Aihe: Kielet katkeilee
1 2 3
VJP
10.09.2006 14:28:12 (muokattu 10.09.2006 14:29:43)
Esimerkiksi Epiphone LP Standardissa.

Minun LP:ni katkoo kieliä vähän liikaakin. Ohut e ja a- kielet katkeilevat eniten.

Vaikuttaako soittotyyli todellakin niin paljon? Minä kuitenkin soitan aika kovaa. Kumpaan kannattaa puuttua, soittotyyliin vai tallapaloihin?
-Cale
10.09.2006 14:35:06
Minun LP:ni katkoo kieliä vähän liikaakin. Ohut e ja a- kielet katkeilevat eniten.

Vaikuttaako soittotyyli todellakin niin paljon? Minä kuitenkin soitan aika kovaa. Kumpaan kannattaa puuttua, soittotyyliin vai tallapaloihin?

Ehkä kannattaa eka tarkistaa ne tallapalat.
toxic
10.09.2006 14:49:23
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan mun yksilön kohdalla.

No ei se tarkoitakkaan notta jokaisessa on jotain vikaa :)

Se on myös paljon soittotyylistä kiinni kuinka kielet katkeilee.

Näin on.
L4t3
10.09.2006 16:37:18
Niitä tallapaloja voi yrittää hiukan hioa esimerkiksi ohuimmalla punotulla kielellä. Itselläni oli taannoin sama ongelma, joka onneksi ratkesi yllämainitulla toimenpiteellä. Pienen pienikin rosoisuus tallapalassa/paloissa voi aiheuttaa kielen katkeamisen.
Timolaukku Taateli ja Viljo Anselmi. / S.M.A.K - Jäsen.
dunlop
10.09.2006 16:43:58
Meikälläpä katkes paksumpi e-kieli tallan kohdalta omassa kitarassani, onko vika sitte kielissä vai tallassa. Käytän daddarion .11 settisiä.
M.U.
10.09.2006 16:54:47
Miksi halvoissa kitaroissa olisi terävät tallapalat? Edes puhki kuluneessa Epiphone Explorerissani ei ole.

Miksi halvat kitarat on halpoja? Miksi pitää kysellä typeriä kysymyksiä? Miksi miksi miksi miksi?
Krice
10.09.2006 17:00:43

Miksi halvat kitarat on halpoja? Miksi pitää kysellä typeriä kysymyksiä? Miksi miksi miksi miksi?

Et varmaankaan huomannut, mutta kyselen tyhmiä koska yritän päästä tietynlaiseen tulokseen.
Tasapaino
10.09.2006 17:21:41
Et varmaankaan huomannut, mutta kyselen tyhmiä koska yritän päästä tietynlaiseen tulokseen.

Jos nyt sanoisit sun tietynlaisen tuloksen, niin päästäisiin pikkuhiljaa asiaan.
Ora et labora.
Krice
10.09.2006 20:27:25

Jos nyt sanoisit sun tietynlaisen tuloksen, niin päästäisiin pikkuhiljaa asiaan.

"Mikä siino ku mul katkoo kielet? Kävin kokeilee kaverin skittaa ja siitäki katkes kieli! Onx vika kitarassa?!?"
Johann Onn
10.09.2006 22:57:08 (muokattu 10.09.2006 22:57:49)
"Mikä siino ku mul katkoo kielet? Kävin kokeilee kaverin skittaa ja siitäki katkes kieli! Onx vika kitarassa...

"...vai mun soittotekniikassa ?." Älkää vaan kysytkö, mikä sitten on se oikea tekniikka.

Mutta kyllä se soittotyyli väkisin muuttuu / kehittyy, kun saa pari kertaa katkenneen kielen päin naamaansa. Tommosen jälkeen on pakko alkaa miettiä, mitä tekee väärin ja koittaa korjata asia.

Itte ilmeisimmin onnistuin, kun tän vuoden puolella, meni ensimmäistä kertaa 11 vuoteen, kieli poikki. Sekin tosta halpis telestä ja virittäessä. Liian ahdas satulaura ja *ping!*. Mutt äkkiäskös se(kin) ongelma oli korjattu.
Tasapaino
11.09.2006 07:14:57
"...vai mun soittotekniikassa ?." Älkää vaan kysytkö, mikä sitten on se oikea tekniikka.

Jotenki mä en usko, että se voisi olla tekniikasta kiinni. Mä hakkaan hopeisella plektralla niin kovin ku kädestä lähtee, eikä oo hirvittävän usein katkeillu. Tosin käytän kyllä melko paksuja kieliä.
Ora et labora.
Piirakka
11.09.2006 08:15:44
kyllä ne vanhat kielet katkeilee vaikka itsestään

...ei laatukieltä saa plektralla poikki jos kitara on kunnossa ja kieli alle viikon vanha...vaikka miten löisi...
"I play stratocasters because no one good has ever played one!" "I chose not to tilu" "Edustan soittajana niinsanottua rävellys-koulukuntaa jonka Jimmy Page aikoinaan kehitti, muita edustajia muunmuassa Rory Gallagher ja Prince"
O.D.
11.09.2006 12:22:33
Kyllähän niitä erikois tallapalojakin myydään... Estää hyvin katkeilemisen
they call us problem child, we spend our lifes in trial.
Kirk_Hammett
11.09.2006 16:56:45
hakkaatko niitä kieliä kovaa? tai sitten tallassa on vaan joku terävämpi kohta. Yks mun kaveri joutui viilaamaan vähän tallaa kun siinä oli joku terävä kohta joka katko kieliä tiuhaan tahtiin
You know it's sad but true...
Wahi
11.09.2006 17:19:16
hakkaatko niitä kieliä kovaa? tai sitten tallassa on vaan joku terävämpi kohta. Yks mun kaveri joutui viilaamaan vähän tallaa kun siinä oli joku terävä kohta joka katko kieliä tiuhaan tahtiin

Eiköhän tämä jo tullut selväksi?
Shine on You crazy Diamond.
Teemu K.
11.09.2006 18:53:18

Muahah. Anteeksi offtopic, mutta tämä toi mieleeni Anttilasta homaamani halpiskitaran. Talla oli oikeasti niin surkea, että se sai paksun E-kielenkin poikki. Hahah. Voi sitä onnettomuutta.. Metalliseoskin oli niin pehmeää, että sitä olisi voinut väittää tinaksi. =)
Hei! Tos on paradoksi! Ei samas sointukulussa voi olla molli- ja duurisointuja! Siis niinku ilonen ei voi olla samalla surullinen! Mitäs sä meinaat?!
InYourFace90
14.09.2006 16:27:16
Omistan fender stratocasterin ja siitä katkeilee kieliä melko usein. Melkeen aina ku jotai steve vain biisiä soittaa nii NAPS. Pitäs varmaa vähää viilailla sitä tallaa jos siin on joku terävä kohta...
Up The Irons!
velsa
14.09.2006 17:17:41

jos saa ehdottaa graph techin tallapaloja......ne on graffitista ja jostain ihme seoksesta valettu.....syö jonkun verran yläpääta soundista mutta mulla väheni 90% kielten katkeilu ja henkilökohtasesti diggasin siitä yläpää hävikistä....stratolla kun soitan.....hintakaan ei muistaakseni ollut älytön......
Kauas on pitkä matka........
tuura
14.09.2006 17:20:33
Omistan fender stratocasterin ja siitä katkeilee kieliä melko usein. Melkeen aina ku jotai steve vain biisiä soittaa nii NAPS. Pitäs varmaa vähää viilailla sitä tallaa jos siin on joku terävä kohta...

Mulla sama homma ku soitan yngwie malmsteeniä mutta sitku soitan satriania niin ei enää katkeile.
InYourFace90
14.09.2006 22:09:59
Tänää palo pinna ku treeneis fenkusta katkes kieli ja kaikki meni perseelleen... Menin himaan ja hioin tallapaloja --> ei katkee enää :D
Up The Irons!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)