C-vireessä! 15.12.2009 14:33:46 | |
---|
Semmost vielä, et onko noi barre soinnut helpompi otaa sähkäril, ku tuntuvat niin pirun vaikeilta akustisella. Ainaki äikkiseltään luulis et on ko siinä on ne kielet alempana? |
Snapo 15.12.2009 14:45:44 (muokattu 15.12.2009 14:46:07) | |
---|
C-vireessä!: Semmost vielä, et onko noi barre soinnut helpompi otaa sähkäril, ku tuntuvat niin pirun vaikeilta akustisella. Ainaki äikkiseltään luulis et on ko siinä on ne kielet alempana? On. Ohuemmat kielet, kapeampi kaula sekä matalampi action tekevät sähkökitarasta helpomman soittaa. Tähän nyt varmasti joku tarttuu ja rupee pätemään että "mullapa on 13-satsi ja kielet sentin korkeudella", niin sanonpa vielä että itellä.. no eihän mulla edes ole omaa kitaraa tällä hetkellä 'ttänäm, mutta että laittaisin kitaran yllämainittuihin säätöihin. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
padaa@dadaa! 15.12.2009 14:46:40 | |
---|
C-vireessä!: Semmost vielä, et onko noi barre soinnut helpompi otaa sähkäril, ku tuntuvat niin pirun vaikeilta akustisella. Ainaki äikkiseltään luulis et on ko siinä on ne kielet alempana? On, koska tuntuma on kevyempi. Jos barret muuten tuntuvat hankalalta, löydät vanhoista ketjuista vinkkejä miten saat otteet myös hieman eri tavalla otettua. |
jra 15.12.2009 14:56:57 | |
---|
Snapo: Tähän nyt varmasti joku tarttuu ja rupee pätemään että "mullapa on 13-satsi ja kielet sentin korkeudella", niin sanonpa vielä että itellä.. no eihän mulla edes ole omaa kitaraa tällä hetkellä 'ttänäm, mutta että laittaisin kitaran yllämainittuihin säätöihin. Tietysti voisi päteä myös niin päin, että pakkoko sen akkarinkaan on olla raskaasti soitettavaksi säädetty ;) - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
laakeri 15.12.2009 17:36:02 | |
---|
Viittaatte varmaan akustisen raskaudella teräskieliseen? |
C-vireessä! 17.12.2009 19:04:40 (muokattu 17.12.2009 19:06:59) | |
---|
LeoFender: Jos barret muuten tuntuvat hankalalta, löydät vanhoista ketjuista vinkkejä miten saat otteet myös hieman eri tavalla otettua. Katselin kyllä sitä Barre artikelia tuolla jossain saitin syövereissä, mutta eipä sieltä löytynyt muuta mulle sopiivaa kuin harhoittelu. Yksi mielenkiintoinen vinkki oli puristaa ylimmät kielet peukalolla, mutta minun tapauksessni se pekalojuttu tuntui vielä paljon hankalammalta:P |
padaa@dadaa! 17.12.2009 19:31:10 | |
---|
C-vireessä!: Katselin kyllä sitä Barre artikelia tuolla jossain saitin syövereissä, mutta eipä sieltä löytynyt muuta mulle sopiivaa kuin harhoittelu. Yksi mielenkiintoinen vinkki oli puristaa ylimmät kielet peukalolla, mutta minun tapauksessni se pekalojuttu tuntui vielä paljon hankalammalta:P Se peukalojuttu on helppo kun sen kerran opettelee. Lisäksi yksittäisten kielten mykistäminen saattaa joillekin olla tuolla tekniikalla helpompaa ja lisäksi niitä alimpia pohjasäveliä ei tarvitse aina soittaa. Monet hyvältä kuulostavat jutut perustuvat epätäydellisiin sointuihin, perusbarreote näyttää ja kuulostaa tusinapopilta :D ps. tuo viimeinen ei ole hyökkäys barreotetta vastaan. Itse käytän sitä ja se kannattaa ehdottomasti opetella. Siksi hymiö perässä. |
Salkin 17.12.2009 23:16:49 | |
---|
Joo, itse kans tilasin sähkösenkitaran kun ei tälläi yö aikaan tota akustista viitti rämpyttää jotta lapset ei heräis.. Vaimollani on kumma käsitys jotta sähkökitara olis se josta pääsee hirveästi meteliä... Selitin sitten et "sitten kun siihen vahvistimeen laittaa kuulokkeet kiinni nii ei sitä muut kuule.." Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaus on: Eilen onko tässä tarpeeks bassoa? ai on, no mä laitan vähän lisää. |
laakeri 18.12.2009 00:39:12 (muokattu 18.12.2009 00:41:38) | |
---|
LeoFender: Se peukalojuttu on helppo kun sen kerran opettelee. No jaa, se vähän riippuu. Itse en pysty tuohon ollenkaan, jos pitäisi vaikka F-duuri soittaa 6-äänisenä. Yhtä biisiä varten jouduin opettelemaan väkisin peukaloversion, josta kuitenkin pystyi jättämään A-kielen pois. Se menee irvistäen, "iso" F kaatuu fysiikkaan. Käsi ei vain taivu tuohon. Tosin, tuntuihan F-barreekin aikanaan täysin mahdottomalta, ja ajattelin, että en koskaan opi sitä. |
Kuha 18.12.2009 01:33:17 | |
---|
19.12.2009 |
padaa@dadaa! 18.12.2009 01:58:27 (muokattu 18.12.2009 01:58:54) | |
---|
laakeri: No jaa, se vähän riippuu. Itse en pysty tuohon ollenkaan, jos pitäisi vaikka F-duuri soittaa 6-äänisenä. Yhtä biisiä varten jouduin opettelemaan väkisin peukaloversion, josta kuitenkin pystyi jättämään A-kielen pois. Se menee irvistäen, "iso" F kaatuu fysiikkaan. Käsi ei vain taivu tuohon. Tosin, tuntuihan F-barreekin aikanaan täysin mahdottomalta, ja ajattelin, että en koskaan opi sitä. Ei sitä tarvitse kuusiäänisenä soittaa. E-pohjaisissa barresoinnuissa ylimmän e-kielen voi jättää soittamatta. |
laakeri 18.12.2009 14:31:56 (muokattu 18.12.2009 14:37:11) | |
---|
edit: ei mitään |
laakeri 19.12.2009 13:50:28 (muokattu 19.12.2009 13:53:02) | |
---|
LeoFender: Ei sitä tarvitse kuusiäänisenä soittaa. E-pohjaisissa barresoinnuissa ylimmän e-kielen voi jättää soittamatta. Enpä ollut tätä itsestäänselvyyttä hoksannut, mutta testasin eilen, ja hommahan onnistui ihan hyvin noin. Se kahden kielen pikkubarree oli se ratkaiseva tekijä, jonka takia ote tuntui mahdottomalta. Kiitoksia ja plussaa. |
Minushuman 20.12.2009 18:26:42 | |
---|
C-vireessä!: Olen Ilomantsista (pohjois-karjalaa) joten se ois kaukana, ja kerkesin jo tilata kitaran sun muut.
joo elikkäs semmoista kotiteollisuus tyyppistä soundia haen, varmaan on cube parempi just siihen hommaan? voisko muuten kukaan katella sointuja kotiteollisuuden satu peikoista- biisiin ( http://www.youtube.com/watch?v=g6U_BEiYU8I) mistään en oo löytäny. Kiitos paljon kaikille vinkeistä. Löytyy muuten Kotiteollisuuden sivuilta, kohdasta musiikki. "A man's got to know his limitations." - Harry Callahan |
C-vireessä! 22.12.2009 19:55:07 | |
---|
Ahaa, kiitos. Käympä sieltä hakemas:) |