Aihe: Keneltä kitaristilta pöllitte kikkoja?
1 2 3 4
CFH
29.03.2003 11:38:48
B.B. Kingin tekniset taidot ja Yngwie Malmsteenin tunne.
Wekku
29.03.2003 17:40:17
Albert Järviseltä on tullu lainattua (hienommin sanottu ku pöllittyä) paljon käyttökelpoisia kikkoja.
Mitä sitä tämmösiä...
WelmerX
29.03.2003 18:38:20
No YNGWIELTÄ tietenkin :)
Myöntäkää jo loputki..
Swan
29.03.2003 18:41:50 (muokattu 29.03.2003 18:42:24)
Steve Vailta, Joe Satrianilta, Steve Morselta, EVH:ltä, Eric Claptonilta, Marty Friedmanilta eksoottisten skaalojen osalta, Dave Murrayltä, Adrian Smithiltä, Janick Gersiltä, Ritchie Blackmorelta, Gary Moorelta, Paul Gilbertiltä, Mark Knopflerilta tosin plekun kanssa, Mick Thomsonilta ei riffien, mutta sooloilun osalta, Slashiltä, Dimebag Darrellilta, Zakk Wyldelta ja Jimmy Pageltä...
Johnny Swan...
Äksmän
29.03.2003 18:46:06
Myöntäkää jo loputki..

*Viittaa*
Fortune
29.03.2003 18:52:31
Myöntäkää jo loputki..

Paha myöntää, kun olen jaksanut herralta kuunnellan tasan yhden levyn ja yhden kerran. Rising Force tai jotain.

Ei kestänyt enempää.
KooAa
29.03.2003 20:08:36
Kyllä kaikilta joita oon kuullut ja pitänyt jotain takaraivoon jää, siellä kun on avaruuden verran tyhjää tilaa.
PekKampela
29.03.2003 23:19:15

Näiltä:
Larry Carlton
Scott Henderson
Steve Lukather
Vinnie Moore
Eric Johnson
Steve Morse
Pat Metheny
John Scofield
Mike Stern
Al Di Meola
Eric Clapton
Jimi Hendrix
Jeff Beck
John Mclaughlin
John Petrucci
Jason Becker
Greg Howe
Marty Friedman
Frank Gambale
Michael Lee Firkins
Craig Erikson
Mike Landau
Steve Vai
Joe Satriani
Buddy Guy
SRV
BB King
Freddie King
Albert King

Noin alkajaisiksi ; )

No tuossapa aika hyvä. Tosin taidot ei riitä mihinkään...
Tukka lähti ja valot sammui.
Makuupussimies
29.03.2003 23:26:32
Joo toi Johnny Greenwood on aika hyvä kitaristi. Oon ottanut siltä yhen kikan jonka näin yhdessä niiden live videossa. Eli siis idea on että A kieltä löysennetään ja hangataan sitä E kielen kanssa yhteen.

Johnny Greenwood soittaa kitaraa, syntetisaattoria, urkuja, ja soittmia joiden nimiä jotkut eiväit edes tiedä.
PJS
30.03.2003 22:12:30

tosin itse pyrin pikemminkin siihen että yritän tietoisesti olla jäljittelemättä muita, no mitä vahän knopfleria yritän, vaikka sitä ei tosin huomaakkaan kovin helposti. Hyvä lähestymistapa varsinkin säveltämiseen olisi ottaa vaikutteita vaikka taidemaalauksesta, kun sävellät ne tunteet joita saat esmes. taidemaalauksesta ilman että annat ulkopuolisten muusikooiden vaikuttaa tiedostamattomallakaan tasolla lopputulokseen. Tuolla metodilla saat tehtyä jotain toivottavasti uniikkia.
kivi ja vierähdys!!!!
Reno.
31.03.2003 01:53:50 (muokattu 31.03.2003 01:57:15)
Christer Espevollilta ja Ole Borudilta tekniikka, demppirollaukset, sahaukset ja rytmit, Santanalta jammailu (se tulee vaan itestään: laskee arvostustani Carlosta kohtaan, kitarasoundi on silti siistin warm ja läsnä).
Tappingit Van Halenilta. Siinä on mun tän hetkinen soitto ja miltä se kuulostaa aika pitkälti. Huvittais opetella jotain Steve Vai-juttuja ja hyvää komppimatskua. The Crying Machine on hyvä biisi.
I've been attacked by storms of disillusions
BaariMikko
31.03.2003 03:11:44

Paha mennä sanomaan. Varmasti suuri osa soitostani on varastettua tavaraa, muttei varmaankaan kovin merkittävästi juuri joiltain tietyiltä soittajilta. Sen verran monta vuotta olen soittanut, että vaikutteet ovat jakautuneet tasaisesti.

Soundien puolesta olisi helpompi vastata, mutta sitähän tässä ei kysytty.
Taon yksin sieluni mustaa varjoa...
vantage
31.03.2003 09:14:15
Zakk wyldeltä tietysti
Heavy Metal Is The Law -----------------------------
Southern man
31.03.2003 10:06:11

Paha myöntää, kun olen jaksanut herralta kuunnellan tasan yhden levyn ja yhden kerran. Rising Force tai jotain.

Ei kestänyt enempää.

Mutta sähän oot tehnyt Yngwie-tribuutinkin.
jogo3000
31.03.2003 13:06:54

Pöllin kikkoja kavereiltani, jotka pahaa-aavistamatta soittavat niitä minun kuulteni.
Kunpa maailmassa olisi rauha ja hyvä tahto.
kid ego
01.04.2003 00:55:51
mä en viitsi pölliä kikkoja keneltäkään, kun ei niille raukoille jää itselleen sitten mitään.
get the funk out!
Breezer
01.04.2003 02:27:52
Klassisella puolella yritän tehdä kaiken kuin Timo Korhonen.
Hevijutuissa en ole vielä kehitellyt niin omaperäistä soundia ja kikkoja ettei soitossa ne suurimmat vaikuttajat kuten Laiho,Lindroos,Ranta,Wylde ja Latvala kuuluisi läpi.

On muuten aika mykistävä tuo Korhonen. Oikeesti, veti vähän hiljaseks se sen setti kerran. Mikään klasari fani en perinteisesti ole, mutta hän teki minuun kyllä vaikutuksen.

Jos nyt omaa tekniikkaani ajattelen, niin on hyvin vaikea sanoa, että ketä kopion. Yleensä kehitän tekniikan vain soitettavan materiaalin pohjalta. En siis suoraa opettele kenenkään tietyn kitaristin "kikkoja". On tärkeämpää sovittaa ratkaisu ongelmaan, kuin ongelma ratkaisuun. Jos keskittyy liian hienohin menetelmiin, niin lopputulos on aina tuo jälkimmäinen.

"Miettikääpä sitä" -Mika Saukkonen
Michi
12.04.2003 13:16:18
En tiedä, mutta kuullut oon, että soitossa kuuluu vaikutteet ja suorat lainat Randy Rhoadsilta ja Zakk Wyldeltä.

En kiristä enkä kiistä.

Ja väistämättä tää Maidenfriikkiys sieltä kuuluu.

Sitä en edes spekuloimaan lähde.
-Up The Irons!-
reijoteppo
12.04.2003 13:32:01
Hollywood Fats,Vidar Busk,Ronnie Earl,Jimmie Vaughan,Junior Watson,Rick Holmstrom,Sameli Rajala,Stevie Ray Vaughan
Rad Child
12.04.2003 16:17:22

Itse soittelen tai ainakin yritän tehdä sellaista musiikkia mitä Opethin pojat, eli Mikael Åkerfeldt ja Peter Lindgren, soittelevat levyillään. Sellaista hieman surullista ja salaperäistä fillistelyä pääasiassa akustisella soitettuna. Sitten toisena vaikuttajana on Mr. Bunglen Trey Spruance. Tyyli jotain funkista raskaaseen metalliin ja täytyy vielä James Hetfieldkin mainita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)