Peku911 29.06.2008 17:51:04 (muokattu 29.06.2008 17:51:45) | |
---|
Aika jännä juttu:S Itse 6kk kuukautta soittaneena en halunnut enää ketään kuuntelemaan, mutta kun olin soittanut 1 kk ja en osannut mitään niin silloin mielelläni otin kuuntelijoita..Omituista Nykyään voi sitten jo tulla ihan kuuntelemaankin:) Itse osasin silloin jtn gunnarien biisejä, mutta soolot oli todella rypeämistä! Nyt niihin on jotain kehitystä saanut... EDIT- Ja avosointuja ja powerit ja tämmöstä perushommaa osasi sillon... Edit 2- Prkl... no nyt tuli sitten painettua "lainaa" eikä muokkaa.. |
hapan 29.06.2008 17:51:16 | |
---|
Taisin oppia tossa ajassa virittämään kitaran. |
Crashy 29.06.2008 19:14:56 | |
---|
Elikkä olen nyt itse soitellut noin kuusi kuukautta ja olisi ihan vertailun vuoksi mukava tietää miten toiset soittajat ovas edistyneet tuona aikana. Tunneilla en ole itse käynyt. Meikäläinen osaa siis puolenvuoden soittelun jälkeen: -Perus otteet -5 kokonaista biisiä ja noin 30 introa -Alkukantaisia biisejä säveltänyt. -Voimasoinnut -Tiluttaa osaan mutta todella huonosti. ------------------------------------------------------------ Osasin perussoinnut ja muun härpäkkeen. En tosiaan kyl ollu opetellu "tiluttaan" sillon. :D Enkä itseasias ole vieläkään kun ei ole minun musiikkimaun mukaista. :D "What is it about Guns N'
Roses that makes it
different to other bands?"
"Shit..I guess we just
fuckin'..you
know..like..fuckin'.."
-Slash |
Retard1 29.06.2008 19:26:09 | |
---|
Aloin huonolla menestyksellä opettelemaan Mokoman biisiä "Kasvot kohti itää". Luoti pähkinä on jumala |
Milkop 29.06.2008 19:35:37 | |
---|
Kuuden kuukauden jälkeen en osannut mitään, nyt kahdentoista vuoden jälkeen EHKÄ jotain. Tiluhommat ja muut räpeltämiset jätän suosiolla muille. Mutta ehkäpä pariviis sointua ja muutama intro oli hallussa, samoin paskat kamat ja metallicaonparas-asenne :) "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
jonne.i 29.06.2008 19:50:22 (muokattu 29.06.2008 19:52:44) | |
---|
enpä oo tainnu ihan 6 kk viel olla soittanu mut melkeen. en osaa yhtään biisiä kokonaan (oppisin kyllä varmaan jonkun 3 soinnun kierron aika nopeasti ja osaanhan ukkonooan, mutta tarkotan sellaista musaa jota kuuntelen itse). osaan suht paljon pätkiä biiseista, hammer-onit menee ihan helposti, pitkissä HO-PO comboissa vähän ongelmia, palm mute en oikeen osaa ku ei oo kukaa opettanu ja sain vast sähkökitaran ettei ei oo paljon ollu hyötyy sit aikasemmin, vähän koitellu itteeni opettaa siinä. Vasen käsi toimii paremmin ku oikee , ehkä koska oon vasuri (soitan kuitenki norm. kitaral). master of puppets eka soolo menee melkein. pitäs vaan saada ajotus kuntoon siinä. vähän tap osaan (sellasta ku esim One soolossa mut ei niin hyvin tietenkään :>) sointuja en osaa ku pari, oon ollu laiska niitten kaa. nuotit tajuun jossain määrin mutta kestää kauan että niistä saan jotain soitettuu (esim. opettelen kolme ääntä ulkoa ja sit seuraavat 3 sit soitan ne 6 mitä osaan jne...) bendeistä ei mitään hajuu et osuuko ne. mitäs muuta olis. no, ehkä vaikeimpia riffejä mitä osaan on suunilee koko rainingblood paitsi ofc. mosh, jotain megadethin riffejä EDIT: voimasoinnut hallitsen jos se tarkoitta vaan esim. D-----7----------- A-----7--tai--7--- E-----5-------5--- ainoastaan. en sit tiiä jos jotain eroa ku mennään G:stä H:n mut varmaan osaan jos tiiän miten tehään :> |
StoRBa 01.07.2008 13:04:50 | |
---|
Enpä muista ihan tarkalleen, mutta suurimman osan perussointuja osasin ja siten kompata ison kasan lastenlauluja :D On muuten ihan hyvää treeniä. Biisejä oon tehny niin kauan kun yhtään mitään osasin soittaa. Ekoja biisejä, joita tuli tabeista soiteltua oli varmaankin: Nirvana - Smells Like Teen Spirit Nirvana - Polly The Offspring - Original Prankster Metallica - Enter Sandman (paitsi soolo ei varmaan ihan 6kk jälkeen mennyt) Limp Bizkit - Rollin Apulanta - Ei yhtään todistajaa Lisäksi varmaan iso kasa Apulannan biisejä sekä Metallican riffejä. |
Puavali 01.07.2008 13:48:32 | |
---|
Taisin oppia tossa ajassa virittämään kitaran. Ihan hyvä saavutus, respektiä! Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
CSatan 01.07.2008 14:03:26 (muokattu 01.07.2008 14:05:45) | |
---|
House of rising sun ja Päivänsäde ja menninkäinen, muutaman perus soinnun. Sittemmin innostus lopahti muiden puuhien takia. Kun aloitin uudestaan soittelemaan niin nuo perus soinnut tuli kuin selkärangasta mutta noita biisejä ei enään muistanut :( Enemmän tuli rämpyteltyä ja testailtua kitaran sointia, hammereista yms ollut mitään hajuakaan silloin, olisi varmaan auttanut asiaa jos olisi ollut joku opettamassa ... Se on helppoa kun sen osaa. |
Ze Kink 01.07.2008 16:02:32 | |
---|
6kk klasarikitaraa soitettuani taisin osata jotain yksinkertaisia biisejä jostain aloittelijakirjasta. Jonkun videonkin olen tuosta nähnyt, aika kuraista soittoa oli kyllä. Olin tuolloin siis 8-vuotias. 6kk sähkökitaran jälkeen olin oppinut jo useimmat AC/DC:n "hittiriffit" ja kyllästynyt niihin, taisin varmaan yrittää tehdä ekoja omia biisejä tuolloin hieman pidempään soittaneen kaverin inspiroimana. Löysin itseasiassa yhden vanhalta koneelta, jonka piti olla tyhjennetty. Ihan hirveää paskaahan se. Mainittakoon tietysti, että olin tuolloin soittanut klassista jo joku 5 tai 6v, joten sähkökitaran alkeet opin todella nopeasti. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Heka123 01.07.2008 16:48:06 (muokattu 01.07.2008 16:48:31) | |
---|
Kuuden kuukauden jälkeen en osannut mitään, nyt kahdentoista vuoden jälkeen EHKÄ jotain. Tiluhommat ja muut räpeltämiset jätän suosiolla muille. Mutta ehkäpä pariviis sointua ja muutama intro oli hallussa, samoin paskat kamat ja metallicaonparas-asenne :) Mut toi metallicaonparas asenne on just oikea! Ku Metallica On todellakin Paras.( Paitsi Gary Moore on parempaa mut kumminki) Lasketaanko viina muiikkitarvikkeeksi? - kassper |
Da Make 01.07.2008 21:42:16 | |
---|
Lisäyksenä: Olin perehtynyt kitaroiden ja vahvistimien toimintaperiaatteisiin Suuren Kitarakirjan kautta, osasin säätää oman Squier Stratokopion tyydyttävästi ja vaihtaa kielet omaan ja kavereidenkin kitaroihin sekä harkitsin ensimmäisen efektipedaalin ostamista. |
Mika Kangas 01.07.2008 22:28:44 | |
---|
En muista yhtään mutta veikkaan että taisin itku kurkussa yrittää ottaa barre-otetta.Ei yhdeksänvuotiaalle mikään helppo homma."Vaarilla on saari" oli paljon helpompi. |
elsewhere 02.07.2008 13:57:09 | |
---|
Katsotaas. Perus avosoinnut, pentatonisen ja bluesasteikon jotenkuten ja barresoinnut olivat kovassa treenissä. Sain kitarasta ulos jotain, joka kuulosti minusta silloin etäisesti musiikilta, mutta nyt kun kuuntelee omaa vanhaa nauhoitusta, kauhistuttaa :) |
Sompi 06.07.2008 20:40:34 | |
---|
No ööh... Oon nyt soittanu vähän yli puol vuotta ja osaan ainaki kaikki duuri-ja mollisoinnut, seiskasoinnut, voimasoinnut, melodian paskasti, muutaman biisin ja viritystaidot ja kaikkee. En jaksa kirjottaa enempää |
Peku911 06.07.2008 23:41:26 | |
---|
No ööh... Oon nyt soittanu vähän yli puol vuotta ja osaan ainaki kaikki duuri-ja mollisoinnut, seiskasoinnut, voimasoinnut, melodian paskasti, muutaman biisin ja viritystaidot ja kaikkee. En jaksa kirjottaa enempää Minkähän biisin melodian? Tuskin aivan kaikkia hallitset. |
mapi 07.07.2008 21:52:23 | |
---|
No enpä juurikaan mitään. Varmaan virittämään kitaran korvakuulolta, muutamia avosointuja, House of the rising sunin näppäily yksinkertasella tavalla, I will stay sinnepäin ja jonkun G duurin lurituksen. |
MadMatt 07.07.2008 23:00:48 (muokattu 07.07.2008 23:01:18) | |
---|
En mitään enkä osaa välttämättä mitään kolmenkymmenenvuoden jälkeenkään. kaikki on suhteellista joten älä stressaa. asioita tapahtuu jos on tapahtuaakseen.... Nothin' but the blues |
mesa- 07.07.2008 23:18:47 (muokattu 07.07.2008 23:19:22) | |
---|
Osasin soittaa Smoke On The Waterin intron huonosti. Blues 'n' Metal! |
supremedrang 08.07.2008 01:04:05 | |
---|
Mitä ikinä sitten osaamisella tarkoitetaankaan, niin nyt kun kattelee näitä videoita jotka on otettu n.6kk soittamisen jälkeen, niin aikalailla jotain bodomia yritin räpeltää silloin. Se miltä se kuulosti, niin on jo ihan toinen tarina ; ). Tarkoitushan oli tottakai soittaa niin nopeesti ja niin monta nuottia sekunnissa kuin mahdollista, so simple. Toisaalta kun miettii, niin eiköhän se kuitenkin tärkeintä ollu siinä vaiheessa että oli hauskaa (on vielä ja toivottavasti tulevaisuudessakin.) Siinähän se pähkinänkuoressa.: ) |