Aihe: James Hetfield
1 2 3 4 5 6 7 8
Karipiirto
17.02.2007 21:50:10 (muokattu 17.02.2007 21:51:40)

Kun ekan kerran kuulin Metallicaa, se tais olla joskus Reloadin aikoihin ja kappale tuli Jyrkissä. Täytyy sanoa että EI sykähdyttänyt sitten yhtään. Sitten sain kaverilta Master of Puppetsin toimitettavaksi lainaan yhdelle toiselle kaverille ja siinä samalla kuuntelin sitä itte ja olin että "MITÄ HEL... onko tämä nyt siis se sama roskakopla, jota olin nappina kuullut? Kolahti ja lujaa ja sen avulla selvisin Manowar -kaudestani ja pelastuin:-)

Edit.Toihan kuulosti ihan joltain Metallica-dokkarin managerin haastattelupätkältä:-)
NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!!
brn2sk8
17.02.2007 22:08:11
James on kyl muuttunu ihan sairaasti viimesinä vuosina... Siis joku lars ja kirk näyttää ihan samanlaisilta nykysin kun kymmenen vuotta sitten, mutta james on muuttunu ihan kokonaan... Ehkä johtuu osittain siitä kun se veti hiukset lyhyemmäks...
Ei kiitos, ei enää viinaa minulle...
Karipiirto
17.02.2007 22:13:54

James on kyl muuttunu ihan sairaasti viimesinä vuosina... Siis joku lars ja kirk näyttää ihan samanlaisilta nykysin kun kymmenen vuotta sitten, mutta james on muuttunu ihan kokonaan... Ehkä johtuu osittain siitä kun se veti hiukset lyhyemmäks...

Täytyy sanoa että se leukaparta mikä sillä nykyysin on on kyllä melkosen karmiva.
Se mursunviiksi sopi sille mun mielestä paremmin.
kimurantti1
17.02.2007 22:30:12 (muokattu 17.02.2007 22:33:21)
Mut varmaan lynkataan täällä Metallica-fanien pyhätössä, mutta olenko mä ainoa, kenen mielestä Hetfieldin laulu nimenomaan parani Load ja Reload -albumeilla? Siitä tuli jotenkin paljon luonnollisemman ja ei niin väkinäisen tai tuskaisen kuuloista, aivan kuin tyyppi olisi laitettu jollekin osaavalle laulunopettajalle ennen Loadin äänittämistä.

Musta Load ja Reload on myös parasta mitä Metallica no ikinä saanut aikaan. Niille joille Metallica on yhtä kuin Master Of Puppets ja ...And Justice For All, ei varmaan Load ja Reload edusta heidän parhaimmistoaan, mutta musta ne on älyttömän hyviä rokkilevyjä. Tämä siis niin biisien, soiton kuin tuotannonkin puolesta.

E: Vanhempi tuotanto kolahti joskus, nyt ei ole varmaan viiteen vuoteen tullut laitettua soittimeen yhtäkään vanhemman tuotannon levyä. Varsinkaan Kill 'Em All ja Ride The Lightning ei vaan jaksa innostaa, ei sitten millään.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
hullu_ukko
17.02.2007 22:33:00
aivan kuin tyyppi olisi laitettu johonkin osaavalle laulunopettajalle ennen Loadin äänittämistä.

Sanokaa jos olen väärässä, mutta eikös Jaymz käynyt laulutunneilla siinä Mustan levyn aikoihin?
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Jos haluu heviä niin sitä ei tod millään romu stratoilla saa paitsi jos asentaa EMG:t ja kyllähän ne Richit on hevi kitaroita kun ne on niin pirullisen näkösiä ainakin ne sarvet siellä päässä.''- m4ss3 m/
föödel
17.02.2007 22:56:27
Sanokaa jos olen väärässä, mutta eikös Jaymz käynyt laulutunneilla siinä Mustan levyn aikoihin?

juuri silloin, olen siitä kirjottanut jo pari kertaa! sen ääni meni levyä tehdessä ja eikös poika lähetetty laulunopettajalle joka muokkasi sen nykyiseen kuntoon.
Karipiirto
17.02.2007 23:02:57

Musta Load ja Reload on myös parasta mitä Metallica no ikinä saanut aikaan. Niille joille Metallica on yhtä kuin Master Of Puppets ja ...And Justice For All, ei varmaan Load ja Reload edusta heidän parhaimmistoaan, mutta musta ne on älyttömän hyviä rokkilevyjä. Tämä siis niin biisien, soiton kuin tuotannonkin puolesta.

No tuota... Reload pois niin sitten rupee natsaamaan. Sehän on koottu joistain Loadin ylijäämäkipaleista(Eivät siis kelvanneet levylle) kun ei uuttakaan materiaalia ollut saatavilla mutta levy piti saada pihalle.
kimurantti1
17.02.2007 23:07:03
No tuota... Reload pois niin sitten rupee natsaamaan. Sehän on koottu joistain Loadin ylijäämäkipaleista(Eivät siis kelvanneet levylle) kun ei uuttakaan materiaalia ollut saatavilla mutta levy piti saada pihalle.

Aika kovia "ylijäämäkappaleita" musta. :-) Carpe Diem Baby, Memory Remains, Unforgiven II (joka on musta hemmetisti parempi kuin alkuperäinen), näin muutaman mainitakseni.
iso paha susi
17.02.2007 23:10:49
Tässä muuten todella mehukasta nippelitietoa Jaymzin kamoista vuosien varrella: http://www.encycmet.com/equipment/jayhiseq.shtml
"Enks mä tiedä kuka mä oon?"
-Cale
17.02.2007 23:17:53
Unforgiven II (joka on musta hemmetisti parempi kuin alkuperäinen)

Hammett vetää muuten sairaan kovan soolon tuossa II:sessa, kylmät väreet menee aina sen kohdalla!
kimurantti1
17.02.2007 23:18:52
Hammett vetää muuten sairaan kovan soolon tuossa II:sessa, kylmät väreet menee aina sen kohdalla!

Eikös se olekaan James joka sen vetää?
Karipiirto
17.02.2007 23:19:39

Ilmankos on hyväXD
föödel
17.02.2007 23:19:44

aivan väärää tietoa, James ei tietääkseni vedä kunnon soolon kuin nothing else mattersissa, korjatkaa jos muissakin.
kimurantti1
17.02.2007 23:22:15
aivan väärää tietoa

Näinköhän on? No joo, en mä väitä olevani kummoinen Metallica-asiantuntija. Tästäkin varmaan löytyisi netistä parempaa tietoa kun jaksaisi kaivaa. Mä en jaksa.. :-)
VJP
17.02.2007 23:29:38
aivan väärää tietoa, James ei tietääkseni vedä kunnon soolon kuin nothing else mattersissa, korjatkaa jos muissakin.

Master of puppetsin eka soolo? Ainakin liveillä Hetfield vetää sen.
-Cale
17.02.2007 23:32:22 (muokattu 17.02.2007 23:33:22)
Näinköhän on? No joo, en mä väitä olevani kummoinen Metallica-asiantuntija. Tästäkin varmaan löytyisi netistä parempaa tietoa kun jaksaisi kaivaa. Mä en jaksa.. :-)

Muistelisin kun pikkupoikana kattelin tota videoo että ainakin siinä Hammettia näytetään soolon aikana, joten luultavasti hän sen on myös soittanut :)

http://www.youtube.com/watch?v=w1mgEQTMVB8

Katsokaa itse!

Edit: Siinäs näette että kyllä se Hammett osaa tyylikkäitäkin sooloja soittaa! ;)
föödel
17.02.2007 23:37:08
Master of puppetsin eka soolo? Ainakin liveillä Hetfield vetää sen.

Huom! Katso mitä kirjoitin. kun puhutaan metallicasta ja KUNNON sooloista, en laskisi puppetsin interludea mukaan.
hullu_ukko
17.02.2007 23:37:39

Ja MOP:n ensimmäisen soolon. Livenä siis ainakin.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Jos haluu heviä niin sitä ei tod millään romu stratoilla saa paitsi jos asentaa EMG:t ja kyllähän ne Richit on hevi kitaroita kun ne on niin pirullisen näkösiä ainakin ne sarvet siellä päässä.''- m4ss3 m/
Kirk_Hammett
17.02.2007 23:47:55

muistaakseni Hetti vetää myös Orionissa ja To Live Is To Die:ssä myös
You know it's sad but true...
mikkoyy
18.02.2007 00:46:06
Kyllä se on kova! Tallinnassa viime kesänä kävin katsomassa niin hienosti piti 80 000 ihmistä mukana. Äijän laulu/soitto/lavashow = mahtavaa. Ite en edes Metallicaa (enää) pahemmin kuuntele, mutta kyllä James on kovimpia heviäijiä kautta aikojen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)