gasser 19.06.2006 16:05:32 | |
---|
Kynsillä, always. Veristä hommaa joskus. Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
routasydän4 19.06.2006 18:40:13 | |
---|
Mie soitan sähkistä plekulla aina. Akustista yleensä kynsillä. En oikein sormenpäillä osaa. Plektralla joskus. Kuoleman jälkeenkin on elämää. Kysy vaikka Elvikseltä. |
BigPapa 19.06.2006 18:58:20 | |
---|
Millon mitenki. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
RekoS 19.06.2006 22:05:50 | |
---|
Millon mitenki. näin, paitsi että plektralla sillon ku jaksaa kurottautua ja ottaa plektran pöydältä ja kynsillä sillon ku ei jaksa. |
Master of Disguise 20.06.2006 00:28:44 | |
---|
Sähkökitaran soitossa käytän plektraa, tai kynsiä joskus, ja akustisen soitossa käytän kynsiä. Harvemmin soitan akustista plekulla. |
Lord of the strings 20.06.2006 00:49:38 | |
---|
Millo mitenkin. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
Ze Kink 20.06.2006 03:22:19 | |
---|
Kynsillä klasaria ja plekulla sähköä ja teräskielistä. Joskus myös peukkuplekua käyttelen, tai vetelen peukun "lihalla" sähkistä. Myös chicken pickingiä tulee vedettyä. Miksi turhaan jämähtää vain yhteen tyyliin? "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
blyysi 20.06.2006 09:02:38 | |
---|
Hybridillä soitan, oikeastaan pleku, keskisormi ja nimetön. Pikkurilli hyvin vähän käytössä. Hybridillä saa tosiaan plekun ja sormipikkauksen edut aika pitkälti yhdistettyä. Onneks on paksut kynnet, joten keskarin ja nimettömän kynsiä pidän melko pitkinä. Joskus pikkaan myös etusormen sormenpäällä, jos tarvii aggressiivista soundia. I ain't nothin' but a player |
Abysmal 20.06.2006 10:12:38 | |
---|
Soitan plekulla, koska kynsien pureskelu on kitaran soiton ohessa minun toinen rakas harrastus... |
Werihukka 22.06.2006 19:03:43 | |
---|
Joskus tulee plekua koitettua, ja sitten heitän sen menemään ja alan taas soittaa kynsillä. Saa paljon paremman tatsin kun tuntee mitä soittaa. Vaikka soitankin sähkistä. |
bluesteel 06.07.2006 12:07:25 (muokattu 06.07.2006 12:08:05) | |
---|
Joskus tulee plekua koitettua, ja sitten heitän sen menemään ja alan taas soittaa kynsillä. Saa paljon paremman tatsin kun tuntee mitä soittaa. Vaikka soitankin sähkistä. Minkätyylistä musaa muuten soittelet ja käytätkö ns. klassista näppäilytekniikkaa? Ihan vaan mielenkiinnosta, itsellänikään pleku ei vaan tunnu luontevalta. Vaikka tietysti hevisahauksessa pleku on aika must. |
Philosopher 07.07.2006 13:49:36 | |
---|
Tulipa muinoin yläasteaikana kokeiltua jopa pyyhekumilla soittoa kun siihen hätään ei plekua mistään löytynyt. Onnistui jopa kohtalaisen hyvin tuo soitto, ainut homma vaan oli että sen jälkeen kumin palasia oli joka puolella :) Juu, mutta plekulla tulee kyllä soiteltua. Ja ihan pakostakin koska bändini kappaleet ovat aivan tajutonta sahausta välillä. Olisi hengenvaarallista yrittää sormin soittaa... |
bluesteel 07.07.2006 13:52:36 (muokattu 07.07.2006 13:53:29) | |
---|
Prkl kun mulla ei pleku vaan yksinkertasesti tunnu pysyvän sormissa. Hikoilee kun sika ja vielä jos on jotain tärinöitä päällä niin eihän siitä tuu mitään. Ei siinä kynsillä soittamisessa muuta vikaa ole, mutta ei oikein tuota teräskielistä uskaltais kynsillä vedellä. Se nimittäin syö kynnet, joita taas tartten klassisen kitaran soitossa. Kunpa kynsiä vois vahvistaa jotenkin... Peukkupleku oli kyllä hyvä, mutta senkin sain kännipäissäni hajotettua... |
Philosopher 07.07.2006 14:15:59 | |
---|
Prkl kun mulla ei pleku vaan yksinkertasesti tunnu pysyvän sormissa. Hikoilee kun sika ja vielä jos on jotain tärinöitä päällä niin eihän siitä tuu mitään. Kannattaa kokeilla jotain plekuja missä on parempi grippi ("pitävyys"). Ainakin osoitteesta www.plektra.com pitäisi löytyä jotain. Itse en ole kyllä kokeillut koskaan moisia kun ei ole ollut tarvetta. Tai noh, ehkä kerran kun yhden biisin aikana plekuni tippui jostain kummallisesta syystä about 6 KERTAA! :D |
bluesteel 07.07.2006 21:29:12 (muokattu 07.07.2006 21:29:34) | |
---|
No joo, tuo Dunlopin Stubby ei oikein tahtonut pysyä sormissa, mutta tuollanen ikivanha kulunut sininen perus-tortex kyllä tuntuu pysyvän ihan ok. Kun siinä on enempi sitä pinta-alaa. Mutta kyllä se peukkupleku on paras, saa olla aika käsi jos sen onnistuu tiputtamaan. Ja muutenkin monipuolinen kapistus, suosittelen. Se vaan, että kärkeä saattaa joutua hiomaan/viilaamaan reilusti lyhyemmäksi. Ainakin se Dunlopin ruskea, mikä mulla oli, niin oli tosi kömpelö ennen kun viilailin sitä sopivaksi. |
Johann Onn 09.07.2006 12:24:20 | |
---|
Plektra vai kynnet ? Kummatkin. Ja päälle vielä sormetpäät ja muuten vaan sormet. Sähkiksellä sitten plekua, sormethan siinä menee, jossei plekua ota Niin sitä aluks luulee. Esim. demppaaminen on todella tuskaista ensin, mutt kyllä siihen tottuu. Mutt ilman plekua voin itte vaihdella soittotyylejä helpommin. |
Sufferin Bastard 10.07.2006 17:19:33 | |
---|
Sähkökitaraa soitan aina plektralla, yleensä akustistakin. Riippuu vähän siitä jaksanko kurottautua pöydänkulmalle ottamaan plektran Geddy Lee SUCKS!! |
inflames 10.07.2006 17:40:17 | |
---|
Kannattaa kokeilla jotain plekuja missä on parempi grippi ("pitävyys"). Plekun kylkiä voi kanssa ite puukolla vähän raaputella, jos haluu enemmän pitoa. Eipähän tarvi mallia sen takia vaihtaa... 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
papitsu 10.07.2006 18:15:13 | |
---|
Plekulla. Kynsiä ei pahemmin ole ja sormilla en osaa. Enkä varmaan kyllä kynsilläkään. Ja akustista soittelen. Plekun kylkiä voi kanssa ite puukolla vähän raaputella, jos haluu enemmän pitoa. Eipähän tarvi mallia sen takia vaihtaa... Minä tykkään hioa plekua vähän semmosella karkealla hiekkapaperilla siitä kohasta mistä piän kiinni. Tulee sopiva pito. Jos hioo liian alhaalta (siitä kohasta mikä osuu kieliin) ni kuullostaa huonolta. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
S.M.A.K | THV-klubi #42 |
Vivvi 10.07.2006 21:18:21 | |
---|
Kynsin ja plekulla. Kumpikin menee, mutta useimmiten kynnet on kivemmat :) Jokainen soittaa tyylilleen sopivaksi. |