Werde 15.12.2006 11:10:30 | |
---|
Hetfield pitää plektraa peukun, keskarin ja etursormen kanssa. Ei mulla muuta. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Syge 15.12.2006 13:45:43 | |
---|
Mitäs tohonkin nyt sitten sanois..... Tidizdii |
blackorwhite 15.12.2006 14:27:18 (muokattu 15.12.2006 14:38:21) | |
---|
Ittellä koitin uutta tapaa niin sai sen keskarin korvattua sillä et taittaa etusormen tukemaan plektraa.. Mullakin se etusormi ei ole suorassa vaan silleen vähän koukistettuna ensimmäisen nivelen kohalta, jos sormen päästä katsotaan. Hyvin pelaa... http://www.youtube.com/watch?v=UIrw … TXPTdc&mode=related&search= Tämän mukaan omassa tekniikassani ei ole mitään vikaa. Kehitystä siis tulee tapahtumaan tai sitten ei. Ainut ongelma vaan tuppaapi olemaan se, että paksuja kieliä pikatessa ja yhtäkkiä siitä ohuimmalle päin lähtiessä käsi liikkuu tallan päällä :( Vaikeaa pikata ohuia kieliä samasta kohtaa ku paksuja. Eli jos paksuja on hyvä pikata, ohuia on huono ja päinvastoin. Tämä seikka varmaankin korjaantuu jahka vaan reenailee... Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. |
saastara 15.12.2006 15:13:25 | |
---|
Mikä siis nykyisessä tekniikassa on sinulla ongelmana..? Mitä se vaikeuttaa tahi rajaa pois..? Eikä noita plekutekniikoita kannata niin paljon miettiä, että "mikä on se oikea tekniikka" ja että opettaja pitäisi hankkia se tekniikka näyttämään.. Kysyt keneltä tahansa asiansa osaavalta opettajalta, niin vastaus on, että ihan sama.. Kunhan ei tekniikka rajoita omaa soittoa tahi rasita liikaa.. Kukin tyylillään. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
unami 15.12.2006 17:07:14 (muokattu 15.12.2006 17:07:32) | |
---|
Hetfield pitää plektraa peukun, keskarin ja etursormen kanssa. Ei mulla muuta. kyl se ainakin noissa nopeemmissa jutuissa ihan pelkällä etusormella ja peukulla pitää. ei mulla muuta. |
Werde 15.12.2006 18:01:11 | |
---|
kyl se ainakin noissa nopeemmissa jutuissa ihan pelkällä etusormella ja peukulla pitää. ei mulla muuta. Ei muuten pidä. Hetfield nimenomaan on kuuluisa kolmen sormen tekniikastaan, kurkkaa vaikka Wikipediasta jos on jotain epäselvää. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
mailbag 15.12.2006 18:38:59 | |
---|
Wikipedia on aina oikeassa, eikä sisällä yhtään virheellistä tietoa. Ei mulla muuta. |
Krice 15.12.2006 18:49:14 | |
---|
Kunhan ei tekniikka rajoita omaa soittoa tahi rasita liikaa.. Kukin tyylillään. Näin se on. Muuten, tekniikan muuttuminen ei ole mahdoton juttu myöhemmin. Minulla tekniikka on muuttunut siten, että en tue enää hirveästi sormilla mikkiin/kanteen. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Syge 15.12.2006 18:54:32 | |
---|
Itsellä ei ainakaan sweepeistä tullut juuri mitään.. Alternate picking vai mikäs se nyt oli ei oikeen tahtonut toimia kun on käsi silleen oudosti.. Tidizdii |
unami 15.12.2006 19:55:01 (muokattu 15.12.2006 19:55:28) | |
---|
Ei muuten pidä. Hetfield nimenomaan on kuuluisa kolmen sormen tekniikastaan, kurkkaa vaikka Wikipediasta jos on jotain epäselvää. no kyllä ainakin seoulin konsertissa ja rock am ringillä 2006 se soittaa esim creeping deathia ilman sitä keskisormea siinä :) mut ainakin vanhemmissa livetaltioinneissa kyl käyttää tota kolmen sormen tekniikkaa... |
John Titor 15.12.2006 20:15:16 | |
---|
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Werde 16.12.2006 10:42:55 (muokattu 16.12.2006 10:46:18) | |
---|
no kyllä ainakin seoulin konsertissa ja rock am ringillä 2006 se soittaa esim creeping deathia ilman sitä keskisormea siinä :) mut ainakin vanhemmissa livetaltioinneissa kyl käyttää tota kolmen sormen tekniikkaa... Seoul, Korea 18.6.06 ja Creeping Deathin pääriffi: http://www.students.tut.fi/~wacklin/Kuvat/3fingers.jpg Kerro toki jos jossain muussa taltioinnissa soittaa toisin, mulla on koneella n+1 Metallican liveotosta. edit: Miten se on parissa vuodessa saanu tuon kepin maalipinnan kulumaan noin. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Krice 16.12.2006 14:13:04 | |
---|
Hetfieldillä on kai enemmänkin pinsettiote ja keskisormi vain nojaa etusormeen. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
papitsu 16.12.2006 14:26:01 (muokattu 16.12.2006 14:26:46) | |
---|
Hetfieldillä on kai enemmänkin pinsettiote ja keskisormi vain nojaa etusormeen. Minusta taas näyttää, että pitäisi kiinni peukalolla ja keskisormella, ja etusormi vaan nojaa... E: Tai enpä tiedä... Mutta mitäpä väliä tuolla, kukin taaplaa tyylillään. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42 |
morgga 16.12.2006 20:09:05 | |
---|
Itse aiheeseen liittyen, eipä tuolla plekukäden asennolla ole kai niin hirveesti mitään väliä jos se vaan tuntuu hyvältä eikä satu ja soitto onnistuu. Otetaan vaikka esimerkiksi Friedman, en tajua sitä sen plekukäden asentoa, miten niin voi soittaa. Hommansa sekin osaa hyvin siitä huolimatta. Mutta oisko mahdollista saada videota tuosta kun teet sen pinchin sillä rystysellä, niin oudolta tuntuu ajatellakkin :D middle = muna |
hullu_ukko 16.12.2006 20:16:17 | |
---|
Itse aiheeseen liittyen, eipä tuolla plekukäden asennolla ole kai niin hirveesti mitään väliä jos se vaan tuntuu hyvältä eikä satu ja soitto onnistuu. Otetaan vaikka esimerkiksi Friedman, en tajua sitä sen plekukäden asentoa, miten niin voi soittaa. Hommansa sekin osaa hyvin siitä huolimatta. Mutta oisko mahdollista saada videota tuosta kun teet sen pinchin sillä rystysellä, niin oudolta tuntuu ajatellakkin :D Ei kai tuolla asennolla nyt suurempaa merkitystä ole kunhan se ei aiheuta kipuja tai ole kehittymisen tiellä. Itse otan sormilla tukea milloin kannesta ja milloin mikin reunasta soittaessani jotain nopeaa sahausta vaativaa ja aina on joku väittämässä että soitan virheellisellä tyylillä. Tietäisikö joku guru onko tuosta tyylistä nyt sitten jotain haittaa kehittymisen tai ranteen fysiikan kannalta? M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
unable 17.12.2006 10:35:47 (muokattu 17.12.2006 10:35:57) | |
---|
Ite en oo koskaan ymmärtänyt niitä, jotka pitää plekukättä nyrkissä. Sehän on täysin luonnottoman näköistäkin ja itse kun oon koittanut, niin se tuntuukin siltä. Sitäpaitsi hyvää soundia on mahdoton saada, tulee kauheita sivuääniä ja tuntuu että kielet menee poikki. Kyllä se pinsettiote, etusormi+peukalo on se paras. Tämä mahdollistaa vielä muiden sormien käytön hybridipickaukseenkin tarvittaessa. |
John Titor 17.12.2006 11:59:16 | |
---|
Ite en oo koskaan ymmärtänyt niitä, jotka pitää plekukättä nyrkissä. Sehän on täysin luonnottoman näköistäkin ja itse kun oon koittanut, niin se tuntuukin siltä. Sitäpaitsi hyvää soundia on mahdoton saada, tulee kauheita sivuääniä ja tuntuu että kielet menee poikki. Kyllä se pinsettiote, etusormi+peukalo on se paras. Tämä mahdollistaa vielä muiden sormien käytön hybridipickaukseenkin tarvittaessa. http://www.youtube.com/watch?v=XAnzLu_2vQs Ai että kun on ruma saundi, korviin sattuu. Meni kieletkin poikki. Ei kai tuolla asennolla nyt suurempaa merkitystä ole kunhan se ei aiheuta kipuja tai ole kehittymisen tiellä. Itse otan sormilla tukea milloin kannesta ja milloin mikin reunasta soittaessani jotain nopeaa sahausta vaativaa ja aina on joku väittämässä että soitan virheellisellä tyylillä. Tietäisikö joku guru onko tuosta tyylistä nyt sitten jotain haittaa kehittymisen tai ranteen fysiikan kannalta? Enpä ole gurun titteliä vielä saanut, vastaan kuitenkin. Siiiiis. Kaikki sellaiset "onko tämä oikea tekniikka" -asiat ratkaisee se, miltä soittaja kuulostaa ja mitä se pystyy soittamaan. Jos joku pitää plektraa varpaiden välissä ja saa jalallaan soitettua maailman pehmeimmällä ja hallituimmalla saundilla tempossa 500 32-osia synkopoiden koko ajan mahdollisimman paljon, mikä siinä tekniikassa on silloin muka väärää? Ei mikään, itse asiassa todennäköisesti suuri osa kitaristeista alkaisi tutkia että pitäisköhän kitaraa sittenkin soittaa juuri niin kuin em. tyyppi soittaa. Jos ei pysty soittamaan jotain, tai pystyy, mutta kuulostaa paskalta, silloin on syytä miettiä pitäisikö jotain korjata. Ei ennen, koska muuten korjaamiselle ei ole mitään syytä, ja siitä tulee itsetarkoituksellista. Lopulta ei ikinä ole tyytyväinen kun aina keksii korjattavaa, jos ei muuten niin ulkonäkösyistä. Ne taas aiheuttavat soitto-ongelmia jotka aiheuttavat asentomuutoksia jotka aiheuttavat ulkonäköongelmia jne. eikä asia valmistu ikinä. En tiedä yhtään oikeasti teknisesti hyvää soittajaa, joka pystyisi soittamaan vitun vaikeita juttuja ja kuulostaisi paskalta - tarkoitan tällä nyt sitä että saundi olisi hallitsemattoman, liian kovan tai muuten ruman kuuloinen. Tämä johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että tekniikka ei ole asentoja, pieniä liikkeitä, likkejä, kikkoja tai mitään muutakaan omituista, vaan tekniikka on KONTROLLIA. Jos on kontrollia tekemisiinsä, on myös kontrollia lihaksiin, jolloin pystyy myös kääntämään kätensä juuri sellaiseen asentoon kuin haluttu saundi vaatii. Tällöin alkuperäisellä kysymyksellä ei ole enää merkitystä. Lisäksi haluaisin muistuttaa, että ei ole niinkään oleellista se, missä asennossa käsi on, vaan se, missä suhteessa plektra liikkuu kieliin. Jes, rok on. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
unami 17.12.2006 19:03:59 (muokattu 17.12.2006 19:04:12) | |
---|
Seoul, Korea 18.6.06 ja Creeping Deathin pääriffi: http://www.students.tut.fi/~wacklin/Kuvat/3fingers.jpg Kerro toki jos jossain muussa taltioinnissa soittaa toisin, mulla on koneella n+1 Metallican liveotosta. edit: Miten se on parissa vuodessa saanu tuon kepin maalipinnan kulumaan noin. ok, uskotaan. näyttää vaan että pitäis kahella sormella ja nojaa tolla keskarilla etusormeen =) |
_ibanez_ 21.12.2006 21:03:05 | |
---|
Minä taas olen pitänyt plekua kolmella sormella, mutta jokin kuukausi sitten yritin vaihtaa tohon kahden sormen tekniikkaan , koska esim. "sahaaminen" ei meinannu onnistua aiemmalla tavalla. Mutta on vain sellainen ongelma ettei plektra oikein pysy kahden sormen välissä, se meinaa pyöriä ja tipahdella. =( Että plekua joudun aika paljon kääntelemään mutta kyllä se siitä, kai=D |