Aihe: Ylinouseva pikkurilli
1 2 3 4
cocoon
09.11.2006 10:59:09

Tosin toi kaveri herkistelee keskariaan kameralle.

Mulla keskisormi nousee aika häijyn näkösesti kun soitan barreja tyyliin x68886. :-) Ei tietty soittamista haittaa mutta vois varmaan opetella pitämään sitä vaikka otelaudassa kiinni etusormen ja nimettömän välissä.
Bookkeeper
09.11.2006 16:01:48
Joo. Mulla on alkanut nousta joku ihme patti oikean käden ranteen kämmenpuolelle. Vähän tässä pelottaa, että eikö vika tullutkaan leikkauksessa kuntoon.

Päivittäinen (ranteen kämmenpuolen) hierominen saattais auttaa...? Toivotaan kuitenkin että vika tuli kuntoon, noi on tosi rasittavia vaivoja...
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Banaanimaisteri
11.11.2006 22:25:47
Hei mulla oli kans toi ongelma, et pikkurilli nous iha liian paljon. Pikkurilli ja nimetön toimi kans liikaa "yhessä" et jos painan pikkurillillä nauhaa niin nimetönkin painuu alas. Tota voi parantaa tosi hyvin Gripmasterilla http://www.gripmaster.net/gripmaster/.
Parantaa sormien,kämmen,ranteen voimaa ja sormia pystyy hallitsemaan ihan sairaan paljon paremmin, mkun vetelee tolla Gripasterilla niitä 1234321 treenejä. Suosittelen kokeilemaan, mulla on itellä tollanen ja on auttanu tekniikkaa helvetisti.
olipa kerran muna. kananmuna
saha
11.11.2006 22:52:52
Joo. Mulla on alkanut nousta joku ihme patti oikean käden ranteen kämmenpuolelle. Vähän tässä pelottaa, että eikö vika tullutkaan leikkauksessa kuntoon.

Mullakin on tuossa oikean käden ranteessa 1-2cm korkea patti. Siis lähes ihan saatanan iso. Sama kuin laittaisi viinirypäleen kahtia. Kivuton, eikä lääkäri saanut siitä mitään nestettä ulos = joku rasvapatti joka ei haittaa elämääni millään tavalla. Vasara kertoi omanneensa samantapaisen möykyn, joka katosi ajan kanssa itsestään.
passe
12.11.2006 19:07:14 (muokattu 12.11.2006 19:07:59)
No on siitä haittaa jos haluaa tilumestariksi alkaa;) Pitäis pyrkiä tähän:

http://youtube.com/watch?v=gHcLUayn1ws

Tosin toi kaveri herkistelee keskariaan kameralle.
rokrok

Viitsisikö joku vääntää rumpalis miehelle rautalangasta, että mitä toi kaveri tossa soittaa. Ei pysy vanhuksen silmät kyydissä... Mä reenaan tota 2 vuotta tunnin joka päivä!

Aina nämä tällaiset vaan nostavat hymykuopat poskille tällaiselle kasarihevin kasvatille...
"Good is in the details..."
Dinky
12.11.2006 20:03:06
Kyllä se treeni auttaa. Menee ohi sitten ajan myötä....
Please don't say I'm insaine 'cause you can't be always right.
Kontiak
16.11.2006 06:16:46
Voisi yrittää tarkistaa sellaisen asian sormista, että ne pysyvät soiton aikana nauhojen suuntaisena. Jos kämmen alkaa kiertää pikkurillin rystynen edellä kohti lapaa, niin pikkusormen nouseminen helpottuu ja lisäksi sen on mahdollista liikkua entistä kauemmas otelaudasta. Jos kaikki sormet ovat nauhojen suuntaisesti (erityisen helppo todeta tuolla 1234-harjoituksella), leikkaantuu sormien liikkeistä helposti turhat tyhjät pois.

Tähän omaan neuvontayritykseeni pitää lisätä tässä asiaa mietittyäni vielä se, että kun pitää etusormen nauhojen suuntaisena ja yrittää dempata ylimmät kielet litistämällä etusormen kielien päälle otelaudan suuntaiseksi, pikkurillin kontrolli käy entistä paremmin.
Santtu_123
17.11.2006 14:29:13

Mullakin on tuossa oikean käden ranteessa 1-2cm korkea patti. Siis lähes ihan saatanan iso. Sama kuin laittaisi viinirypäleen kahtia. Kivuton, eikä lääkäri saanut siitä mitään nestettä ulos = joku rasvapatti joka ei haittaa elämääni millään tavalla. Vasara kertoi omanneensa samantapaisen möykyn, joka katosi ajan kanssa itsestään.

Moikka,
sama homma täällä, koko kasvaa suhteessa treenin määrään. Kysyin asiaa lääkäriltä, ja sanoi että se on harmiton varsinkin jos ei ole kipeä. Sillä oli nimikin, ganglion carpi (ptaksun että se on tämä, mutta kuulosti lääkärin suusta joltakin karpilta :) )
http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=ganglion%20carpi
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=38&t=37504&o=0&co=60
Ja lepuuttamalla menee pois, mutta kukapa jaksaa ilman soittoa niin kauan olla, varsinkaan kun tuosta ei varsinaista haittaa ole.
urzaka
17.11.2006 18:04:48

Hitto kun pitikin mennä lukemaan tätä ketjua... Huomasin itelläni saman vian enkä ollu ennen kiinnittäny siihen minkäänlaista huomiota... Ihan sairaan vaikee soittaa silleen että se ei nousis. Rupee vaan ottaa päähän ku kokeilee olla nostamatta. Ihan sama kuinka hitaasti soittais ni silti se aina hyppää sieltä ylös! Leikkaan kohta irti stna.
Chickdude!
ekikoo
17.11.2006 19:19:46
Hoh, itellä nousee kans todella paljon. En olekaan ennen tätä ketjua siihen kiinnittänyt mitään huomiota. Mutta hyvä puoli on se ettei se häiritse minua ollenkaan, eikä minun siten tarvitse treenata ko. tapaa pois o/
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
wilzhu
18.11.2006 16:35:09
Hei mulla oli kans toi ongelma, et pikkurilli nous iha liian paljon. Pikkurilli ja nimetön toimi kans liikaa "yhessä" et jos painan pikkurillillä nauhaa niin nimetönkin painuu alas. Tota voi parantaa tosi hyvin Gripmasterilla http://www.gripmaster.net/gripmaster/.
Parantaa sormien,kämmen,ranteen voimaa ja sormia pystyy hallitsemaan ihan sairaan paljon paremmin, mkun vetelee tolla Gripasterilla niitä 1234321 treenejä. Suosittelen kokeilemaan, mulla on itellä tollanen ja on auttanu tekniikkaa helvetisti.

Onko muilla mitään kokemuksia tuosta laitteesta? Vaikuttaisi mielenkiintoiselta.
Elämä off.
blackorwhite
18.11.2006 20:59:55
Jaa-a..enpä kyllä osaa asiaa näin netin välityksellä ratkaista. Pitäis nähdä "potilas" ;). Aivan yksinkertainen treeni, joka on julma kuin mikä ja tosi veemäinen, on soitella 123 kiinni otelaudassa esim B-kieleltä E-F-F# ja sitten soitella pikkurillillä sitä G joka toiselle siis F#-G-F#-G jnejne...tossa pitää keskittyä siihen, että sormi EI nouse kuin millin pari kieleltä. Kannattaa siis soittaa jotain kasiosia tempoon 60 aluksi. Saattaa tuntua tosi pahalta jos ei aikaisemmin ole tonlaisia treenejä soitellu.

Musta tollanen reenaaminen on kyllä paljon mielekkäämpää kuin 1-2-3-4 vetämiset. Kun vielä tekee erilaisia variaatioita ni aijai ;)
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
man9
24.11.2006 12:12:59

Heh huvitti tämä Metheny-video... Vasemman käden liikkeessä on varmaan 50% turhaa, ja plektraotteen katselu tekee pahaa :) Mutta soitto toimii!
http://www.youtube.com/watch?v=cqeDFxS78dM
Ambitus
25.11.2006 03:28:33

Musta tollanen reenaaminen on kyllä paljon mielekkäämpää kuin 1-2-3-4 vetämiset. Kun vielä tekee erilaisia variaatioita ni aijai ;)

Joo tota kannattaa harjottaa kaikillla eri variaatioilla. Voin sanoo et meikällä noustee vitutus päälle kun noita yrittää harjoitella. Jotenkin ymmärtää pointin mutta lihas tai aivot ei tottele. ja mä oon tehnyt noita treenejä yli 15 vuotta.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Ambitus
25.11.2006 03:41:34

Heh huvitti tämä Metheny-video... Vasemman käden liikkeessä on varmaan 50% turhaa, ja plektraotteen katselu tekee pahaa :) Mutta soitto toimii!
http://www.youtube.com/watch?v=cqeDFxS78dM

Noh..vasn käsi oli aika paikallaan mutta toi oikea käden pleku kyllä hirvitti. Oon ollu aina tietoinen, miten Pat pitää plekua kädessään, mutta aina hirvittää katsella sen soittoa;) aivan törkeen hienoo linjaa ja kaikki nuotit ulos. Tuosta´soittamisen meingistä oli se 50% lisää liikkeisiin, otaksun ma.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
M4ss3 m/
25.11.2006 22:52:54
Itse en osaa edes käyttää pikkurilliä soitossa. Tuntuu kuin se vain haittaisi soittoa:(
Siis mikä tää on??soittanu ½vuotta oppilaana ½ ei oppilaana:)Jackson on paras(ehkä)älkää vetäkö hernettä nenää tän takii(pelkkä vitsi tää homma)
blackorwhite
28.11.2006 21:49:38
Joo tota kannattaa harjottaa kaikillla eri variaatioilla. Voin sanoo et meikällä noustee vitutus päälle kun noita yrittää harjoitella. Jotenkin ymmärtää pointin mutta lihas tai aivot ei tottele. ja mä oon tehnyt noita treenejä yli 15 vuotta.

Mulla nousee vitutus taas 1-2-3-4 reenien kans :)

Jep jep, tänään alotin erilaisilla variaatioilla. Otan vielä silleen, että teen niinku kahella kielellä sen jutun. Eli vaikkapa paksuimmalta kieleltä pikkaan etusormella E:n ja sitten toiseks paksuimmalta kieleltä keskisormella A#:n ja pikkurillillä H:n.

Elikkä näin, tabeina merkittynä :)

A |-----13---15
E |12

Sitten kun lähen tulemaan e-kieleltä ylöspäin niin näin

e |13
H |-----14---16

ja niin edelleen.

Niin ja mitä tuohon pikkurilliin tuleepi, niin mulla se nousee sellasen ehkäpä sentin, sitten oikeen nopeassa soittamisessa korkeintaan 2cm. Ajattelin kysyä, että onko noi nousemiset jo liikaa teidän mielestänne? Ambitus tuntuu tietävän hyvin näistä asioista :)
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Fromi
28.11.2006 22:59:20
Mullakin oli tuo sama ongelma kun juuri samaa harjotusta treenasin, mutta kun sain nopeemmin sen vedettyy ni sitä alempana mun pikkurilli pysy otelaudan yläpuolella
Ze Kink
29.11.2006 02:04:47
Onko muilla mitään kokemuksia tuosta laitteesta? Vaikuttaisi mielenkiintoiselta.

Joo, mulla on punainen tuollainen. Treenailen sillä aina välillä, ja kyllähän se ihan positiivisesti vaikuttaisi vaikuttavan soittoon. Legatot ainakin alkoi sujua paremmin.
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
Hotkins
07.12.2006 22:53:46
Loppujen lopuksi, ei tunnu Hermanilla vaikuttavan tuo pikkurillin nousu.

http://www.youtube.com/watch?v=f2qY_Rn_qKs
Mosh!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)