Aihe: Soolo jossa kaikki tekniikan osa-alueet?
1 2 3 4 5 6 7
Kontiak
12.08.2009 00:56:15
aalataur: Ynkkää.. en muista tota biisiä, taitaa olla uudelta? Sitä mulla ei olekaan.

Ei ole, vaan Facing The Animalilta.
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Jucciz kertoo perseilystään
velsa
12.08.2009 03:48:42

hibernance: joo eipä niitä juttuja kannata liikaa ruveta uusiksi keksimään. useimmat jutut oppii kuitenkin parhaiten opettelemalla imitoimaan toisia parempia niin yks yhteen kun vaan ikinä mahdollista

Jep Jep,juuri näin!!
Kauas on pitkä matka........
Chunga
12.08.2009 09:18:11

Torniojaws: Hah, itsekin ajattelin juuri Under a Glass Moonia kun topicin näin :D

Sama, siinä on kyllä ihan kaikkea :)
ei voi mennä pieleen!
velsa
13.08.2009 23:03:48

Eikös se Guthrie Govan ole aivan tajuton jamppa joka osaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat tekniikat vaikkakin on täysin persoonaton soittaja??
Eli sieltä ammentamaan jos semmosesta diggaa....
Jucciz
13.08.2009 23:08:11
velsa: Eikös se Guthrie Govan ole aivan tajuton jamppa joka osaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat tekniikat vaikkakin on täysin persoonaton soittaja??
Eli sieltä ammentamaan jos semmosesta diggaa....

Niinpä. Mieletön tekniikka ja kuulostaa kaikilta maailman kitaristeilta - paitsi Guthrie Govanilta.
velsa
14.08.2009 00:53:35 (muokattu 14.08.2009 00:55:19)

mutta tässä sen sijaan on persoonaa pelissä aika reilulla kädellä!!!!!8D
http://www.youtube.com/watch?v=ZCQC … riesPlayList&p=447B977301B3AB7D
Gleb91
14.08.2009 01:04:34 (muokattu 14.08.2009 01:05:12)
Jucciz: Niinpä. Mieletön tekniikka ja kuulostaa kaikilta maailman kitaristeilta - paitsi Guthrie Govanilta.

Mmh kyllä minä vaan erotan sen soitossa oman saundin ja tavan soittaa, ja sen musiikki on hienoa kuunneltavaa. En ihan tajua tätä väitettä että ei kuulosta itseltään, (ja on siksi huono kitaristi, vai?)
Jucciz
14.08.2009 12:04:13
AKangas: Mmh kyllä minä vaan erotan sen soitossa oman saundin ja tavan soittaa, ja sen musiikki on hienoa kuunneltavaa. En ihan tajua tätä väitettä että ei kuulosta itseltään, (ja on siksi huono kitaristi, vai?)

Ei huono kitaristi. Oikein hyvä soittaja, mutta tuntuu vaan siltä, että jokainen sen soittama juttu on enemmän tai vähemmän suora lainaus joltakulta muulta - siis enemmän kuin monilla muilla hyvillä soittajilla.
Tonski
14.08.2009 15:38:22

Jucciz: Ei huono kitaristi. Oikein hyvä soittaja, mutta tuntuu vaan siltä, että jokainen sen soittama juttu on enemmän tai vähemmän suora lainaus joltakulta muulta - siis enemmän kuin monilla muilla hyvillä soittajilla.

Onnea vaan sellasen nuottikulun/sointukierron/whatnot keksimiseen mitä kukaan muusikko ei ole vuosisatojen kuluessa käyttäny. :D
ihku
kimurantti1
14.08.2009 16:02:57 (muokattu 14.08.2009 16:04:14)
Tonski: Onnea vaan sellasen nuottikulun/sointukierron/whatnot keksimiseen mitä kukaan muusikko ei ole vuosisatojen kuluessa käyttäny. :D

Ei tässä siitä ollutkaan kyse. Jos tälle linjalle lähdetään, niin voidaan samantien sanoa, että "keksi uusi nuotti, kun ne perinteiset 12 on jo soitettu läpi". Onneksi muusikon tyylin määrittää aika monet muutkin asiat, kuin pelkät äänet.

Mitä tulee Guthrie Govaniin, niin musta se on aivan mieletön kitaristi ja muusikko, mutta keskinkertainen biisintekijä. En totta puhuen ole kuullut yhtäkään biisiä Govanilta, joka olisi oikeasti kolahtanut, mutta kyllä sillä mun mielestäni on aika omanlaisensa tunnistettava tyyli, jota en kovin herkästi sekoita kehenkään toiseen kitaristiin.
Tonski
14.08.2009 16:05:51

No joo ehkä heitin vähä yli, mutta on myös melko kärjistettyä sanoa jos Guthrieta on kuunnellu että sen jutut on enemmän suoraan muilta lainattuja vailla omaa tunnistettavaa tyyliä.. Kaikesta ei voi tykätä mutta voi miettiä kuinka asian esittää!
ihku
velsa
14.08.2009 23:03:32

Kuulkaas nyt jampat.....kuinka moni oikeesti erottaa Govanin 10 muusta vitun kovasta spedestä tyylin perusteella tuntematta biisiä?

Mä melkein väitän et jos mä paan semmosen skaban pystyyn mis 10 hirmukitaristii vetää 30 sekunttii per/spede jotain teille ennenkuulematonta skeidaa ni kukaan ei osaa sanoo kuka on Govan ja kuka on Petstrutsi tai mikä se nyt on....!

Mut Santanan ja Gilmourin ja Derek Trucksin ja Doyle Bramhall ll:sen ja Mark Knopflerin ja Blackmoren ja Youngin veljekset ja John Mayerin ja Billy Gibbonsin ja Yngwie J. Malmsteenin ja Van Halenin ja Paul Gilbertin ja Steve Vain tunnistaa
jopa ei soittajat ihan tosta vaan......kysymys on PERSOONALLISUUDESTA eikä persoonallisuuksien matkimisesta....!!!

Noista joka jamppa on kehittänyt ihan oman jutun!!!!

Opetelkaa ihmeessä kaikki mahdolliset tekniikat mutta älkää jymähtäkö muiden matkimiseen......Maailma on täynnä niitä matkijoita ja aivan vitun taitavia ja aina löytyy kovempi matkija jostain mutta monestako niistä oikeesti tulee merkittäviä musan tekijöitä???

Ja selvyyden vuoksi ......mä en todellakaan yritä dumata Govania....se on ihan hirvee jäbä soittamaan.....mutta mielummin mä kuuntelen ihan ketä vaan noista em. jampoista koska ne on originaaleja!!!!
tender.insanity
14.08.2009 23:10:33
Kuka on Guthrie Govan? Joku serbialainen poliitikko?
velsa
14.08.2009 23:13:03

Tonski: Onnea vaan sellasen nuottikulun/sointukierron/whatnot keksimiseen mitä kukaan muusikko ei ole vuosisatojen kuluessa käyttäny. :D

Eihän tästä ole kysymys vaan siitä miten sen asian tekee omaperäisesti!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=N65cP52NC8s&feature=related

Tosta voi ottaa hatsit aika omaperäisestä lähestymistavasta sliden soitoon......ei o kauheen helppoo vedellä slidee tommosessa vireessä ja tollasii ihme mikro intervalleja.....on tullu testattua.....8)
Tonski
14.08.2009 23:29:18

Tajuan kyllä pointin, mut kaikki ei voi olla omaperäsiä, ihan kun kaikki ei voi olla teknisesti loistavia, säveltämistaidoiltaan loistavia, improvisaatiossa loistavia, you name it... Pitää kuunnella soittajalta sitä mitä on tarjottavana, eikä vaan heti leimata persoonattomaks jos ei ole ominaisuutta X. Eikö tää nyt oo aika loogista?

Tietty tää kääntyy kohta johonkin Francesco Fareriin tai jotain sanokaa mun sanoneen
ihku
velsa
15.08.2009 01:45:01

Tonski: Tajuan kyllä pointin, mut kaikki ei voi olla omaperäsiä,

Ei voikkaan , varsinkaan jos siihen ei panosteta , mutta se olisi mun mielestä mahtavaa jos siihen panostettaisiin yhtä paljon kuin panostetaan tommoseen täysin tyhjänpäiväiseen henkseleitten paukuttelluun!!!!

Ei ne gimmat siitä diggaa.....kandee ruveta laulajaks,ne kerää aina parhaat pesät!!!!8)

Mutta mitä näitä.......olis kiva kysyä uudestaan mielipidettä samasta asiata 20 vuoden päästä...8)
kimurantti1
15.08.2009 12:56:14
velsa: Kuulkaas nyt jampat.....kuinka moni oikeesti erottaa Govanin 10 muusta vitun kovasta spedestä tyylin perusteella tuntematta biisiä?

Kyllä mä ainakin uskoisin erottavani. Ensinnäkin sillä on aika omanlaisensa soundi noissa säröisemmissä pätkissä, ja kaikissa samanlainen. Sellainen tavallan tosi pistävä ja joku kummallinen narske, tiedä sitten onko se se Cornfordin vahvistin millä se soittaa. Aika harva jamppa edes pystyy soittamaan samanlaisia juttuja kuin se, mikä rajaa myös ison osan kitaristeista pois. Mitä mieltä oot näistä pätkistä:

http://www.youtube.com/watch?v=0tqr … i1FQ&feature=channel&fmt=18
http://www.youtube.com/watch?v=TINt … UbXE&feature=channel&fmt=18

Laitoin nää pätkät ihan vaan sillä, että Govanilta kyllä lähtee muutakin kuin kliinistä rockfuusiotilua. Oot kyllä oikeassa siinä, ettei kukaan tavis tiedä Govanista mitään eikä varmasti erottaisi sitä levyltä tuntematta biisiä, mutta jos se on se kriteeri millä kitaristit mitataan, niin siihen listaan ei kyllä paria kymmentä nimeä enempää löydy muutenkaan. Mä myös väitän, että tota Derek Trucksia, vaikka mielettömän hieno kitaristi onkin, ei monikaan tavis erottaisi levyltä myöskään.
Tonski
15.08.2009 13:17:54

velsa:
Mutta mitä näitä.......olis kiva kysyä uudestaan mielipidettä samasta asiata 20 vuoden päästä...8)

Sama aika, sama paikka? :D
ihku
JamesHetfield
15.08.2009 13:34:21 (muokattu 15.08.2009 13:36:52)

velsa: Kuulkaas nyt jampat.....kuinka moni oikeesti erottaa Govanin 10 muusta vitun kovasta spedestä tyylin perusteella tuntematta biisiä?

Mä melkein väitän et jos mä paan semmosen skaban pystyyn mis 10 hirmukitaristii vetää 30 sekunttii per/spede jotain teille ennenkuulematonta skeidaa ni kukaan ei osaa sanoo kuka on Govan ja kuka on Petstrutsi tai mikä se nyt on....!

Kyllä Guthriella nyt ainakin on mun mielestä tosi tunnistettava tyyli, kuten Petruccillakin... mm. bendeistä ja slideistä ja ylipäätään fraseerauksesta tunnistaa aika helposti ainakin noi kaks. Myöskin Ynkän tunnistaa joka kerta kun vaan kuulee sen soittoa.:)

Tuli mieleen (en tiedä mitään siitä millanen musiikkimaku sulla on) että sä varmaan tykkäät kuunnella sellasta "perusrokkia" (?), etkä välttämättä oo hirveesti kuunnellu tollasia nopeiden tilumiesten tekemisiä? Koska itse ainakin tykkään kuunnella paljon tollasta "look how my penis grows while I'm doing this" -touhua, luulisin tunnistavani kyllä monet tiluttelijat toisistaan ihan helposti. Kitaristeja ne on siinä missä Gilmour ja Young:kin, ja ihan samanlaisia tunnistettavia piirteitä niiden soitossa on kun ihan kenen tahansa muunkin hyvän kitaristin.

Nojoo, toi oli aika villiä heittoa vaan toi edellinen kappale, no offense.:) Mutta Guthrie rocks! :)
http://www.myspace.com/damagingfallout www.myspace.com/mutterimusic www.myspace.com/tipna
Socialite
15.08.2009 14:06:22
Täällä liikutaan nyt vaarallisilla vesillä mutta joudun kyllä hieman komppaamaan velsaa.

Kai miekin lokeroidun sinne perusrock/blues/paskajatsi -osastolle mutta tilupettereitäkin on tullut kuunneltua paljon varsinkin nuorempana. Govan voisi olla tunnistettavissa joistakin teknisistä ratkaisuistaan mutta esim. Morse, Van Halen, Gilbert, Vai, Ynkkä, Satch, Timmons, Johnson jne on saundiltaan ja tyyliltään niin persoonallisia että yhden lickin jälkeen jo tunnistaa kuka siellä reutoo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)