Aihe: Vahvistimen kierto
1 2
blues guitar
27.02.2013 15:39:31

Demppaat vain kämmenellä kielet. Jos vielä vinkuu niin sitten on mikeissä vikaa.
Itse olen sitä mieltä että liikaa meteliä pienessä tilassa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Shadow Dragon
27.02.2013 16:17:04
Mulla oli sama ongelma kun aloitin kitaransoiton, syynä oli pedalin huono muuntaja. Sanoit että ei kierrä kun pedaali ei ole päällä joten uskoisin syyn olevan tuo. Eli jos pedaalien muuntajana on joku rautakaupasta tms. ostettu niin suosittelen ostamaan kunnollisen, sillä mun tapauksessa korjautu.
Kefiiri
27.02.2013 18:31:16
Shadow Dragon: Mulla oli sama ongelma kun aloitin kitaransoiton, syynä oli pedalin huono muuntaja. Sanoit että ei kierrä kun pedaali ei ole päällä joten uskoisin syyn olevan tuo. Eli jos pedaalien muuntajana on joku rautakaupasta tms. ostettu niin suosittelen ostamaan kunnollisen, sillä mun tapauksessa korjautu.

Oliskohan sun häiriöääni kuitenkin ollut matalaa hurinaa... tuo kitaramikin kiertoääni on semmoista korvia vihlovaa vinkunaa.
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
JaaGeRMaisTeR
27.02.2013 21:52:39 (muokattu 27.02.2013 21:54:56)
tepeh: Kitaran mikrofonit siis kiertää ihan yhtälailla kun muutkin mikrofonit. Ja niinkun jo mainittu niin voi johtua huonoista mikeistä tai liiasta säröstä/volumesta/yläpäästä. Muskariin olen ilmoittautunut heti ensiviikoksi : )

Nyt tuli fiksu vastaus :D totta niin kiertää. Toimivilla kamppeilla tarvii kuulemma volumean sen verran ettei ihan kerrostalo sovi tai pienemmällä volumella kuulemma että kitara on vahvarin kanssa samassa linjassa. Tuli tänään juttua töissä tuosta.

Kävipä mielessä vielä villimpi idea.. Pedalista gain pienemmälle. En tiä auttaako mutta ei ainakaan vahvista linjaa liikaa. Mikserissä toimi :)

E: Tepeh mihin muskariin meinasit? Olis mullekkin kyllä paikallaan käydä :)
Shadow Dragon
28.02.2013 08:06:47
Kefiiri: Oliskohan sun häiriöääni kuitenkin ollut matalaa hurinaa... tuo kitaramikin kiertoääni on semmoista korvia vihlovaa vinkunaa.

Se kyllä vinkui samalla tavalla kuin kierto, ei ollut hurinaa.
FilipinosDa
02.03.2013 14:24:04
Kiitos kiitos paljon paljon neuvoist! Pitää käydä näit vähä läpi täs, mut ei se kaikkie kielte demppaus ainakaa auta... Mut eiköhä täst näil neuvoil selvitä, jos ei mikää auta ni sit pitää jotku uudet mikit luultavasti ostaa.
blues guitar
02.03.2013 16:00:31

FilipinosDa: Kiitos kiitos paljon paljon neuvoist! Pitää käydä näit vähä läpi täs, mut ei se kaikkie kielte demppaus ainakaa auta... Mut eiköhä täst näil neuvoil selvitä, jos ei mikää auta ni sit pitää jotku uudet mikit luultavasti ostaa.

Ok. Kyllä sulla sit oikeesti jotain vikaa on kamoissa, jos tosiaankin vinkuu vaikka kielet on dempattuina. Sitten vain testaamaan eri kitaroilla, eri piuhoilla, eri speduilla, eri muuntajilla jne...
Eiköhän se vika sieltä haarukoidu.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
samiko
18.04.2013 12:07:04
voi jeesus kun näitä neuvoja tässä lukee niin meinaa itku päästä. metallikitaristi kun ilmeisesti ketjun avaaja on niin 99 prossan varmuudella kamat ei ole "rikki" vaan kamat säädetty liian lujalle/ gainit tapissa/ korostettu treblepuoli varustettuna pienellä tilalla ja huonolaatuisilla kitaran mikrofoneilla (mitkä huonolla onnella säädetty kitaraankin niin että kierto ongelma pahenee)

älä kuuntele näitä muuntajassa voi olla vika tai demppaa kieliä tyyppejä, eikä sun kamat ole luultavasti rikki äläkä vahaile yhtään mitään muuta kuin tukkaasi.

tuplasärö voi olla oikeasti ihan kokeilemisen arvoinen juttu
tepeh
18.04.2013 12:58:35
vahvistin kiertoon vaan :)
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)