Peltsi88 12.09.2009 18:11:18 (muokattu 12.09.2009 18:15:23) | |
---|
Jucciz: Tuskinpa siellä yhtään alaikäistä on, tai tabulatuuriteinihevarien "mikä kitara mulle"- ja "tabit tähän biisiin nyt"-kyselyihin julkisesti kyllästyneitä kitaraa soittavia perheenisiä. Herääkin kysymys, miksi luet niitä kyselyitä, jos ne niin inhottaa? Oletko masokisti? Itse kyllä veikkaan, että olet vain väsynyt trolli. |
Sergei Fallinen 12.09.2009 18:31:37 (muokattu 12.09.2009 18:34:20) | |
---|
Fintrollx: Voin sanoo että ihan yhtä epävakuuttavaa (mun mielestä) kysyä nuotteja biisiin. joo, kyl jokaisen itseään kunnioittavan muusikon pitää osata 4000 iskelmähittiä ja 500 jazz-standardia ulkoa ja kyl te teinihevarit sit osaattekin provosoitua joka ainoasta juccizin pikku kommentista |
Zeeboo 12.09.2009 18:36:11 (muokattu 12.09.2009 18:36:46) | |
---|
Fintrollx: Voin sanoo että ihan yhtä epävakuuttavaa (mun mielestä) kysyä nuotteja biisiin. Tuurauskeikka big bandissä, ohjelmistossa Linkolaa ja ennen soittamatonta Koivistoista, nykäisemättömiä sovituksia ja muuta kiehtovaa. Unblugged-keikka akustisella triolla suomalaisen laulajan taustalla, ohjelmasta ei hajuakaan ennen keikkaa. Kappaleet pääasiassa vast'ikään julkaistulta levyltä josta en ole nähnyt edes kantta. Studiosessio jossa värkätään komppiryhmä laulajan (siinä vaiheessa ei hajuakaan kenen) tulevalle levylle. Ihan eivät nuo ja muut vastaan tulleet eivät ole taittuneet ihan fiilispohjalta. Epäväkuuttavaa ehkä, mutta nöyränä poikana olen aina ottanut laput vastaan. Vaikka laput ovat olleet tukena, niin muutaman kerran on hikinoro juossut selkää pitkin kun meinaamiseen ja ryssimiseen ei ole ollut tilaa. Ollappa niin kova että kaikki, siis ihan kaikki putois ilman niitä perkeleen reseptejä. Huokaus... "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Jucciz 12.09.2009 18:39:13 | |
---|
Zeeboo: Vaikka laput ovat olleet tukena, niin muutaman kerran on hikinoro juossut selkää pitkin kun meinaamiseen ja ryssimiseen ei ole ollut tilaa. Jos ois ollu tabulatuurit tarjolla, ei ois tullu ees hiki, tietää tosi moni soittaja täällä. |
tender.insanity 12.09.2009 18:46:28 | |
---|
Jucciz: Jos ois ollu tabulatuurit tarjolla, ei ois tullu ees hiki, tietää tosi moni soittaja täällä. Kun sä noita tabulatuureja mollaat niin paljon, niin mikä ihme tämmöisissä esimerkiksi sua risoo? http://i411.photobucket.com/albums/ … 8/Mossrat/gilbert2.jpg?t=1252576470 Minulle tabulatuurit ovat nuottien apuna, ei korvaamassa. Ja kuten Antti1 mainitsi toisella palstalla: "Mun mielestä idioottimaista tehdä asioita vaikeammin, kuin on tarpeen." |
Zeeboo 12.09.2009 18:50:09 (muokattu 12.09.2009 18:58:16) | |
---|
Jucciz: Jos ois ollu tabulatuurit tarjolla, ei ois tullu ees hiki, tietää tosi moni soittaja täällä. Ei varmaan olisi edes kämmenet kostuneet siinä hölmönä sudokua tuijottaessa. Kuulostaa varmaan oudolta, mutta minun tab-prima vista kusee ihan aasta-ööhön. Ei silti, en sillä "oikeallakaan" pääse Ennätysten Kirjaan, mutta saan sentään kappaleet jotenkin kämmennettyä. Pysyn ainakin kartalla. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
tender.insanity 12.09.2009 18:52:56 | |
---|
Jucciz: Kypsä aloitus, kuten odottaa saattoi. Jollain oli muistaakseni väitöskirja hymiöiden ja huutomerkkien käytön korreloinnista henkisen kypsyyden kanssa. Hienoa. Lueskelepa sitä mieluummin kuin käyt viisastelemassa ketjuissa, jotka sinua ei kiinnosta. Mulla edes on näkemys. Aika harvalla mun kirjoituksia kritisoivilla on mitään näkemystä muusta kuin siitä, että netissä on siistiä kiukutella, kun sen voi tehdä pelkän nimimerkin ja tyhjän jäsenkuvauksen takaa. Lisäksi, näytäpä esimerkki itku-potku-vinku -kohtauksesta. Eikös se ole nettifoorumien tarkoitus? Saa olla anonyymi, jos niin haluaa. Perusta omaa juccizen.net, jossa puhutaan omilla nimillä, jos niin haluat. Kun Porvoossa käyt, ilmoittele, niin käydään kaljan merkeissä taistelemassa se ultimaalinen nuotit-korva-tabulatuuri -mittelö kasvotusten. Ilmoittele vaikka pikaviestillä. Tuskinpa siellä yhtään alaikäistä on, tai tabulatuuriteinihevarien "mikä kitara mulle"- ja "tabit tähän biisiin nyt"-kyselyihin julkisesti kyllästyneitä kitaraa soittavia perheenisiä. Kerta se olisi ensimmäinenkin. |
Zeeboo 12.09.2009 18:58:09 | |
---|
"Mun mielestä idioottimaista tehdä asioita vaikeammin, kuin on tarpeen." Aivan. Mun kohdalla tämä tosin vaan alleviivaa sitä että mieluummin soitan nuoteista kuin tabeista. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
J.Hollström 12.09.2009 19:11:01 | |
---|
Onko otsikko väärin? Pitäiskö olla Jucciz vs. muut? |
Lunnu 12.09.2009 19:12:16 | |
---|
Jucciz: Jos ois ollu tabulatuurit tarjolla, ei ois tullu ees hiki, tietää tosi moni soittaja täällä. Pojat pojat. Tällä foorumilla pyörii sekä ammattimuusikoita sekä aloittelijoita/harrastelijoita. Jokaiselle jotakin, eix jeh? Tai sitten tää pitää uudelleennimetä 'ammattimuusikoiden.net' nimiseksi ja potkaista pellolle kaikki ei-ammattimaisesti musiikkia harrastelevat. Vähän ymmärrystä ja toleranssia sieltä ja täältä. Nostalgy is not what it used to be |
tender.insanity 12.09.2009 19:12:18 (muokattu 12.09.2009 19:17:42) | |
---|
Zeeboo: Aivan. Mun kohdalla tämä tosin vaan alleviivaa sitä että mieluummin soitan nuoteista kuin tabeista. Jep. Mutta onko oikein fuskata nuoteista, kun sen voi opetella korvalla? Onhan se helppoa katsoa viivastoa että mitäs säveliä ja mihinkä rytmiin soitellaan. Suorastaan naurettavan helppoa. Siitähän löytää hetkessä, että biisi soitetaan esim. F# miksolyydisessä pisteellisiä septoleja 15/16 tahtilajissa. On tehokkaampaa heittää nuoteilla vesilintua ja annetaan korvien tehdä työt. Jos plokkaaminen tuntuu liian helpolta, niin kannattaa kääntää volyymi niin, että juuri ja juuri kuulee jotain. Haasteita elämään! EDIT: Toivottavasti keskustelu jatkuu pitkään. Vasta ensimmäisen oluen join ja viihdykettä kaivataan. EDIT vol. 2: Pakollinen kevennys http://www.vai.com/LittleBlackDots/images/tm_tempo23.gif |
Zeeboo 12.09.2009 19:18:36 (muokattu 12.09.2009 19:19:36) | |
---|
tender.insanity: ...On tehokkaampaa heittää nuoteilla vesilintua ja annetaan korvien tehdä työt... Ilman muuta näin! Ei niiden lappujen - olipa niissä sitten numeroita tai täpliä tai vaikka nuolenpääkirjoitusta - pitäisi olla lahjakkuuden korvike vaan sen jatke. E: EDIT vol. 2: Pakollinen kevennys http://www.vai.com/LittleBlackDots/images/tm_tempo23.gif Aaargh! "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Fintrollx 13.09.2009 10:54:40 | |
---|
hibernance: joo, kyl jokaisen itseään kunnioittavan muusikon pitää osata 4000 iskelmähittiä ja 500 jazz-standardia ulkoa ja kyl te teinihevarit sit osaattekin provosoitua joka ainoasta juccizin pikku kommentista 1. Etkö nähnyt lukea että sanoin "Mun mielestä" soitetaan varmaan erityylistä musiikkia, itse en soita iskelmää tai jazzia. "Joo tota soitettaisko vaikka tos ens reeneis Cannibal Corpse I cum bloodi" -"Öö... oisko sulla noita nuotteja kun en oikeen korvakuulolta osaa" (Normaaleinta tässä tilanteessa siis olisi että tämä toinen kitaristi näyttäisi toiselle nämä riffit, ja sitten biisin rakenne käytäisi yhdessä läpi.) Ihan yhtä epävakuuttavaa? ainakin musta, itse asiassa ihan vitun naurettavaa. 2. Mulla ei oo mitää Juccista vastaa. "You can't kill heavy metal" |
tender.insanity 13.09.2009 12:07:44 | |
---|
juki68: Onko otsikko väärin? Pitäiskö olla Jucciz vs. muut? Juccizen kanssa väittely on vähän kuin uskovaisen kanssa väittely. Hän ajaa vain omaa asiaa (tabulatuurit ovat pahasta), eikä anna senttiäkään periksi missään. Naurettavinta on se, että nuottien ja tabulatuurien ero on niin häilyvä. Kumpienkin käytössä päämääränä on biisin opettelu ja molemmat ovat samanlaista fuskaamista. Ainoastaan korvalla opettelu on hyvä. Ihan sama vaikka dinosaurusten luita on löytynyt, kun maailma on vain 6000 vuotta vanha. Jumala on vain sirotellut luita sinne tänne hämmentääkseen meitä. Tutkimattomat ovat Juccizen tiet. |
sandelius 13.09.2009 14:00:24 | |
---|
tender.insanity: Naurettavinta on se, että nuottien ja tabulatuurien ero on niin häilyvä. Kumpienkin käytössä päämääränä on biisin opettelu ja molemmat ovat samanlaista fuskaamista. Ainoastaan korvalla opettelu on hyvä. Milloin on päätetty, että korvakuulolta harjoittelu on paras menetelmä? Mä en ollut ainakaan paikalla. |
Zeeboo 13.09.2009 14:12:47 | |
---|
sandelius: Milloin on päätetty, että korvakuulolta harjoittelu on paras menetelmä? Mä en ollut ainakaan paikalla. Jose Felicianon kitaraklinikalla. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Markley 13.09.2009 18:16:04 | |
---|
Itse kuuntelen Hurriganesia Kiinnosti |
vasili 13.09.2009 18:24:21 | |
---|
En ole sen kannalla, että kitaristi opettelee kaiken tabulatuureista. Jos soittamisessa ja musiikin hahmottamisessa halutaan päästä yhtään syvemmälle, niin pelkällä tabien tuijottamisella ollaan umpikujassa. Tabulatuureja lukiessa ei tarvitse tietää esimerkiksi otelaudasta yhtään mitään, riittää kun katsoo oikeat koordinaatit ja opettelee "kuviot" otelaudalta ymmärtämättä mitä tilanteessa oikeastaan tapahtuu. Mutta tosiaan, tämä riittää monille, eikä minulla ole mitään tarvetta saarnata siitä. Tabulatuureilla on kiistattomasti sellainen puoli, että niillä pystytään esittämään oikeat sormitukset, ja tähän niitä tulisikin käyttää. Kitaralla voi soittaa soivan yksiviivaisen c:n viidestä eri paikasta, mutta tavallinen notaatio ei kerro, mistä kyseinen sävel tulisi soittaa. Toisaalta se ei aina ole tarpeellistakaan, mutta kokonaisten fraasien, fragmenttien ja patternien soittamisessa sormituksella on suuri merkitys. Sormitus vaikuttaa todella paljon soundiin, ja monissa tapauksissa fyysisesti ekonomisin ja yksinkertaisin sormitus ei ihan vastaa lopputulokseltaan haettua efektiä. |
Henkka370 13.09.2009 18:36:54 | |
---|
tender.insanity: Minulle tabulatuurit ovat nuottien apuna, ei korvaamassa. Mulle tabit korvaa nuotit. Emmä nää mitää järkeäkää soittaa nuoteista. Tabit on kivoja ja helppoja, nuotit vittumaisia. Korva on hauska lelu. Detroit sucks! Lyökää mua plussalla päähän! |
tender.insanity 13.09.2009 18:48:53 | |
---|
|