Aihe: Kynsien puremisen vaikutus soittamiseen.
1 2 3 4
Palikkatilu92
09.04.2006 22:13:15
Ei tunnu enää missään ku oon kakarasta asti niitä kynsiä järsiny
Atron
09.04.2006 22:34:01 (muokattu 09.04.2006 22:34:38)

Ei pahalla, mutta avatarin perusteella kakara olet vieläkin (niinku olen itsekin). Taitaa olla tää kynsien pureskelu varsinainen ammattitauti. Ehkä tän takia sormenkynsillä pikkaaminen klasari-/flamenco tyyliin ei oo kauheen suosittua hevipiireissä..
npk
10.04.2006 07:01:02
Itse pääsin kynsien pureskelusta eroon ihan vain ostamalla kynsileikkurin. Sillä pidin kynnet niin lyhyinä, että niitä ei voinut enää pureskella. Nyt voi jo kasvatella kynsiä ihan rauhassa :) Niin ja tuota ennen olin ollut aktiivijyrsijä noin 20 vuotta.
"Oh by the way, which one's Pink?"
slapvete
10.04.2006 12:20:30
Kiinnittäkääpä huomiota siihen, millaisissa tilanteissa (l. miksi) järsitte kynsiänne. Majavareaktion takana olevat tekijät ovat ratkaisu ongelman selvittämiseen.

Sitten kun hiffaa, niin on tietoinen ja pystyy pitämään kontrollissa.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
Starlia
10.04.2006 12:24:12
Kynsien kanssa ei ole ongelmaa vaan kynsinauhojen kanssa. Kädet tuppaa olemaan niin perhanan kuivat (vaikka iltaisin aina rasvaan reilusti nukkumaan mentäessä), että pikku hiljaa alkavat kysninauhat lohkeilla ja repeytyä ja tulehtua ja kaikkea.. :-/ Koita siinä nyt soitella kitaraa kun sormet näyttää paloautolta ja ovat aikasta arat. Noh.. Onneksi talvi ja kuivat kelit on kohta ohi, niin saattaa jopa helopttaa taas hetkeksi.
Tasapaino
10.04.2006 14:23:50
Kynsien kanssa ei ole ongelmaa vaan kynsinauhojen kanssa. Kädet tuppaa olemaan niin perhanan kuivat (vaikka iltaisin aina rasvaan reilusti nukkumaan mentäessä), että pikku hiljaa alkavat kysninauhat lohkeilla ja repeytyä ja tulehtua ja kaikkea.. :-/ Koita siinä nyt soitella kitaraa kun sormet näyttää paloautolta ja ovat aikasta arat. Noh.. Onneksi talvi ja kuivat kelit on kohta ohi, niin saattaa jopa helopttaa taas hetkeksi.

Itellä oli samoja ongelmia kunnes äiti antoi Bebantenia. Oikeasti toimiva rasva, ei varmasti kuivu kynsinauhat enää.
Ora et labora.
Starlia
10.04.2006 14:37:01
Itellä oli samoja ongelmia kunnes äiti antoi Bebantenia. Oikeasti toimiva rasva, ei varmasti kuivu kynsinauhat enää.

Eipä toimi sekään mulla. Kokeiltu varmaan kaikki reseptivapaat rasvat, mitä löytyy..
-Prokitaristi-
10.04.2006 16:23:52
Itse syön kynsistä vain turhat pois, elikä siis sen valkoisen kynsien päistä. Eli leikkaan kynteni pureskelemalla, mutten jyrsi niitä sillä tavalla...

Niin ja Dr. Phil sanoi kynsien pureskelun johtuvan jostain traumasta, joka on tapahtunut nuorempana.
Landola59
10.04.2006 16:25:27 (muokattu 10.04.2006 16:25:46)
Ei haittaa vaikka kynsi puuttuisi. Verenmaku suussa ja kitara veressä jos ei muuten.
e. Kynsivallintulehdus on sitten asia erikseen.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
joulupukk1
10.04.2006 16:42:39
Itse syön kynsistä vain turhat pois, elikä siis sen valkoisen kynsien päistä. Eli leikkaan kynteni pureskelemalla, mutten jyrsi niitä sillä tavalla...
Niin ja Dr. Phil sanoi kynsien pureskelun johtuvan jostain traumasta, joka on tapahtunut nuorempana.

Mulla on varmaan sitten tapahtanu aika pahaa joskus...
L4t3
10.04.2006 17:32:49

Hoho. Voi tuota Dr. Phil parkaa. Todistaa jälleen kerran olevansa täysi puoskari.
"Megadeath on 90-luvulla perustettu trashmetal yhtye ja 90-luvun Metallica on powermetallia"
soul_finger
10.04.2006 18:21:56
ei mulla oo mitään ongelmaa siitä tullut :o
bluesteel
10.04.2006 19:26:15

Niinhän se johtuukin. Ei ole normaalia toimintaa moinen.
Jaava
10.04.2006 22:44:28
Mulla on lyhyemmät kynnet ku kellään muulla. Ainoo miinus mitä on tullu on se, että kynsillä on aika hankala soittaa.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Jarrari
10.04.2006 23:05:43
Joo.. Ite oon päiväkoti-iästä asti pureskellu kynsiä ja pureskellu sormien nahkoja. Sormenpäät ihan helvetin rumat nykyään.. Ei se hirveesti soittoon vaikuta, paitti joskus tulee helvetin kipeiks, ku oikein syvältä repäsee tosta vasurin sormenpäistä.. Ei oo kivaa, ei voi lopettaa. Mutsi yritti joskus moonta vuotta sitten laittaa viinietikkaa sormiin, ni en pureskelis.. Tää pikkupiru ei siitä välittäny, vaan meni nurkkaan Klonkun tavoin nakertamaan. Suihkussa on kiva hieroa shamppoota päähän(kuumalla vedellä), kun on joka vitun päivä hirveet reijät sormissa. Vois ostaa jotain sormienpureskelu purkkaa tai laastareita.
Juzpe
11.04.2006 00:03:56

Kokeilin tossa reenatessa lauantaina purra kynsiä vasurista ja kaivaa oikeella persettä... ei tullu soittamisesta mitään... sitten ku vaihdoin toisinpäin niin jäi paskanmaku suuhun.
"I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP "Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni
msormune
11.04.2006 10:40:54
Pistä jotaki pahanmakusta töhnää kynsiin ni ei tee mieli järsiä...
Pistä vaikka ******..

Apteekistä kantsii kysyä Kynnel-nimistä ainetta. Laitetaan kynsiin samalla tavalla kuin kynsilakka. Maistuu ihan helevetin pahalta ja kitkerältä ja maku pysyy suussa tovin. Ei tietenkään oikeasti ole myrkyllistä tms. Liukenee sylkeen, mutta ei kovin hyvin veteen. Itselläni riittää viikon kuuri poistamaan pureskelu-tavan aina pariksi vuodeksi kerrallaan....
PlasmaDemon
11.04.2006 22:03:57
kynsien pureminen on huono tapa. Etenkin jos soittaa kitaraa. Sormet tulevat yleensä aivan helvetin kipeiksi kynsien ja sormenpäiden ihon puremisesta, joka johtaa siihen että soittaminen on yhtä helvettiä. Soinnuilla komppaaminen vielä onnistuu jotenkuten, mutta sooloilu ja erityisesti bendailu tuottavat helvetillistä tuskaa. Ties mitä kaikkea olen yrittänyt tehdä, jotta pääsisin eroon tästä tavasta. Muilla vastaavia kokemuksia?

Älä! Ei perkele ku vituttaa ku on vaikka treenit ja on juuri syöny kyntensä hevonvituiks.
Ei pysty soittaan kunnolla. Sattuu niin saatanasti.
Oon joskus vetäny teipillä kynnen "puristuksiin". Se on vähä auttanu sitte.
Ei oo sattunu niin paljo. Verenkierto vaan lakkaa sormenpäähän jos kauan pitää noin :D
Kun nielen sen veren himosi laupean sen sokeudessa sieluusi vajoan
Route 66
11.04.2006 22:13:56
Ei tunnu enää missään ku oon kakarasta asti niitä kynsiä järsiny

Eilen alotit?
Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo.
bodom
12.04.2006 00:35:30

:S Mitäköhän mulle on tapahtunut, itse pureskelen kynsiä varmaan päivittäin. Eipä toi muuten oo vaikuttanu ku että ei oikee pysty säestää ilman plektraa, meinaa on kynnet niin lyhyet :S Joskus pureskelen jopa ihoa kynsien vierestä.
MIS KAIKKI PIUHAT ON!?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)