Peter Spiegelmann 04.05.2006 20:04:31 | |
---|
Ton kielen katkeamisen kerran, bändi vaikutti kokeneelta, mutta ei tajunnut komppiryhmä alkaa soittaa instrumentaalia, sillä aikaa kun kitaristi-laulaja viritteli uutta e-kieltä. Yhdellä toisella bändillä kesti muutama minuutti saada miksaaja tai joku muu apulainen tuomaan vara-Explorer. Hauskin tilanne oli ehkä yhden suomirockbändin kitaristin kaljapullonavaajan etsiminen. Tietty lainasin omaani. "Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done."
Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla. |
kuriken 04.05.2006 23:04:26 | |
---|
Toinen kitaristi oli unohtanut capon päälle edellisen biisin jälkeen. Tämä kitaristi sitten aloittaa kappaleen intron näppäilyllä kuin capoa ei olisikaan. Siinä vaiheessa kun minun piti tulla mukaan, huomasin kitaristimme virheen ja olin pulassa. Kappale alkoi korkeammassa sävellajissa ja laulajatkin lauloivat jo joten biisiä ei voitu soittaa oikealta korkeudelta vaan piti ruveta transponoimaan sointuja... Ei kovin hyvältä kuulostanut, eikä kovin varmalta näyttänyt minun soittokaan kun katse syventyi sointumerkintöihin. Kosketinsoittajalla ei ollut oikein monitorointi kunnossa joten hän ei ollenkaan huomannut kitaristimme virhettä, ja soitti koko kappaleen "väärässä" sävellajissa. Tässä biisissä hän ei kuitenkaan vetänyt sointuja vaan basso stemmaa mutta koettakaapa miettiä miltä tämä yhdistelmä kuulosti. Capo oli siis 1. välissä. Jälkeenpäin muistellen tuntuu kyllä hauskalta tapaukselta :) Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
Nuages 04.05.2006 23:56:05 | |
---|
Toinen kitaristi oli unohtanut capon päälle edellisen biisin jälkeen. Tämä kitaristi sitten aloittaa kappaleen intron näppäilyllä kuin capoa ei olisikaan. Siinä vaiheessa kun minun piti tulla mukaan, huomasin kitaristimme virheen ja olin pulassa. Kappale alkoi korkeammassa sävellajissa ja laulajatkin lauloivat jo joten biisiä ei voitu soittaa oikealta korkeudelta vaan piti ruveta transponoimaan sointuja... Ei kovin hyvältä kuulostanut, eikä kovin varmalta näyttänyt minun soittokaan kun katse syventyi sointumerkintöihin. Kosketinsoittajalla ei ollut oikein monitorointi kunnossa joten hän ei ollenkaan huomannut kitaristimme virhettä, ja soitti koko kappaleen "väärässä" sävellajissa. Tässä biisissä hän ei kuitenkaan vetänyt sointuja vaan basso stemmaa mutta koettakaapa miettiä miltä tämä yhdistelmä kuulosti. Capo oli siis 1. välissä. Jälkeenpäin muistellen tuntuu kyllä hauskalta tapaukselta :) Mahto olla melko avant gardea! "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
aksiom 05.05.2006 07:43:20 | |
---|
Toinen kitaristi oli unohtanut capon päälle edellisen biisin jälkeen. Tämä kitaristi sitten aloittaa kappaleen intron näppäilyllä kuin capoa ei olisikaan. Siinä vaiheessa kun minun piti tulla mukaan, huomasin kitaristimme virheen ja olin pulassa. Kappale alkoi korkeammassa sävellajissa ja laulajatkin lauloivat jo joten biisiä ei voitu soittaa oikealta korkeudelta vaan piti ruveta transponoimaan sointuja... Ei kovin hyvältä kuulostanut, eikä kovin varmalta näyttänyt minun soittokaan kun katse syventyi sointumerkintöihin. Kosketinsoittajalla ei ollut oikein monitorointi kunnossa joten hän ei ollenkaan huomannut kitaristimme virhettä, ja soitti koko kappaleen "väärässä" sävellajissa. Tässä biisissä hän ei kuitenkaan vetänyt sointuja vaan basso stemmaa mutta koettakaapa miettiä miltä tämä yhdistelmä kuulosti. Capo oli siis 1. välissä. Jälkeenpäin muistellen tuntuu kyllä hauskalta tapaukselta :) Hienoa, naurahdin ääneen. Tekee hyvää aamulla. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
aijommi 10.05.2006 15:01:28 | |
---|
Katos piru... olin kattomassa sillon siellä Kuninkaanhaassa. Onko sun omakuva muuten nuokkarilta? Tai mitä sitäkin kyselen, kun hyvin tiedän että on. Missä bändissä soitat? Bändin nimi on Dead Patients, semmosta rock/hevilinjaa. Vuokrataan treenistä Porin Bändikeskukselta. Olisit tullut seuraavana päinä Annikselle, se Kunkun keikka ei oikeen paljon meidän soittotaidoista kertonut :D Voi herran jumala sentään kun vieläkin nolottaa... "Semmonen olisi kanssa hyvä kisa, että kilpailtaisiin että kuka pystyy syöttämään kaniinille 400grammaa maksalaatikkoa, mutta niin että huutaisi samalla tauotta ja kimeästi. syöttämistä ei saisi tehdä väkisin." -Tempura |
kuriken 10.05.2006 15:39:06 | |
---|
Mahto olla melko avant gardea! Voisin varmaan vielä mainita että kyseessä oli sellainen iltatilaisuus, jossa seinälle heijastetaan sanat, ja yleisön kuuluu laulaa mukana. Tuttuja gospel ylistys biisejä vedettiin niin yleisö tunsikin suurimman osan biiseistä. Eli ei ollut esitys vaan säestystä. Meidän onneksemme tuona iltana ei porukkaa ollut kuin ~30 tyyppiä laulamassa mukana yleisössä. Tämän verran piti korjata, jos joku erehtyi luulemaan jossain kunnon esityksessä tapahtuneen noin. Mutta... joo :) Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
Goljatt 06.07.2006 11:14:11 | |
---|
Varmaan hauskin "möhläys" mitä tapahtui itselleni oli se kun soitettiin siinä The Curen biisiä Just Like Heaven ja sitten mallintava vahvistimeni päätti itsestään vaihtaa kanavaa. Se kanava oli vielä ihan karsee valmiiksi säädetty surina ääni. Eli soitin siinä cleanilla ja pienellä delaylla ja vielä pienellä volumella ja sitten yhtäkkiä *click" "Surrrrrrrrr* ja volume taisi nousta varmaan neljänkertaiseksi muista soittimista. Tietenkin asian sain kondikseen melko nopeasti mutta taisi parilla ihmisellä tulla paskat housuun. Tosin keikan jälkeen ihmiset tuli sanomaan että se surina soundi oli siistein juttu ikinä. Enpä ole sen jälkeen suositellut line6:sta keikalle. |
arvid70 06.07.2006 15:23:43 | |
---|
Kerrankin Pasilta putosi palikka. MITEN KALAT OVAT NIIN TUOREITA KUOLLESSAAN, KUN ELÄMÄN ENSIHETKILLÄ OVAT MÄTIÄ? |
Thet 06.07.2006 15:27:47 | |
---|
No viime "keikalla" oli semmonen läheltäpiti-tilanne, kun reuhottiin siellä lavalla ja potkasin nuottitelineen jonnekkin, niin se lensi melkein semmosta asaantan kallista flyygeliä päin. Tän jälkeen vielä laulajakin potkas sitä uudelleen, mut onneks ei tainnu osua siihen pimputtimeen. Paska homma, mutta tulipahan tehtyä. |
jogo3000 07.07.2006 07:19:25 | |
---|
Kieliä on katkeillut tottakai, biisejä aloitettu vääristä temmoista jne. Kerran mokasta seurasi hauska tapaus. Olimme Ylivieskassa soittamassa faith no more -coverbändillä keikkaa. Biisin aikana katkesi sitten kieli, ihan lopussa. Kaverit veti biisin loppuun ja ite rupesin jo siinä sähläämään kitaraa irti vahvistimesta jne. Huikkasin laulajalle, että pitää vaihtaa kieli (mikä varakitara? Mikä se sellainen on?) ja ryntäsin takahuoneeseen. Tässä välissä on hyvä mainita että skeba oli lisenssifloikalla varustettu. Kaverit lavalla miettivät hetken ja alkoivat sitten soittaa kappaletta Easy, samaan aikaan itse takahuoneessa vaihdoin kuumeisesti kieltä. Hetket olivat tuskaisia uutta kieltä venytettäessä ja virittäessä kitaraa yhä uudelleen että se olisi loppukeikan samassa vireessä toisten kanssa. Episodin loppu oli kaunis: juoksin lavalle, tökkäsin piuhan kiinni ja aloin juuri ajoissa soittaa kappaleen sooloa. Ei olisi kärsinyt venyä sekuntiakaan tuo operaatio :) I fought the law and the law won. |
Askorbiinihappo 07.07.2006 11:29:35 | |
---|
Kieliä on katkeillut tottakai, biisejä aloitettu vääristä temmoista jne. Kerran mokasta seurasi hauska tapaus. Olimme Ylivieskassa soittamassa faith no more -coverbändillä keikkaa. Biisin aikana katkesi sitten kieli, ihan lopussa. Kaverit veti biisin loppuun ja ite rupesin jo siinä sähläämään kitaraa irti vahvistimesta jne. Huikkasin laulajalle, että pitää vaihtaa kieli (mikä varakitara? Mikä se sellainen on?) ja ryntäsin takahuoneeseen. Tässä välissä on hyvä mainita että skeba oli lisenssifloikalla varustettu. Kaverit lavalla miettivät hetken ja alkoivat sitten soittaa kappaletta Easy, samaan aikaan itse takahuoneessa vaihdoin kuumeisesti kieltä. Hetket olivat tuskaisia uutta kieltä venytettäessä ja virittäessä kitaraa yhä uudelleen että se olisi loppukeikan samassa vireessä toisten kanssa. Episodin loppu oli kaunis: juoksin lavalle, tökkäsin piuhan kiinni ja aloin juuri ajoissa soittaa kappaleen sooloa. Ei olisi kärsinyt venyä sekuntiakaan tuo operaatio :) Mut toihan on ihan pirun tyylikästä:)Plussan asaitset,+! Potilas Saarisella oli rypäleitä perseessä. |
bluesteel 07.07.2006 11:33:00 | |
---|
En tiedä mistä johtuu mutta mulla on semmonen omituinen kirous että kitarasta katkee keikalla aina kieli tokan biisin kohdalla (tai ainaski viimeisellä 2 keikalla =)... Vaikka kuinka hakkaa kitaraa treeneissä tai kotona, kielet kestää mutta sitten kun koittaa se toinen biisi niin POKS!! Ei niitä kieliä kuulu hakata. |
Guitar Hero 07.07.2006 13:35:26 | |
---|
Ei niitä kieliä kuulu hakata. ..kitarahan kuitenkin on lyömäsoitin? Come to the dark side. We have cookies |
Volle 07.07.2006 16:06:02 | |
---|
Ei niitä kieliä kuulu hakata. No ei vissiin niin, mutta se (ja muut äidin neuvot) helposti unohtuvat kymmenen gepardin iloisessa keikkafiiliksessä. Siks mä pyrin pitään varakitaran aina mukana. Piis |
Kitarmän 07.07.2006 16:44:07 | |
---|
No kun me viime keikalla soitettiin yhtä piisiä ja kun tuli soolo missä soitetaan 5 miljoonaa nuottia sekunnissa niin vaihdoin kaulamikille mutta perkule meni vahingossa KillZone Mode päälle mutta onneks huomasin tilanteen ennen kun aloin sahaamaan... Nonniin anteeks.. No eipä suurempia mokauksia oo tullu muutakun ehkä on jännittäny niin pirusti että on ollu aivan kipisissä ja keskittyny pelkästään siihen soittamiseen...no mun lavameininki ón john petrucci luokkaa......tai oikeastaan john myung on parempi esimerkki kun se ei liiku keikan aikana paljoa yhtään.. |
stratocaster 07.07.2006 16:48:15 | |
---|
Ei niitä kieliä kuulu hakata. Ai ei? Miks kukaan ei oo kertonu aikasemmin? Semijees. |
Evilson 07.07.2006 19:28:25 | |
---|
Kerran mun kitarasta jäi Turbo päälle, ja soitin sikanopeesti vaikka oli 11-milliset kielet. Hmm, minä en ainakaan pysty soittamaan 11 millisillä kielillä paljon mitään :D. Minä tykkään käyttää mieluummin kuitenkin aika reilusti ohuemmilla kielillä. Villisika painaa 200km ja se syö keitettyjä perunoita. |
kari10 08.07.2006 12:00:19 | |
---|
Tuosta kielen katkeamisesta esimerkki Hurriganesin Tukholman keikka. Albertilta kieli poikki kesken revityksen, eikun roikkuva kieli sivuun ja homma jatkuu entistä tyylikkäämmin. Noinhan se käy kun homman osaa :-) |
wrshredder 08.07.2006 14:41:30 | |
---|
Tein mun koevuositutkinnossa kaksi väärää sormitusta!!! Tämä EI saa toistua. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |