Aihe: Fenderin paikalleen soitossa
1 2
Mordax
20.05.2006 11:47:28
...sähkis ja akkari, vaativat kuitenkin aikalailla erityyppisen soittotavan, jotta niistä sais kaiken irti.

Tuo on muuten harvinaisen totta. Itse olen soittanut akustisella klassista reilut viisi vuotta ja viime kesänä ostettu ensimmäinen sähkökitara alkaa vasta nyt tuntua kädessä yhtä luonnolliselta kuin akustinen. Mielestäni voi kyllä sanoa, että sähkökitara ja akustinen on kaksi ihan eri soitinta.
"Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia."
Mussolini
21.05.2006 02:40:06

Heitä strato pois ja hanki oikee kitara. Siitä on hyvä alottaa...
Onks se proge?
Mare552
21.05.2006 12:07:18
Stratoa en pois heitä enkä myy. On jo esineenä niin kaunis. Omankin soiton kuuntelunautinnossa on kaksi tärkeintä asiaa mun mielestä soittajan taidot/soitettu musiikki sekä soittimen saundit. Siis olen tarkoittanut sitä että ensimmäisen puuttumista korvattaisiin hyvillä saundeilla. Hyvät saundit tekisi soittamisen mielekkääksi jolloin aikaa myöten alkaisi soittaminenkin kuulostaa paremmalta. Totta on että Cupe soi paljon paremmin ilman kuulokkeita. Minä kun oon 51-vee äijä ja vasta vuoden hieronut, etupäässä "Hummani hei/Limperin hilma" musaa. Sitten kyllä dikkaan kovasti 70-lukuista (Deep purple, Uriah heep, Zeppelin, Status Quo musaa). Samoin blues on hyvää. Pelkistä tabuista vaan on vanhan vaikee saada kitara laulamaan kunnolla. Ilman muuta paras ois jos löytäs kavereita kenen kanssa vois kellarissa soitella, sen verran oon kimpassa soittanut että siinä on ihan eri fiilis. Kaihan mun pitäis olla jossain aloittelijoiden palstalla, mutta en hoksannut.
Walrus
21.05.2006 12:19:14
Heitä strato pois ja hanki oikee kitara. Siitä on hyvä alottaa...

Sanoo mies joka soittaa jollain ipanetsilla...
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
le pargo
21.05.2006 15:52:36
Niin, kyllähän se uusi hyvä kalusta tuo yleensä lisää sitä soittointoa, joten jos varaa on niin sijoita ihmeessä uuten vahvistimeen. TOISAALTA, keskinkertaisilla kamoilla soittaessa voi aina lohduttaa itseään sillä, että "kyllä tää mun riffittely oikeasti kuulostais hyvältä, jos ois kunnon putkivaffari, seymour duncanin mikit ja kolmensadan euron analogikaiku, mutta tän paskapurkin kautta edes itse Jimikään ei kuulostais miltään...".

Mutta kyllä mielestäni pieni putkivaffari (vaikka se Epin valve junior + hyvä kaappi) ja pari hyvää pedaalia sen edessä on järkevä hankinta kotisoitteluihin. Sitten vain kovaa treeniä ja fiilistelyä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)