Aihe: Itseoppineita vai opiston kasvatteja ?
1 2 3 4 5
ollikainen
27.06.2006 13:52:51

Minä olen kumpaakin.
Zaphod
27.06.2006 14:14:04
Itseoppinut, tosin pari "lukukautta" olen ollut kitaratunneilla.
wrshredder
27.06.2006 19:29:55
jotain 7 vuotta soittelin nyt ennen kun alotin opislelut. Oon vasta pual vuotta kerenny olee tual konsikses ko armeija keskeytti opinnot. Mut enskuu 7 pääsen pois (huraa!) ja sit jatkuu reenit!

Konsikses o siistii ! ainoo pulma o vaa mun hemmetillinen esiintymispelko. Voi olla tulevat esiintymiset huvittavaa katseltavaa :D
lol
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Rypsolisti
27.06.2006 19:39:09
Ihan itse olen oppinut soittamaan ilman mitään kitaraopettajaa tai opistoa ym.
''Now you've made a fortune in lies and you kept a giant alive. You rode the red, you rode the red'' Dream Theater - A Fortune In Lies
L4t3
27.06.2006 20:22:43
Itse olen opetellut. Isä tosin opetti perussointuja ja muutamia kikkoja.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa / S.M.A.K - Jäsen.
Lesko
27.06.2006 20:40:59
Itse olen itseäni opettanut ja itse olen oppinut.
Ihan ensimmäiset kolme sointua tosin kummisetäni minulle opetti ja sillon jammailtiin biisiä "Itketkö nyt Tom Dooley, kadutko jälkeen työs? Näetkö puun Tom Dooley, näetkö köyden myös?"
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Hutte
27.06.2006 21:00:54

juu tosiaan , broidi on varmaanki 15 vuotta kitaraa soitellut. olihan siitä paljon apua kun joku aikoinaa tyrkkäs vähä alkuu ja näytti ihan perusjutut. tosiaan, nyt alkaa tuntua että olis aika opistolle hakeutua , tuntuu tuo teoria vähän jostain kohti mennä ohi ymmärryksen.
Ze Kink
27.06.2006 22:03:23 (muokattu 27.06.2006 22:07:51)
Opistolla 9v klasaripuolta, sähkistä jotain 2½v itse ja jotain 1½v opettajan opastuksella, en jaksa muistaa. Kyllä ne tunnit on minulle niin hyödyllisiä, että mielummin niillä käyn. Sinä aikana kun olen sähkistunteja ottanut, on tullut opittua paljon enemmän kuin sinä aiempana aikana, kun opiskelin itse. Itse saan ainakin tunneista paljon lisää motivaatiota.

Muuten, eihän kukaan ole koskaan sanonut, että ei voi opiskella itse samaan aikaan kun käy tunneilla.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
Palikkatilu92
27.06.2006 22:19:35
Itseoppinut suurimaks osaks. Yhden kevään olin opistossa.
Hohhoijaa
28.06.2006 17:07:56
Klassista about neljä vuotta opistossa, sähkökitaraa vajaat kolme vuotta itse. Muutaman kerran olen käynyt opettajan johdolla soittamassa tällaisissa "kesäopistoissa".
Harrastaisit mielummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
J.Ahonen
28.06.2006 18:02:29
Naapurin Veijo näytti miten kitara viritetään, ja opetti aamollin ja eemollin. Niillä eväillä veivasin jonkun 6 vuotta. Sitten tapasin yhden kitaristin erään rumpalin välityksellä. Kävin sen luona hengaan, hiffasin moodit. Sitten lukenut teoriaa itsekseni välillä.

Hyödylliset jutut : Säveltapailu, nuotit ja niiden kirjoittaminen. KORVAT! SAATANA!! KUULET SÄÄ?

Meinasin mahdollisesti ottaa loparit ja lähteä lukemaan musaa, mutta mutta, pitäisi ensiksi oppia elämään valtion tissillä. Massi loppuu kun lähtee lukemaan. Noh, kaverit osaa noi sossu/työkkäri jutut. (Tienaa melkein saman verran kuin minä, joka olen kokopäivä duunari).

Tuli tässä peloittava ajatus, mihin tarvitsee opettajaa? Kun tulen ja kysyn jonkun jutun täällä netissä, niin saan vastauksen yhtä nopeasti kuin opettajalta, plus vitusti enemmän perspektiiviä. YLeensä vastauksia tulee kuitenkin noin 10-20, opettajalta vain yksi näkemys.....
IommI
28.06.2006 18:40:50
Ei ole tullut kuin itse opittua, hyvin menee...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt muna!
wrshredder
28.06.2006 18:46:19
Muuten, eihän kukaan ole koskaan sanonut, että ei voi opiskella itse samaan aikaan kun käy tunneilla.

Tämä on totta ja myös välttämätöntäkin koska tunneilta tulee kotiin "läksyjä" jotka sitten opetellaan..
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Apricot
29.06.2006 00:03:09
Kun tulen ja kysyn jonkun jutun täällä netissä, niin saan vastauksen yhtä nopeasti kuin opettajalta, plus vitusti enemmän perspektiiviä. YLeensä vastauksia tulee kuitenkin noin 10-20, opettajalta vain yksi näkemys.....

Jos määrä ratkaisee, niin tää mnetti on kyllä loistohomma! Ennen oli kirjekurssit, nyt on netti. Voi vertailla kaikkien 1 vuosi + 4 kk soittaneiden näkemyksiä toisiinsa ja valita parhaan.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
kimurantti1
29.06.2006 01:51:16
YLeensä vastauksia tulee kuitenkin noin 10-20, opettajalta vain yksi näkemys.....

Hyvä opettaja kertoo asiasta enemmän kuin yhden ainoan näkemyksen, ainakin tällaisella opettajalla minun on ilo käydä taas syssyllä...
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
komero
29.06.2006 02:43:59
Hyödylliset jutut : Säveltapailu, nuotit ja niiden kirjoittaminen. KORVAT! SAATANA!! KUULET SÄÄ?

Ehkä enemmänkin ideat (kuin KORVAT! SAATANA!!). Tarkoitan tällä myös esim. sävelkulun / sointukulun oivaltamista jostain kaapaleesta. Ideahan se on; olet keksinyt miten "tämä ja tämä" menee. Se "korvat" voi tarkoittaa myös tuota. Ja "korva" voi myös olla sitä, että saat jotain musikaalista, sama mitä se on, aikaan.

Täällä jauhetaan niin siitä korvasta, että. Ehkä se menee monilta ohi, mitä sillä oikeasti tarkoitetaan.

OT: itseopiskelija.

PS. "kaapaleesta" ei ole kirjoitusvirhe.
- Klaus Komero -
juuso a
29.06.2006 03:03:07

En ole koskaan käynyt millään tunneilla. Serkku ja eräs kaveri hieman auttoi ja taisi siinä enokin jotain neuvoa. Oikeastaan kaikki muu ansio menee Guitar-lehdille, kirjaston tabulatuuriosastoille ja niille soittajille joita tuli siihen aikaan kuunneltua ja pidettyä hyvinä. Tekniikka on varmaan juuri tämän vuoksi ihan perseestä tai sitten olen tavallista laiskempi kitaristi.
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
Muuki
29.06.2006 03:42:45
Juu en ole käynyt opistoja myöskään.
Mittään en oo kirjottanu alle
samuxul
29.06.2006 10:00:06

Oon nyt 3 vuotta soitellu opistossa (saman verran kitaraa).
Vanha suomalainen sananlasku, ''Rässiä perkele!!!''
J.Ahonen
29.06.2006 10:02:02 (muokattu 29.06.2006 10:03:06)
Ehkä enemmänkin ideat (kuin KORVAT! SAATANA!!). Tarkoitan tällä myös esim. sävelkulun / sointukulun oivaltamista jostain kaapaleesta. Ideahan se on; olet keksinyt miten "tämä ja tämä" menee. Se "korvat" voi tarkoittaa myös tuota. Ja "korva" voi myös olla sitä, että saat jotain musikaalista, sama mitä se on, aikaan.

Tähän juurikin viittasin. Että esim. jos viheltelet jotain metsässä, niin voit soittaa sen vaivatta himassa kitaralla. Soitnujen tunnistaminen, kulkujen tms.....Varmaan toi korva homma menee monelta ohitse. Korvakuuloon viittasin yleisesti.

edit: ELi lyhykäisyydessään, pystyt tuottamaan kaiken sen kitaralla mitä päässä soi...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)