Zeeboo 15.12.2017 16:00:33 | |
---|
Arkka: ...Panin Googleen "guitar arpeggio sheet music" ja ekana tuli tämä: http://fileserver.freehandmusic.net … m/preview/530x4/melbay/adguaret.png Nähdäkseni tollasessa ei esim. tota ylä-e-kieltä sammuteta (siis muuten kuin soittamalla uudelleen) ekaan neljään tahtiin. Tuossa on kyseessä legatokaari, eli kaaren yhdistämät nuotit soitetaan "yhteen pötköön" niin että yksittäisten nuottien nuottien välissä ei ole katkoja. Kaaren sitova viimeinen nuotti pitäis mun mielestä soittaa aika-arvonsa mukaisesti. White men can't Monk |
Arkka 15.12.2017 16:49:12 | |
---|
Zeeboo: Tuossa on kyseessä legatokaari, eli kaaren yhdistämät nuotit soitetaan "yhteen pötköön" niin että yksittäisten nuottien nuottien välissä ei ole katkoja. Kaaren sitova viimeinen nuotti pitäis mun mielestä soittaa aika-arvonsa mukaisesti. Tarkoitin, että ei sammuteta, vaikka kaaret puuttuu. Vai sammutetaanko oikeesti? Ite en sammuttaisi. |
Zeeboo 16.12.2017 00:41:33 | |
---|
Arkka: Tarkoitin, että ei sammuteta, vaikka kaaret puuttuu. Vai sammutetaanko oikeesti? Ite en sammuttaisi. Eiköhän tuossa ole tarkoitus soittaa koko etyydi legatona, vaikka kaaret on jätetty pois. White men can't Monk |
Ahti Tuumiainen 16.12.2017 05:23:33 (muokattu 16.12.2017 05:23:50) | |
---|
Toinen esimerkki; Jos olis vaikka tämmöinen: e------------ h------------ g------------ d------7---- a---7-----7- e-5--------- Niin mistä tietää, pitäiskö soittaa tuo niin, että nostaa sormen aina pois, vai pitääkö koko ajan kaikki sormet paikallaan, jolloin ääni pääsee ''puuroutumaan''? Ok, akustisessa se ehkä ei puuroudu, mutta soitan myös sähkistä. |
Defrayer 26.12.2017 20:20:32 (muokattu 26.12.2017 20:27:15) | |
---|
Ahti Tuumiainen: Toinen esimerkki; Jos olis vaikka tämmöinen: e------------ h------------ g------------ d------7---- a---7-----7- e-5--------- Niin mistä tietää, pitäiskö soittaa tuo niin, että nostaa sormen aina pois, vai pitääkö koko ajan kaikki sormet paikallaan, jolloin ääni pääsee ''puuroutumaan''? Ok, akustisessa se ehkä ei puuroudu, mutta soitan myös sähkistä. Tuosta ei selviäkään. Joskus tabeissa saattaa olla jokin esitysmerkintä kuten "let ring", staccato tai vastaavaa. Jos ei, niin sitten täytyy kuunnella jonkun äänittämästä versiota että soiko vai ei. EDIT: Jos siis on saatavilla, niin nuoteista näkyy sävelten soivat pituudet, toisin kuin tabeista. "I'd bitchslap any outsider trying to interfere with our vibes!" -Mikael Åkerfeldt |
tomaattiorava 22.01.2018 20:17:58 | |
---|
En tiedä mistä apua sais mut kokeillaa ny täs. Vivaldin kesän kolmas osa, se minkä bodomitkin veti joskus aikoinaan. Mä oon aika varma että oon koko internetin kahlannu läpi ettiessäni tabloja tuohon. Kaikki ovat joltain osaa pisin persettä ja yks kohta on semmonen etten oikeen pysty plokkaamaan. Ei täällä sattumoisin kukaan tuota osaa vetää asianmukaisesti tai tiedä asiallisia tabloja? |
Socialite 23.01.2018 14:52:51 | |
---|
tomaattiorava: En tiedä mistä apua sais mut kokeillaa ny täs. Vivaldin kesän kolmas osa, se minkä bodomitkin veti joskus aikoinaan. Mä oon aika varma että oon koko internetin kahlannu läpi ettiessäni tabloja tuohon. Kaikki ovat joltain osaa pisin persettä ja yks kohta on semmonen etten oikeen pysty plokkaamaan. Ei täällä sattumoisin kukaan tuota osaa vetää asianmukaisesti tai tiedä asiallisia tabloja? Kirjastoon mars. |
tomaattiorava 23.01.2018 17:11:42 | |
---|
Socialite: Kirjastoon mars. No hitto ku nuotteina varmaan löytyis mut en usko et tabloina. Voisha sitä käyvä kahtomas... |
Arkka 23.01.2018 17:13:09 | |
---|
tomaattiorava: En tiedä mistä apua sais mut kokeillaa ny täs. Vivaldin kesän kolmas osa, se minkä bodomitkin veti joskus aikoinaan. Mä oon aika varma että oon koko internetin kahlannu läpi ettiessäni tabloja tuohon. Kaikki ovat joltain osaa pisin persettä ja yks kohta on semmonen etten oikeen pysty plokkaamaan. Ei täällä sattumoisin kukaan tuota osaa vetää asianmukaisesti tai tiedä asiallisia tabloja? Kato se vaikea kohta nuoteista. Googlella löytyy kyl ku paat "vivaldi summer 3rd movement sheet music". Sit opettelet just sen verran nuotteja, että saat tehtyä ite tabin siitä kohdasta. |