Aihe: Dramatiikkaa perus bluesrock-pohjaiseen musaan.
1 2
Karipiirto
12.12.2011 18:27:09

akuankkakomppi: Ilmaisin itseni turhan epäselvästi, tai "transskriptioni" tyyliin 6 -> 9 ymmärrettiin väärin. Ilmiselvästi mun moka, pahoittelut kaikille asianosaisille.

Kirjoittamalla x6 -> x9 tarkoitin vain ja ainoastaan sitä, että nostetaan/liu'utetaan (tai mitä tahansa ilmausta tässä halutaankaan käyttää) kutosesta ysiin.

Mitä perusteluihin tulee, niin eiköhän tässä "Kokeile!" kuitenkin aja ohituskaistalla?

Siis meinaatko kutosesta ysiin nauhoilla etkä asteilla? Missäköhän kontekstissa tuo tuo sitä dramatiikkaa? Kokeilin ainakin pentatonisen ja blues-laajennoksen turvin lähestyä mutta en kyllä sanoisi ihan yleispäteväksi säännöksi. Vaatii selvästi taakseen juuri semmoisen sointuvaihdoksen, jossa kyseinen liutus pääsee oikeeuksiinsa. Sama pätenee myös jälkimmäiseen.
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
akuankkakomppi
12.12.2011 18:40:10
Karipiirto: Siis meinaatko kutosesta ysiin nauhoilla etkä asteilla?

Ilmiselvästi sun teoriasi ei kohtaa mun käytäntöäni.

Ei minua jameissa kiinnosta asteet vaan se, mikä kuulostaa hyvältä.
sum ergo cogito
Karipiirto
12.12.2011 18:58:12

akuankkakomppi: Ilmiselvästi sun teoriasi ei kohtaa mun käytäntöäni.

Ei minua jameissa kiinnosta asteet vaan se, mikä kuulostaa hyvältä.

No mutta kun tuo yksistään ei juuri kuulosta muulta kuin slidelta kahden sävelen välillä. Se kuulostaako se hyvältä riippuu ihan siitä millaisen taustan päälle se soitetaan. :S
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
akuankkakomppi
12.12.2011 19:24:36
Karipiirto: No mutta kun tuo yksistään ei juuri kuulosta muulta kuin slidelta kahden sävelen välillä. Se kuulostaako se hyvältä riippuu ihan siitä millaisen taustan päälle se soitetaan. :S

Tätä en kiistä.

Se, onko siinä dramatiikkaa vai ei, on täysin lukijan harkinnan varassa.
sum ergo cogito
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)