VilleO 14.02.2007 17:57:39 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=hiH_yDpyRDU ;) Tai sitten herralla oli vain huono päivä. Mustaine tulee siis vain soittamaan soolon. Offtopic: En yleensä hirveästi viitsi näitä covereita arvostella, mutta nyt täytyy kyllä sanoa että tuli Anselmoa ikävä. Ihan hirveätä kiekumista kaikilta kolmelta... |
Strutsi 14.02.2007 18:35:53 | |
---|
Ja eihän sitä tosiaan voi Hammettilta pois ottaa mitä hän on saavuttanut Metallicassa, kyllä se varmaan jokaisella tuossa "Metallica-4-ever" vaiheessa ollut se kovin juttu, myös itselläni. Niinpä. Itse kuuntelin Metallicat joskus nassikkana jo puhki. Olihan se silloin maailman kovin kitaristi kun ei vielä itse juuri kitaran soitosta ymmärtänyt. Onhan se silti yliarvostettu, ainakin minusta. Hirveä wahin käyttö ja paska livesoitanta. Olkaa hyvät. Vetäkää herneitä nenään. "My theory is that Dream Theater are actually robots" |
Antero-- 14.02.2007 18:46:42 | |
---|
Liikaa improvisaatiota (huonoa sellaista) tungettu biiseihin, olisikohan tämä merkki siitä ettei kirk enää jaksa samaa tavaraa soittaa joka ilta? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun en ole pahemmin hevi-skeneen tutustunut: Eikö se nyt ole itsestäänselvyys että soolot improvisoidaan keikalla? Minua ainakin kyrsii jos solisti heittää saman lähes soolon joka hemmetin keikalla. Minusta on aika selvä merkki solistin huonoudesta, jos ei kappale herätä mitään muita ideoita kuin sen yhden soolon, joka hinkattiin levylle kymmenen vuotta sitten. Vai onko tämä vain yleinen käytäntö metalli/hevi -musiikissa, että soolot ovat sävellettyjä? Oma mielipiteeni voi olla varsin värittynyt, improvisaatio-pohjaista musiikkia kun pitkälti kuuntelen (jazz, blues, funk yms.), joten valaiskaa! Antero "Einmal ist Keinmal" |
Strutsi 14.02.2007 18:54:07 (muokattu 14.02.2007 18:54:55) | |
---|
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun en ole pahemmin hevi-skeneen tutustunut: Eikö se nyt ole itsestäänselvyys että soolot improvisoidaan keikalla? Minua ainakin kyrsii jos solisti heittää saman lähes soolon joka hemmetin keikalla. Minusta on aika selvä merkki solistin huonoudesta, jos ei kappale herätä mitään muita ideoita kuin sen yhden soolon, joka hinkattiin levylle kymmenen vuotta sitten. Vai onko tämä vain yleinen käytäntö metalli/hevi -musiikissa, että soolot ovat sävellettyjä? Antero Tämä taitaa vaihdella aika paljon, riippuen siitä millainen bändi. Joku Dream Theater varmasti soittaa soolonsa aina hyvin pitkälti samalla tavalla, mutta esim. Kingston Wallin Petri Walli aikoinaan improvisoi soolonsa miltei täysin. Jossain sanottiin kuvaavasti että Walli piti biisin sointuja ym. vain ns. "ohjenuorana" "My theory is that Dream Theater are actually robots" |
Little Savage 14.02.2007 19:15:05 | |
---|
Eikö se nyt ole itsestäänselvyys että soolot improvisoidaan keikalla? Minua ainakin kyrsii jos solisti heittää saman lähes soolon joka Hammetin keikalla. Niin luulis että kyllästyis soittamaan noita samoja. Kirk Hammett Suomen Presidentiksi ! |
Karipiirto 14.02.2007 19:45:21 | |
---|
Vai onko tämä vain yleinen käytäntö metalli/hevi -musiikissa, että soolot ovat sävellettyjä? Ei ole:-) Esim Iron Maidenin keikoilla vedetään improna lähes aina paitsi jokku Number Of the Beastit ja Troopperit, joissa ei oo paljon poikkeamia enää nykyisin. Rutiiniveto on kirosana kun puhutaan live-esiintymisestä. Jopa Judas Priest, jonka kitaristit itse ovat sanoneet vetävänsä soolot yleensa samoin(kuulemma ovat sellaisinaan osa kappaletta) vetää osittain soolot improna. NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
VilleO 14.02.2007 20:22:38 (muokattu 14.02.2007 20:23:33) | |
---|
Mun mielstä tuo livenä improvisaatio vs. levyn kanssa yksi yhteen soittaminen riippuu vähän soolosta. Joihinkin sooloihin, jotka esimerkiksi ovat todellisia klassikoita tai kertovat vahvasti "tarinaa", ei mun mielestä aina välttämättä istu mikään randomilla vedetty neppailu. Esim. vaikka tuo ruupperi tai sweet child o' mine (ei nyt varsinaisesti heviä, mutta kuitenkin...). Suurimpaan osaa sooloista pieni tai vähän suurempikin live-improvisointi on kuitenkin mielestäni todella tervetullutta... |
föödel 14.02.2007 20:42:51 | |
---|
Hyvinhän tänne on porukka kirjotellut! hienoa! Joku taisi tulla keskustelun alkupuolella sanoa, että toki saa olla omaa mieltä mutta hienon uran se kirk on toki luonut. Kyllähän jokaiseen mainitsemisen arvoiseen kitaristiin suhtaudutaan eri tavalla ja arvostetaan eri tavalla. Osa pitää ynkkää hyvänä ja suurena esikuvana, osa turhanpäiväsenä tiluttelijana. Minä pidän kirkiä esikuvana, en turhanpäiväsenä wahittajana. Live-improvisaatio on kyllä hieno asia! puppetsia en ole nähnyt kirkin ikinä improvan, mutta ainakin fade to black on turhan monestikin improttu päin persettä. (=wahilla). Kyllähän sitä kirkiltä vois joku yhden keikan ajaksi sen wahin pölliä. Mutta kaikki kitaristit mielestäni käyttävät efektejä. onhan ynkällä esim. oktaaverit, wahit, delayt yms. mutta ei häntä niistä kritisoida. kirkillä on mielestäni vain tube screamer ja wah (en ole varma) mutta kyllä kirkiä sitten wahin käytöstä arvostellaan niin, että. Tai petrucci. sillähän on se 1500e g-system varmaan. nappuloita on varmaan 500. ja kyllä se niitä käyttääkin. mutta en ole häntä siitä kuullut arvosteltavan. En kyllä itsekään pidä wahin ylikäytöstä, mutta en sen perusteella kirkiä arvostelisi. Maailmassa on mielestäni ollut vain yksi HYVÄ wahin "yli"käyttäjä, ja se oli Henkka. |
tuffkong 14.02.2007 20:56:36 (muokattu 14.02.2007 20:57:18) | |
---|
Hammetin arvostelu on taas yks näitä m.netin muoti-ilmiöitä. Samoin kun metalllican arvostelu muutenkin. Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ |
Strutsi 14.02.2007 20:58:39 | |
---|
Hammetin arvostelu on taas yks näitä m.netin muoti-ilmiöitä. Samoin kun metalllican arvostelu muutenkin. ei se oo mikään muoti-ilmiö vaan ihmisten oma rehellinen mielipide "My theory is that Dream Theater are actually robots" |
Kirk_Hammett 14.02.2007 21:03:18 | |
---|
ei se oo mikään muoti-ilmiö vaan ihmisten oma rehellinen mielipide en minäkään mene haukkumaan muita bändejä paskaksi tai sanomaan ettei niiden kitaristi osaa tiluttaa vaikka en bändistä tykkäisikään. You know it's sad but true... |
electrick 14.02.2007 21:19:50 | |
---|
Ei enää mieletöntä tilutusta ja sormet sijoiltaan, vaan nykyään (= 90 luvun jälkeen) niissä sooloissa on ollut järkeäkin, mm. The unforgiven Lars ja Hetfieldhän teki soolon unforgiveniin ja sano kirkille miten soittaa sen koska se kirkin itse tekemä soolo siihen oli kauhea. |
Slayeri 14.02.2007 21:21:14 | |
---|
Mun mielestä Kirk Hammet on yks kuuluisimmista kitaristeista ja parhaista. Sillä on mun mielestä ihan oma tyyli soittaa kitaraa, sooloissa varsinki. Välillä sen soolot on rauhallisia ja tosi melodisia mutta vähän nopeemmissa biiseissä kuten Seek & Destroy on jo aika älytön soolo mutta kummiski sopii minun korvaani. |
Techno-Allah 14.02.2007 21:27:48 (muokattu 14.02.2007 21:29:58) | |
---|
Lars ja Hetfieldhän teki soolon unforgiveniin ja sano kirkille miten soittaa sen koska se kirkin itse tekemä soolo siihen oli kauhea. Ei Lars ja Hetfield kyllä sitä sooloa tehnyt. A Year and a Half in the Life of Metallica - videolla Kirkalla oli kylläkin ihan kauhia soolo varattuna biisiin, mutta äijjät sitten patistivat Kirkaa tekemään paremman. Ja hyvänhän se poeka tekikin... "Congratulations. You've just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farmhouse". |
Skebaristi 14.02.2007 21:52:02 | |
---|
Live-improvisaatio on kyllä hieno asia! puppetsia en ole nähnyt kirkin ikinä improvan, mutta ainakin fade to black on turhan monestikin improttu päin persettä. (=wahilla). Kyllähän sitä kirkiltä vois joku yhden keikan ajaksi sen wahin pölliä. Mutta kaikki kitaristit mielestäni käyttävät efektejä. onhan ynkällä esim. oktaaverit, wahit, delayt yms. mutta ei häntä niistä kritisoida. kirkillä on mielestäni vain tube screamer ja wah (en ole varma) mutta kyllä kirkiä sitten wahin käytöstä arvostellaan niin, että. Tai petrucci. sillähän on se 1500e g-system varmaan. nappuloita on varmaan 500. ja kyllä se niitä käyttääkin. mutta en ole häntä siitä kuullut arvosteltavan. Miten tuo muiden kitaristien efektien käyttö nyt liittyy mihinkään? Mikäs siinä jos efektejä käyttää, jos niitä osaa käyttää tyylillä. Samaa en sanoisi tästä legendaarisesta Kirkin wahittelusta. "Sillä ei ole mitään merkitystä. On fiksusti tai ei. Bannia tulee aina." -Johtaja |
Karipiirto 14.02.2007 22:17:48 | |
---|
Tai petrucci. sillähän on se 1500e g-system varmaan. nappuloita on varmaan 500. ja kyllä se niitä käyttääkin. mutta en ole häntä siitä kuullut arvosteltavan. Koska hän käyttää niitä hillitysti. Ei Kirkiä siitä haukuta että se käyttää wahia vaan siitä miten se sitä käyttää. Moni muukin kitaristi käyttää wahia mutta Kirkin tapa käyttää sitä risoo monia. En itsekään pidä hänen tyylistään mutta en kiistä hänen soittotaitoaan. NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
VJP 14.02.2007 22:33:52 | |
---|
Äijä on saanut sen verran monta klassikkotilutusta aikaan ettei hän voi olla huono. Kirkin parhaat soolot taitavat kylläkin olla Mustainen säveltämiä, mutta on hänellä itselläänkin monia hyviä sooloja. Metallica tuskin olisi sama ilman häntä. Tiedä sitten olisiko se huonompi vai parempi, mutta Hammettin soolot ovat melkoisen iso osa Metallicaa. Wahin käyttöä en kommentoi. |
Eddie 15.02.2007 08:07:38 | |
---|
Äijä on saanut sen verran monta klassikkotilutusta aikaan ettei hän voi olla huono. Minäpä heitän kliseen soppaan; legendaarisia sooloja on kyllä mies säveltänyt, ei siinä mitään, mutta herran tatsia on jotain aivan kamalaa. Vibraatto, joka on mun mielestä soolojen soitossa yksi avaintekijöistä, on Kirkillä ihan hakusessa. Hyvä juttuja hänen sooloistaan löytyy, mutta se lead-kitaristin melkeinpä tärkein taito eli hyvä tatsi puuttuu. Ostetaan soittotaito. |
Jimi 15.02.2007 09:01:14 | |
---|
Kirkiähän aina haukutaan siitä wahin käytöstä, mutta kirk puolustautuu sanomalla sitä osaksi hänen persoonallisuuttaan. Jos minulta kysytään, hendrixin jälkeen hammett on yksi harvoista joille wahwah sopii ja jotka sitä osaavat monipuolisesti käyttää. Joq Slash ei käytä vai? Njoo, et kyllä sanonut, ettei muut käyttäisi, sanoit ettei moni. Njoo. Eniten mun mielestä Kirk saisi keskittyä siihen live soundiin, sehän siitä soolosta hirveimmän tekee kun ne sen tilulirut on helvetinmoista diskanttiräpellystä. Olisi edes soundi kunnossa niin voisi kuulostaa "joltain" muutenkin kuulostaa, kun se vetäisi maksiminopeudella tai jopa yli ne sen liveräpellykset.. Rauhoittuisi vähän niin hyvä tullois... Moni täällä puhu, että kyllä sitä Kirkiä on tullut ihannoitua "metallica 4 evö" aikoina... Minä en kyllä henkilökohtaisesti ole. Itselläni tietenkin oli tuo aika, mutta silloin Hetfield oli se kova jätkä! :D Jatkakaa! Yllättävän asiallisesti mennyt tämä. Japaninkielistä PUNK musiikkia www.mikseri.net/kabe !!!! |
Räkkipeli 15.02.2007 09:02:58 (muokattu 15.02.2007 09:05:39) | |
---|
en minäkään mene haukkumaan muita bändejä paskaksi tai sanomaan ettei niiden kitaristi osaa tiluttaa vaikka en bändistä tykkäisikään. Ei nyt helvetti! Eikö mister Kirk_Hammet kestä kritiikkiä idoleistaan? Kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Turha siitä on pillastua! Ei se nyt sitä meinaa, jos muutamien mielestä Hammet ei osaa velää tilua kunnolla eikä käyttää wahia livenä) että sä oot epäonnistunu vaikka sun muusikoiden netin käyttäjänimen valinnassa, päinvastoin! Minusta on hyvä jo tietää mistä pitää, ja kannattaa pitää mielipiteistään kiinni jos todella seisoo niiden takana. Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |