Aihe: Alexi Laiho ja bossanova
1 2 3
Karipiirto
08.03.2011 16:46:43

CSatan: Mikä vittu näis äidinkielen maistereis oikeen on vikana, ku pitää aina netissä avautua kieliasuista ja pilkkuvirheistä. Menisitte opettamaan kouluun jos noin raapasee...

Ei sillä etteikö tuollainen puhetyyli ärsytä, ehkei kaikki vaan kelaa kaikkea sanomaansa etukäteen?

Nyt se hiekka pois sieltä *******.

Mä en käsitä miksi joka kerta kun joku sanoo vitsillä jotain tämmöistä niin joku tulee tänne naama punaisena raivoamaan. Kyllä sen vitsin voi edes yrittää nähdä vitsiksi joskus.
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Tonski
08.03.2011 16:50:57

Karipiirto:
Mä en käsitä miksi joka kerta kun joku sanoo vitsillä jotain tämmöistä niin joku tulee tänne naama punaisena raivoamaan. Kyllä sen vitsin voi edes yrittää nähdä vitsiksi joskus.

Sä et oo vielä oppinu miten nää internetin foorumit toimivat, ethän?
Karipiirto
08.03.2011 16:55:48

Tonski: Sä et oo vielä oppinu miten nää internetin foorumit toimivat, ethän?

Ilmeisesti en. Pitäisi ilmeisesti vetää syvä raivo jostain aina kun joku edes leikillään sanoo jotain ja sen jälkeen haukkua yksiselitteisesti kaikki. On tämä vaikeaa nykyään. Ennen sentään oli joku jota lyödä turpaan. Näyttöpäätettä on vähän kallis alkaa paasaamaan. :D
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Tonski
08.03.2011 17:11:26 (muokattu 08.03.2011 17:13:03)

Karipiirto: Ilmeisesti en.

Anna valaisen sinua, nuori padawan!

Olkoon satunnainen viesti mistä aiheesta tahansa a. Viesti a sisältää mielipiteen, väittämän, toteamuksen, tekstiä, tai jonkin muun foorumeilla tavattavan asian.

Olkoon satunnainen pätemisen halun, trollauksen, inttämisen tai muun lapsellisen syyn valtaama vastaus viestille a vastaus b, ja näiden kahden tuottaman keskinäisen sosiaalisen varauksen synnyttämät keskustelua jatkavat peenistä kasvattavat inttämisviestit jatkoviestejä c. Internetfoorumit noudattavat seuraavaa funktiota:

Jos a, niin b ja n*c, jossa n kuuluu joukkoon N.

Tämä toteutuu aina. Ainut vastakeino on olla tarttumatta keskusteluun ja jättää viestin kirjoittaminen kokonaan väliin, niin et lisää muuttujan n arvoa. :D

EDIT:
Quod Erat Demonstrandum.
Karipiirto
08.03.2011 17:18:46

Tonski: Anna valaisen sinua, nuori padawan!

Olkoon satunnainen viesti mistä aiheesta tahansa a. Viesti a sisältää mielipiteen, väittämän, toteamuksen, tekstiä, tai jonkin muun foorumeilla tavattavan asian.

Olkoon satunnainen pätemisen halun, trollauksen, inttämisen tai muun lapsellisen syyn valtaama vastaus viestille a vastaus b, ja näiden kahden tuottaman keskinäisen sosiaalisen varauksen synnyttämät keskustelua jatkavat peenistä kasvattavat inttämisviestit jatkoviestejä c. Internetfoorumit noudattavat seuraavaa funktiota:

Jos a, niin b ja n*c, jossa n kuuluu joukkoon N.

Tämä toteutuu aina. Ainut vastakeino on olla tarttumatta keskusteluun ja jättää viestin kirjoittaminen kokonaan väliin, niin et lisää muuttujan n arvoa. :D

EDIT:
Quod Erat Demonstrandum.

Aivan! Alan päästä jyvälle. :D
F_Lame
21.03.2011 11:42:22 (muokattu 21.03.2011 11:43:11)
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
JeKo
21.03.2011 12:15:36

F_Lame: http://tinyurl.com/4hr2ahv (hs.fi)

Ei voi kyllä mitenkään käsittää. Noh, kun ei ite äänestänyt, niin ei kai tässä voi lopputulostakaan moittia...
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
aalataur
21.03.2011 12:46:11 (muokattu 21.03.2011 12:57:19)

Kaikki varmaan tietää että noissa äänestyksissä voittaa aina heput, joiden bändin biisejä kuunnellaan. Eihän se Alexi Laiha mikään huono ole, mutta eipä se taito kiinnosta ihmisiä. Ihmiset ajattelee, että no jos tämä heppu A ei ole päässyt suosittuun bändiin, niin eihän se voi olla hyvä? Massan mielipide ohjaa omaa. Ja toisaalta ei tiedetä siitä hepusta A.

Mikä mulle on suurempi yllätys, että CoB on saavuttanut sen menestyksen ulkomailla, mikä nyt tähän äänestystulokseen johti. Parin ekan levyn aikoihin en olisi ikinä uskonut nykyistä tilannetta. Vaikka mun mielestä se oli ihan kuunneltavaa pätkettä, en uskonut että sellaisella olisi ikinä mitään "massoihin vetoavaa" potentiaalia.

Onkos tuo uus levy muuten millanen? En ole vielä kuullut.
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
Kontiak
21.03.2011 13:18:20 (muokattu 21.03.2011 13:23:46)
JeKo: Ei voi kyllä mitenkään käsittää. Noh, kun ei ite äänestänyt, niin ei kai tässä voi lopputulostakaan moittia...

Vähän huvittavasti tuossa Hesarin jutussa ei ole mainittu tai on muuten vain vähän epäselvästi, että äänestyksessä oli kyse kaikkien aikojen top20 metallikitaristin äänestyksestä. Luulen, että Alexin menestyksessä on taustalla se, että mies on metal aika paljon enemmän kuin suurin osa muista. Vaikka nyt esim. Petruccilla ja Hetfieldillä on omissa päätuotannoissaan mukana myös balladeja sun muuta ei-metallimaista. Tilusoolot kuuluvat myös metalliin olennaisesti.

Onhan tuo aika villiä, että sijat 2-20 on ympäri isoa maailmaa ja sitten ykkösenä pikkuisesta Suomesta yksi vitun vihtahousu. :D
http://www.truthinshredding.com
friikki
21.03.2011 13:20:49

Kontiak: Alexi Laiho sanoi Nybergin ohjelmassa, että nyt kahdenkymmenen vuoden jälkeen voi sanoa, että kyllä kannatti raapia niitä bossanovia ja muita pakollisia opistoläksyjä pilkulleen, vaikka ei siihen aikaan todellakaan kiinnostanut, vaan teki mieli soittaa vaan nopeesti vaimalmsteenia.

Mitähän Alexi mahtoi tarkoittaa?

Olispa kiva kuulla miten Laiho bosista soittaa..... noi heavy ja särö jututhan siihen ei perinteisesti ole varsinaisesti kuuluneet. Suurelta osin taitavat olla nylonkielisillä kitaroilla soitettu. Bosista voisi kyllä kuulla enemmänkin radiosta sun muualta, kivaa ja haastavaa musaa kaikkiaan.
Jos et ole soittimeesi tyytyväinen se pitää sitten tehdä itse :)
John Titor
21.03.2011 13:33:55 (muokattu 21.03.2011 13:37:30)

Kontiak: Onhan tuo aika villiä, että sijat 2-20 on ympäri isoa maailmaa ja sitten ykkösenä pikkuisesta Suomesta yksi vitun vihtahousu. :D

Öö... Eikös ihminen ole ihan samankokoinen, -arvoinen ja sillä ole ihan yhtä paljon aikaa ja mahdollisuuksia lähtökohtaisesti käytössä riippumatta maan koosta? Mä en ole ikinä tajunnut tätä "me täällä ja todellinen maailma jossain muualla" -asetelmaa.

Jos kaveri treenaa perse ruvella, hoitaa duuninsa ja on oikeassa paikassa oikeaan aikaan, niin mitä ihmeellistä on siinä, että tulee tulosta? Maailman nopein mies on Jamaikalta.

Tää video itse asiassa kertoo mun mielestä Laihosta aika paljon:

http://www.youtube.com/watch?v=NhRkRwEM2-s&feature=related

Harva niistä, jotka treenaa Downfallia himassaan tällä hetkellä, on ikinä edes kuunnellut fuusiomusaa.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Kontiak
21.03.2011 14:29:21 (muokattu 21.03.2011 14:36:20)
John Titor: Öö... Eikös ihminen ole ihan samankokoinen, -arvoinen ja sillä ole ihan yhtä paljon aikaa ja mahdollisuuksia lähtökohtaisesti käytössä riippumatta maan koosta? Mä en ole ikinä tajunnut tätä "me täällä ja todellinen maailma jossain muualla" -asetelmaa.

Jos kaveri treenaa perse ruvella, hoitaa duuninsa ja on oikeassa paikassa oikeaan aikaan, niin mitä ihmeellistä on siinä, että tulee tulosta? Maailman nopein mies on Jamaikalta.

Christophe Lemaitre? http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=3073&embed ? Mitä oikein yrität sanoa?
http://www.truthinshredding.com
Räkkipeli
21.03.2011 14:53:03
aalataur: Onkos tuo uus levy muuten millanen? En ole vielä kuullut.

On se parempi monien mielestä kuin edellinen. Kannattaa tsekata, meinaa soitto tolla uusimmalla on kovaa. Suosittelen.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
sepisti
21.03.2011 19:03:15
Collapsed: http://www.youtube.com/watch?v=nAIVHZBWb5o 6:10-->

Siis niinku ei tota voi siis niinku kuunella, et niinku tule siis niinku hulluks.
Soittamiseen en ota kantaa, mutta ulosanti on aika epäselvää.
Indican Jenny on ihana...
tender.insanity
21.03.2011 20:12:46
John Titor:
Tää video itse asiassa kertoo mun mielestä Laihosta aika paljon:

http://www.youtube.com/watch?v=NhRkRwEM2-s&feature=related

Hyvä pätkä!
hallu
22.03.2011 00:09:06
aalataur: Kaikki varmaan tietää että noissa äänestyksissä voittaa aina heput, joiden bändin biisejä kuunnellaan. Eihän se Alexi Laiha mikään huono ole, mutta eipä se taito kiinnosta ihmisiä. Ihmiset ajattelee, että no jos tämä heppu A ei ole päässyt suosittuun bändiin, niin eihän se voi olla hyvä? Massan mielipide ohjaa omaa. Ja toisaalta ei tiedetä siitä hepusta A.

Mikä mulle on suurempi yllätys, että CoB on saavuttanut sen menestyksen ulkomailla, mikä nyt tähän äänestystulokseen johti. Parin ekan levyn aikoihin en olisi ikinä uskonut nykyistä tilannetta. Vaikka mun mielestä se oli ihan kuunneltavaa pätkettä, en uskonut että sellaisella olisi ikinä mitään "massoihin vetoavaa" potentiaalia.

Onkos tuo uus levy muuten millanen? En ole vielä kuullut.

Niin siis eikös noissa mainituissa äänestyksissä äänestetty nimenomaan parasta metallikitaristia eikä taitavinta metallikitaristia? Totta kai ihmiset äänestävät niitä joita kuuntelevat, koska ihmiset kuuntelevat hyvää musiikkia ja jos joku on hyvä, niin eikö se silloin voi myös olla paras.

Se taitavuus kuuluu enemmän kitaristinörttien keskinäiseen pippelin mittailuun ja Rocknrollin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Kysehän ei ole siitä, mitä joku osaisi tehdä (jos uskaltaisi/älyäisi/olisi sellainen), vaan siitä mitä joku tekee.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
cr4b
22.03.2011 02:00:39
hallu: Niin siis eikös noissa mainituissa äänestyksissä äänestetty nimenomaan parasta metallikitaristia eikä taitavinta metallikitaristia? Totta kai ihmiset äänestävät niitä joita kuuntelevat, koska ihmiset kuuntelevat hyvää musiikkia ja jos joku on hyvä, niin eikö se silloin voi myös olla paras.

Mun mielestä "paras" ja "taitavin" ovat aika lailla synonyymejä. Ihmiset sen sijaan tuntuvat äänestävän niitä, joista he tykkäävät eniten, mikä ei olekaan enää ollenkaan sama asia.
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Räkkipeli
22.03.2011 09:59:22
Kontiak: Luulen, että Alexin menestyksessä on taustalla se, että mies on metal aika paljon enemmän kuin suurin osa muista.

Ja juuri tämän takia hän ansaitseekin ykköspaikan. Mies elää ja hengittää sitä omaa juttua, eikä yritä edes olla mitään muuta kuin on.
Mikään ei ole enemmän metal kuin se, jos on joku kunnianhimoinen tyyppi, jolla on vielä selkeä oma tyyli. Tyylittömyys tässä alalajissa on suuri kompastuskivi tänäpäivänä minusta.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Epämuusikko
22.03.2011 11:42:17
Millainen soittotyyli se "metal" on?

Laihossa näkyy se, että on tankattu muutakin kuin tabuja Metal Zonen läpi. Sais näkyä enemmänkin, mutta tähänastinen paketti on jo aivan jees.
6-stroke troll.
hallu
22.03.2011 17:08:25
cr4b: Mun mielestä "paras" ja "taitavin" ovat aika lailla synonyymejä. Ihmiset sen sijaan tuntuvat äänestävän niitä, joista he tykkäävät eniten, mikä ei olekaan enää ollenkaan sama asia.

Siis miksi ei? kelle sitä musiikkia sitten mielestäsi tehdään? onko taitavuus mielestäsi jotenkin objektiivisesti mitattavissa? vai onko taitavin se josta sinä pidät?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)