Aihe: Barre-sointujen mahdottomuus.. ja ratkaisu - LOL!
1 2
Juhnutin
01.07.2008 21:37:12
Itsekkään en hokassut tuota silloin... Koulun musiikintunnilla onneksi opin tuon. Ja suurin osa ei osannut sitä silloinkaan...

Downstrokella soitan yleensä itsekkin. Alternatella yleensä vain silloin kun ei nopeus riitä.
Örr...
sepisti
02.07.2008 01:21:43 (muokattu 02.07.2008 01:29:13)
Itselläni oli tällainen, että mietin miten ihmeessä saisin taivuteltua sormet 2-3-4 Bb -sointuun (jonka bassosävel a-kielellä), kunnes tajusin, että voin vain laittaa nimettömän niiden kaikkien tilalle.

Olenko outo vai miksi en ymmärrä mitä taivuttelua tuo vaatii? Eikös siinä ole ihan normaali avoimen A-duurin sormitus (sormille 2-3-4)?
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
elsewhere
02.07.2008 13:53:38
Olenko outo vai miksi en ymmärrä mitä taivuttelua tuo vaatii? Eikös siinä ole ihan normaali avoimen A-duurin sormitus (sormille 2-3-4)?

On se ihan normaali, mutta jos on nakkisormet niin ei se ole helppoa. Itsekin yritin pitkään soittaa vitoskielen duuribarreja noin, kunnes luovutin ja siirryin pelkän nimettömän käyttöön. Sillä on vaikea saada e-kieli soimaan puhtaasti, mutta eipähän tarvitse pysähtyä 10 sekunniksi siirtelemään plektrakädellä otelautakäden sormia :)
Juhnutin
02.07.2008 16:08:31
...mutta eipähän tarvitse pysähtyä 10 sekunniksi siirtelemään plektrakädellä otelautakäden sormia :)

Voisi olla huvittavan näköistä keikalla :D
Örr...
John Titor
02.07.2008 22:27:34 (muokattu 02.07.2008 22:28:51)

Pakko kertoa - olin jo kersana tutustunut klassiseen maailmaan ja tottunut että esim. pianisteilla kuuluu miljardi linjaa päällekkäin. Olin myös tottunut siihen että levyllä kuuluva on "livenä" vedettyä (juu, eri otoista koostettu, mutta silti). Sitten joku soitti mulle joskus samoihin aikoihin Ynkkää ja mietin että ei vittu, "Yngwie Malmsteen - all guitars", on se jumalauta vaan ihan sikakova äijä kun soittaa noin monta kitararaitaa päällekkäin samaan aikaan, mielikuvitus ei vaan riittänyt kuvittelemaan miten ihmeessä moinen on mahdollista?!

No, hetken päästä joku kertoi mulle että "tää on studiolevy, studiossa voi kato soittaa monta raitaa päällekkäin, niitä kutsutaan overdubeiksi."

Ookoo. No, oli se Ynkkä siltikin pienen pojan mielestä aika kova äijä.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
JamesHetfield
03.07.2008 17:34:13

Mulla oli ihan sama ongelma joskus. Sitä ei vaan äly ja päättelykyky aina riitä. :D

Toinen vähän samanlainen juttu oli se, kun luulin joskus ennenkuin kitaraa aloin edes soittamaan, että särö tulee, jos on taitava soittaja. :) Että se täytyis muka "tehdä" jotenkin eritavalla soittamalla. Voi niitä aikoja...

mulla oli samanlainen ilmiö wah wahin kanssa!:O
Kovaa mättöä: http://www.myspace.com/damagingfallout http://nervehell.net/studio/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)