Aihe: Luovuuden ja musikaalisuuden kehittäminen
1 2
Pande
30.05.2010 15:23:26 (muokattu 30.05.2010 15:26:43)

Viski: No vähän hankala tuosta on löytää mitään logiikkaa, jos kirjoitetaan asia X ja tarkoitetaankin asiaa Y.

kirjoitin tuossa lainaamaasi postausta pikkusen ylempänä mm. näin: "2. Musiikin tekemiseen ei tarvitse mitään soitinta. Musiikkia voi "soittaa" ajattelemalla melodiaa. (ja se on lähtökohta soittimella hienosti soittamiselle että osaa ensin "soittaa" päänsä sisällä, ja oppii sitten saamaan pään sisäiset ideat mahdollisimman hyvin ulos kitaralla)"

Jos kirjotan sekä X että Y niin tarkotan molempia :-) Toi "pitää" sana olis vaan pitänyt korvata sanoilla "kannattaa kenties ehkäpä melkeinpä" tms

Mutta joo, musiikin kuuntelu on mun mielestä myös tärkeetä (melkein lisäsin adjektiivin "monipuolinen", mutta eipä semmonen pakotettu monipuolisuus välttämättä ole hirveän hedelmällistä). Itse tykkään kuunnella monenlaista musiikkia, tällähetkellä enemmänkin pianomusiikkia ja orkesterimusaa tyyliin Yann Tiersen, Ludovico Einaudi, Keiko Matsui, Basil Poledouris jne. Mulla tuppaa olemaan kausia jolloin "innostun" jostain musiikin tyylilajista, otan siitä elementtejä omaan soittooni ja sitten usein kiinnostun taas jostain ihan muusta. Esim. näitä em. artisteja ennen kuuntelin melkolailla hartaasti gypsy swing artisteja...

Vaihtelu virkistää.

Heikkisjuice: Jos on vaik kitaristi ni kantsii kyl sitä lauluu treenaa jotenki samanaikasesti.

Juu tämä on totta myös mun mielestä.
http://www.last.fm/user/Pande777
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)