Aihe: Paul Gilbert?
1 2 3
Jabe
11.08.2003 14:07:06

Tuossa Guitargeekistä yksi esimerkki set-up: http://guitargeek.com/rigview/403/
ovassa
15.08.2003 16:54:44

Ace Frehley on silti aina rokimpi kuin nuo tiluttelijat yhteensä.
Gypsy
15.08.2003 22:14:27 (muokattu 15.08.2003 22:14:39)
Onhan Ace Frehley nyt aina kovempi kun jotkut tietokonenörtin näköset tiluttelijat ibanezeineen. Ace on kuningas
PoLFus
16.08.2003 09:21:28

Onhan Ace Frehley nyt aina kovempi kun jotkut tietokonenörtin näköset tiluttelijat ibanezeineen. Ace on kuningas

toi tarkottaa vaan sitä, ettet ole kuullut Gilbertin Burning Organ - levyä!
~ why everybody always pickin' on me? ~
kid ego
16.08.2003 13:03:33

Paul Gilbert ei ole tietokonenörtin näköinen, mutta osaa soolojen ohessa riffitelläkin ja tehdä hienoja biisejä.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Cletus Awreetus
16.08.2003 15:02:43
Ace Frehley on silti aina rokimpi kuin nuo tiluttelijat yhteensä.

Onhan Ace rokimpi kuin joku Michael Angelo. Mutta Angus Young on taas rokimpi kuin Ace. Ace Frehley ei kuitenkaan taida hirveästi improvisoida livenä (ainakin näkemäni/kuulemani perusteella), että siinä taidossa taitaa nämä "tilusviiptäp"-äijät mennä ohi.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
pwallin
16.08.2003 16:47:09

Käyttää myös muitakin Laneyn vahvareita. Ainakin GH100L:ää. Sanoi kerran jossain että sillä on useampia nuppeja ja kaappeja käytössä lavalla joita sitten vaihtelee soundin mukaan. Kielsi käyttävänsä erillisiä säröpedaaleja. Tosin kyllähän pedaaleillakin saa varmaan samantapaista soundia helposti aikaan jos jaksaa soveltaa.

Hassu juttu. Muistan lukeneeni jostain, että se käyttäisi säröpedaalejakin ja erityisesti vanhoja fuzzeja. Kuulemma sitä parempi soundi mitä enemmän kohisee... ja ainakin Electro Harmonicsin Big Muffi on yhdellä videollakin ainakin taustakuvana, joten luulen siksikin että kyllä siellä jotain pedua välissä on ainakin ajoittain. Toisaalta jos vain vahvistimen oma särö on käytössä, niin onko tosi että Laneystä lähtee sitä noin paljon vakiona? Miehen soundi on melkein säröisin mitä olen kuullut ja vähän tukkoinenkin tavallaan, muttei silti mene täysin mössöksi kuten ensin luulisi. Hoksasin että Turbo Ratt omaa vähän samaa karaktääriä (siis omaan systeemiini liitettynä) ja pää menee sekaisin asiaa ihmetellessä...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Gypsy
16.08.2003 16:52:55 (muokattu 16.08.2003 16:57:04)
Ace on kingi. Mun mielestä ihan parasta melkein mitä kitaralla voi saada aikaan. En mä tykkää yhtään noista gilberteistä ja dilberteistä. Ja acehan ite on tehny alkuaikoina nää savupommit ja muut skeidat kitaroihinsa. Ja ei mun mielestä kellään noilla tiluttelijoilla oo niin legendaarisia kitarajuttuja kun acella

Paul Gilbert ei ole tietokonenörtin näköinen, mutta osaa soolojen ohessa riffitelläkin ja tehdä hienoja biisejä.

Siis paul gilberthän on ihan jonkun äitin kultamussukkatietokonenörtin näkönen. Ja ace osaa soolojen ohessa riffitelläkkin. Ja acen riffit on legendaarisia. Kuten myös soolot. Ja eikö ace osaa tehä muka biisejä? Myöntäkää nyt jo että ei ne Gilbertit ja dilbertit osaa kun soittaa. Ei ne luovat tyypit löydy noista kitaravirtuooseista
Antti1
16.08.2003 18:58:38
Hassu juttu. Muistan lukeneeni jostain, että se käyttäisi säröpedaalejakin ja erityisesti vanhoja fuzzeja.

No on kyllä kumma, mutta saattaahan olla että nämä haastattelut, tai mitälie, on tehty ihan eri aikaan ja setuppi on siinä välissä muuttunut.

Toisaalta jos vain vahvistimen oma särö on käytössä, niin onko tosi että Laneystä lähtee sitä noin paljon vakiona?

Kyllähän niistä Laneyn vahvareista sitä säröä tuppaa lähtemään. Riippuu kyllä varmaan paljon mallista, mutta omaan käyttööni useasti aivan liikaakin, vaikka metalliakin soittelen.

Hoksasin että Turbo Ratt omaa vähän samaa karaktääriä (siis omaan systeemiini liitettynä) ja pää menee sekaisin asiaa ihmetellessä...

Tarviikin saada tollanen ratti jostain testattavaksi, jos vaikka munkin kamat alkais kuulostaa Paulin kamoilta.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Cletus Awreetus
16.08.2003 21:09:41
Ja acen riffit on legendaarisia. Kuten myös soolot. Ja eikö ace osaa tehä muka biisejä? Myöntäkää nyt jo että ei ne Gilbertit ja dilbertit osaa kun soittaa. Ei ne luovat tyypit löydy noista kitaravirtuooseista

No niin, ei ole tarkoitus aloittaa sotaa, mutta kerroppas niitä Acen legendaarisia riffejä. Shock Me? Heh, kyllä Ace on ihan eri luokkaa säveltäjänä kun vertaa esim. Stanleyhin tai Simmonssiin. Soolokitaristina kyllä huippu.
PoLFus
16.08.2003 21:13:38

Ace on kingi. Mun mielestä ihan parasta melkein mitä kitaralla voi saada aikaan. En mä tykkää yhtään noista gilberteistä ja dilberteistä. Ja acehan ite on tehny alkuaikoina nää savupommit ja muut skeidat kitaroihinsa. Ja ei mun mielestä kellään noilla tiluttelijoilla oo niin legendaarisia kitarajuttuja kun acella

Siis paul gilberthän on ihan jonkun äitin kultamussukkatietokonenörtin näkönen. Ja ace osaa soolojen ohessa riffitelläkkin. Ja acen riffit on legendaarisia. Kuten myös soolot. Ja eikö ace osaa tehä muka biisejä? Myöntäkää nyt jo että ei ne Gilbertit ja dilbertit osaa kun soittaa. Ei ne luovat tyypit löydy noista kitaravirtuooseista

SUN MIELIPIDE, EIKS JE?
Gypsy
16.08.2003 22:02:12
No niin, ei ole tarkoitus aloittaa sotaa, mutta kerroppas niitä Acen legendaarisia riffejä. Shock Me? Heh, kyllä Ace on ihan eri luokkaa säveltäjänä kun vertaa esim. Stanleyhin tai Simmonssiin. Soolokitaristina kyllä huippu.

En mäkään sotajalalla ole. Ai legendaarisia riffejä? niitähän on kiss levyt täynnä. Mitäs helvettiä? Ja kyllähän Shock me on huippu. Ja mun mielestä i stole your loven alussa on semmonen esimerkki legendaarisesta riffistä. Ootko muuten kuullu in your facen? Ihan huippu biisi ja taitaa olla acen tekemä. Sitä mä en ymmärrä muuten, että miks acea pidetään niin surkeena kitaristina yleisesti vaikka se on helvetin kova. Ja eihän ace ookkaan noitten genen ja stanleyn tasolla säveltäjänä, mutta kyllä ace mun mielestä silti on säveltäjänäkin parempi kun noi gilbertit ja dilbertit.
Cletus Awreetus
16.08.2003 22:46:54
En mäkään sotajalalla ole. Ai legendaarisia riffejä? niitähän on kiss levyt täynnä. Mitäs helvettiä? Ja kyllähän Shock me on huippu. Ja mun mielestä i stole your loven alussa on semmonen esimerkki legendaarisesta riffistä. Ootko muuten kuullu in your facen? Ihan huippu biisi ja taitaa olla acen tekemä. Sitä mä en ymmärrä muuten, että miks acea pidetään niin surkeena kitaristina yleisesti vaikka se on helvetin kova. Ja eihän ace ookkaan noitten genen ja stanleyn tasolla säveltäjänä, mutta kyllä ace mun mielestä silti on säveltäjänäkin parempi kun noi gilbertit ja dilbertit.

En ole koskaan kuulut, että Acea pidettäis huonona kitaristina. On ollut aina yksi suosikeistani. Acen biisit ei niinkään kolahda, mutta suurin osa sooloista on älyttömän hienoja. I Stole Your Love on muuten Paul Stanleyn biisi, et Acella ei tietääkseni säveltäjänä ole mitään tekemistä sen biisin riffien kanssa. In Your Facea en ole kuullut, eikös se ollut jonkun sinkun B-puoli? Mutta kaikki Kissin levyt löytyy levyhyllystä + pari Acen soololevyäkin. Niin ja Shock Me:ssa on Acen komein soolo!
Gypsy
16.08.2003 22:53:12 (muokattu 16.08.2003 23:02:56)
I Stole Your Love on muuten Paul Stanleyn biisi, et Acella ei tietääkseni säveltäjänä ole mitään tekemistä sen biisin riffien kanssa.

Acehan ne riffit tekee. Usko pois
Vaikka gene ja paul pääosin vastaakin säveltämisestä, niin kyllä noi kitarariffit on acen yleensä

In Your Facea en ole kuullut, eikös se ollut jonkun sinkun B-puoli?

En mä tiiä, mulla se on ainakin semmosella neljän biisin cd:llä missä on kaks eri versioo We are onesta ja sitten vielä joku biisi, en muista ja vikana tais olla toi in your face ja se on helvetin kova biisi. Niin taitaa se olla we are one sinkku se levy. Se vaan tuli 3d psycho circus videon ja 3d lasien mukana

Joo tossa se video/cd boxi onkin:
http://www.kissinuk.com/release1.htm

In Your Face (new Ace song)

Joo acenhan se biisi on ja se on huippu
Cletus Awreetus
17.08.2003 11:08:05
Acehan ne riffit tekee. Usko pois
Vaikka gene ja paul pääosin vastaakin säveltämisestä, niin kyllä noi kitarariffit on acen yleensä

Aijaa.. mutta Acen nimeä ei vaan näy biisintekijänä. Ovatko Stanley ja Simmons niin kusipäitä, etteivät anna Acelle yhtään krediittiä?
kid ego
17.08.2003 13:31:33
Takaisin Gilbertiin, lähetinpä Paulille eilen sähköpostia. Vähän siistiä jos se jaksaa vastata siihen. Tai edes lukea sen.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
PoLFus
17.08.2003 13:54:39

Takaisin Gilbertiin, lähetinpä Paulille eilen sähköpostia. Vähän siistiä jos se jaksaa vastata siihen. Tai edes lukea sen.

oon lähettäny 3 viime puolen vuoden aikana, eikä uhteenkään vastattu
Antti1
17.08.2003 16:11:24
oon lähettäny 3 viime puolen vuoden aikana, eikä uhteenkään vastattu

Mäkään en siis oo ainoa. Mutta se jossain sivuillaan (ainakin ennen) varoitteli että vastaamiseen saattaa mennä reilusti yli puolikin vuotta. Sille yhdellekin aussihäiskälle, joka lähetti s-posti (Snakebyte) se oli oikeen soittanut. Saattais olla sydäri lähellä ku puhelin sois ja sieltä kuuluis: "Hello, this is Paul Gilbert speaking.."
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Gypsy
17.08.2003 16:20:25 (muokattu 17.08.2003 16:40:58)
Aijaa.. mutta Acen nimeä ei vaan näy biisintekijänä. Ovatko Stanley ja Simmons niin kusipäitä, etteivät anna Acelle yhtään krediittiä?

Hei hei, Eihän mikään bändi pistä krediittiä sille kuka tekee kitarariffit, tai riippuu bändistä, jollainhan merkataan kaikki krediitteihin vaikka ei ois tehny mitään. Ei kai sulla vaan ole semmonen käsitys, että lead kitaristi tekee vaan soolot? Ace frehley on kuitenkin suurimman osan tehny kiss riffeistä ja eihän ne riffit sitä biisiä tee. Eihän kitarariffeistä välttämättä kuulu krediittiä, kun kissin biiseissä kuitenkin on laulumelodioita joista biisi koostuu. Eri asia on ne bändit joitten biisit tehään pelkistä kitarariffeistä. Eihän rumpalikaan saa krediittiä kun tekee rummut tai basisti bassoistaan

Ja kusipäitähän noi gene ja paul on, mutta kyllä ne silti on krediittiä antanu. Esim. Peter criss ei oo tehny noita hard luck womeneita ja bethejä. Ainoo syy miks se on saanu niistä krediitit on se, että gene halus kissin olevan heavy metal beatles ja biitlesissäkin joka jätkä laulo ja teki biisejä.Peter criss ei oo kai tehny yhtään biisiä kissille

Mieti nyt. Eihän slashkään oo oikeen missään GNR:n Krediiteissä vaikka se on use your illusioneillekkin tehny melkeen kaikki kitarat ja se on vieläpä studiossakin vetäny kaikki ykköskitaran osuudet ja ison osan kakkoskitaroistakin
Cletus Awreetus
17.08.2003 19:11:50 (muokattu 17.08.2003 19:13:17)
Hei hei, Eihän mikään bändi pistä krediittiä sille kuka tekee kitarariffit, tai riippuu bändistä, jollainhan merkataan kaikki krediitteihin vaikka ei ois tehny mitään. Ei kai sulla vaan ole semmonen käsitys, että lead kitaristi tekee vaan soolot? Ace frehley on kuitenkin suurimman osan tehny kiss riffeistä ja eihän ne riffit sitä biisiä tee. Eihän kitarariffeistä välttämättä kuulu krediittiä, kun kissin biiseissä kuitenkin on laulumelodioita joista biisi koostuu. Eri asia on ne bändit joitten biisit tehään pelkistä kitarariffeistä. Eihän rumpalikaan saa krediittiä kun tekee rummut tai basisti bassoistaan

Ja kusipäitähän noi gene ja paul on, mutta kyllä ne silti on krediittiä antanu. Esim. Peter criss ei oo tehny noita hard luck womeneita ja bethejä. Ainoo syy miks se on saanu niistä krediitit on se, että gene halus kissin olevan heavy metal beatles ja biitlesissäkin joka jätkä laulo ja teki biisejä.Peter criss ei oo kai tehny yhtään biisiä kissille

Mieti nyt. Eihän slashkään oo oikeen missään GNR:n Krediiteissä vaikka se on use your illusioneillekkin tehny melkeen kaikki kitarat ja se on vieläpä studiossakin vetäny kaikki ykköskitaran osuudet ja ison osan kakkoskitaroistakin

No kyllähän riffeistä annetaan krediittiä yleensä mutta ei sovittamisesta (esim. rummut, basso, taustakitara, harmoniat ym.). Ja kyllä ne riffit on aika iso osa Kissin biisejä, että on aika outoa, jos Acelle ei niistä krediittiä ole annettu. Luulisin kyllä, että suurin osa riffeistä on Stanleyn tai Simmonssin käsialaa ja Ace on vaan omat osuutensa sovitellut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)