Aihe: Mitenkäs "bend" tehdään oikeaoppisesti?
1 2
Jucciz
08.04.2004 15:31:24
Mun kymppisetillä on aika paha yrittää venyyttää pulitoista sävelaskelta..

Ja mun 11-setillä, jopa 12-setin useimmilla kielillä onnistuu helposti. Kyllä, normaalivirettä käytän.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Lord of the strings
08.04.2004 15:35:35
Ja mun 11-setillä, jopa 12-setin useimmilla kielillä onnistuu helposti. Kyllä, normaalivirettä käytän.

No jätkä onkin soittanu varmaan kymmenen vuotta.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Herra Rapu
08.04.2004 15:37:51

Jucciz on vaan niin kaappi.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Kitaravirtuaali
08.04.2004 15:45:24

Mun kymppisetillä on aika paha yrittää venyyttää pulitoista sävelaskelta..

Itse kanssa soitan 11-setillä, eikä bendailussa ilmene mitään ongelmia. Paitsi 5:nnen nauhan alapuolelta, josta kyllä yseillä taivuttaa vaikka kattoon.
Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf
Elkee enää mitään myykö, rahat loppu perskeles!
IMIK #10
Jucciz
08.04.2004 15:54:10

Kuustoista!
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Robert
08.04.2004 15:56:14
Jucciz on vaan niin kaappi.

Ei kai se "kaappius" siihen vaikuta, vaan sormivoimat. No heh, heh.

Itselläni alkaa tuo sähkiksessä oleva kymppisetti tuntumaan vähän turhan löysältä. Akustisessa kun on 0.12-setti...
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Lord of the strings
08.04.2004 20:48:48
No voi ryssä... Pitäskö mennä salille.
Kitaravirtuaali
09.04.2004 07:38:58

No voi ryssä... Pitäskö mennä salille.

Reenaat vaan bendejä, soittelet melodioita niitten kanssa. Jos vaikka tabeissa menis jotain tyyliin
|----14--16-17--14--|
,
niin soitatkin sen bendeillä. Eli 14:sta bendaat 16:sta, pysäytät, ja sitten 17:sta. Usein teen tuota ainakin itse sooloissa sun muissa, jossa pari noottia on hitaassa kohdassa parin-kolmen nauhan päässä toisistaan. Kehittää sormia ja sävelkorvaa.
IMIK #10
Zed
09.04.2004 19:09:49

Ja minun testailemista kymppiseteistä ovat kielet katkeilleet järjestään bendien myötä.
TUN-NET-KO SI-NÄ KE-TÄÄN TYÖ-TÖN-TÄ?
TheWickerMan
09.04.2004 21:02:09
Venyttävä sormi on useimmiten nimetön ja sitä ovat tukemassa sekä etu- että keskisormi. Näin ainakin minulla.

Niin mullaki.
"Vittu, kaikki on joskus aloittelioita" - Lord of the strings
perkeles
10.04.2004 23:44:46
Ja minun testailemista kymppiseteistä ovat kielet katkeilleet järjestään bendien myötä.

huonot kielet tai kitara?
HELLO CLEVELAND
Lord of the strings
11.04.2004 16:10:17

No huhhuh, omistani ei koskaan kuin yksi ylä-e katkennut.
Mako
11.04.2004 23:28:44

Olen tähän asti taivutellut kieliä etusormella ja keskisormella (samaan aikaan), mutta Suuressa Kitarakirjassa sanottiin että taivutus pitäisi suorittaa yhdellä sormella kerrallaan. Miten on? Vai onko sillä mitään väliä?

Ei mitään väliä. Jossain kirjassa myös varmaan sanotaan ettei kieliä saa venyttää lainkaan.. Sormet tulee olla siten että saat VENYTETTYÄ.
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
Da Make
11.04.2004 23:30:26
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
Robert
12.04.2004 21:21:52
Ei mitään väliä. Jossain kirjassa myös varmaan sanotaan ettei kieliä saa venyttää lainkaan.. Sormet tulee olla siten että saat VENYTETTYÄ.

Heh, tämä kysymys esitettiin alunperin yli vuosi sitten.
Kitaravirtuaali
12.04.2004 21:34:42

Heh, tämä kysymys esitettiin alunperin yli vuosi sitten.

Pöh, paskat siitä. Minoon hämäläinen!
IMIK #10
pihinen
15.04.2004 12:10:52
Minä soittelen 10-setillä ja hyvin onnistuu venytykset yhdellä sormella, yleensä nimettömällä tai keskisormella. Olen YRITTÄNYT opetella jotain Wylden sooloja No more tears levyltä ja siinä kehittyy kyllä bendaus voimaa ja kun tuppaa olemaan välillä niin nopeita juttuja, ettei ehdi muita sormia käyttämään apuna. Varsinkin kyseisen levyn nimikkobiisin soolo on hyvää harjoitusta, mutta minä en sitä varmaan koskaan opi kunnolla soittamaan, kuten en mitään muutakaan nopeampaa sooloilua... välillä tuntuu etten opi oikeasti soittamaan mitään :)
Dunga
15.04.2004 12:28:52
Höh. Mää olen tottunut bendaamaan kaikkia kieliä alaspäin yhdellä sormella. Sormi on yleensä se mikä sopii parhaiten edelliseen sointiin ja seuraavaan. En oo ikuna käynyt missään tunneilla taikka pahemmin lueskellut mitään asiaan liittyviä teorioita mutta näin se vaan käy mulla.
"Jaska osti levyn, kun siinä oli pääkallot kannessa." IMIK #4 [Kyllä lähtee]
perkeles
16.04.2004 02:13:32
Minä soittelen 10-setillä ja hyvin onnistuu venytykset yhdellä sormella, yleensä nimettömällä tai keskisormella. Olen YRITTÄNYT opetella jotain Wylden sooloja No more tears levyltä ja siinä kehittyy kyllä bendaus voimaa ja kun tuppaa olemaan välillä niin nopeita juttuja, ettei ehdi muita sormia käyttämään apuna. Varsinkin kyseisen levyn nimikkobiisin soolo on hyvää harjoitusta, mutta minä en sitä varmaan koskaan opi kunnolla soittamaan, kuten en mitään muutakaan nopeampaa sooloilua... välillä tuntuu etten opi oikeasti soittamaan mitään :)

jos oma soitto ei yleensä kuullosta paskalta,se on huono asia.-erittäin vapaasti lainattua suomalaisen kitaramuusiikin uranuurtajan kommenttia.(tulipa soopaa)
HELLO CLEVELAND
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)