Aihe: Tänään tuli Tolosta televisiosta katsoitteko?
1 2 3 4 5
Imper
15.05.2006 22:57:40

No voi persikka kun tuollaisista lukee aina liian myöhään. Toivottavasti näyttävät tuon vielä kerran uusintana. Muistakaa muistuttaa, jos näin!
Everyone is a per-son
feodorit
16.05.2006 09:35:20 (muokattu 16.05.2006 09:36:50)
En kasonut ohjelmaa, mutta Tolosen keikalla on tullut käytyä. Soitto ei pelkästään kuulostanu hyvältä, ku se kans näytti siltä. Ja mun mielestä se Coltrane kuulostaa jopa paremmalta, Tolosen kitaran kautta... osittain. =)
ny ska vi spela rosk and roll musis... yeah...!?
kerpse
16.05.2006 15:28:47 (muokattu 16.05.2006 15:29:05)

ainakin jos on pitempi lause, tai pitempiä lauseita enemmän. Mutta ihan sama...

Voi pilikkuja jättää myös joskus laittamatta. Kiitos ja anteeksi.
Ville81
16.05.2006 16:53:59 (muokattu 16.05.2006 17:00:59)
Ja mun mielestä se Coltrane kuulostaa jopa paremmalta, Tolosen kitaran kautta...

Kyllä varmasti, jos tykkää stankkujatsia soitettavan sirkkelisäröllä. Tossa dokkarissa olleet "jazzpätkät" ei kyllä auennut niin millään. Jotain aivan outoa pentatonista vingutusta Coltranen sointurikkaisiin taustoihin.
Ja toinen juttu, ne Pressapätkät kyseisessä ohjelmassa oli lähinnä vaivaannuttavia; todella kökön oloista yhteissoittoa, ei todellakaan mitään kovin erikoista. Sanoisin, että nykyisestä nuoresta polvesta löytyy kovempia soittajia: Marzi, Varre ja Viinikaisen Teemu.

Edit: Bigpapa ja kaverit saa vetää herneen nenäänsä ihan rauhassa. Tämä on mun mielipiteeni asiasta. En siis yritä kiistää Tolosen ansioita kitassa, vaan kerroin mielipiteeni nykymeinigstä, mitä nyt dokkarin, Tolosen Coltrane-cd:n ja kolmen keikan perusteella olen saanut kuvan.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Wahi
16.05.2006 19:11:20
Ihan hyvä se oli. Turhan lyhyt vaan. Tolonen osaa kyllä soittaa, ja ihan hyvältä se jazz kuulosti vaikka nyt ei ihan "truu" jazzia olisikaan.
Going down like a lead Zeppelin
Joees
16.05.2006 19:23:03 (muokattu 16.05.2006 19:24:15)
Kyllä varmasti, jos tykkää stankkujatsia soitettavan sirkkelisäröllä. Tossa dokkarissa olleet "jazzpätkät" ei kyllä auennut niin millään. Jotain aivan outoa pentatonista vingutusta Coltranen sointurikkaisiin taustoihin.
Ja toinen juttu, ne Pressapätkät kyseisessä ohjelmassa oli lähinnä vaivaannuttavia; todella kökön oloista yhteissoittoa, ei todellakaan mitään kovin erikoista. Sanoisin, että nykyisestä nuoresta polvesta löytyy kovempia soittajia: Marzi, Varre ja Viinikaisen Teemu.

Mä en nyt tajunnut pointtia tuolla että nykyään löytyy kovempia soittajia? Onko sillä nyt sen kummemin väliä onko joku kovempi kuin toinen? Tässähän oli ilmeisesti vaan tarkotus esitellä yhtä merkittävää suomalaista kitaristia eikä verrata sitä muihin sen kummemmin? Tai sitten mä missasin jotain.

Ja niistä "jostain aivan oudoista pentantonisista vingutuksista" että taitavat olla Tolosen omaa näkemystä biisistä. Joten sillon ne passaa sinne, diggas siitä muut tai ei. Ei se särösoundikaan juu mun lempiosastoa ollut niissä Coltrane pätkissä mutta se olkoon Tolosen tahto soittaa niin.

ja ihan hyvältä se jazz kuulosti vaikka nyt ei ihan "truu" jazzia olisikaan.

Ja tarkoitus ei kai ollutkaan ihan "truu" jazzia soittaakaan, tai mistä minä tiedän :) Toimii ainakin puristien ärsyttämiseen.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Imper
16.05.2006 22:42:09

Tolonen eroaa myös noista muista vastaavista kitarasankareista mielestäni jo siinäkin, että se on säveltänyt paljon loistavaa musiikkia. Tosi loistavia juttuja varsinkin 70s soolomatskussa. Nykykuntoa en oo päässyt katsastamaan.. Mieli kyllä tekis!
Everyone is a per-son
Epämuusikko
17.05.2006 00:29:08 (muokattu 17.05.2006 00:29:38)
Kyllä mä nostan hattua, jos vanhoilla päivillä jaksaa opetella jotain itselle vieraampaa. En siis todellakaan väitä, että Tolonen olisi hypännyt pystymetsästä jatsarin saappaisiin, vaan sitä, että hän on Coltrane-projektissaan hyödyntänyt ja hyödyttänyt uuden polven muusikoita samalla haastaen itseään. Sitä paitsi, Oulun Coltrane-kiertueen keikka oli 1000% kertaa parempi kuin miehen kitaratrion räpellys jonkin aikaa takaperin (tästä on ollut puhetta aikaisemmin niin ei siitä sen enempää. Paikalla olijat muistavat).

Mies on kunniapaikkansa ansainnut. Mutta dokkaria en edelleenkään nähnyt.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
bluesteel
17.05.2006 13:48:42 (muokattu 17.05.2006 13:49:03)

Sitä paitsi, Oulun Coltrane-kiertueen keikka oli 1000% kertaa parempi kuin miehen kitaratrion räpellys jonkin aikaa takaperin (tästä on ollut puhetta aikaisemmin niin ei siitä sen enempää. Paikalla olijat muistavat).

Just meinasin kysyä, että millaistahan mahtaa tuo Tolosen kitaratriomeininki olla... Ketäs siinä soittaa Tolosen lisäksi?
Epämuusikko
17.05.2006 14:46:12 (muokattu 17.05.2006 14:46:20)
Just meinasin kysyä, että millaistahan mahtaa tuo Tolosen kitaratriomeininki olla... Ketäs siinä soittaa Tolosen lisäksi?

Raul Mannola (John McLaughlin look-a-like-and-sound-much-better-like-contest-winner) sekä joku kolmas heebo (Timo joku???) joka ei jäänyt mieleen. Mannola soitti aivan loistavasti!
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
Anselmi83
17.05.2006 16:17:22
Raul Mannola (John McLaughlin look-a-like-and-sound-much-better-like-contest-winner) sekä joku kolmas heebo (Timo joku???) joka ei jäänyt mieleen. Mannola soitti aivan loistavasti!

Timo Lehto oli se kolmas kitaristi. mä tykkäsin tosta kitaratrio meiningistä, soittivat Tolosen lisäks myös Mannolan omia sävellyksiä aika paljon.
there are more love songs than anything. if songs could make you do something, we'd all love each other. -frank zappa
Jake.e
17.05.2006 17:53:58
En muistanut :
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
pahala
24.05.2006 01:58:28
No, katsoitteko? Maikkarin seiskan uutisissa testaili jotain muovisen näköistä "design" kitaraa.
8)
Spiral
24.05.2006 09:14:05

Oli myös tänään hesarissa juttua.
Wahi
24.05.2006 10:53:22
Katsoin eilen ja tänään Huomenta Suomessa oli myös juttua siitä. 7000e on aikas paljon tosta. Sitten ku se kysy mitä biisiä Tolonen soitti, niin vastaus oli Whole Lotta Love, Ritchie Blackmoren biisi. hoho
Going down like a lead Zeppelin
Joees
24.05.2006 12:56:30
Katsoin eilen ja tänään Huomenta Suomessa oli myös juttua siitä. 7000e on aikas paljon tosta. Sitten ku se kysy mitä biisiä Tolonen soitti, niin vastaus oli Whole Lotta Love, Ritchie Blackmoren biisi. hoho

Heh, tietous kunnossaan, tai sitten vahinkoja sattuu. Mut ne kuvat mitä siitä laatikosta olen nähnyt niin juu u, en kyllä 7000 tonttua pistäisi kiinni moiseen, vaan mikäpäs siinä.
Groooove is in heart!

Nurmella ON viikset!
Tarkastaja
24.05.2006 14:51:28

Kolmosen netti-tv:stä voi katsella ilmaiseksi tuon pätkän.
J.Hollström
24.05.2006 15:10:46
Kolmosen netti-tv:stä voi katsella ilmaiseksi tuon pätkän.

Ritchie Blackmoren Whole Lotta Love ;o)

Mutta hyvin veti Tolonen.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Roitto
24.05.2006 18:27:30
Ritchie Blackmoren Whole Lotta Love ;o)

Mutta hyvin veti Tolonen.

Ei, tämä herrahan sanoi siinä Whole lotta loving....
Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse.
J_Mantyla
25.05.2006 23:33:28 (muokattu 25.05.2006 23:34:04)
Ei, tämä herrahan sanoi siinä Whole lotta loving....

Tolonen huomautti design-skitan rakenteesta johtuen vaikeaa pääsyä ylemmille nauhoille, mutta silti skitalla pystyy "soittamaan whole lotta lovin soolon".

Äijä taisi digata kyseistä biisiä jo ennenkuin 90% tämän saitin lukijakunnasta oli edes suunnitteilla.
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)