Aihe: Plektran pitäminen kädessä, kun soittaa sormilla 1 2 | |
---|---|
![]() 03.07.2009 14:07:33 | |
Hyviä vihjeitä, pitää exploorata. Tähän mennessä (sen jokusen viikon kun olen yrittänyt plektraa pitää kädessä sormin soitellessa) olen pitänyt plekua koukistetulla pikkurillillä tähän tyyliin: http://img268.imageshack.us/img268/3865/plekusormessa.jpg Hyvänä puolena on se että neljää pääsormea voi käyttää soittamiseen ilman rajoituksia, huonona taa se että vaihtaminen tohon on hidasta ja jos plektra pyörähtää tippumisalttiiseen asentoon niin sen korjaaminen soittaessa on hankalaa. Harkitsen jos opettelis sit tyytymään vain kolmeen sormeen. Nopeahko vaihto ja suht varma tapa (=ei tipu helposti) olisi tärkeä juttu. | |
![]() 03.07.2009 16:00:40 | |
hemuu: Hyviä vihjeitä, pitää exploorata. Tähän mennessä (sen jokusen viikon kun olen yrittänyt plektraa pitää kädessä sormin soitellessa) olen pitänyt plekua koukistetulla pikkurillillä tähän tyyliin: http://img268.imageshack.us/img268/3865/plekusormessa.jpg Hyvänä puolena on se että neljää pääsormea voi käyttää soittamiseen ilman rajoituksia, huonona taa se että vaihtaminen tohon on hidasta ja jos plektra pyörähtää tippumisalttiiseen asentoon niin sen korjaaminen soittaessa on hankalaa. Harkitsen jos opettelis sit tyytymään vain kolmeen sormeen. Nopeahko vaihto ja suht varma tapa (=ei tipu helposti) olisi tärkeä juttu. Treenistähän tuossa on kyse. Kun heität tarpeeksi useasti plärän tuohon väliin, niin varmasti alkaa menemään aina samaan tapaan kohdalleen. Jos taas tuntuu helpommalta laittaa se toisen sormen koukkuun, niin mikäs siinä. Voihan sitä taas opetella käyttämään tarvittaessa pikkurilliä näppäilyyn tai tyytyä tosiaan kolmeen sormeen. Kolmellakin sormella saa näppäiltyä jo todella paljon kaikenlaista. | |
![]() 03.07.2009 17:49:55 | |
Suuhun tai plektrasuojan allehan se menee. kätevää ois jos osais kunnolla hybridipikkauksen niin vois käyttää plektraa normaalisti ja pikkailla sillä bassoäänet ja kolmella vapaaksi jäävällä sormella muita ääniä | |
![]() 13.07.2009 09:36:02 | |
Lainaanpa itseäni: hemuu: Hyviä vihjeitä, pitää exploorata. Tähän mennessä (sen jokusen viikon kun olen yrittänyt plektraa pitää kädessä sormin soitellessa) olen pitänyt plekua koukistetulla pikkurillillä tähän tyyliin: http://img268.imageshack.us/img268/3865/plekusormessa.jpg Hyvänä puolena on se että neljää pääsormea voi käyttää soittamiseen ilman rajoituksia, huonona taa se että vaihtaminen tohon on hidasta ja jos plektra pyörähtää tippumisalttiiseen asentoon niin sen korjaaminen soittaessa on hankalaa. Viikonloppuna kun soittelin mökillä mm ulkona, niin jotenkin tuo viileässä pikkurilli jäykistyi juuri sen verta että tämä tapa ei toiminut kovin hyvin. Ongelmana oli se että plektra ei pysynyt luotettavasti kammettuna sormen koukkeessa. Havainto vain, katselen muita tapoja. | |
![]() 13.07.2009 14:44:13 | |
Mun mielestäni on kätevintä hybridipikkailla se osuus. Eli pleku ei lähde mihinkään, vaan toimii peukalona. Okei, yks sormi vähemmän on silloin käytössä, mutta eipä ole pahemmin haitannut. Yleensä soitan plekun kanssa, vaikka koko biisi olisi "sormipikkailtava" | |
![]() 13.07.2009 14:46:46 | |
Makkari: Mun mielestäni on kätevintä hybridipikkailla se osuus. Eli pleku ei lähde mihinkään, vaan toimii peukalona. Okei, yks sormi vähemmän on silloin käytössä, mutta eipä ole pahemmin haitannut. Yleensä soitan plekun kanssa, vaikka koko biisi olisi "sormipikkailtava" Joku tietty osuus vai aina? Joskus on kiva saada plärä pois jaloista soundin takia. Aina näppäily ei välttämättä liity vain siihen, ettei jotain pysty soittamaan pelkällä plärällä. | |
![]() 15.07.2009 15:35:57 | |
Hybridi plus pikkurillin taakse laitto hyviä ideoita, mutta plektran tippumis riski on kyllä omalla kohdalla ihan törkeen iso, joten hommasin ibanezin pick holderin eli kaksi puolisen tarran minkä voi uudelleen pestä, makso suomessa muutaman euron. Kaikki virheet tekstissä ovat tahallisia.. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)