Aihe: Anonyymit Kitaraholistit
1 2
Juuho
16.07.2006 22:41:29
Joo, minulla ei kyllä ole mitään kovin pahaa riippuvuutta. Rippileirillä (1 vko) kyllä tuli sellainen "nyt prkl pakko päästä soittamaan"-fiilis, mutta kyllä pystyn helposti olemaan esim. pari päivää ilman kitaraa. Reenailen sellaiset 1-2h/päivä, eli toisaalta enemmänkin voisi soittaa.

Meil olikin riparilla akustinen, jolla sit komppasin, kun muut laulo. Ois ollu aika tylsää istuskella ja katsella, kun muut laulaa, (poishan muut ois lähteny, mikäli meikäläinen olis ruvennu joikaamaan.) sillä aika paljon rippileirillä laulettiin.

Ei itsellä niin pahaa riippuvuutta ole. pari päivää pystyy olemaan soittamatta, mutta sen jälkeen kyllä tekis mieli päästä soittelemaan. Välillä vaan hyvä pitää pientä taukoa, jonka jälkeen soitto maistuukin todella hyvin.
Zigura
18.07.2006 08:44:23 (muokattu 18.07.2006 08:45:03)
Hngh! Ei näy tuskalle loppua... Tämä tarina liittyy nyt enemmänkin kitarakamoihin, mutta sama asia:

Kuulin kuinka ovikello soi ja oven takaa löytyi beigen värinen lähettisetä tilaamani Fender Jaguar kädessään. Eipä siinä muuta kuin keppi kainaloon ja styrkkari päälle. Rouheat saundit lähti, vaikkakin ihmettelin miksi huoneessani oli Voxin vahvari, kun en kyseistä omista. Siinä lyödessäni E5 -sointua ihmettelin myös kuinka brutaalia räimettä sai kepistä irti. "Paskan marjat muka Jaguari ei oo hevikeppi", ajattelin samalla naurahtaen mnetin know-it-all -kitaragurujen puheille.
Hetki sen jälkeen heräsin sängystäni väsyneenä ja järkyttävä GAS -päällä.

Tässä töissä istuessani en ole tuntiin saanut muuta aikaan kuin selaillut nettikauppoja ja kuolannut kitaran perään.

Jumalani, miksi olet hyljännyt minut!

Edit: Prkl, kaikkihan arvaa minne ne palkkarahatkin menee...
Who are these people? These faces? Where did they come from? They look like caricatures of used car dealers from Dallas, and sweet Jesus, there are a hell of a lot of them at 4:30 on a Sunday morning. Still humping the American dream.
Strutsi
18.07.2006 09:48:43
Kyllä huomaa että alkaa tulla vieroitusoireita aina kun on kitara kaksi viikkoa huollossa. Sitten tuskaillaan aina kun pitää romulla akustisella soitella.
Mutta onpa nyt kaikkein suurin into soittamiseen jo vähän laatunut, ettei se enää ole aivan niin iso juttu. Ei tule hirveästi treenailtua, vaan soittelen aina mielialan mukaan kaikenlaisia biisejä.

Meil olikin riparilla akustinen, jolla sit komppasin, kun muut laulo.
Hah, minäpä otin joskus aikoinaan riparille sähkökitaran ja vahvarin mukaan.
Hyvä oli ärsyttää sillä ihmisiä naapurihuoneesta. :D
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin
bluesteel
18.07.2006 09:55:59

Mulla on taas niin, että kun treenaan liikaa, niin sitten ei enää huvittais koskea kitaraan ollenkaan. Menee jotenkin maku. Mutta pakkohan se on treenata, jos meinaa kehittyä. Se on mielenkiintoista, kun yksin rämpytellessä suurinpiirtein pitää itteään virtuoosina, mutta sitten kun pitäis äänittää jotain, niin huomaakin miten kaikki(esim. taimi) on ihan vituillaan.
Simo78
18.07.2006 11:58:27 (muokattu 18.07.2006 11:58:53)
Tulee kyllä soitettua lähes joka päivä, joskus 1/2 tuntia, joskus n.6 tuntia. Tosin soittelen samaan aikaan, kun kattelen telkkaria. Kyllä sitä nykyään tulee päiviä jolloin en soita ollenkaan, etenkin jos sattuu olemaan reissussa. Väkisin ei mun mielestä kannata treenata, jos ei soitto suju, niin lähtee vaikka pihalle...
Abysmal
18.07.2006 20:03:01 (muokattu 18.07.2006 20:04:43)
Tunnustaudun parantumattomaksi kitaraholistiksi.
Joskus huomaan soittaneeni vahingossa jopa kolmekin tuntia putkeen.
Keskimäärin näin kesäaikaan vietän yhteensä kolme, tai parhaimmillaan kuusi tuntia kitaran varressa. Ostin itselleni uuden kitarankin turvaamaan ne päivät joina toinen kitara saattaisi olla huollossa.

Nyt kuitenkin eteeni on tullut uudenlainen ongelma. Olen nimittäin lähdössä ulkomaille noin viideksi päiväksi. Ajattelin ottaa kitaran mukaan matkalle, mutta kotiväki suhtautui ajatukseeni hieman vastahakoisesti.

Mitenkäs te, otatteko kepukan mukaan pitkille matkoille, vai jätättekö suosiolla kotiin? Vaikuttaako noin viiden päivän tauko kehitykseen, kun kehitys on juuri vauhdissaan?
Jani The Rock
18.07.2006 20:32:08 (muokattu 18.07.2006 20:32:32)

Mitenkäs te, otatteko kepukan mukaan pitkille matkoille, vai jätättekö suosiolla kotiin?

Olin tossa äsken yhden yön pois himasta, ja kitara oli visusti mukana. Ja siltä reissulta ostin taas yhden kitaran lisää, eli kotiin palatessa niitä oli mukana kaksi... 8)
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
arvid70
18.07.2006 20:55:40
Ja siltä reissulta ostin taas yhden kitaran lisää, eli kotiin palatessa niitä oli mukana kaksi... 8)

mulla kävi tossa lomalla Turkusessa samallalailla, mutta mitä voi jos tykästyi.
sulla mahtaa olla jo paljo noita keppejä?
MITEN KALAT OVAT NIIN TUOREITA KUOLLESSAAN, KUN ELÄMÄN ENSIHETKILLÄ OVAT MÄTIÄ?
bluesteel
18.07.2006 21:03:13

Mulle riittäis ihan hyvin pari keppiä, akustinen ja sähkis. Halvemmastakin pelistä saa mahtisoundit, jos on taitava soittaja. Mulla ei oo ikinä ollut mitään ''gassia''.
metalsika
18.07.2006 21:13:39
Tunnustaudun parantumattomaksi kitaraholistiksi.
Joskus huomaan soittaneeni vahingossa jopa kolmekin tuntia putkeen.
Keskimäärin näin kesäaikaan vietän yhteensä kolme, tai parhaimmillaan kuusi tuntia kitaran varressa. Ostin itselleni uuden kitarankin turvaamaan ne päivät joina toinen kitara saattaisi olla huollossa.

Nyt kuitenkin eteeni on tullut uudenlainen ongelma. Olen nimittäin lähdössä ulkomaille noin viideksi päiväksi. Ajattelin ottaa kitaran mukaan matkalle, mutta kotiväki suhtautui ajatukseeni hieman vastahakoisesti.

Mitenkäs te, otatteko kepukan mukaan pitkille matkoille, vai jätättekö suosiolla kotiin? Vaikuttaako noin viiden päivän tauko kehitykseen, kun kehitys on juuri vauhdissaan?

olen käynyt monta kertaa thaimaassa ja ollut muutaman viikon ilman kitaraa. aika tuskaa se on ollut mutta olen mm. ostanut paikanpäältä kitaralehtiä ja käynyt kuuntelemassa livebändejä. aina kun on reissusta tullut niin on tullut jonkunlainen kehitysharppaus ja ollut aivan hirvittävä motivaatio. olen huomannut että tauot soitossa tekevät vain hyvää.
Artist
18.07.2006 21:27:30
Olin tossa äsken yhden yön pois himasta, ja kitara oli visusti mukana. Ja siltä reissulta ostin taas yhden kitaran lisää, eli kotiin palatessa niitä oli mukana kaksi... 8)

Oho, hyvä meininki!

Ja mitä kitaraholistina olemiseen tulee, täälläkin rahat menevät kitarakamoihin ja kirjallisuuteen sekä levyihin. Ja päivittäin soitan. Nykyisyys ja tulevaisuus ovat ainakin suht. kunnossa kun on katto pään päällä ja sähköä vahvistimeen + tietty ne pari kitaraa.
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
Jani The Rock
18.07.2006 22:05:19 (muokattu 18.07.2006 22:05:34)

mulla kävi tossa lomalla Turkusessa samallalailla, mutta mitä voi jos tykästyi.
sulla mahtaa olla jo paljo noita keppejä?

Eihän ihastukselle mitään voi. 8)

Onhan noita kitaroita muutamia, ja lisäksi lainattujakin nurkissa...
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
Zigura
20.07.2006 12:56:02
Aijai, nyt laitetaan kestokyvyt todelliseen koetukseen. Nimittäin möin kitaran pois maanantaina, ja jo nyt huutaa vasurin sormenpäät armoa, kun ne akustisen .016 kielet tekee kipeää. Saksasta luultavasti uutta keppiä tilailen ja jotenkin osaan arvata kuinka leppoisasti sen odotus menee...

Know your dope fiend. You will not be able to see his eyes because of tea shades, but his knuckles will be white from inner tension and his pants will be crusted with semen from constantly jacking off when he can't find a rape victim.
Raoul Duke: -Let's get down to brass tacks. How much for the ape?"
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#2
Juunsku
21.07.2006 10:17:51 (muokattu 21.07.2006 10:18:39)

Nyt innostais soittaa niin ettei tuolilla meinaa pysyä, mutta ei. Hommasin just 6505+:n niin voitte arvata ku huvittais soittaa, mutta vahvistin ja kitara toisella paikkakunnalla kun missä oon töissä. Eli en nää sitä ennen viikonloppua (jep oon tälläkin hetkellä töissä). Tää on tuskaa. :/

Hoh, mulla on onneks treenikämppä 1km:n päässä... Hommansin kans 6505+ tossa parikuukautta sitten. Tässä on kyllä henkinen ja fyysinenpuoli koetuksilla.. Henkinen siinä että aina pitää sinne lähtiessä käydä taistelu et pyörällä, kävellen vai autolla!! Fyysisyys tulee siittä matkasta ja siittä että laitoin kitaraan n.1kk sitte 15-80 kielisetin ja kesäloma alko just enkä kykene olemaan kovin pitkiä aikoja pois soittamasta :/
Aloitin tupakan polttamisenkin uudestaan että sais taukoja pidettyä soittamisessa..
Mutta pikkuhiljaa on oikean käden etusormi alkanut kapinoimaan ja anelemaan armoa, but who cares when you are playing.. That annoying little voice in my head..
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)