Aihe: Maidenin vaikeat soolot/kappaleet
1 2 3 4 5 6 7 8
Gypsy
19.07.2003 20:12:33
Dave murray ainakaan ei valmistele soolojaan millään tavalla. Siis studiossa vasta sitten vetää ja yleensä ihan improvisoiden. Ainakin ite sano näin
Rokkariarvid
20.07.2003 09:55:46
Dave murray ainakaan ei valmistele soolojaan millään tavalla. Siis studiossa vasta sitten vetää ja yleensä ihan improvisoiden. Ainakin ite sano näin

Joo... No sittenhän se on silleensä ihan "hyvä" kitaristi, koska sen soolot ovat yleensä aika siistejä. Mutta ollakseen ihan huippu pitää osata vähän muutakin kuin sooloilua :)
syö jo perse!
Prome
20.07.2003 12:20:24
Taitavatpa ne Dave Murrayn hurjat hammer-on/pull-off-lirutukset olla niitä vaikeimpia. Mitäs niitä olisi hyviä esimerkkejä, Fear Of The Dark (toinen soolo), The Number Of The Beast (eka soolo), Flight Of Icarus (eka soolo). Myös Janickilla on joitain vaikeita juttuja. Itse opettelen aina tosin biiseistä Adrianin osuudet, ne kun ovat omalle tekniikalle ja tyylille juuri sopivia.

Tai sitten taidoille? :) Näin ainakin omassa tapauksessani. Mielellään osaisin noita Murrayn sooloja, mutta on toi Smith tyyliltään kyllä sydäntä lähempänä.

Vaikeita sooloja ois vaikkapa Wicker Manin soolo. On vieläpä Smithin soolo.

Ja Murray tosiaan improvisoi soolonsa. Sillä on jotain osia sooloista jäänyt selkärankaan niin, että lähes aina soittaa ne siten, mutta livenä mies kyllä vetää aina jotain ihan ihme settiä, jota ei ole ennen kuullut.

Ja niinhän se on, että on se varmaan Maidenin kitaristeista paras ku on sellanen hirmu improomaan. Gersistä sitten.. se turvenuija pitäis heittää koko Maidenista vittuun. Sen ainoa hyvä soolo taitaa olla Afraid to Shoot Strangersissä.
Lord of the strings
20.07.2003 14:32:26
Aces Highissa on aikamoisen vaikelta kuulostava zoolo
Kaikki ovat joskus aloittelijoita...
Arry
20.07.2003 20:18:55
Tai sitten taidoille? :) Näin ainakin omassa tapauksessani.

Juu näinhän se on minullakin. :) Vaikka kyllä saan Wicker Manin liveversion soolon pienellä improvisoinnilla menemään.
On kyllä tosiaan (ainakin) Smithin vaikein soolo.

Mutta kyllä ne Adrianin melodiset koukut ja hyvä tatsi nostaa niskakarvat pystyyn kuunnellessa. Varmaan kaikkien aikojen suosikkikitaristini. Jopa sen lavalla oleskelu näyttää coolilta minusta :)

Dave Murray tosiaan improvisoi soolonsa paikan päällä, kun taas Adrian enemmänkin säveltää soolonsa osasista ja kokoaa niistä sitten kokonaisuuden. Ja Smith on enemmänkin ehkä biisinkirjoittaja (ja laulaja) kuin soolokitaristi. Tosin Smithillä on tapana improvisoida isoja osia sooloistan livenä.

Johan on scheisse kun tulee taas selkeätä tekstiä. Koittakaa kestää.
You have to be happy with what you have to be happy with.
Prome
20.07.2003 21:27:31

No se on kyllä älyttömän helppo. Pari kertaa kun harjottelee niin menee täydellisesti.
Cletus Awreetus
20.07.2003 23:28:26

Bodomin versiossa lienee vaikeampi?
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Rokkariarvid
21.07.2003 11:10:51 (muokattu 21.07.2003 11:12:57)
Vaikeita sooloja ois vaikkapa Wicker Manin soolo. On vieläpä Smithin soolo.

Joo oon samaa mieltä, ihan hullu soolo...

Ja Murray tosiaan improvisoi soolonsa. Sillä on jotain osia sooloista jäänyt selkärankaan niin, että lähes aina soittaa ne siten, mutta livenä mies kyllä vetää aina jotain ihan ihme settiä, jota ei ole ennen kuullut.

Nyt se tais Helsinigissä vetää ainakin Trooperin soolon samanlaiseksi kuin Rock In Riossa.

Ja niinhän se on, että on se varmaan Maidenin kitaristeista paras ku on sellanen hirmu improomaan.

Smith on kans aika kova.

Gersistä sitten.. se turvenuija pitäis heittää koko Maidenista vittuun. Minäkään en oikein pidä siitä, koska se tekee joskus ihan muuta kuin soittaa livellä, no se ei niin paljon haittaa kun on 3 kitaristia, mutta suurin miinus Gersillä on että sen soolot eivät ole TARKASTI soitettuja. Hyvä että niistä saa selvää... Paitsi joskus. En silti haluasi (ehkä) heittää sitä pois maidenista, koska Gersin aikaan on tullut paljon kappaleita ja Gers sopii niihin "paremmin" kuin Smith ja toisinpäin että Smith sopii "paremmin" vaikka esim. Aces Highiin.

Sen ainoa hyvä soolo taitaa olla Afraid to Shoot Strangersissä.

Onhan sillä levyllä joitakin hyviä sooloja, vaikkapa Fear Of The Darkissa(eka soolo), tai edeltä mainitussa Afraid To Shoot Strangers, Wasting Love jne.

Mutta esim. Halloweedin soolo, jossa Smith on aikoinaan soittanut sooloon, ja kaikenlisäksi ihan hienon, niin Gers soittaa sen nykyään eikä ole lähellekkään niin hyvä.

Noh tulipa sepitykset...
syö jo perse!
kimurantti1
21.07.2003 14:32:01
Bodomin versiossa lienee vaikeampi?

Mutta valitettavasti huonompi....=)
Rokkariarvid
21.07.2003 15:51:07

Hoho.

No on ihan oikeestikkin.
syö jo perse!
mikko1
21.07.2003 17:25:45
mistä mä pöllin flight of icarukseen tabit?
"We don't care what you say, fuck you!" The Germs - Fuck You
Rokkariarvid
21.07.2003 18:27:50

Tässä ois en kyllä vaan laadusta tiedä mutta soolot pitäs olla...

http://www.mxtabs.net/tab_versions. … ,Iron+Maiden,Flight+Of+Icarus,35308
syö jo perse!
Ozzman
21.07.2003 20:28:27

Se on helppo soolo.Ei hirveen kauaa mennyt kun sen opin.
Turpaan ottaminen on taitolaji!
Arry
21.07.2003 21:34:22

www.google.com
www.powertabs.net (vaatii Powertab editor-ohjelman)
www.mysongbook.com (vaatii Guitar Pro-ohjelman)

Oma-aloitteisuus ei ole synti.
mikko1
21.07.2003 22:40:10

Oma-aloitteisuus ei ole synti.

mutku ei jaksa...sori...
"We don't care what you say, fuck you!" The Germs - Fuck You
Rokkariarvid
21.07.2003 23:37:01
Se on helppo soolo.Ei hirveen kauaa mennyt kun sen opin.

Sama täällä...
syö jo perse!
Cletus Awreetus
22.07.2003 10:34:37

Näin on. Laihon soolo on mun mielestä ihan hieno mutta kiipparisoolo on aika hirveän kuuloinen.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
TheEvilOne
22.07.2003 18:13:34
Näin on. Laihon soolo on mun mielestä ihan hieno mutta kiipparisoolo on aika hirveän kuuloinen.

Jep. Kannattaa muuten käyttää lähikirjaston nuottivalikoimaa, jos ei koneelta löydy esim. guitar-prota tai muuta vastaavaa tabiohjelmaa. Oon huomannut että kirjastosta löytyy erittäin paljon nuotteja.
Tanu
22.07.2003 22:03:34
Jep. Kannattaa muuten käyttää lähikirjaston nuottivalikoimaa, jos ei koneelta löydy esim. guitar-prota tai muuta vastaavaa tabiohjelmaa. Oon huomannut että kirjastosta löytyy erittäin paljon nuotteja.

Kirjaston taso on kyllä yllättävän korkea näissä asioissa. No Prayer For The Dyingin nuottikirjankin olen sieltä löytänyt.
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
Arry
23.07.2003 21:42:50
Mutta pysyykä herran tähden kaukana niistä Best Of Iron Maiden- jne. nimisistä kirjoista. Silkkaa scheissea.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)