Krice: Niinpä! Eli kun soittaa seisaaltaan niin välttää istumiseen liittyvät ongelmat kokonaan. Istuminen rasittaa kehoa, koska se ei ole luonnollinen asento ihmiselle. Sun mielestä on sit normaalia seistä kitara kourassa kotona, jos vaikka soittelee muutaman tunninkin putkeen? Mun mielestä tässä tilanteessa istuminen tuntuu paljon luonnollisemmalta asennolta. Riippuu tietysti siitäkin, haluaako simuloida rokkikeikkatilannetta vai studiosessiota - studiossa voi soittaa istualtaankin. Miksei muuten koulussa oppilaat seiso tunnilla (jos se kerran on luonnollisempi asento) ja vain välitunneilla mentäisiin jonnekin istumaan vartiksi? Ai niin, vissiinkin väärä skaala Stratocasterissa on ongelman alku ja juuri. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz: Sun mielestä on sit normaalia seistä kitara kourassa kotona, jos vaikka soittelee muutaman tunninkin putkeen? Mun mielestä tässä tilanteessa istuminen tuntuu paljon luonnollisemmalta asennolta. Riippuu tietysti siitäkin, haluaako simuloida rokkikeikkatilannetta vai studiosessiota - studiossa voi soittaa istualtaankin. Ei se mahdotonta ole useita tunteja soittaa seisaaltaan, seisominen on loppujen lopuksi aika kevyttä, jos ei tarvitse inttityyliin jäpittää samassa pisteessä vaan voi koko ajan hieman askeltaa. Taukoja tulee toki pidettyä. Nykyään en istualtaan soita ilman hyvää syytä. Alkoi vaan jossain vaiheessa ottamaan päähän, kun tajusin soittavani esiintymisissä ja bänditreeneissäkin jo niin helvetisti paljon huonommin, koska seisaaltaan soittaminen ei tuntunut luonnolliselta. Nykyään ero on kaventunut.. kyllä mun mielestä rokkibändin treeneissäkin on aneeminen meininki jos tyypit koko ajan istuu. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus |
Krice: Niinpä! Eli kun soittaa seisaaltaan niin välttää istumiseen liittyvät ongelmat kokonaan. Istuminen rasittaa kehoa, koska se ei ole luonnollinen asento ihmiselle. Mä oon kerran kuullut esitelmän jossa kuvattiin kuinka vaarallinen ja haittoja aiheuttava makuuasento on ihmiselle jos se on jatkuvaa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |