Jaqqi1991 24.11.2006 21:46:13 | |
---|
Edit. Mut en siltikään menisi tota millään tavalla helpoksi sanomaan. No sanotaan että ei helppo mutta ei kuitenkaan teknisesti vaikeimpia.. Mutta vaikea vetää hyvällä tatsilla |
Wahi 24.11.2006 21:52:39 (muokattu 24.11.2006 21:53:07) | |
---|
No musta Little Wing on just sellanen biisi,mitä ei oo mitään itua treenata ihan nuotilleen. Edit. Mut en siltikään menisi tota millään tavalla helpoksi sanomaan. Joo samaa mieltä. Mutta mulla oli se soittoläksynä joskus ni sillon tuli opeteltua. Sillon ku mä soitan sitä, ni soitan ihan omaan tyyliin lisäämällä jotain juttuja jne. enkä todellakaan suoraan nuottien mukaan. |
darrell 24.11.2006 22:59:53 | |
---|
No musta Little Wing on just sellanen biisi,mitä ei oo mitään itua treenata ihan nuotilleen. Varmaan kaikki on samaa mieltä. Klassista soitetaan lähelle nuotilleen (eri tulkinnoilla) pääasiassa siksi, että siinä siirretään traditiota. Little Wingiä soitetaan joskus parin sadan vuoden päästä nuotilleen ja yritetään miettiä, että mitä ihmettä se Riding with the wind tarkoitti. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Apricot 24.11.2006 23:42:55 | |
---|
No musta Little Wing on just sellanen biisi,mitä ei oo mitään itua treenata ihan nuotilleen. Mikäs biisi sitten olisi sellainen? Minun mielestäni ei ole muuta tapaa tutustua kunnolla Hendrixin puhtaan soundin soittoon kuin opetella ne tärkeimmät biisit 1:1. Eli Wing, Wind Cries, Wait Until Tomorrow... Mutta on pääsykoebiisiksi muitakin vaihtoehtoja kuin Hendrixin tekeleet. Voi soittaa yksin ilman säestystä mitä tahansa, minkä omasta mielestään osaa hyvin. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
Apricot 24.11.2006 23:44:42 | |
---|
Varmaan kaikki on samaa mieltä. Kuten edellisestä kommentistani käy ilmi, olen eri mieltä. Klassista soitetaan lähelle nuotilleen (eri tulkinnoilla) pääasiassa siksi, että siinä siirretään traditiota. Little Wingiä soitetaan joskus parin sadan vuoden päästä nuotilleen ja yritetään miettiä, että mitä ihmettä se Riding with the wind tarkoitti. Pop-jazz-rock -musiikissakin siirretään traditiota. Ei siihen muuta tapaa ole kuin tarkka jäljittely. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
Tasapaino 24.11.2006 23:49:51 (muokattu 24.11.2006 23:52:29) | |
---|
Kuten edellisestä kommentistani käy ilmi, olen eri mieltä. Little Wing ei ole Hendrixin kipale. Tuskin hänkään sitä ihan nuotilleen on vetänyt. Edit: Eipäs kun on. Eipä mitään. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
Wahi 25.11.2006 11:05:48 | |
---|
Eihän Hendrix soittanut mitään kappaletta samalla tavalla kahteen kertaan. En soita minäkään, varsinkin kun Hendrixiä soitellaan. Nuotilleen olen ne kyllä aikoinaan opetellut. |
monotone 25.11.2006 13:19:45 | |
---|
Mä taisin silloin aikoinaan soittaa Dream Theaterin Erotomanian... No kyl teil oli helppoo, ku mä menin sinne niin Dream Theaterii oltu perustettukaan ja Yngviekään ei ollut vielä tehny levyi.
No, jos mä hakisin mun takin... :-) |
Petrukki 25.11.2006 13:25:36 | |
---|
No kyl teil oli helppoo, ku mä menin sinne niin Dream Theaterii oltu perustettukaan ja Yngviekään ei ollut vielä tehny levyi.
No, jos mä hakisin mun takin... :-) EI PRKL! :DDD +++ Floikilla on hauskemapaa. |
Ze Kink 25.11.2006 13:38:31 (muokattu 25.11.2006 13:40:59) | |
---|
No kyl teil oli helppoo, ku mä menin sinne niin Dream Theaterii oltu perustettukaan ja Yngviekään ei ollut vielä tehny levyi. OT: Eiköhän se Alcatrazzissa soitellut jo silloin? Ja Rising Force tuli kait 84. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
monotone 25.11.2006 14:27:10 | |
---|
OT: Eiköhän se Alcatrazzissa soitellut jo silloin? Niinku milloin siis? Tunnetaanks me? :-) No okei, sillon kun mä oon sinne menny se ei edes ollut musiikkilukio - just muuttumassa kylläkin. Niin että riitti kun lähetti yläasteen päästötodistuksen sinne...
Nyt tässä vasta rotsia tarvitaankin... |
Ze Kink 25.11.2006 21:00:51 | |
---|
Niinku milloin siis? Tunnetaanks me? :-) No okei, sillon kun mä oon sinne menny se ei edes ollut musiikkilukio - just muuttumassa kylläkin. Niin että riitti kun lähetti yläasteen päästötodistuksen sinne... Jaa no sitten. Sibishän siitä tuli vuonna 82, joten kelailin siitä. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
Philcore 25.11.2006 21:55:58 | |
---|
Soitin Seek and Destroyerin.En päässyt,vaikka vedin sen loppuriffin ihan vitun tiukasti. |
saha 25.11.2006 22:17:15 | |
---|
Soitin Seek and Destroyerin.En päässyt,vaikka vedin sen loppuriffin ihan vitun tiukasti. Jos vielä sanoit niille, että se on "seek and destroyer", niin en ihmettele. |
Robert R 26.11.2006 22:09:10 | |
---|
Itse soitin Little Wingin (ja pääsin). Sovitin hieman kappaletta siten, että väsäsin A-osaan kaikkia sointulaajennuksia, hehe, ja yritin änkeä laulumelodian soittoon mukaan. Tai ainakin tapailin E-Bluesia aina välillä. Kuitenkin mielestäni kyse on enemmän hyvästä tatsista ja soundista, soitin niin cleanisti kuin kykenin (ylläri). Ehdin vielä soittaa hieman toista biisiä, Jiffy Jamia, semmonen fingerpicking juttu. Sitte laulunäytteen säestin itse kitaralla (akustisella). Se oli Simon&Garfunkelin Scarborough Fair. Keskiarvo lukuaineissa oli päättötodistuksessa 7,4. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." -Paul Gilbert |
unable 27.11.2006 10:12:53 | |
---|
Soitin Seek and Destroyerin.En päässyt,vaikka vedin sen loppuriffin ihan vitun tiukasti. Se on musiikkiopisto, ei heviopisto. |
beatapple 27.11.2006 12:46:30 | |
---|
Se on musiikkiopisto, ei heviopisto. Kyllä mielestäni hevi ihan musiikista menee. |
Ze Kink 27.11.2006 12:56:41 (muokattu 27.11.2006 12:57:58) | |
---|
Se on musiikkiopisto, ei heviopisto. Ei se musiikkiopisto ole, vaan musiikkilukio. Ja kyllä tuolla heviä kuunnellaan ja soitetaan, vaikka ehkä vähemmän kuin rytmimusiikkia ja klassista. Mutta tosiaan, jos haluaa hevillä sisään, niin sitten kannattaa mieluummin soittaa jotain muuta, kuin jotain Enter Sandmania, koska sen osaa moni aloittelijakin vetää uskottavasti. Kyllä tuolla koulussa on esim. kovia dm-bändejä ollut. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-Toi! |
Novac 27.11.2006 20:15:32 (muokattu 27.11.2006 20:15:47) | |
---|
Entäs laulukoe? Mitä siinä kannattaa laulaa? tai mitä ei... mikä on olutta on nyt mennyttä... |
saastara 27.11.2006 21:33:46 | |
---|
Entäs laulukoe? Mitä siinä kannattaa laulaa? tai mitä ei... Jokin kappale jonka osaat hyvin ja jonka pystyt esittämään siten, että parhaat puolesi tulevat esille.. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |