Aihe: Squier VS. Fender
1 2 3 4 5
Pyronius
09.04.2003 16:41:35

Squierilla ja Amerikan Fenderillä ei ole mitään muuta yhteistä, kuin bodyn muoto ja tehtaan omistaja!. Mielestäni näitä kahta on ihan turha vertailla keskenään.
ten
21.04.2003 21:28:41
Kumpi on parempi teiän mielestä?!
itelläni on squierin tosi hyvä malli, eikä hintakaan ole taivaissa, kun vertaa fenkkuihin..ja nää sanoo nää ammattimuusikot et squerit on parempia, paremmat osat, parempi talla, parempi ja halvempiu..;)
mitä järkeä siis ostaa fenkkua?!
Oravat jyrää!

Squier on paska Fender-kopio!!! PRKL!
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
mikko1
22.04.2003 09:34:13
minä ostan viikon päästä standard telen...siis squierin.
hyvä minä.
P-Nut
22.04.2003 14:39:39

Siis asiahan on niin, että Squier on on fenderin tekemä halpismalli.

Perus Squiereissa on ihan skeida ostat ja muutenkkin melko kehnosti tehty.
MarkoA
23.04.2003 12:17:42
Ei mulla ainakaan ole Squiereista pahaa sanomista.
Parasta S vs F vertailua sain juuri tehdä joku aika sitten kun hankin S-Telen ja samaan aikaan oli kaverilta lainassa F-Tele. No hyviä kitaroita molemmat. Tosin hyvin erilaisia silti.
Kummassakin sekä hyviä että huonoja puolia. Jos ei kaulojen päissä ois ollut logoja, enpä pystyisi sanomaan kumpi ompi aidompi ;o)
Toki ko. tapauksessa Squieriin oli vaihdettu muutamia _ratkaisevia osia_ kuten esim nauhat.

Tästä juontuukin mieleen semmoinen seikka, että halpiskitaraan voi hyvällä mielellä ostaa jotain palikkaa ja muutella enemmän mieleisekseen. Kun taas kallista merkkikitaraa ei ehkä ihan niin helpolla lähdetä customoimaan vaikka siinä ei joku osa miellyttäiskään.
--- Well - The house is a rockin' don't bother knockin' ---
Pluto
23.04.2003 13:45:54
Meillä oli lukiossa musiikinluokassa sellainen valkoinen Squierin strato, jossa luki vieläpä ihan että Made in USA. Olisiko ollut jotain Silver Seriesiä, saatan toki muistaa väärin. Joka tapauksessa, ko. peli oli aivan helvetin hyvä! Upean tuntuinen kaula ja täyteläinen soundi, vaikkakin mikit ottivat pahasti häikkää melkein mistä tahansa. Olen kuitenkin jäänyt tuota skebaa kaipaamaan, ikinä en ole yhtä hyvää Fenderiä soittanut.

Millä en tarkoita vihjata, etteikö Fenderin parhaimmisto yltäisi samaan. Ehkä tuossa Squierissa oli kuitenkin se tatsi saanut alkunsa pitkästä käytöstä, jonka takia siihen oli muodostunut valmiiksi sisään ajettu fiilis. Upea kitara.
pitkätukka
23.04.2003 16:39:39 (muokattu 23.04.2003 16:39:55)
Itsellä on Japanilainen Fenderistrato ja kaulan tuntuma on yhtä hyvä kuin Amerikan vastaavassa. Mexicot jäi pahasti jalkoihin Squierien kanssa.

Nämä siis omia hyvin suppeita testailutuloksia.
Muhvinssi
23.04.2003 19:30:49
ja nää sanoo nää ammattimuusikot et squerit on parempia, paremmat osat, parempi talla, parempi ja halvempi..

EI VARMAAN SANO!! KUKAAN!
Slash
25.04.2003 14:53:21
No siis Squirissa Fenderiin eroo halpis osat, lelutallat, ym ja runko on tehty useammasta kun 2 (huonompi laatuisesta) puusta ja sit viä ne keraamiset mikit halvimmissa malleissa (kuten affinity) kalleimmissa on kyl jo Alnicot, Fenderin jenkit taas on yleensä 2 palasta joskus jopa 1 tietääkseni.. mukaan tietenkin jo edellä mainitut paremmat osat,viimeistely ym. mutta yksilöt vaikuttaa on niitä hyviäkin squiereita näkyny ja paskoja jenkki fendereitä.. (hinnan huomioon ottaminen)
Elämä on kuin onnenpyörä, jossain vaiheessa koittaa rosvosektori.
Keppi
25.04.2003 15:31:24
Meillä oli lukiossa musiikinluokassa sellainen valkoinen Squierin strato, jossa luki vieläpä ihan että Made in USA. Olisiko ollut jotain Silver Seriesiä, saatan toki muistaa väärin. Joka tapauksessa, ko. peli oli aivan helvetin hyvä! Upean tuntuinen kaula ja täyteläinen soundi, vaikkakin mikit ottivat pahasti häikkää melkein mistä tahansa. Olen kuitenkin jäänyt tuota skebaa kaipaamaan, ikinä en ole yhtä hyvää Fenderiä soittanut.

Mäkin oon joskus testannu jotain vanhempaa Squieria, mikä oli tosi hyvä!
Iron Maidenin Live After Death-LP:n värikuvakirjasessa näky muistaakseni Dave Murrayn keikkakamalistalla myös squierin strato...ellen ny väärin muista?
Juuup!
jari
25.04.2003 16:02:46
minä aion ostaa squier sle straton valkoisen ruskealla pleksillä maksaa jenkeissä 200 taalaa ja tuntuu mukavalta kädessä.
En viitsi panna 500 taalaa samanlaiseen kitaraan missä on eri logo.ainakin samaa puuta samat mikit
El Magneto
12.12.2004 12:29:01
Joo ite ostin ekaks kitaraks Squierin Affinity Straton, kyllähän se eroaa Fenkusta sen huomaa ku soittaa, mut eihän niitten tarkotus ensinnäkään oo varmaankaan olla "samaa tasoa" koska Squier tekee tuolla idässä niitä kitaroita Fenderin lisenssillä. En kyllä usko et Fender lisenssöis jotai ihan paskoja valmistajia. Hinta-laatusuhde on kyllä mielestäni aivan hyvä. Sanasta "Squier" on nykyään tullut vähä semmone "ylihaukuttu" termi. "Joo toi on paska ei se oo aito Fender", no eihän tämän pitäisi olla tarkoituskaan. Fender varmaan yrittää tarjota vähän edullisempaa tavaraa esim. aloitteleville soittelijoille, mutta kyllä tuo merkki on iha luotettavaa kamaa, ja jos haluaa vielä vähän parempaa kamaa omasta Squieerista niin äkkiäkös sitä vaihtaa esim. mikkejä yms.
Ze Kink
12.12.2004 13:03:40
Uudemmat Squierit joita olen testannut ovat olleet aika huonoja. Jonkun koreatokain straton tai telen ostaisin paljon mielummin, niistä voin vähän paremmalla kokemuksella sanoa (olen omistanut 2v Tokain korealespan) että kyllä ne Squierit hakkaa mennen tullen. On tosin (todella) hyviäkin Squiereita, kaverilla on vuosimallia -83 oleva (Squier aloitettiin vissiin -82?) strato, joka on ihan pirun hyvä. Hakkaa helposti nykypäivän mexicofenkutkin. Mutta nykyään en siis Squieria ostaisi, paitsi tuollaisen vanhan.
Onko shinulla hunajaa?
"Onx reijoteppo gänissä?" -Mä
"Eiku mä olen kosminen vastaanotin." -reijoteppo Bäy? #3 ÖÖÖ
Fishfinger
12.12.2004 14:40:36
squier on ainaki omien kokemuksien mukaa melko huono mutta kai sitä saattaa tuuri käydä
Alexi Laiho lihakaupassa: Saiskos SixSixSix grammaa JauJauJauJauhelihaa
Jake24-25
12.12.2004 14:52:39
Molemmissa (Squierissa ja Fenderissä) on sekä hyviä, että huonoja yksilöitä. Itse olen törmännyt vuosien varrella muutamaan tosi hyvään Squieriin ja vastaavasti pariin huonoon Fenderiin, jotka häviävät selvästi vertailussa näille hyville Squiereille. Itselläni on Squier Tele, joka kuuluu näihin todella hyviin Squiereihin. Merkkejä ei varmasti kannata yleistää hirveän helposti hyviksi tai huonoiksi. Useimmilla merkeillä on niin hyviä yksilöitä kuin susikappaleita.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Lord of the strings
12.12.2004 15:39:09
Nää uudemmat Squierit on aika kuraa, mutta hankikkaapa jostain käsiinne JV-strato! Amerikkalaiset osat, koottu Japanissa ja lavassa lukee Squier.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Rot Gut
12.12.2004 15:50:01
Nää uudemmat Squierit on aika kuraa, mutta hankikkaapa jostain käsiinne JV-strato! Amerikkalaiset osat, koottu Japanissa ja lavassa lukee Squier.

Tuollanen on torilla myynnissä.
Hail to the king baby! Pastilli?
Jackson Dinky
12.12.2004 17:50:27
Mul on mulla on Fender noobcaster ja se kyllä omistaa kaikki Fenkut ja oravaiset mennentullen. 8-0
Jau jau!
ICE
12.12.2004 22:37:05
Kyllä mä olen fender-miehiä. Mut miten vaan.

Katsokaa omaa kuvaani!
Tap your brain out with your brain out!
touhis
13.12.2004 10:29:45
Eikö tämä ole enempi kitarakamat-osaston löpinää, ja kohtuullisen turhaa sellaista?!
Zzz...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)