Apricot 02.07.2006 20:26:01 | |
---|
Tuottiko sinulle ongelmia siirtyä soittamaan seisaalteen? Ei. En edes muista tuollaista transitiota koskaan erikseen tapahtuneen. Seisaaltaan ei ole tarkoituskaan nähdä koko otelautaa. Riittää että näkee nauhamerkit. Kielet ja otteet löytyvät näppituntumalla. Sinun tilanteessasi kysymys on siitä, että olet vasta-alkaja, ja kaikki asiat ovat uusia ja outoja. Toisaalta, eräs neuvo jonka Wayne Krantz sanoi: jos soitat keikalla seisaaltaan, niin harjoittele myös seisaaltaan. Tämä on hyödyllinen neuvo kokeneellekin jullille. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
ANtTIKRISTUS 02.07.2006 21:04:38 | |
---|
Soitan bändin kanssa seisaaltaan (paitsi klasaria), harjoitellessani istualteen. Pidän kitaraa suht ylhäällä, en kuitenkaan aivan kainalossa asti :) En osaa soittaa soittaa jos kitara roikkuu nilkoissa asti, paitsi jotain yksenkertaista junttausta. Tekninen soitto on haastavaa jos kitara roikkuu, mutta ainahan esim. soolon ajaksi voi jalan vaikka nostaa vahvarin päälle ja näin helpottaa soittoa. EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
juuso a 02.07.2006 21:25:30 | |
---|
Tekninen soitto on haastavaa jos kitara roikkuu, mutta ainahan esim. soolon ajaksi voi jalan vaikka nostaa vahvarin päälle ja näin helpottaa soittoa. Niin ihan niinkun Petrucci tekee. Sillähän on se ihme metalliboxi pelkästään tuota tarkoitusta varten. "The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle |
Ossi 02.07.2006 21:34:34 | |
---|
Älä ala pitämään kitaraa alhaalla sen takia että se näyttää hyvältä (ei minun mielestäni), pidä hihnaa niin että kumpikin käsi tuntuu mahdollisemman luonnolliselta = rennolta. Suosittelen! Pidemmän päälle on palkitsevampaa panostaa enemmän siihen, että kuulostaa muusikolta kuin siihen, että näyttää sellaiselta :) If love remains
Though everything is lost
We will pay the price
But we will not count the cost -
by N.Peart |
Kasperi Tervonen 02.07.2006 21:38:58 | |
---|
Niin ihan niinkun Petrucci tekee. Sillähän on se ihme metalliboxi pelkästään tuota tarkoitusta varten. Jep. Hassua vaan kun eihän se tommosia uransa alkuaikoina käyttänyt ja silti tilutteli kuin mikäkin hiiri livenäkin. Ehkäpä se sitten vetää niiden metalliboxejen kanssa ne soolot jollain 0,27 prosenttia paremmalla tarkkuudella tai jotain. "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Krice 02.07.2006 22:04:50 | |
---|
Seisaaltaan ei ole tarkoituskaan nähdä koko otelautaa. Riittää että näkee nauhamerkit. Kielet ja otteet löytyvät näppituntumalla. En tiedä miten sinä seisot, mutta minä näen kaikki kielet seisten. Kitara ei siis ole pystysuorassa vaan vähän vinossa. Ihmetyyppejä täällä. |
Ossi 02.07.2006 22:15:22 | |
---|
Ihmetyyppejä täällä. Niinon. Koska ei ole tullut kiinnitettyä huomiota tuohon aikaisemmin, piti oikein kokeilla ja ihmeekseni huomasin, että enhän mäkään nää niitä kieliä seisaaltani soittaessa. Että ilmankos.... :) If love remains
Though everything is lost
We will pay the price
But we will not count the cost -
by N.Peart |
hanmies 02.07.2006 22:54:56 (muokattu 02.07.2006 22:57:21) | |
---|
Itse hankin sähkökitaran n.1 kk sitten ja osaan tiettyjä biisejä (seek & destroy, sabbathin biisejä yms.) soittaa jo aika hyvin istualteen, mutta kun seisaaltaan yritän niin vaikeuksia tuottaa enimmäkseen se, että en nää kieliä "päältä" eli pitää vetää ihan tuntuman perusteella. Tuottiko sinulle ongelmia siirtyä soittamaan seisaalteen? Ei niitä kieliä tarvi nähdä ku tukka heiluu ja niitä nää muutenkaa ;) mutta ei siihen seisaalta soittamiseen pidä liian nopeaa alkaa ja itellä se alkoi luonnistua itsestään kun totutteli.. edit: kirjotusvirheitä |
Little Savage 02.07.2006 23:02:06 | |
---|
No enpä ole tullut ajatelleeksi kovin syvällisesti. Olen vaan säätänyt hihnan sopivalle korkeudelle ja opetellu soittaa katsomatta otelautaa kokoajan soittaessa.. Tehty mikä tehty. Paskaako sitä enää jauhaa. |
ekikoo 03.07.2006 00:34:52 | |
---|
Jep. Hassua vaan kun eihän se tommosia uransa alkuaikoina käyttänyt ja silti tilutteli kuin mikäkin hiiri livenäkin. Ehkäpä se sitten vetää niiden metalliboxejen kanssa ne soolot jollain 0,27 prosenttia paremmalla tarkkuudella tai jotain. En kyllä yhtään tiedä että onko tämä tiedossa, mutta Budokan-dvd:llä mies sanoi monitorien ajaneen ennen sen asian mutta siirryttyään in-eareihin laitatti metalliboxit.... ...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani. |
Kasperi Tervonen 03.07.2006 01:41:44 | |
---|
En kyllä yhtään tiedä että onko tämä tiedossa, mutta Budokan-dvd:llä mies sanoi monitorien ajaneen ennen sen asian mutta siirryttyään in-eareihin laitatti metalliboxit.... Noh selvisipähän tuokin. :) "Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro |
Tasapaino 03.07.2006 08:47:44 | |
---|
Samoin itselläni ranne ei tahdo taipua ihan kaikkiin barresointuihin, kun ei kehtaa Paul McCartney-tyyliin kainalossa sitä kitaraa pitää. Näin ei muuten kannata tehdä. Jos tuntuu, että se McCartney tyylinen kitara kainalossa -asento tuntuu hyvältä, niin sitten soitetaan sillä tavalla, vaikka pitäisi millaista mättöä soittaa. Terveet nivelet on arvokkaampaa kuin hetkellinen uskottavuus lavalla. Itse asiassa olisi melko tyylikästä vetää jotain Bodomin tapaista kitara kainalossa. Ora et labora. |
Simo78 03.07.2006 12:38:52 | |
---|
Oon sillä kannalla, että alkuun kannattaa treenata seisten! Ja ihan sama kuinka ylhäällä tai alhaalla kitara, kuhan itelle saa sopivan asennon. Mulle ei sovi liian ylhäällä pitää kitaraa, kun on oranginkädet.... |
Disposable 03.07.2006 17:23:23 | |
---|
Ihmetyyppejä täällä. Tämän ketjun perusteella vallitsevien normien puitteissa sinä olet se kummaksuttava yksilö. Touché? Thrash on rässiä. |
Samppa90 03.07.2006 17:26:54 | |
---|
Ite soitan seisoolteen aina bänditreeneissä ja muut jäsenet istuu...(tosin laulan samaan aikaan)jos keikka on tulossa pakotan muut soittamaan seisaalteen ettei mee päin metsää..... Hevi-Mies on eri mies. |
E.Q 03.07.2006 22:11:39 | |
---|
En tiedä miten sinä seisot, mutta minä näen kaikki kielet seisten. Kitara ei siis ole pystysuorassa vaan vähän vinossa. Ihmetyyppejä täällä. No onkos siinä nyt tosiaan jotain ihmeen kummallista että ihmisiä on olemassa erilaisia. Kuvittelitko tosiaan että esim. BB.King näkee otelaudan soittaessaan seisaaltaan ? Ite joudun prk.. pitämään sellasta baarijakkaraa mukana keikallakin kun selkärangassa on vaurio joka pakottaa istumaan vähänväliä. Harmittaa jotenkin tuo, mietin aina että mitähän yleisökin ajattelee kun kitaristi ei jaksa edes seisoa esiintyessään. K100#10 |
MadMatt 03.07.2006 22:20:56 | |
---|
On ollut mahdollisuus muutamalla keikalla soittaa istualtaan. Varsinaista luxusta, tuntui lähes studio olosuhteilta. |
Hulicaster 04.07.2006 00:12:05 (muokattu 04.07.2006 00:12:24) | |
---|
En tiedä miten sinä seisot, mutta minä näen kaikki kielet seisten. Kitara ei siis ole pystysuorassa vaan vähän vinossa. Ihmetyyppejä täällä. Kannattaa ottaa huomioon, että mitä isompi maha, sitä vinommassa kitara, ja sitä helpompi on soittaa. --> tilumahan salaisuus |
Kampela77 04.07.2006 00:30:37 | |
---|
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Little Savage 04.07.2006 02:58:36 | |
---|
Tehty mikä tehty. Paskaako sitä enää jauhaa. |