Aihe: Opettakaa mut soittamaan seisaalteen!?
1 2 3
Ze Kink
17.01.2006 20:33:02
Tosiaan, tähän on todella yksinkertainen vastaus: Treenaa seisten.
Joo, ja se hihna kannattaa laittaa sopivalle korkeudelle. Itselläni oli yhdessä vaiheessa hankaluuksia soittaa seisten, lyhensin hihnaa vähän ja alkoi soitto kulkea paljon paremmin.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Jucciz
17.01.2006 21:59:16
Tee se seisten.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Moimies
18.01.2006 00:07:45
Ei muuta kun soittoa seisten niin kyllä se siitä lähtee sujumaan. Itselläni oli vaikeuksia joka asiassa kun ekoja kertoja yritin seisaallaan soittoa. Ensin kitara ylemmäs että totuin soittamaan seisaallaan ja sen jälkeen kitaraa alemmas siihen asti että plekukäsi toimii kunnolla, koska itselläni kitaran ollessa ylempänä käsi jännittyi liikaa.
Heviä Perkele! Niijoo, moi.
gösplstorm
18.01.2006 19:32:34
Tee se seisten.

Ensiluokkainen neuvo vihdoinkin.

(hymiö)
"Mä voin syödä sun sormen jos mä haluun!" www.TheZippyWackos.com
lassemv
19.01.2006 00:24:44
Mä soitan seisten samalla lailla kuin viulua
Soundi ei lähde vaan pysyy!
moottorisaha
19.01.2006 01:03:39

Itse huomasin että kun aikansa soittaa suht korkealla, niin sen jälkeen voi laskea pikkuhiljaa ja homma toimii edelleen. Suoraan alottaessa ei kannata överialas laittaa sitä kitaraa. Mutta jos en mitenkään saisi toimaan soittoa muuten kuin Beatles-korkeudelta, niin mieluummin istuisin. Näyttää aivan uskomattoman urpolta kun kitara on kaulan korkeudella. Istuminen on siinä tapauksessa sekä ergonomisempaa että paremman näköistä.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
StJerky
19.01.2006 09:53:50
Olen soittanut aina kotonakin seisten. Kitaran kielet on munien korkeudella (luonteva paikka heiluttaa plektrakättä).
insight
19.01.2006 10:36:35
Tosimieshän soittaa juosten, kuten esim. Malmsteen. Vähän sama, kuin kusee fillarilla ajaessaan :p
sn
19.01.2006 10:40:20
Kuten pomoni minua usein ystävällisesti ohjeistaa "HILAA SE PERSEESI YLÖS PENKISTÄ JA ALA LUUTUTA!1".
"I wanna hang a map of the world in my house. Then I'm gonna put pins into all the locations that I've traveled to. But first, I'm gonna have to travel to the top two corners of the map so it won't fall down." - Mitch Hedberg
Meisseli
19.01.2006 11:39:53

Nouse ylös
www.strangefruit-band.com www.must.fi
Crossroad
19.01.2006 13:22:02
Hevimusiikki on ollut kitaristeilla yhtä alamäkeä 80-luvun jälkeen eteenpäin: ensin itse kitara piti saada järjettömän matalalle, sitten keskiäänet ja lopuksi vielä vireetkin... pakollinen hymiö:

:)

Säädä hyvä mies hihna semmoiseksi, että soittaminen on sinulle seisaaltaan helppoa. Mitä järkeä siinä on, että kitara roikkuu polvissa ja ranne on paskana kahden minuutin soittamisen jälkeen? Eikö asioita voisi tehdä sillä tavalla kuin ne helpoimmin onnistuvat, ihmisillä kun on kuitenkin eri pituiset kädet? Oikean mittaisella hihnalla seisaaltaan ja istualtaan soittaminen on ihan yhtä helppoa - paitsi hevisuunnikkailla, joilla nyt vaan ei voi soittaa istualtaan.

kaikilla ei mukavan soittokorkeuden löytäminen ole helppoa..jos katsot jotain adrian smithiä niin voisiko vaikeamman näköistä asentoa enää olla..ei tosiaan mikään "olkapäätrentona" asento..tai sitten joku frank gambale..asento on varmasti mieluinen ja mukava mutta naurettavan näköinen(hihna säädetty hiukka korkealle)varmaan jollain malmsteenilla ja blackmorella on luonnollisimman näköinen soittoasento/korkeus(jos unohdetaan se yngwien maha)tietysti kitarastakin se riippuu hiukan..esim les paul on mukavampi mielestäni sellaiseen kaula 45-asteen kulmaan käännettynä soittaa..
IommI
19.01.2006 15:04:29
Itse en ole huomannut mitään eroa seisovilteen tai istuvilteen soittamisessa, ja en ole seisovilteen soittamisesta erityisesti treenannut... Ja kitaraa pidän siinä "normikorkeudella" (omakuvasta voi tarkistaa). Mutta kai se on vähän tapauskohtaista...

No mä en tajua ku joillain se kitara roikkuu polvien korkeudella??
Kokeiles hiinä sitte jotain soittaa
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
moottorisaha
19.01.2006 15:38:34

Kyllä se joiltain näyttää onnistuvan. Esim. Wylden tilutus kuulostaa yhtä puhtaalta kuin levyilläkin. :)
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
secondarymind
19.01.2006 16:50:02

Musta tää kitaraa polvien korkeudella roikottaminen näyttää vähintään yhtä urpolta kuin se, että pidetään kitaraa siellä rinnan korkeudella, mutta kukin tyylillään. Sama kai se on, miltä näyttää kunhan soitto vaan sujuu.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Palikkatilu92
19.01.2006 18:25:45
Ittellä ei ainakaa oo paljo mitää vaikeuksia soittaa seisaaltaan. Pirän kitaraa sillä korkeurella että pikkaan kiälet soimaha suurin piirtein navan korkeurelta.
...And Justice For All
19.01.2006 21:16:21
kaikilla ei mukavan soittokorkeuden löytäminen ole helppoa..jos katsot jotain adrian smithiä niin voisiko vaikeamman näköistä asentoa enää olla..ei tosiaan mikään "olkapäätrentona" asento..tai sitten joku frank gambale..asento on varmasti mieluinen ja mukava mutta naurettavan näköinen(hihna säädetty hiukka korkealle)varmaan jollain malmsteenilla ja blackmorella on luonnollisimman näköinen soittoasento/korkeus(jos unohdetaan se yngwien maha)tietysti kitarastakin se riippuu hiukan..esim les paul on mukavampi mielestäni sellaiseen kaula 45-asteen kulmaan käännettynä soittaa..

Juu, Adrian Smithillahan oli 80-luvulla juurikin sellainen ongelma, että plekukäden ollessa hyvin ei toinen käsi ollut. Mies ratkaisi sitten asian tällä "olkapääasennolla", mutta vuosien keikkailun tuloksena luulisi että ei olkapääkään tykkää enää hyvää.
Nykyään näyttää ukolla olevan vähän parempi asento.
Napoleon roikottaa figuuria bussin ikkunasta, saa pihvistä naamaansa, heittää jonkun vaalipinssin ja juoksee pakoon!
moottorisaha
20.01.2006 01:10:05

Kun katsoo jotain Hetfieldin todella varhaisia kuvia, niin kitara on huomattavasti ylempänä kuin esim. AJFA:n aikoihin. Suosittelen edelleenkin tuota kikkaa, että laskee kitaraa pikkuhiljaa sille korkeudelle, että se näyttää edes jossain määrin järkevältä. :)
simbabben
20.01.2006 12:51:15
mulla on sama ongelma, et istuiltaan yleensä soitan, ja seisaaltaan ei mee mikään soitto :D
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Sir Härö
20.01.2006 14:32:02 (muokattu 20.01.2006 14:33:18)
AINA pitäisi opetella soittamaan seisten. Siis kun kitaran soittoa reenaa pitää seistä. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin bändikaveri joka istuu soittaessaan. *tuttaa...

Eikös siinä tule olkapää kipeäksi? Kitarahan painaa aikalailla. No hehhee...
"Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." -Ajattelija, filosofi H. Hakala
Defactor
20.01.2006 17:10:05

Jousella?
Dynaamisesti Epäröimätön Fasaani ja Alivaltiosihteeri, Charmikas Tukipilari sekä Oikeamielinen Rullaluistelija
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)