Aihe: En osaa kuunnella musaa tarttumatta kitaraan
1 2
Tombi
19.07.2007 17:04:38
En osaa kuunnella suurinta osaa musiikista tarttumatta kirveeseen.

Tämä on kyllä arkipäivää omallakin kohdalla..

Aihetta sivuten; itselläni iskee hirvittävä soittohimo kun näkee jonkun staran live-esiintymistä, esim. Jimmy Pagen. Heti on pakko mennä heilumaan samalla tavalla.
Taludrinkki: Ota esiin shottilasi. Kaada lasiin Taluviinaa (80%). Nauti.
MauCer
19.07.2007 17:13:31
Sama juttu, varsinkin kun on jonkun bändin keikalla, v***ttaa niin ku ei pääse tarttumaan kitaraan. Ja aina kuvittelen soittavani jotaki biisiä livenä jossaki keikalla. Aattelen aina "et jessus joskus mää vie tän teen" tai että "joo nyt mä omistan koo elämäni kitaralle!!" ja grabbaan kitaran ja alan harjotella. tunnin päästä kyllästyy.
Traditional
19.07.2007 17:28:20
ja grabbaan kitaran ja alan harjotella. tunnin päästä kyllästyy.

Näinpä juuri.
Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi.
Joulupukkijormala
22.07.2007 10:45:57
Ah, kohtalokumppaneita!

Mulla ihan sama homma. Aina koneella ollessani kuuntelen musiikkia ja kohta on taas ultimate-guitar auki koneella, musiikki pysäytetty, plektra kädessä, skitta sylisä ja kissanrääkki alkaa.
Niin tai näin, aina väärinpäin.
Mordax
22.07.2007 11:03:11
Heh. Minulla on sama vika. Ne hetket jotka vietän arkena kotona, menee soitelessa. Pelkkä musiikin kuuntelu on vaikeaa, sillä itse pitäisi heti päästä mukaan soittelemaan.
Kitarat on kivoja
Guitaristi
22.07.2007 13:42:17

Minulla on täsmälleen sama vika, mutta sillä erotuksella, että joka biisin tahtiin täytyy rummuttaa. Varsinkin tuttuja biisejä kuunnellessa tuntuu nimenomaan turhauttavalta, jos ei pääse naputtamaan pöytään sormilla :D. Vanhemmat/kaverit huomauttavat tästä vielä suhteellisen usein, ja jo pari vuotta olen tästä kärsinyt. Kun biisin pistää soittimesta soimaan niin yhtäkkiä huomaakin jo että sormet käyvät biisin rumpukompin tahtiin pöytää vasten. Etusormien niveletkin alkavat näyttää jo hieman erilaisilta kuin muiden sormien :D. Niin ja olen siis kitaristi, en rumpali. Monesti olen kyllä miettinyt, josko rummut olisivat olleet minulle oikea soitin kitaran sijaan. Noh, molempi parempi.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
samsonov
22.07.2007 13:51:40
Mun on pakko alkaa laulaan joka helevetin biisiä. Menee yleensä ekaan kertsiin asti huomata et paremmalta tää kuulostaa ilman
black-dog
24.07.2007 17:09:22
mun on kans pakko aina kun esim autossa kuuntelee radiota nii jotaki pitää rummuttaa:D
Watch my back sano kyttyräselkä
Tuomas.
26.07.2007 12:31:12
Mä tykkään laulaa kaikenlaisten laulujen mukana, varsinkin automatkoilla. Veisasin muunmuassa sävelradion tarjontaa 6 tuntia eilen matkalla halki suomen. Sanat eivät ole tärkeitä, mukana voi myös epämääräisesti hoilata. Mieleen jäin laulu "Grillaillaaaaaaan" joka on siis muuten uusin inhokkini.
V.U.K #34?
jenssi
27.07.2007 17:57:59
Mitäs väliä millään semmosella "taudilla" on!? Jos tuntuu siltä että pitää laulaa, soittaa kitaraa, soittaa jalkarumpua, tanssia, hyppiä huutaa, kiemurrella, istua hiljaa tai vaikka itkeä musaa kuunnellessa niin anti mennä vaan.
Jos vähäkään on jollain tapaa musiikista kiinnostunut tai musikaalinen niin varmasti rupeaa housut väpättään tavalla tai toisella hyvän biisin kuullessaan. Sehän on vaan mahtavaa!!!
Itse yhdistän hyvän musan alitajuisesti alkoholiin ja siitä voi olla jopa jotain haittaakin! :)
Hesuvius
11.09.2007 12:45:48
samanlaista syndroomaa on mullakin mutta olen vaan ilonen asiasta... tosin muut ei aina tykkä kun aina pittää kaivaa skeba nurkista....
brn2sk8
11.09.2007 15:44:52
Sul on joku kitarainfluenssa. Yngwie-syndrooma...tai joku. =D

Ainoo että se ei väitä että Mozart matkii sitä eikä oo helvetin ylimielinen, muuten aika lähellä joo ynkkää...

Oma mielipide topiikista on, miksi piti tämäkin aihe kirjoittaa?? Miksi?? Mutta ihan sama, kaippa tähän voi vastatakin... Kaikki varmasti nauttii musiikista omalla tavallaan "In his/her own special way" aivan kuten ihmiset muutenkin nauttivat eri asioista eri tavalla.. Jotkut nauttii seksistä ja väkivallasta(sadomasokismia), jotkut eivät tarvi muuta kuin läheisyyttä ja lämpöä(normaalia)... Jotkut fiilistelee biisin mielessään kuulemansa perusteella ja jammaa ittekseen, jotkut taas kuulee biisin ja niiden on pakko alkaa shreddaan siihen päälle jotain omaa...

Meitä on moneen junaan, sä kuulut samaan kuin mä ;D
Cry Baby and ask me WHY WHY
CrowScare
11.09.2007 19:58:54
Jos on musikaalinen ihminen, on ihan luonnollista, että ilmaisee itseään jammailemalla minkä hyvänsä kipaleen tahtiin.
Retard1
12.09.2007 09:23:10 (muokattu 12.09.2007 09:24:07)
Jos on musikaalinen ihminen, on ihan luonnollista, että ilmaisee itseään jammailemalla minkä hyvänsä kipaleen tahtiin.

Yleensä esim. autossa istuessa ja radiota kuunnellessa saatan pitkiäkin aikoja naputella sormilla biisin tahtiin ja sitten vähän ajan päästä huomata että biisi on täysin p*sk*. Esimerkkiä Irinan Pokka.

EDIT: Luin vahingossa "hyvän" kun siinä lukikin että "hyvänsä".
Se on menoks sano Annie Lennox
FensonGibder
13.09.2007 21:14:30
Aina pitäis soittaa, eikä musaa ehdi enää kuunnella.

Itellä tämä on selvästikin hidastanut soitonkehittymistä - mutta ei vaan jaksa kuunnella tarpeeksi..
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
thaav
14.09.2007 23:25:49
Bussissa tai sporassa kun laittaa musiikkia tulemaan iPodilta, voi kohta huomata ihmisten katselevan oudosti, ja kohtapuolin tajuaa sen johtuvan siitä, että ilmakitaratyylini näyttää takaapäin vähän runkkaamiselta.

Otelautatyöskentely saattaa tapahtua mielessä, mutta oikea käsi lähtee jostain syystä usein ihan huomaamatta pikkailemaan ilmaa haarovälin yllä. ;)
Raaagh hevi metal raagh
Strutsi
16.09.2007 23:02:45
Se voi olla vähän huono siinä mielessä että ei osaa enää nauttia biisistä samalla tavalla, koska sitten ajattelee vähän liikaa miten biisiä soitetaan tai kuuntelee vain kitaraosioita, tai siitä tulee muuten vain vähän liian mekaaninen.
Tämän takia usein jätän joitakin hienoja biisejä opettelematta vaikka välillä tekisi mieli. Opethin Deliverance oli hieno esimerkki. Loistava biisi soitella mukana, mutta sitten siihen kyllästyi yhdessä vaiheessa eikä muistanut että miten hieno biisi se on ihan vain kuunnella, soittamatta mukana.
"Always look for the bright side of life. If life seems jolly rotten, there's something you've forgotten, And that's to laugh and smile and dance and sing." -Monty Python
Ota yhteyttä pikaviestillä jos haluat kutsun kuvataidehuoneeseen.
LamaAjanElvis
16.09.2007 23:08:21
Jos osaan soittaa biisin, niin kuunnellessani mietin kokoajan, miten sormet otelaudalla tässä kohtaa vipeltäisivät. Ärsyttävää, kun yrittää kuunnella jotain hyvää biisiä, mutta ei voi nauttia siitä täysin siemauksin. kun mielessä näkyy vain otelauta. :'(

Sama juttu, mutta onneksi en osaa kovin montaa biisiä ;)

Jos vain satun soittelemaan samaan aikaan kun vaikka telkkarista tulee jotain musiikkia niin johan on pakko ängätä jotain riffiä tai sooloa siihen sekaan.
Hikinen_Teltta_Blues Sormet lähtee soundista. "I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)