![]() 03.01.2011 23:19:10 | |
---|---|
Hyvä aihe - ja totaalisen subjektiivinen. Mutta tsekatkaas Derek Trucks: http://www.youtube.com/watch?v=Vuadh1o0yC8 http://www.youtube.com/watch?v=5FlOJXL4j6k Mielettömän musikaalinen tatsi, omaperäinen taimi ja tapa käsitellä melodioita. Ja ei sen vibrakaan ihan heikko ole :-) | |
![]() 03.01.2011 23:22:15 | |
Sakmongkol: Perustelut ratkaisevat. Etpä sinä ole sitä ynkän parhaimmuutta onnistunut vieläkään perustelemaan... Mutta eipä nyt tuhota tätäkin topicia? Musikaalinen vibrato on jo parempi perustelu kuin ei perusteluja ollenkaan, joten esimerkiksi sinun ehdokkaasi ovat tällä hetkellä häviöllä. "Minun ehdokkaani" liikkuvat kitaristeina ja muusikkoina aivan eri luokassa kuin Yngwie. Jos joku ei sitä hyväksy niin omapa on häpeänsä. Musiikin ja soittajien paremmuutta on hankala perustella sanallisesti. Mielummin katselisin todistemateriaalia esim. videolla... Etsin nopeasti muutaman linkin: http://www.youtube.com/watch?v=ugxFcmZXDyc http://www.youtube.com/watch?v=fX5USg8_1gA http://www.youtube.com/watch?v=LsD8oyRIdrc http://www.youtube.com/watch?v=8Pa9x9fZBtY http://www.youtube.com/watch?v=ybXXWIOXRnk Tossa on nyt muutamia. Jos olet oikeasti tuon ynkkäs kanssa niin voi herranjestas, otan osaa... Jokainen linkki vie livevideoon jostain suhteellisen tunnetusta kappaleesta. | |
![]() 03.01.2011 23:31:18 | |
VViltsu: Musiikin ja soittajien paremmuutta on hankala perustella sanallisesti. Mielummin katselisin todistemateriaalia esim. videolla... Videon katselu nyt on kaikkein huonoin tapa. Voi sanoa 'tykkään' tai 'en tykkää' ja sitten voidaan äänestää mistä tykätään eniten mutta tuloksessa ei ole mitään objektiivista, koska ihmiset näkevät ja kuulevat asioita kovin eri tavoin. Kielellisessä argumentoinnissa sen sijaan on olemassa tiettyjä yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä ja totuuksia joiden kautta asiaa voidaan lähteä tarkastelemaan. Tässä tapauksessa ainakin käsitteet kitaristi ja musikaalisuus tulisi ensin määritellä mahdollisimman tarkasti. Etsin nopeasti muutaman linkin: Katsoin jokaisen alusta noin kaksi sekuntia, erittäin kulunutta tavaraa. Jos olet oikeasti tuon ynkkäs kanssa niin voi herranjestas, otan osaa... Ei tarvitse, olen sinut näiden totuuksien kanssa. | |
![]() 03.01.2011 23:38:13 | |
![]() 03.01.2011 23:54:38 | |
Sakmongkol: Videon katselu nyt on kaikkein huonoin tapa. Voi sanoa 'tykkään' tai 'en tykkää' ja sitten voidaan äänestää mistä tykätään eniten mutta tuloksessa ei ole mitään objektiivista, koska ihmiset näkevät ja kuulevat asioita kovin eri tavoin. Tämä on kyllä tullut selville jo kielten jäykkyyttä sekä rockin kuolemaa käsittelevissä ketjuissa. Tuntuu että porukka ei halua kohdata tosiasioita silmiensä ja korviensa avulla, vaan sulkeutuu omaan mieleensä muistelemaan "toi on paska ja toi on hyvä, kuulin kerran jonkun virheen siltä". Kielellisessä argumentoinnissa sen sijaan on olemassa tiettyjä yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä ja totuuksia joiden kautta asiaa voidaan lähteä tarkastelemaan. Tässä tapauksessa ainakin käsitteet kitaristi ja musikaalisuus tulisi ensin määritellä mahdollisimman tarkasti. Aivan, mutta kielelliselle argumentoinnille ja keskustelulle ko. aiheesta voitaneen etsiä jokin toinen foorumi. Tämä alue koskee musiikkia, tässä tapauksessa kitaroita ja niiden soittoa. Katsoin jokaisen alusta noin kaksi sekuntia, erittäin kulunutta tavaraa. :D Kulunutta? Sanoisin mielummin että menestynyttä. Kai se on jonkin mielestä synonyymi kuluneelle. Katsomalla jokaista "noin kaksi sekuntia" osoitit samalla olevasti kyvytön osallistumaan kyseisten artistien arvosteluun... Ainakin tässä tapauksessa. Jätit siis myöskin katsomatta esim. Pagen kolmiminuuttisen improvisoidun soolon sekä Estrangedin melodiset kitarakuviot. Hauskaa. Ei tarvitse, olen sinut näiden totuuksien kanssa. Ihan miten vaan. Johan itsekin sanoin että parhaimmuuden määrittäminen on tässä tapauksessa mahdotonta. | |
![]() 04.01.2011 00:04:38 | |
VViltsu: Katsomalla jokaista "noin kaksi sekuntia" osoitit samalla olevasti kyvytön osallistumaan kyseisten artistien arvosteluun... Ainakin tässä tapauksessa. Jätit siis myöskin katsomatta esim. Pagen kolmiminuuttisen improvisoidun soolon sekä Estrangedin melodiset kitarakuviot. Hauskaa. On kai se ny nuo ennenki nähny.. Vai onko? :| Eio | |
![]() 04.01.2011 00:08:41 | |
Muuki: On kai se ny nuo ennenki nähny.. Vai onko? :| En usko, luulen että ko. herra on perehtynyt YouTuben tarjontaan lähinnä Yngwie Malmsteenin kohdalla. | |
![]() 04.01.2011 00:10:09 | |
VViltsu: Aivan, mutta kielelliselle argumentoinnille ja keskustelulle ko. aiheesta voitaneen etsiä jokin toinen foorumi. Tämä alue koskee musiikkia, tässä tapauksessa kitaroita ja niiden soittoa. Tämä on kuitenkin keskustelufoorumi. Keskustelua ei ole videoiden listaaminen ja niistä äänestäminen. Katsomalla jokaista "noin kaksi sekuntia" osoitit samalla olevasti kyvytön osallistumaan kyseisten artistien arvosteluun... Ainakin tässä tapauksessa. Jätit siis myöskin katsomatta esim. Pagen kolmiminuuttisen improvisoidun soolon sekä Estrangedin melodiset kitarakuviot. Hauskaa. En tosiaan väittänyt ettenkö olisi nähnyt tai kuullut noita pätkiä aiemmin. Ihan miten vaan. Johan itsekin sanoin että parhaimmuuden määrittäminen on tässä tapauksessa mahdotonta. Jos hyväksytään lähtökohdaksi se että jokin on mahdotonta eikä viitsitä edes yrittää niin eihän siitä tietenkään mitään tule. Itse en hyväksyisi tällaista lähtökohtaa. | |
![]() 04.01.2011 00:19:41 | |
Sakmongkol: Tämä on kuitenkin keskustelufoorumi. Keskustelua ei ole videoiden listaaminen ja niistä äänestäminen. Ei, vaan niistä voi keskustella. Katsos kun keskusteluun tarvitaan keskustelun aihe... En tosiaan väittänyt ettenkö olisi nähnyt tai kuullut noita pätkiä aiemmin. Siltikään et kommentoinut niistä mitään. Jos hyväksytään lähtökohdaksi se että jokin on mahdotonta eikä viitsitä edes yrittää niin eihän siitä tietenkään mitään tule. Itse en hyväksyisi tällaista lähtökohtaa. No toki, mutta jos keskustelun yhden osapuolen asenne on se, että "en katso, en kuuntele, ynkkä on paras forever uskokaa mua, minä tiedän", niin kuinka hedelmällistä keskustelua odotat? :DD Okei, kaikista musikaalisin ja paras kitaristi on Slash, minä tiedän sen. Kiitos ja näkemiin, pitäkää topiccinne. | |
![]() 04.01.2011 00:19:55 | |
![]() 04.01.2011 00:22:27 | |
Lakatkaas nyt jauhamasta paskaa. Vai onko joku teistä muka oikeasti esittänyt jonkun objektiivisen perustelun? Mielipiteiltä nuo minusta näyttää puolin ja toisin ja niistähän ei parane kiistellä kertoi mäyräkoira kun jne. "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. | |
![]() 04.01.2011 00:27:38 (muokattu 04.01.2011 00:29:53) | |
VViltsu: Okei, kaikista musikaalisin ja paras kitaristi on Slash, minä tiedän sen. Kiitos ja näkemiin, pitäkää topiccinne. Kiitos vastauksesta ja mukavaa alkavaa vuotta! Nyt tarvitsee enää tietää, mistä jucciz oikein haluaa täällä keskustella. Toivottavasti se kertoo, että universumi kehittyisi edelleen. Musikaalisuuden ykköstila menee jakoon ainakin minun kohdallani, koska minusta riittää, että menee tietyn tason yli. Sen tason yli menee mm. Yngwie, Friedman, MAB ja tämä kepittäjä http://www.youtube.com/watch?v=cP9J3-UdM2U#t=02m33s Kirk Hammett ja F. Fareri eivät yllä sinne tasolle. http://www.truthinshredding.com | |
![]() 04.01.2011 00:29:02 | |
VViltsu: Siltikään et kommentoinut niistä mitään. Haluatko että kirjoitan jokaisesta videosta yksityiskohtaisen analyysin? Eikö olisi reilua esittää joitain asioita kommentoitaviksi, kuten sellaisia seikkoja jotka mielestäsi tekevät kyseisten kitaristien soitosta musikaalis(in)ta? No toki, mutta jos keskustelun yhden osapuolen asenne on se, että "en katso, en kuuntele, ynkkä on paras forever uskokaa mua, minä tiedän", niin kuinka hedelmällistä keskustelua odotat? :DD En kovin hedelmällistä mutta onneksi kukaan ei ole tällaisella asenteella liikenteessä, eihän? Okei, kaikista musikaalisin ja paras kitaristi on Slash, minä tiedän sen. Kiitos ja näkemiin, pitäkää topiccinne. Eihän? | |
![]() 04.01.2011 10:59:52 | |
VViltsu: Okei, kaikista musikaalisin ja paras kitaristi on Slash, minä tiedän sen. Kiitos ja näkemiin, pitäkää topiccinne. Onpa vitun hyvää keskustelua. Vastaan Teemu Viinikainen, koska hän on yltänyt omassa ilmaisussaan sille tasolle, että teoreettiset käsitteet ja musiikinhistoria ovat siirtyneet selkä-perse-akselille josta ne mukavasti tuuttaavat ältsin hyvällä soundilla suoraan kulloiseenkin musiikilliseen kontekstiin nikottelematta ja selittelemättä. I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). | |
![]() 04.01.2011 11:28:12 | |
Heti alusta sellasella vauhdilla perse edellä puuhun että pallit vinkuu kurkussa. Yksi on yksi ja valita on valita. Perustelu on motiivipohjainen argumentointi. Öööö,.. David Gilmour koska se on mielikuvitusta omaava kappalekohtaisesti soittava joviaali ja humaani kaveri. Eikä tuo "Tauno Tappaa Enempi" ole lainkaan huono nimi jätkälle joka ei ole vielä speideilyyn sortunut. Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
Lapsus errorem minorem et latine et finnice significat. | |
![]() 04.01.2011 11:46:15 | |
Minä. Perustelut: tykkään oluesta ja olen omasta mielestäni ihan kiva ja minulla on hieno kitarakin. Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys. Ostakaa muinaissoitinfolkia Vapinamonologeja | |
![]() 04.01.2011 12:13:42 | |
George Harrison ja John Lennon Niiden soittamia levyjä on myyty eniten! -Mikko http://www.headsonfire.net
http://www.mikseri.net/mre/ | |
![]() 04.01.2011 12:22:43 (muokattu 04.01.2011 12:30:42) | |
Epämuusikko: Onpa vitun hyvää keskustelua. Vastaan Teemu Viinikainen, koska hän on yltänyt omassa ilmaisussaan sille tasolle, että teoreettiset käsitteet ja musiikinhistoria ovat siirtyneet selkä-perse-akselille josta ne mukavasti tuuttaavat ältsin hyvällä soundilla suoraan kulloiseenkin musiikilliseen kontekstiin nikottelematta ja selittelemättä. Suomalaisista kitaristeista on pakko mainita samoin perustein myös Tuomo Dahlblom. Sitten kun vielä nämä kaksi maamme hienoimpiin kuuluvaa kitaristia sattuvat vastaamaan kitarismista samalla levyllä (Lasse Lindgren: Sunburst), ei homman toimivuus ainakaan jää kitaransoitosta kiinni. http://www.suomijazz.com/lindgren.htm Aiheeseen liittyen: ainut kerta tähän mennessä kun omilla keikoilla on ollut pakko jäädä kuuntelemaan "vihollisbändin" settejä oli se, kun illan toisena (ehkäpä ykkös-) artistina oli Milana "Lailan tytär" Misic ja taustabändinsä Mandshuria. Eihän siinä vielä mitään, että rummuissa oli suunnattoman miellyttävästi soittanut Vesa Aaltonen (Pekka Pohjola, Made in Sweden, Tasavallan Presidentti yms. anyone?), mutta kun kitarassa oli "joku tuuraava kaveri" nimeltä Tuomo Dahlblom. Ei voinut sinä iltana istua takahuoneessa hetkeäkään - oli pakko jäädä aina oman setin jälkeen ihan lavan viereen kuuntelemaan, miten voikaan vanhan liiton swing- ja foximusiikki svengata upeasti. Hyvä kun ehti vessassa käydä. Dahlblom veteli tuolla keikalla prima vistana nuoteista niin vaivattoman näköisesti ja silti täysin omalla tunnistettavalla tyylillään, että teki melkein mieli tehdä itselle fyysistä väkivaltaa siitä syystä, ettei tullut aikanaan otettua nuotinlukua haltuun kauhean hyvin. Nyt vähän pelottaa, onko jo liian myöhäistä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 04.01.2011 12:57:42 (muokattu 04.01.2011 13:01:19) | |
Jucciz: Suomalaisista kitaristeista on pakko mainita samoin perustein myös Tuomo Dahlblom... Ihan suottahan Tuomo ei pokannut Pori Jazzin vuoden taiteilija palkintoa -98. Viinikaisen lisäksi yksi niitä ihan oikeita soittajia kitaristien porukassa. Laitetaan tähän jatkoksi Niklas Winter yhtenä kovana (= musikaalisena) suomalaisena soittajana. Jatkukoon vitun hyvä keskustelu siitä, kuka alle kymmenestä olemassaolevasta kitaristista on paras/ nopein/ musikaalisin/ samanlaisin/ tms White men can't Monk | |
![]() 04.01.2011 13:04:52 | |
Musikaalisuus= musiikin ymmärtäminen? Tarvitseeko olla musikaalinen että voisi kommentoida koko asiaa hm...Joka tapauksessa on jokseenkin mahdotonta kommentoida muiden musikaalisuutta, ainakaan järkevästi. Varsinkaan jos ei ole edes tavannut ko henkilöä ja tehnyt yhteistyötä tämän kanssa. En tiedä mikä tekee Viinikaisesta musikaalisemman kuin Ynkkä esimerkiksi, molemmat ovat taitavia instrumenttinsa kanssa, kumpaakaan en henk koht diggaile erityisemmin. Ihmisillä tuntuu olevan hirveä tarve vertailla asioita ja päteä, joko itse tai jonkun muun kautta. On melkein henkilökohtainen loukkaus kun joku haukkuu omaa ihq suosikki artistia/kitaristia......Ja näin keskustelu ihanasti jää pyörimään tähän, Ynkkä on paska, jazz miehet on aina tehneet kaiken saman mutta paremmin ja niin edelleen. Ritchie Blackmore on parempi kuin Morse, ainakin musikaalisempi...Mitä vittu sitten jos olisikin? Oliko Mozart musikaalisempi kuin Beethoven? Ei tää johda mihinkään, itsemurhaan ehkä jos Mnetissä liikaa aikaa viettää ja lukee näitä "keskusteluita". Pitäsköhän mun tähän loppuun listata youtube linkkejä, varsinkin poimia sellasia mitkä imartelee mun suosikkeja ja etsiä sitten paskoja esityksiä muilta. Ooh... Kait tästä kaikesta voi päätellä että olen epämusikaalinen henkilö, mutta diggaan silti musasta ja soittamisesta. Seuraavaksi voinkin sitten miettiä miten älykäs olen, miten kiva oon, miten komea ja hej täähän onki tosi kivaa, jätte kiva. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)