asna 30.04.2009 19:01:34 | |
---|
Valdemart: Melkein himottais antaa plussaa tästä logiikasta. Vetää vertoja jo naisten kierolle ajatuksenjuoksulle. Noh, oon nainen ja pidän kitaraa melko korkealla, koska silleen on yksinkertaisesti parhain soittaa, eli tässä sitä kieroa ajatuksenjuoksua.. :) |
Valdemart 02.05.2009 18:01:29 | |
---|
asna: Noh, oon nainen ja pidän kitaraa melko korkealla, koska silleen on yksinkertaisesti parhain soittaa, eli tässä sitä kieroa ajatuksenjuoksua.. :) Sun on pakko olla joku vaihtoehtonuori! :D You Can't Put Your Arms Around a Memory |
laakeri 04.05.2009 11:43:39 | |
---|
Itselläni kaikki tuntuu riippuvan soittoasennosta. Pitkään räpisteltyäni löysin vahingossa "täydellisen soittoasennon", jossa soittaessa tuntui siltä, kuin olisin yhtäkkiä saanut vuoden lisää soittokokemusta. Sointuotteet napsahtelivat kohdalleen sekunnin murto-osassa, kun aiemmin soitto oli ollut tökkivää. Ongelma on kyllä pahimmillaan istualteen soittaessa, joten sinänsä kirjoitan ehkä väärään ketjuun. Pahinta on, että tuota maagista asentoa, jossa soitto sujuu, ei meinaa löytää läheskään jokaisella soittokerralla. Tai sitten kyse on jostain muusta kuin asennosta. |
maganeetti 04.05.2009 17:14:38 | |
---|
Sillai snadisti vyötärönkorkeudella roikkuu. Kyllähän sen saa nostettua jos pitää sooloja vedellä kimeillä äänillä. |
asna 04.05.2009 19:52:36 | |
---|
Valdemart: Sun on pakko olla joku vaihtoehtonuori! :D No olen mä aika lailla! |
--Tomppa-- 05.05.2009 19:32:12 | |
---|
Mulla autto kun eka soitti ilmakitaraa ja sitten koitti saada oikeankitaran samaan asentoon. Tai sittes vaan kuvittelen. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Satu ja Tuija 06.05.2009 11:49:11 | |
---|
Haara-asento on hyvä. |
Kefka 06.05.2009 20:36:38 | |
---|
Itellä kipeytyy ikävästi vasen hartia kun seisaalten soittaa. Meneekö ohi totuttelemalla? |
juhizzy 06.05.2009 20:56:08 | |
---|
Oletettavasti se on se hartia jolla hihna lepää? Itelläni auttaa hartian kipeytyessä tauon pitäminen ja venyttely. |
asna 06.05.2009 21:20:23 | |
---|
SG:t on muuten parhaimman näköisiä juuri silloin kun niitä pitää korkealla. Kefka: Itellä kipeytyy ikävästi vasen hartia kun seisaalten soittaa. Meneekö ohi totuttelemalla? Vika voi olla myös hihnassa.. Jos sulla on kovin ohut hihna ja painava kitara niin silloin kyllä varmasti kipeytyy. Vaihto pehmustettuun, nahkaiseen tai leveämpään auttoi ainakin mulla! |
Mars Mountain Music 07.05.2009 21:25:01 | |
---|
|
incision3 09.05.2009 16:06:34 | |
---|
Kefka: Itellä kipeytyy ikävästi vasen hartia kun seisaalten soittaa. Meneekö ohi totuttelemalla? Mulla ainakin totutteleminen autto. Viikon verran sattu, mut sit se loppu. Ja mulla on semmonen kova nylonhihnakin :D |
Moimies 09.05.2009 17:27:43 | |
---|
|
incision3 09.05.2009 18:32:06 | |
---|
Moimies: Helvetin typerältä tuo minusta näyttää mutta mielipiteitähän on monia. Basistilla sen vielä ymmärtää mutta kun se onkin kitara..... |
Full Throttle 09.05.2009 19:02:43 | |
---|
Itse olen huomannut että raskasta heviä soittaessa käsi ei väsy niin helposti kun kitara on alhaalla. Eli sahaaminen, riffit yms. luonnistuu paljon helpommin ku kitara roikkuu kunnolla. Yksi asia mikä kandee varmaan huomioida jos kitaraa pitää alhaalla että nostaa sen kaulan ylös niin että kitara on jossain 45 asteen kulmassa. Itselläni parantaa soittoa huomattavasti ku käsikin on suhteellisen lyhyt. Jos tarvii sit niin nostaa vasemman jalan jollekin korokkeelle. Näyttää melkein yhtä hyvältä kuin jos kitara roikkuu haaroissa. En näe mitään syytä miksi itse pitäisin kitaraa ylhäällä. Se tuntuu niin luonnottomalta muutenkin. |
arto123 26.08.2009 18:08:28 | |
---|
Mulla on seistessä soittamisen kanssa sellainen ongelma että ellen pidä kitaraa ihan kainalossa, ei E kielen nopemmat soolot onnistu mistään 10. nauhalta tai ylöspäin koska omistan kai melko lyhyet sormet. Ihmeesti kyllä joutuu vääntämään kämmentä että saa soitettua sieltä jotain. Kyllähän se onnistuu siten että nostaa jalkaa johonkin mutta mahtaakohan aina olla selaista saatavilla :p I know, it's only rock'n'roll but I like it! |
antnis 26.08.2009 22:43:04 | |
---|
arto123: Mulla on seistessä soittamisen kanssa sellainen ongelma että ellen pidä kitaraa ihan kainalossa, ei E kielen nopemmat soolot onnistu mistään 10. nauhalta tai ylöspäin koska omistan kai melko lyhyet sormet. Ihmeesti kyllä joutuu vääntämään kämmentä että saa soitettua sieltä jotain. Kyllähän se onnistuu siten että nostaa jalkaa johonkin mutta mahtaakohan aina olla selaista saatavilla :p Jep sama täällä, lyhyet sormet ja etenkin peukku sen tekee kun ei vaan ranteen kääntäminenkään auta jos kitara on alhaalla. Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! |
Apt 27.08.2009 16:00:20 | |
---|
Joo ei kai se löydy ku, säätämällä sitä hihnaa ja testaille eri korkeuksia, joku sanoki, että piettää kitaraa 45 asteen kulmassa, on tietty kans aika paljo avuksi. Itellä sopiva asento on suunilleen, että talla mikki on munien korkeudella. Jos piettää kitaraa liian matalalla, niin ei varmasti ole hyväksi otelaudataa näppäilevällä kädellä/ranteelle pitkän päälle ja jos se on liian korkealla niin, itellä meinaa kyynärpää mennä pleku käestä jumiin ja vähän naksua :)... |
opaa 29.08.2009 14:59:00 | |
---|
Yksi asia mikä kandee varmaan huomioida jos kitaraa pitää alhaalla että nostaa sen kaulan ylös niin että kitara on jossain 45 asteen kulmassa. Itselläni parantaa soittoa huomattavasti ku käsikin on suhteellisen lyhyt. Mulle tossa ei toimi mm. se, että plekun ja kielien kulma on aika jäätävä tolloin. Pidän kitaraa aika ylhäällä.. |
Moimies 29.08.2009 16:54:57 | |
---|
opaa: Mulle tossa ei toimi mm. se, että plekun ja kielien kulma on aika jäätävä tolloin. Pidän kitaraa aika ylhäällä.. Mullekkaan ei tuo toimi samasta syystä, pidän kitaraa ballien edessä. |