Brian May jr. 26.08.2003 20:58:37 (muokattu 26.08.2003 21:02:24) | |
---|
Kertokaa miten voi opetella tilutusta? Mä muut asiat osaan, mutta mulla on hitaat sormet. Ootkos muuten ihan varma että osaat muut asiat, kaikki mahdolliset rock,-blues,-ja jazzmuunnelmat, kromaattijutut sun muut?epäilen. Noita "asioita" on katsos aika paljon, ja jos osaisit ne kaikki olisit luultavasti hakemassa levytyssopimusta tilutusneuvojen sijaan. Metal up yer ass or I'll do it for ya! |
Prome 26.08.2003 23:39:45 | |
---|
No perhana. Ei tilutuksella ole välttämättä tarkoituskaan saada aikaan mitään taiteellista. Tiluttaminen on hauskaa! No öö. Kohtuuden rajoissa. Moni vaan ei tajua sitä. Muista ei ole hauskaa kun joku tiluttaa. Kävikö mielessä? :) |
Dick Parker 27.08.2003 10:15:06 | |
---|
Edelleen muistuttaisin näitä innokkaita tilualoittelijoita siitä, että tiluttaminen on todella kätevä taito, mutta on aivan perseestä tehdä sillä musiikkia (lue: yngwie malmsteen). Kuka jaksaa tosissaan kuunnella musiikkia, joka kuulostaa tiluttamisen harjoittelemiselta? Itse harjoittelen tiluja ehkä noin pari kertaa viikossa. Soitan yleensä n. 2h päivässä (tänään en ole edes koskenut, taitaa nukkuminen jäädä vähälle :D ) josta jaksan ehkä tiluttaa n. 10 minuuttia. Tilutus parantaa koordinaatiota ja nopeutta (duh) mutta sen liiallinen käyttö on mautonta ja.. helvetti, kyllä minä sanon sen: SE ON EPÄMUSIKAALISTA. Tulipahan sanottua. Nyt on hyvä olo :) Taas kerran sanoisin, että kuuntele ensin levyjä kuin arvostelet. Kyllä Yngwie Malmsteenin, Vinnie Mooren, Marty Friedmanin yms. soitossa on kyse muustakin kuin sormiharjoituksista. Ja kyllä tiluttajilla on yleensä parempi tatsi ja kuulokorva kuin monilla muilla soittajilla. Tämäkin on tosin makuasia, josta ei jaksaisi aina kiistellä. |
Ossi 27.08.2003 10:41:18 | |
---|
Ja kyllä tiluttajilla on yleensä parempi tatsi ja kuulokorva kuin monilla muilla soittajilla. ?? "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Gypsy 29.08.2003 17:11:36 | |
---|
Ja kyllä tiluttajilla on yleensä parempi tatsi ja kuulokorva kuin monilla muilla soittajilla. Tämäkin on tosin makuasia, josta ei jaksaisi aina kiistellä. Hä, parempi korva ja tatsi on makuasia?? Korva on hyvä kun korva on hyvä. Eihän siihen vaikuta mitkään makukysymykset |
Prome 29.08.2003 17:15:08 | |
---|
Taas kerran sanoisin, että kuuntele ensin levyjä kuin arvostelet. Kyllä Yngwie Malmsteenin, Vinnie Mooren, Marty Friedmanin yms. soitossa on kyse muustakin kuin sormiharjoituksista. Ja kyllä tiluttajilla on yleensä parempi tatsi ja kuulokorva kuin monilla muilla soittajilla. Tämäkin on tosin makuasia, josta ei jaksaisi aina kiistellä. Taas kerran vois sanoa, että mitäköhän niin pahaa mä tein, kun mua rangaistaan näillä idioottimaisuuksilla.. Mistä lähtien tilumiehillä on ollut parempi musiikkikorva? Oletko itse tilumiehiä? Aivot näyttää ainakin pehmenevän. |
Nuages 29.08.2003 18:49:40 (muokattu 29.08.2003 18:57:02) | |
---|
Taas kerran vois sanoa, että mitäköhän niin pahaa mä tein, kun mua rangaistaan näillä idioottimaisuuksilla.. Mistä lähtien tilumiehillä on ollut parempi musiikkikorva? Oletko itse tilumiehiä? Aivot näyttää ainakin pehmenevän. Ääääh! Siinä vaiheessa, kun lähdetään vertailemaan muusikkoja, ollaan pahasti hakoteillä. Musiikki ei ole kilpailua. Musiikki on taidetta. Jos joku pitää "tilumusiikista", niin sitten pitää. Siihen ei pitäisi meillä kenelläkään olla mitään sanomista. Yngwie ja muut tilumiehet ovat erittäin taitavia ammattilaisia. Se on täysin eri asia, pitääkö kuuntelija heidän musiikistaan. Jokaisella on oma maku. En minäkään erityisemmin kuuntele tällaista musiikkia, mutta jotenkin pistää silmiin tällaiset turhat väittelyt. Tulee tästä väittelystä mieleen vanhat kunnon: "Jos Teräsmies ja Hämähäkkimies tappelis niin kumpi voittais!?!?" Eikö nämä keskustelut voitaisi jo haudata? Mene pois. |
Dick Parker 29.08.2003 19:49:40 | |
---|
Taas kerran vois sanoa, että mitäköhän niin pahaa mä tein, kun mua rangaistaan näillä idioottimaisuuksilla.. Mistä lähtien tilumiehillä on ollut parempi musiikkikorva? Oletko itse tilumiehiä? Aivot näyttää ainakin pehmenevän. No, tiluttajuudestani en tiedä, mutta mitä jos tekisit sillä tavalla, että vetäisit vitun päähäsi. |
Nuages 29.08.2003 20:09:07 (muokattu 29.08.2003 20:09:20) | |
---|
...että vetäisit vitun päähäsi. Hohhoijaa. Kylläpäs on asiallista ja rakentavaa keskustelua. Jospa Hulk on sittenkin voimakkaampi, kuin Hämähäkkimies ja Teräsmies yhteensä. Mene pois. |
Cletus Awreetus 29.08.2003 20:14:10 (muokattu 29.08.2003 20:14:25) | |
---|
Ääääh! Siinä vaiheessa, kun lähdetään vertailemaan muusikkoja, ollaan pahasti hakoteillä. Musiikki ei ole kilpailua. Musiikki on taidetta. Jos joku pitää "tilumusiikista", niin sitten pitää. Siihen ei pitäisi meillä kenelläkään olla mitään sanomista. Yngwie ja muut tilumiehet ovat erittäin taitavia ammattilaisia. Se on täysin eri asia, pitääkö kuuntelija heidän musiikistaan. Jokaisella on oma maku. En minäkään erityisemmin kuuntele tällaista musiikkia, mutta jotenkin pistää silmiin tällaiset turhat väittelyt. Tulee tästä väittelystä mieleen vanhat kunnon: "Jos Teräsmies ja Hämähäkkimies tappelis niin kumpi voittais!?!?" Eikö nämä keskustelut voitaisi jo haudata? Plussa (+) tuli... Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
Nuages 29.08.2003 20:21:45 | |
---|
Ja lisättäköön tähän vielä, että nopeastikin VOI soittaa tyylillä. Kuunnelkaa Django Reinhardtia. Mene pois. |
Järvihirviö 29.08.2003 20:29:05 | |
---|
No, tiluttajuudestani en tiedä, mutta mitä jos tekisit sillä tavalla, että vetäisit vitun päähäsi. Eipä nimimerkki miestä pahenna. Mulkku oikein isolla D:llä (englanniksi dick). Mä hajoilen sun juttuihin. |
Härski 29.08.2003 20:51:18 | |
---|
Yhdyn Ossin ihmettelyyn. |
Vestu 29.08.2003 21:24:59 (muokattu 29.08.2003 21:25:17) | |
---|
Jahah.. Mr. Antitilu (Prome) täälläkin vauhdissa. Mikä ihme siinä tilussa noin pistää ärsyttämään? Pitää oikein joka paikassa vahtia ettei kukaan vahingossakaan ylistä ynkkää tai jotain muuta kitaristia joka sattuu olemaan nopea sormistaan. Itse pidän tiluttamisesta ja tilua on miellyttävää kuunnella. Like father like scum |
Järvihirviö 29.08.2003 21:28:02 | |
---|
Itse pidän tiluttamisesta ja tilua on miellyttävää kuunnella. Ja ketäs se sitten kiinnostaa? |
Vestu 29.08.2003 21:29:17 | |
---|
Ja ketäs se sitten kiinnostaa? vaikka äitiäs? Like father like scum |
Prome 29.08.2003 21:30:18 | |
---|
vaikka äitiäs? Vittu mikä kersa. |
Järvihirviö 29.08.2003 21:31:13 | |
---|
Vittu mikä kersa. Ei, tilumies vaan. With all respect. |
Vestu 29.08.2003 21:33:58 | |
---|
Vittu mikä kersa. Vittu mikä teini. V-sanat mukaan ja homma sitä kautta käyntiin.. vastasin turhaan kirjoitukseen turhalla kirjoituksella ja tuo kyseinen "äitis oli" -läppä on #muusikoiden.netin juttuja. Like father like scum |
Järvihirviö 29.08.2003 21:36:09 | |
---|
Vittu mikä teini. V-sanat mukaan ja homma sitä kautta käyntiin.. vastasin turhaan kirjoitukseen turhalla kirjoituksella ja tuo kyseinen "äitis oli" -läppä on #muusikoiden.netin juttuja. Tuolla logiikalla teit siis itsestäsi teinin...Ja on se hyvä aina itselleen uskotella, että muut tuntevat "sisäpiiriläpät". |