Aihe: Metallica?
1 2 3 4 5 6 7
Krice
30.06.2006 23:39:43

Minä olin teininä (15v sitten) jopa yhtyeessä jossa soitettiin melkein pelkästään Metallicaa. Ja Stoneakin yritettiin.
Sittemmin kyllä löysin parempaakin musiikkia, mutta jostain se on aina aloitettava.
Apricot
01.07.2006 00:09:01
Trollitunnistin sanoo piip - piip - piip.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Oceancalibra
01.07.2006 10:15:19 (muokattu 01.07.2006 12:12:32)
No minä ainaki soitan paljon Metallicaa, koska tykkään bändistä en ajattele mitään tommosia "teinijuttuja" :D

Mitä soitan Metallicalta:
Seek and Destroy
Creeping Death
For Whom The Bell Tools
Nothing Else Matters
Master of Puppets
Fade to Black
Enter Sandman
-Helsinki, Metallica is with you! Are you with us?! -James Hetfield, Madly In Anger, Helsinki-
Ronsto
01.07.2006 11:11:27

Mitä soitan Metallicalta:
Seek and Destroy
Fight Fire With Fire
For Whom The Bell Tools
Enter Sandman
Master of Puppets
Sad But True
Wherever I May Roam

En kyllä ymmärrä mitä teiniä siinä on jos Metallicaa soittelee. Noita biisejä soittelen silloin tällöin.
Ja näin...
Jorg
01.07.2006 11:22:25 (muokattu 01.07.2006 11:27:06)
Onhan ne ihan kivoja biisejä soitella, varsinkin alkuaikoina, kun se Enter Sandmanin riffikin on sellainen ihmeellisen vaikea ja uniikki. Tuntuu kuitenkin siltä, että useimmiten muutaman aikayksikön kulumisen jälkeen tilanne muuttuu, metallica joutuu romukoppaan tai sunnuntaisoitteluksi ,"hammet_wahmyarse_92"-nick vaihtuu joksikin hillitymmäksi ja muusikko alkaa soittaa laadukkaampaa musiikkia.

Soittakaa lapset Dream Theateriä tai Spastic Incciä. Niillä saa naisia! Hyvää kesää! Ei se dragonforcekaa paskaa oo!
Ziggy Bubba
01.07.2006 11:57:11 (muokattu 01.07.2006 11:58:23)

Onhan noi Metallican klassikkobiisit aika kuluneita, mutta hyvin niillä pääsee tohon kitaran soittoon sisään. Sillä Sandmanilla on hyvä alottaa ja siirtyä pikkuhiljaa vaikka vanheimpien levyjen rivakampien biisien treenaukseen. Bändiltä löytyy myös kosolti tuota puhtaampaa osastoa eikä pelkkää downstroken jyystöä. Esim. soolopuolelta Nothing Else Mattersissa on mainio ja simppeli soolo jonka avulla nuo perinteisimmät bendaukset sun muut tulee mukavasti tutuksi (ainoa minkä mä osaan, olen rytmikitaristi :D). Ehkä kuitenkin suurin syy Metallican suosioon alottelevien kitaristien joukossa on vaan todella hyvät biisit... Niistä saa kummasti inspistä treenaukseen :)

Master of Puppetsia ja Creeping Deathia tulee soiteltua ihan tuon downstroken herättelyyn horroksesta, varsinkin ensinmainittu on tähän hommaan ihan ässä.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Disposable
01.07.2006 14:41:55
Onhan noi Metallican klassikkobiisit aika kuluneita, mutta hyvin niillä pääsee tohon kitaran soittoon sisään. Sillä Sandmanilla on hyvä alottaa ja siirtyä pikkuhiljaa vaikka vanheimpien levyjen rivakampien biisien treenaukseen. Bändiltä löytyy myös kosolti tuota puhtaampaa osastoa eikä pelkkää downstroken jyystöä. Esim. soolopuolelta Nothing Else Mattersissa on mainio ja simppeli soolo jonka avulla nuo perinteisimmät bendaukset sun muut tulee mukavasti tutuksi (ainoa minkä mä osaan, olen rytmikitaristi :D). Ehkä kuitenkin suurin syy Metallican suosioon alottelevien kitaristien joukossa on vaan todella hyvät biisit... Niistä saa kummasti inspistä treenaukseen :)

Hieno kirjotus, yhdyn ajatuksiisi täysin. Plussa siitä. Nothing Else Matters on myös loistava näppäilybiisi, kun koko biisin soittaa vain yhdellä kitaralla. Eikä menetä hohdostaan piiruakaan.

Itse olen ollut Metallica-fani jo useita vuosia, kuuntelijana sellaiset 3-5 vuotta ja soittelijana vajaat 2 vuotta. James Hetfield ja Metallican yksinkertaisuudessaan nerokkaat biisit olivat jylhässä yksinäisyydessän melkeinpä ainoat kitaran soittoon ja ostoon innostavat motivoijat. Ei ole sellaista viikkoa Metallica-kärpäsen puraistua meikäläisen elämässä ollut että ei jokin 'Tallican levy levysoittimessa pyörähtäisi. Kitaristinakin treenaan Metallicaa varmasti vähintään 50% soittamisesta. Sanokaa sitten yhden ihmeen mieheksi, jolla ei ole kitaristina suurempia tavoitteita, mutta Metallica on aina ollu se bändi mulle mihin panostaa.

Ikää on tällä hetkellä reilua paria viikkoa vaille 17, ja kuten tuosta ikähaarukasta joku ehkä hoksasikin, olin Metallicaan tutustuessani ylä-asteen alkua taivaltava itseäänetsivä - sanotaan nyt suoraan - teini. Mutta nykyään en voisi enää itseäni sellaiseksi kutsua, jos nyt "teinillä" käsitetään vittumaista, trendien perässä juoksevaa massaolentoa jolla ei ole teelusikallistakaan persoonallisuutta. Nykyään Metallicaan tutustuvat ihmiset ovat varmaan aika pitkälle samanlaisia kuin minä tuolloin, luulisin ainakin. Netissä löytää yhä enemmän "JanZgU!92"-nimisiä ihmisiä jotka pistävät allekirjoitukseensa pätkän Metallican kappaleesta. Näin Metallicaa pitempään kuunnelleena se vähän hiertää ja jostain selittämättömästä syystä vituttaa. Eli kaippa se on teini-ilmiö. Onneksi jyvät erottuvat akanoista keikoilla, teinipissikset eivät siellä lavanlähellä pitkään pysy seisaallaan pyörtymättä. Että loppujen lopuksi se on ihan sama kuka kuuntelee/soittaa Metallicaa. Se itse kullekkin suotakoon.

Ainiin, tämä oli trollaus. Sori.
Thrash on rässiä.
Teemu K.
01.07.2006 16:11:21

Yläpuolella hyviä kirjoituksia. +

Kyllä Metallicalla alkuun pääsee.
Eikä kannata välittää siitä mitä muut tekee tai sanoo. Tekee vain niinku ite tykkää.
--
Metallica on myös monipuolinen; kaikkea löytyy rässistä kantriin. (vrt. biisejä Hit the Lights ja Mama Said)
Kun tehdään kompromissi, kukaan ei ole tyytyväinen.
Nieby
01.07.2006 16:19:32
Eikö tälläset topicit vois poistaa samantien :/ Itse kun olen teini, niin alkaa ottamaan päähän nämä ainaset teini jutut.
¨
oot teini iältäsi, mutta et välttämättä tyyliltäsi.. ja bodom ei oo missään määrin teinibändi. eikä metallica. esim. greenday on ja good charlotte ja kumppanit.
Karipiirto
01.07.2006 16:32:39

Metallica on saanut tuollaisen ikävän "teini" maineen varmaankin osittain siitä syystä että netti on pullollaan 15 vuotiaiden teinipoikien nettikameravideoita, joissa he yrittävät vetää nuotintarkasti jotain Onen sooloa. Tulokset ovat yleensä vähän sinne päin jne. mutta jostain se on kait aloitettava. Ei se silti ole bändin vika ja Metallica on edelleen kova pumppu vaikken enää suoranainen fani olekaan.
Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta.
Juuho
01.07.2006 17:01:23
Mikään bändi ei ole teinibändi. Jokainen saa kuunnella ja soittaa sellaista musiikkia, jollaista haluaa kuunnella/soittaa. Metallican "teini-imago" vaan tulee siitä, että se yleensä on aina SE ensimmäinen hevibändi. On varmasti ollut monelle niistäkin, jotka nykyään Metallica dissaavat.

Kuten edelläkin jo mainittiin, on Metallican musiikki monipuolista ja sitä on hyvä soittaa aloittelijan, sekä jo pidemmällekin edenneen.
tilutusman
01.07.2006 18:00:40
mä tykkään ainaki soittaa metallicaa ja bodomia. master of puppets ja enter sandman on kivaa soitettavaa
simon cykkeli
01.07.2006 20:50:09
T31n1ä??!?!?!?!?!!!111

Mettään tuommoiset!! Kaikki saa vaan soittaa mitä tykkää. Jos ''teinit'' pitää Metallicasta ja Children Of Bodomista ja soittaa niitä, nii ei tarvitse siitä kenenkään tulla urputtamaan.
Playing guitar rocks!! :)
föödel
02.07.2006 10:35:09
Ei metallican soittamisessa ole mun mielestä mitään pahaa. Ite hankin sähkön tossa kuukaus sitten ja metallicaa enimmäkseen soittelen koska jos haluaa soittaa "helppoa heviä" ni metallican tietyt biisit on tosi hyviä, mm. seek & destroy, for whom the bell tolls, puppets, orion ym.
metalsika
02.07.2006 11:45:14
millähän ihmeellä metallicasta saa teinibändin. haluaisin vähän perusteluja siihen. ensimmäinen levy tuli joskus 80-luvun alkupuolella joten tuon aikaisetkin fanit lienee lähempänä 40 vuotta ja enemmänkin. musiikkilajikaan ei viittaa mihinkään teiniin joten what the f....
mulla tulee teinibändistä mieleen nämä poikabändit joiden kohderyhmä on juuri teinitytöt.
simon cykkeli
02.07.2006 11:48:43
mulla tulee teinibändistä mieleen nämä poikabändit joiden kohderyhmä on juuri teinitytöt.

Sama täällä.... .... ... Komoja kaikki tyynni....
Playing guitar rocks!! :)
Humu
02.07.2006 11:58:12
Jotenkin tuntuu että kaikki sanoo että metallican soittaminen on jotenkin "teiniä".

En mä nyt tiedä onko...vaan minkä tahansa bändin/artistin yks-yhteen kopiointi tai kopiointiyrittäminen on tavallaan vähän "teiniä".

Kyllä mun mielestä se, että joku 30-40 vuotias tulee musaliikkeeseen näyttämään, miten hyvin ja tarkasti hän osaa soittaa vaikka SRV:n tuotantoa, on ihan samalla tavalla "teiniä", kun näiden alle 16 kesäisten wannabe Hammett/Hetfield -kitaristien toiminta.
Metallica on ehkä niin suosittu tän ikäryhmän soittajien keskuudessa, joten ehkä musa on sitä kautta saanu sellaisen "teini" -leiman?! Taitaa kuitenkin olla harvinaisempaa, että tällaista näkee/kuulee iäkkäämpien/kokeneenpien soittajien keskuudessa?!
On myös jotenkin tullut sellainen ajatusmalli, ettei Metallican tuotoksia voi soittaa muulla tavalla.

Eli mun mielestä tässä "teiniydessä" on lienee enempi kyse siitä, että oma henkilökohtainen tapa/tyyli soittaa ei ole vielä kehittynyt...eikä sitä edes ajatella, vaan halutaan kuulostaa tismalleen samalta, kun se suosikkisoittaja.
metalsika
02.07.2006 12:59:13
menee vähän aiheesta ohi, mutta tosta biisien tarkasti soittamisesta tuli mieleen että joitain biisejä on tosi masentavaa kuunnella jonkin trubaduurin raiskaamana. mitä on esim. sweet child of mine, nowember rain tai esim. hotel california ilman sooloja. jotkut biisit vaan haluaa kuulla niinkuin ne on tottunut kuulemaan. slashin soittoa kyllä tykkään kuunnella vaikka tuntuis soittavan joka kerta erilailla esim. you could be mine:n tosi hyvän soolon.
Humu
02.07.2006 13:22:53
menee vähän aiheesta ohi, mutta tosta biisien tarkasti soittamisesta tuli mieleen että joitain biisejä on tosi masentavaa kuunnella jonkin trubaduurin raiskaamana. mitä on esim. sweet child of mine, nowember rain tai esim. hotel california ilman sooloja.

Näinhän se on Metallican tapauksessakin, mutta ehkä osana sitä kypsymistä on se, että ymmärtää jättää tällaisen biisit "rauhaan". Miksi soittaa biisejä, joihin ei ole enää mitään lisättävää?
Kampela77
02.07.2006 13:28:51
Näinhän se on Metallican tapauksessakin, mutta ehkä osana sitä kypsymistä on se, että ymmärtää jättää tällaisen biisit "rauhaan". Miksi soittaa biisejä, joihin ei ole enää mitään lisättävää?

Huvikseen?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)