Jucciz 06.08.2003 21:08:11 | |
---|
Niin, faktahan on että Vai ja Satriani ovat monipuolisimmat kitaristit Telluksella. Kannattaa aina varoa mielipiteitä, jotka esitetään "Faktahan on, että" -muodossa. Satriani ei minun mielestäni yllä likimainkaan samalle viivalle Vain kanssa, joka hänkään ei kyllä mielestäni yllä monien vielä paljon monipuolisempien kitaristien tasolle. Kumpaakin, Satriania ja Vai:ta yhdistää Ibanezin lisäksi se seikka, että kumpaakaan miestä ei ikinä pitäisi päästää soittamaan mitään ilman säröä. Jos siedettävää matskua syntyy ainoastaan särö päällä ja silloinkin joukossa on jos jonkinmoista musiikillisen eheyden kannalta yhdentekevää tekniikkabriljeerausta, on ainakin minulla suuri kiusaus väittää, että monipuolisuus ei ole sana, joka tulee ensimmäisenä mieleen. On Telluksella silti huomattavan monta kitaristia, joista tuskin koskaan tulee edes Satriania. Harmillista. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
PoLFus 06.08.2003 21:41:35 | |
---|
Kannattaa aina varoa mielipiteitä, jotka esitetään "Faktahan on, että" -muodossa. Satriani ei minun mielestäni yllä likimainkaan samalle viivalle Vain kanssa, joka hänkään ei kyllä mielestäni yllä monien vielä paljon monipuolisempien kitaristien tasolle. Kumpaakin, Satriania ja Vai:ta yhdistää Ibanezin lisäksi se seikka, että kumpaakaan miestä ei ikinä pitäisi päästää soittamaan mitään ilman säröä. Jos siedettävää matskua syntyy ainoastaan särö päällä ja silloinkin joukossa on jos jonkinmoista musiikillisen eheyden kannalta yhdentekevää tekniikkabriljeerausta, on ainakin minulla suuri kiusaus väittää, että monipuolisuus ei ole sana, joka tulee ensimmäisenä mieleen. On Telluksella silti huomattavan monta kitaristia, joista tuskin koskaan tulee Satriania. Harmillista. faktahan on, että toi on su mielipide ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
Jacker 06.08.2003 23:47:57 | |
---|
No kaikillahan on oma tyylinsä ja Vailla on omansa. Ja sit vielä tosta DT:n soittotyylistä. Niitten musiikki vaatii aika paljon keskittymistä mut kyllä Petrucci ja Portnoy riehuu mun mielestä ihan kiitettävästi. |
kunnasja 07.08.2003 09:23:49 | |
---|
No kaikillahan on oma tyylinsä ja Vailla on omansa. Ja sit vielä tosta DT:n soittotyylistä. Niitten musiikki vaatii aika paljon keskittymistä mut kyllä Petrucci ja Portnoy riehuu mun mielestä ihan kiitettävästi. Portnoy kyllä... Petrucci ei kylläkään riehu sitten laisinkaan. LaBriekin enemmän. Näin tossa sen mikälie-Alien-videon Steve Vailta, jossa se vetää kaikki biisit (ainakin muka) livenä triobändillä. Muuten justiinsa asiallista meininkiä, mutta se puvuntakki helv... pois. Joe Satriani? Antakaa anteeksi, mutten ole kuullut tältä kaverilta mitään mikä olis vakuuttanu - kolmea levyä olen kuullut. Kai se sit on tekninen, mutta ei niistä biiseistä saa kuunneltavia tekemälläkään. IMO IMO IMO ... Visit http://www.helionprog.com |
funkypick 07.08.2003 09:50:06 | |
---|
Mäki tykkäsin ennen Scofieldistä, mut sit näin kuvia ja huomasin, että se on KALJU!!! Siis miten voi olla KALJU!!!! Ei mitään tyyliä. You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough. |
PoLFus 07.08.2003 10:15:00 | |
---|
Joe Satriani? Antakaa anteeksi, mutten ole kuullut tältä kaverilta mitään mikä olis vakuuttanu - kolmea levyä olen kuullut. Kai se sit on tekninen, mutta ei niistä biiseistä saa kuunneltavia tekemälläkään. IMO IMO IMO ... musta satrianin biisit ovat kuunneltavaa parhaimmillaan!
~ why everybody always pickin' on me? ~ |
Cletus Awreetus 07.08.2003 10:24:13 | |
---|
musta satrianin biisit ovat kuunneltavaa parhaimmillaan! Kyllä. Koko "Surfing With The Alien" -levy varsinkin on loistavaa kuunneltavaa. Muut levyt eivät niin täydellisiä ole mutta jokaiselta löytyy niitä helmiä. Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
Uli Con Carne 07.08.2003 10:34:12 | |
---|
Kumpaakin, Satriania ja Vai:ta yhdistää Ibanezin lisäksi se seikka, että kumpaakaan miestä ei ikinä pitäisi päästää soittamaan mitään ilman säröä. Kyllä minusta Vain "Tender Surrender" on aikamoinen kipale (joskin Villanova Junction-goes-Santana -johdannainen), puhumatta uskomattomasta soolosta mitään niin se cleanilla soitettu intro on aivan älyttömän kaunis. :) |
Jucciz 07.08.2003 12:17:23 | |
---|
Joe Satriani? Antakaa anteeksi, mutten ole kuullut tältä kaverilta mitään mikä olis vakuuttanu - kolmea levyä olen kuullut. Kai se sit on tekninen, mutta ei niistä biiseistä saa kuunneltavia tekemälläkään. IMO IMO IMO ... Samoilla linjoilla. Satriani on ollut mulle aina "Band-in-a-Boxilla tehtyjen taustakomppien päälle räpellettyjä asteikoita ilman sen kummempaa musiikillista kehittelyä, tematiikkaa tai jännitettä". Kuitenkin, Joe Satriani -niminen(?) levy oli erittäin positiivinen yllätys. Olikohan kappale nimeltään Cool #9 vai mikä, anyway, todella letkeää meininkä ja ihan hienoja melodioitakin. Levyllä oli pari muutakin hyvää, hieman bluesahtavaa biisiä. Mutta ne soolot, soolot! Niihin Satriani saisi panostaa rutkasti. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Swan 07.08.2003 12:23:05 | |
---|
Kyllä minusta Vain "Tender Surrender" on aikamoinen kipale (joskin Villanova Junction-goes-Santana -johdannainen), puhumatta uskomattomasta soolosta mitään niin se cleanilla soitettu intro on aivan älyttömän kaunis. :) The Crying Machine kuulostaa minun korvaani aika paljonkin Santanalta. Kummallista... :) Mutta eivät nuo Sisters ja Boy from Seattlekaan ole mitään huonoja cleaneja esityksiä Steveltä. For the Love of God on kuitenkin oma suosikkini. Ota rennosti, ja olet virtuoosi! |
Mr. Wolf 07.08.2003 12:25:37 | |
---|
Pidän kyllä Steven tuotannosta, mutta joskus aina ihmettelen, että eikö niitä naamattomia tiluja olis voinut karsia. Esim. for the love of god ois parempi ilman niitä naamattomia tiluja. |
PoLFus 07.08.2003 13:05:38 | |
---|
Samoilla linjoilla. Satriani on ollut mulle aina "Band-in-a-Boxilla tehtyjen taustakomppien päälle räpellettyjä asteikoita ilman sen kummempaa musiikillista kehittelyä, tematiikkaa tai jännitettä". Kuitenkin, Joe Satriani -niminen(?) levy oli erittäin positiivinen yllätys. Olikohan kappale nimeltään Cool #9 vai mikä, anyway, todella letkeää meininkä ja ihan hienoja melodioitakin. Levyllä oli pari muutakin hyvää, hieman bluesahtavaa biisiä. Mutta ne soolot, soolot! Niihin Satriani saisi panostaa rutkasti. tuo on satrianin huonoin levy mun mielestä...kuunteleppa surfing with the alien tahi flying in a blue dream ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
kid ego 07.08.2003 13:28:30 | |
---|
Samoilla linjoilla. Satriani on ollut mulle aina "Band-in-a-Boxilla tehtyjen taustakomppien päälle räpellettyjä asteikoita ilman sen kummempaa musiikillista kehittelyä, tematiikkaa tai jännitettä". Mun mielestäni Joe hallitsee erinomaisesti juuri nuo mainitsemasi kehittelyt ja jännitteet. Termi "tematiikka" meni yli hilseeni, en kommentoi. Riippuu tietenkin, jos olet sattunut kuuntelemaan Surfing With The Alien -levyn niin se oli meloista efektihässäkkää, vielä pahempaa kuin muut levyt. Hanki käsiisi Crystal Planetin nelosraita Love Thing. Kuitenkin, Joe Satriani -niminen(?) levy oli erittäin positiivinen yllätys. Olikohan kappale nimeltään Cool #9 vai mikä, anyway, todella letkeää meininkä ja ihan hienoja melodioitakin. Levyllä oli pari muutakin hyvää, hieman bluesahtavaa biisiä. Siinä se tuli. Älä anna tekniikan häiritä itseäsi. Mutta ne soolot, soolot! Niihin Satriani saisi panostaa rutkasti. Joo, vähän hitaammin saisi soittaa ja upottaa niitä melodioita sooloihinsakin. Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |
Prome 07.08.2003 14:24:45 | |
---|
En mä enää ymmärrä.. pisteet laskevat lavashown takia? Itse olen aina pitänyt Vain elehtimisestä. Perhanan hauska katella sen pelleilyä siellä. Verraten esim. DT:n "yleisön mukaansa tempaavaan" lavashowhun. Kyllähän sitä kuuntelee, mutta keikalla voisi kyllä tulla vähän tylsää. Juu, Petruccilla ei kyllä ole minkäänlaista lavashowta missään livessä minkä olen nähnyt.. Ja pisteet tosiaan siitä, että Vai pystyy vetämään lavashowta samalla kun soittaa vaikeita zipaleita. |
JMP 07.08.2003 17:23:31 | |
---|
Maailman vauhdikkaimman lavashownhan vetää tietenkin Mark Knopfler. ;) |
MeatPie 07.08.2003 17:46:11 | |
---|
Kumpaakin, Satriania ja Vai:ta yhdistää Ibanezin lisäksi se seikka, että kumpaakaan miestä ei ikinä pitäisi päästää soittamaan mitään ilman säröä. Oletko kuullut Satrianilta esim. biisejä Midnight, Brother John tai Day At The Beach? Mielestäni todella hyvin toimivaa puhtaalla soundilla soitantaa, vieläpä pelkällä kitaralla soitettua. |
PoLFus 07.08.2003 18:53:45 | |
---|
day at the beach...siinä on todella tatsia! ja omalaatunen tekniikka...se llanen täppäys.. ja sitten vielä toi tears in the rain ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
kimurantti1 08.08.2003 15:56:05 | |
---|
Kuinka moni kuuntelee Vain musiikkia ihan musiikin takia, vai sen takia että on kerpeleen hienoa kuunneltavaa kun tyyppi soittaa niin hyvin...itse kuuntelen aika lailla molemmista syistä... |
PoLFus 08.08.2003 16:33:25 | |
---|
Kuinka moni kuuntelee Vain musiikkia ihan musiikin takia, vai sen takia että on kerpeleen hienoa kuunneltavaa kun tyyppi soittaa niin hyvin...itse kuuntelen aika lailla molemmista syistä... minäkin ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
Swan 08.08.2003 16:36:31 | |
---|
Kuinka moni kuuntelee Vain musiikkia ihan musiikin takia, vai sen takia että on kerpeleen hienoa kuunneltavaa kun tyyppi soittaa niin hyvin...itse kuuntelen aika lailla molemmista syistä... Minäkin tykkään. Tosin kyllä Steveltä löytyy jokunen biisi, jota ei kerta kaikkiaan jaksa kuunnella (1-2 per levy), mutta suurin osa on kuitenkin hienoa tavaraa. Ota rennosti, ja olet virtuoosi! |