Aihe: Maukasta wahin käyttöä soolosoitossa
1 2 3
Petrukki
15.04.2006 15:54:55 (muokattu 15.04.2006 15:55:28)
Frank Zappa käytti aika hyvin wahia, jos vaan oikein muistan... ????

Aika tylsästi oikeastaan, se polki wahin tiettyyn asentoon ja antoi olla siinä. Tylsä tyyli sinänsä, mutta kuulosti loppujen lopuksi ihan hyvältä.
Dream Theater doesn't rock, they prog! Tässä on sulle kitaristi Trusta.
Strutsi
15.04.2006 15:55:30
Vai ja Satriani kyllä hallitsee wahittelunsa. Eritoten Satriani. Hyviä esimerkkejä vaikka
Love thing ja Cool #9
Vailta juuri se Audience is listening. Ja joku uudempi, vaikka Firewall
Osta mun Ibanez RG2620!!!!
oiva tumpeloinen
15.04.2006 15:59:34
Aika tylsästi oikeastaan, se polki wahin tiettyyn asentoon ja antoi olla siinä. Tylsä tyyli sinänsä, mutta kuulosti loppujen lopuksi ihan hyvältä.

Tarkoittaako hyvä wahin käyttö siis sitä, että sen pitää olla vaikeata? Ei kai itse toimenpiteillä ole mitään väliä, jos se kuulostaa hyvältä. Et sä levyltä kuule, nuoleeko se sitä poljinta vai ei.....
Petrukki
15.04.2006 16:06:23
Tarkoittaako hyvä wahin käyttö siis sitä, että sen pitää olla vaikeata? Ei kai itse toimenpiteillä ole mitään väliä, jos se kuulostaa hyvältä. Et sä levyltä kuule, nuoleeko se sitä poljinta vai ei.....

No ei. Mutta jotain kunnon dynamiikkaa olisi Zappan wahin käytössä suonut kuulevan.
Dream Theater doesn't rock, they prog! Tässä on sulle kitaristi Trusta.
Lord of the strings
15.04.2006 16:18:29
Dimebag Darrel ja Jimi Hendrix olivat kyllä tässä lajissa kuninkaita. Oppisipa itsekkin soittamaan tuota wahia yhtä maukkaasti.
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
inflames
15.04.2006 16:24:41
The Audience is Listening

David Lee Rothin levyllä Eat 'em and Smile levyllä biisin Yankee Rose alussa
on pikkupätkä samanlaista 'jutustelua', kuin ton Audience biisinkin alussa.
Aika vängän kuulosta.

(Levyllä soittaa muuten myös Sheehan bassoa ja Gregg Bissonette rummuissa.
Ei ihan huono tiimi.)
'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe. Romantikkoitkijä #8
komero
15.04.2006 17:21:13
Scott Henderson käyttää wahia komeasti ja maukkaasti myös Tribal Techin Nite Club -biisissä, levyltä Reality Check. Kannattaa kuunnella.
- Klaus Komero -
BigPapa
15.04.2006 17:23:18

Hendrix, Clapton siinä taidokkaimmat.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
apenaattori
15.04.2006 17:57:26
Hendrix, Clapton siinä taidokkaimmat.

Jees. Santana on myös ihan etevä wahinpolkija.
"The harder you try the dumber you look."
Apricot
15.04.2006 18:13:59 (muokattu 15.04.2006 18:14:57)
Saa myös suositella hyväsoundisia pedaaleja. Oma Crybaby ei mene tarpeeksi matalalle bassopäässä; minä tykkäisin sellaisesta möyrivästä ja kurnuttavasta soundista etenkin rock -ilmaisussa. Yritin laittaa sen hammastangon ylemmäs suhteessa potikkaan, mutta silti soundi jäi kireäksi. Hyi hyi.
No problemo!
Lord of the strings
15.04.2006 18:16:56
Saa myös suositella hyväsoundisia pedaaleja. Oma Crybaby ei mene tarpeeksi matalalle bassopäässä; minä tykkäisin sellaisesta möyrivästä ja kurnuttavasta soundista etenkin rock -ilmaisussa. Yritin laittaa sen hammastangon ylemmäs suhteessa potikkaan, mutta silti soundi jäi kireäksi. Hyi hyi.

Mikä CryBaby? Omasta 535q:sta saa säätämisellä kunnon mörinätkin aikaan. En tosin tiedä tarkoitammeko täysin samaa asiaa.
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
inflames
15.04.2006 18:33:25 (muokattu 15.04.2006 18:35:40)
möyrivästä ja kurnuttavasta ?

Hå? Tiiä sitte mitä toi meinaa...

Mulla on toi Vox Clyde McCoy wahi ja tykkään ite siitä.
Se on parhaimmillaan tommosissa retro rock jutuissa ja funkki vatkauksissa.
Laulaa mukavasti ainakin tossa keskialueella, muttei oikeen toimi jos säröä on
hirveesti. Mihinkään hevijuttuihin tai Vai-Bad Horsie juttuihin siitä ei oo.
Hinta ei oo t-kaupassa ihan hirvee:
https://www.thomann.de/thoiw3_artik … sn=a4483b12a4ea1b59d48971e383f3a5d5

EDIT: Mulla on toi luetun ymmärtäminen joskus vähän heikko. Ei toikaan kyllä tuolla
bassopuolella varmaan sen paremmin toimi. Kuulostaa joltain Morley-jutuilta...
Morley toimii myös Fuzzin kanssa.
'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe. Romantikkoitkijä #8
apenaattori
15.04.2006 18:41:55
Jees, mukava vehje tuo Clyde McCoy wahi.
"The harder you try the dumber you look."
J.Ahonen
15.04.2006 19:17:04
Zapalla on varmaan yksi persoonallisimmista/toimivimmista soundeista juurikin se fuzz ja wah jossain asennossa. Se soundi tuntuu soivan jotenkin "tuplana" kahdesta oktaavista. Diggaan.

Mielestäni Zapan soundi oli parhaimillaan joskus 70- luvun alkupuolella.
Kasu-_-
15.04.2006 20:16:17 (muokattu 15.04.2006 20:18:36)

Symphony X:n Michael Romeolla on mielestäni aika paljon hyviä wahijuttuja sooloissa. Mielettömän nopeita juttuja soittelee, mutta wahilla haetaan silloin enemmän sellaista sopivaa soundimaailmaa. Hitaammissa kohdissa taas saa wahia runkuttaa hieman enemmän.
Tulee sellainen homma väkisinkin mieleen, että niitä polkimen ääriasentoja ei edes hirveästi tarvita, kun rauhallisemmalla hakemisella ja pienellä asennon säätämisellä saa aikaan paljon hienomman ja selvemmän kuuloisia juttuja. Ääriasennosta toiseen hyppiminen harvemmin kuulostaa mielestäni hyvältä.

Edit: Mitähän wahia tuo Romeo oikein käyttää?
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
Kitaravirtuaali
15.04.2006 20:35:24

Edit: Mitähän wahia tuo Romeo oikein käyttää?

Line6:sen Vetta hyrisee ainakin keikoilla alla, joten luultavasti sillä irtoaa ainakin livewahittelut. Studiossa on käytössä sitten Mesaa ja Line6:sta.
ollikainen
15.04.2006 23:21:02

Kirk Hammett 90-luvun alun livetallenteilla.

HOHO!!! saat plussan.
elämä on laiffii!!!
ravensoul
16.04.2006 00:10:24
38 Special. Olikos se nyt Danny Chauncey se kitaristi?
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
friteerattu peruna
16.04.2006 08:57:55

David Lee Rothin levyllä Eat 'em and Smile levyllä biisin Yankee Rose alussa
on pikkupätkä samanlaista 'jutustelua', kuin ton Audience biisinkin alussa.

http://www.youtube.com/watch?v=CaGS0KgG6s4&search=yankee%20rose
V.U.K Uusis on ÄIJJJÄ kolmella jiillä!
Jormaz
16.04.2006 10:32:10
HOHO!!! saat plussan.

Älä ihmeessä, oon tosissani.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)