kimurantti1 28.05.2006 14:35:16 | |
---|
OT: Tuli Vaista mieleen että onko joku ... niin saisi turpaansa. Mulla on se Astoria-dvd ja oon kyllä harvinaisen samaa mieltä asiasta. Hyi helv****... Muuten kyllä hyvä dvd, ehkä vähän turhan pitkä. Livenä Nosturilla sitä olisin tosin jaksanut vaikka kuinka pitkään. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Zaphod 30.05.2006 12:18:17 | |
---|
Rentous on ehdoton perusedellytys nopealle ja tarkalle soitolle. Itse käytän muuten Dunlopin 3.0 mm Stubby plekua, se sopii omaan käteeni kuin nenä päähän. Isommat ja ohkaisemmat plekut eivät toimi alkuunkaan ainakaan minulla. |
saamaton123 30.05.2006 22:11:06 | |
---|
Rentous on ehdoton perusedellytys nopealle ja tarkalle soitolle. Olen samaa mieltä. Mä olen huomannut, että opetellessani jotain uutta jännitän käsiäni hieman, mutta kun on oppinut ja sisäistänyt asian, käsi pysyy automaattisesti rentona tarkkuuden kärsimättä ollenkaan. En tarkoita, että käsi on löysä makaroni vaan sitä, että ylimääräiset lihakset, joita soitossa ei tarvitse eivät jännity. Nykyään yritän aina hakea tätä tietoisesti. Usein, kun katsoo taitavia kitaristeja, heidän soittonsa on todella vapautuneen ja vaivattoman näköistä. Soittotatsi ja dynamiikka on asia erikseen. Saddamize! |
sartanen 30.05.2006 23:21:14 | |
---|
|
zaahrock 31.05.2006 10:25:54 (muokattu 31.05.2006 10:26:09) | |
---|
nopeus ei niinkään ole se oleellisin asia mun mielestä vaan se miten ne "jutut" istuu sinne kipaleeseen... "yksi oikea ääni on aina parempi kuin tuhat 'välimaan ääntä'..." -heikki silvennoinen david keksi rokin. |
Skebaristi 31.05.2006 11:25:51 | |
---|
Mitä terävämpi kärki plektrassa (siis mitä ohuempi plektra on kärjestä) niin sitä nopeammin voi soittaa, koska liike lyhenee. No joopa joo. Kyllä se nopeus lähtee soittajasta, eikä plekusta. Pitäs varmaan myös porata reikiä plekuun, että ilmanvastus pienenisi. "Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo." |
drlecter 31.05.2006 15:50:22 | |
---|
Kasvaako nopeus tukan mukana? Nim. Epätoivoinen |
Moimies 31.05.2006 16:22:12 | |
---|
Pitäs varmaan myös porata reikiä plekuun, että ilmanvastus pienenisi. Hahhhah, nyt tippu! Ei vaan oli mulla asiaakin, itelläni aina downpickatessa alkaa käsi jännittymään, muttei sahatessa, vaikka olis jotai nopeetakin...kumma juttu. Heviä Perkele! Niijoo, moi. |
bluesteel 31.05.2006 16:25:31 | |
---|
Kasvaako nopeus tukan mukana? Nim. Epätoivoinen No kasvaahan se, jos jaksaa treenata eikä leikkaa tukkaa. |
a22 01.06.2006 08:40:14 | |
---|
Pitkä tukka on merkki siitä ettet ole jaksanut käydä parturissa ja aika on kulunut kepin äärellä ;). Pitäis varmaan itekki tehä vähän plektrakokeiluja ku joskus tuntuu et pitäis muullakin soittaa ku Jazz III |
Synnyttäjä 01.06.2006 08:56:28 | |
---|
Ei vaan oli mulla asiaakin, itelläni aina downpickatessa alkaa käsi jännittymään, muttei sahatessa, vaikka olis jotai nopeetakin...kumma juttu. Tää voi johtua siitä, että pikkaa eri tyylillä. Itselläni on vähän sama juttu, ja kun juuri "kuivaharjoittelin" asiaa, huomasin eron näiden kahden pikkaustyylien välillä. Yhden kielen alternatella ranne ikäänkuin "pyörii" enemmän, eli liikkeestä puuttuu terävät suunnanvaihdokset tehden siitä rennomman. Lisäksi ranteen kulma kieliin nähden on loivempi. Downstrokessa korostuu enemmän semmoinen tynks-tynks-ylös-alas liike, joka osaltaan varmaan sabotoi liikkeen rentoutta. Pitääkin miettiä hieman noita juttuja himassa... Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään. |
Moimies 01.06.2006 11:26:43 | |
---|
Tää voi johtua siitä, että pikkaa eri tyylillä. Itselläni on vähän sama juttu, ja kun juuri "kuivaharjoittelin" asiaa, huomasin eron näiden kahden pikkaustyylien välillä. Yhden kielen alternatella ranne ikäänkuin "pyörii" enemmän, eli liikkeestä puuttuu terävät suunnanvaihdokset tehden siitä rennomman. Lisäksi ranteen kulma kieliin nähden on loivempi. Downstrokessa korostuu enemmän semmoinen tynks-tynks-ylös-alas liike, joka osaltaan varmaan sabotoi liikkeen rentoutta. Pitääkin miettiä hieman noita juttuja himassa... Joo itse kattelin ja huomasin samoja juttuja, soittotavan muuttuessa plektran kulma kieliin nähden muuttuu, ranteen liike ja liikerata muuttuu. Pitää tosiaan alkaa miettimään miten sen turhan jännittämisen saa pois. Paskan möivät. |
VoodooFish 01.06.2006 18:45:30 | |
---|
Mulla on se Astoria-dvd ja oon kyllä harvinaisen samaa mieltä asiasta. Hyi helv****... Muuten kyllä hyvä dvd, ehkä vähän turhan pitkä. Livenä Nosturilla sitä olisin tosin jaksanut vaikka kuinka pitkään. Kattokaapas G3 2003... siinä se on aika perkuleen komiaa kuunneltavaa se sen little wing coverointi "riks, raks ja poks" -korvat |
JamesHetfield 01.06.2006 19:25:05 | |
---|
Joo, mutta sillä tarkkuudella et tee mitään, sitten kun sulla on kaikenmaailman jännetuppitulehdukset sunmuut runkkutaudit päällä! Blussaa... "Olisin saanut tänään pillua, jos joku olisi antanut!" -Bändimme rumpali (m.netin nimim. Nymphetamine
"Funk you you motherfunkers!" -Jussi P.
OSTAKAA LINE6 II Spider 212 |
Volle 01.06.2006 21:54:40 | |
---|
No joopa joo. Kyllä se nopeus lähtee soittajasta, eikä plekusta. Pitäs varmaan myös porata reikiä plekuun, että ilmanvastus pienenisi. Joo, mut muista, että reiät tekee siitä sit löysemmän eikä se oo enää sit niin nopee. Piis |
Apricot 01.06.2006 21:59:04 | |
---|
Joo, mut muista, että reiät tekee siitä sit löysemmän eikä se oo enää sit niin nopee. Mutta reiät saa plektran pysymään paremmin sormissa, jolloin turhasta puristamisesta säästynyt energia voidaan kanavoida edelleen nopeuteen. No problemo! |
Volle 01.06.2006 22:03:08 | |
---|
Mutta reiät saa plektran pysymään paremmin sormissa, jolloin turhasta puristamisesta säästynyt energia voidaan kanavoida edelleen nopeuteen. Hyvä pointti. Mut ehkä sormiinkin kannattais porailla näitä ilmareikiä? Piis |
Juustonaksu 01.06.2006 22:17:35 | |
---|
Hyvä pointti. Mut ehkä sormiinkin kannattais porailla näitä ilmareikiä? Poratkaa päähänne reikiä samantien niin ei tule käytettyä turhaa aivokapasiteettia vaan kaikki voidaan kanavoida suoraan nopeaan ja tarkkaan soittoon... =) Nojuu. Minulla on melkeinpä ongelmia tuon rentouden kanssa. Ainakin uusia juttuja opetellessa on käsi jännittynyt ja kyynärvarren lihakset väsyvät hyvin nopeasti. Pitäisi tietoisesti keskittyä rentoon soittoon. Kyllähän se sitten lämmittelyn jälkeen alkaa sujumaan luonnollisesti ja jännittämättä, mutta tätä pitää silti kehittää. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Tongue 01.06.2006 23:47:25 | |
---|
paha vaatturi hakkasi pienellä vasaralla pieniä reikiä pieniin päihin |
Eddie 02.06.2006 09:01:38 | |
---|
paha vaatturi hakkasi pienellä vasaralla pieniä reikiä pieniin päihin Hmm... YUP:tä? "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |