayn saundia niin en usko, että siihen oikeasti kukaan pystyy. Sen verran omaperäisestä kitaristista on kyse.

Kuulun siis myös Mayn ihailijoihin!
Rust Never Sleeps
Pluto
02.10.2003 09:01:03
Niin ja sehän soittaa kolikolla, eikä plekulla. Siitäkin varmaan tulee pari astetta erilainen soundi.
Hey silly, I got a fork.
Brian May jr.
02.10.2003 14:43:20
Niin ja sehän soittaa kolikolla, eikä plekulla. Siitäkin varmaan tulee pari astetta erilainen soundi.

Kolikolla??Nyt tuli muuten todella yllättävän tieto.
Pluto
02.10.2003 15:40:40

Joo, olen aika varma että asia on näin.
Hey silly, I got a fork.
jannu
02.10.2003 15:43:56

Jep. Taisi olla kahden pennyn kolikko, jos oikein muistan.
Swan
02.10.2003 15:54:35
Jep. Taisi olla kahden pennyn kolikko, jos oikein muistan.

Kuuden pennyn, jos tarkkoja ollaan. Olen saattanut lukea, että siitäkin on tehty Brianille oma mallinsa. :D
Ota rennosti, ja olet virtuoosi - niin minäkin!
Brian May jr.
02.10.2003 16:03:41
Kuuden pennyn, jos tarkkoja ollaan. Olen saattanut lukea, että siitäkin on tehty Brianille oma mallinsa. :D

Nonih, kaikki tilailemaan kuuden pennyn omamallisia kolikkoja:Dvaan ei vainenkaan, Brian Maytä on vain ja ainoastaan yksi. Pitääkin tästä lähteä kehittelemään omia soundeja ja tyylejä...
Player
02.10.2003 16:48:37
Mun mielestä se soitteli jollain vanhalla viiden pennyn kolikolla, mut joka tapauksessta pennyn kolikko se oli mut en muista minkä arvonen.
No turha täst on tappelemaankaan ruveta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)