Aihe: Fade to black
1 2
eki71
10.09.2008 17:34:28
Kannattaa toki myös unohtaa miltä eri tavoin soittaminen kuulostaa, se on näissä musahommissa aivan toissijaista!

Niin no itsestäänselvyyskiä ei tarvitse erikseen edes mainita. Tai no tulihan se sieltä.
sepisti
12.09.2008 00:49:13
Joku sanoi tässä taanoin täällä hyvin, että eihän käteenkään vedetä pelkällä downstrokella:) Mutta mikäs siinä, jos jätkä on sitä kovempi, mitä nopeammin pikkaa alaspäin...
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Pomeranssi
12.09.2008 07:52:50
SLEIJER MIES SÄÄH?!
Kirahvi sanoo öri-öri-öri.
Ellefson_88
12.09.2008 12:12:11
Muusikoiden.net/nillittäjät sanoo:

1. Tee mahdollisimman pientä liikettä
2. HARRJOIteLeh
3. PAul Gilbertin attack on jumala
4. Hurrjoitele
5. Harjoittele telkkarin ääressä juosten kusten niinkuin minä. (siksi olenkin peräkammarikitaristi)
6. Vedä tunteella
7. Vedä käteen
8. Tämän saatoit arvata - vedä tunteella käteen!
9.
John Titor
12.09.2008 12:27:32 (muokattu 12.09.2008 12:27:53)

Muusikoiden.net/nillittäjät sanoo:

1. Tee mahdollisimman pientä liikettä
2. HARRJOIteLeh
3. PAul Gilbertin attack on jumala
4. Hurrjoitele
5. Harjoittele telkkarin ääressä juosten kusten niinkuin minä. (siksi olenkin peräkammarikitaristi)
6. Vedä tunteella
7. Vedä käteen
8. Tämän saatoit arvata - vedä tunteella käteen!
9.

Onks nro 9 taas Paul Gilbertin atakki on jumala? Kuulostais nääs todella pervolta - tai ehkä vaan mun mielestä:P
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Strutsi
15.09.2008 18:32:00
Paljo parempi on Dire Straitsin Fade to Black.

I'll get me coat...
I/08 Gonabeach
"Vesitorni myötäpäivän vastaisesti, vastapäivän myötäisesti kiertäen, samaan paikkaan samaan muotoon järjesty. MARS MARS!"
Sam Hotman
15.09.2008 20:48:50
Paljo parempi on Dire Straitsin Fade to Black.

I'll get me coat...

Tai Flotsam & Jetsamin Fade to Black...
Löytyykö kiinostusta mnetin junnumiittiin? Lähetäppä huoneanomusta jäsen Hohhoijaa:lle http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=766
Juzpe
16.09.2008 14:58:51

Itse en ainakaan sweeppaa tuossa. Muuten käytän legatoa (hammer-on:eja ja pull-off:eja) kyllä siellä missä voin. Ei kuulosta sweepiltä levyversiokaan äkkiseltään.

Kyllä taitaa olla niitä harvoja pätkiä joissa käytän tuota pyyhkimispikkausta. Jaa... pikku pohtimisen perusteella legatolla saa kyllä mukavamman sormituksen aikaan tuota jatkoa ajatellen, vittumaisesti menee tuossa em. tabissa kirjoitetulla tavalla (ja niinkuin olen itsekin sen suurinpiirtein soittanut) nuo sormet ikäänkuin ristiin. Loogisempaa on vetää legatolla.
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
oiva tumpeloinen
16.09.2008 15:12:14
Kyllä taitaa olla niitä harvoja pätkiä joissa käytän tuota pyyhkimispikkausta. Jaa... pikku pohtimisen perusteella legatolla saa kyllä mukavamman sormituksen aikaan tuota jatkoa ajatellen, vittumaisesti menee tuossa em. tabissa kirjoitetulla tavalla (ja niinkuin olen itsekin sen suurinpiirtein soittanut) nuo sormet ikäänkuin ristiin. Loogisempaa on vetää legatolla.

Mä en kyllä saa tuolla edellisen sivun sormituksella sormia mitenkään ristiin. Soitat sen siis jollain eri tavalla? Laittaisitko jonkun pienen tabulatuurin, miten se menisi järkevästi eri tavalla (sormituksella)? Mulla ei tuossa pätkässä ainakaan muutu sormitus mitenkään, vedän sen legatona tai kaiken pikaten. Plärän liike on ainoa, mikä muuttuu.
Juzpe
16.09.2008 19:55:57 (muokattu 16.09.2008 20:10:30)

Mä en kyllä...

Laitan tabin, kuhan jaksan. Tolla aiemmin mainitulla sormituksella ainoastaan ykköskielellä käytän siis legatoa ja sitteen plärään (kiitos uudesta sanasta, Mr. Tumpeloinen) economy/sweep tyylisesti loput siitä soinnusta.
esim.

E---19p14-------------15p14--------------
B------------15-------------------15-------
G-----------------16------------------14---
pikkaus menee
alas-ylös-alas kaks kertaa. Näin perussuorituksena.
Tossa toisessa soinnussa on vittumainen fuck-sormen siirto 1-kieleltä 2:lle.

OT: vittu että oli hankalaa kattoo omaa pikkaustaan ja kirjottaa se ylös... oon vankkumaton randomwhateverfeelsgooddirectionpicking-tekniikan käyttäjä.
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)