Aihe: Metalli plektra
1 2 3 4 5
Mikaelo
09.01.2006 18:23:19

No tässä porkkanaa-Olen musiikin harrastaja ja ns . hopeaseppä-keskustelun innoittamana tein hopea plektran -mulle käännetyn- ehkä hopea pehmeänä aineena toimii oikeestaan - viiitaliksen hyvin.- en. tiedä.

Mä tiedän, tekemäsi pleku on AIVAN SÄTTÄNÄN LOISTAVA!
Ota plussa!
Call out Gouranga be happy Gouranga Gouranga Gouranga! That which brings the highest happiness... Romantikkoitkijät #41
Mikaelo
09.01.2006 22:00:22

Olisiko kuvaa saatavana?

Omakuvassani löytyy.
Call out Gouranga be happy Gouranga Gouranga Gouranga! That which brings the highest happiness... Romantikkoitkijät #41
MasK oF SaNiTY
09.01.2006 22:16:10
En jaksannu lukee kaikki viestit (turha huutaa)
Ostakaa luusta tehdyn plekun.. kuulemma tarpeeks kovia..=)
Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä!
secondarymind
10.01.2006 01:22:21
Kokeile soittaa vaikka kolikolla.

Joskus on tullut rämpyteltyä kolikolla. Näissä euro-ajan kolikoissa (ja muistaakseni markoissakin) on se reuna, joka ei oikein oo mun mieleeni. Se reuna ikääkuin tarraa siihen kieleen kiinni eikä soitto oikein suju sen takia.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
käsi
10.01.2006 17:36:18

itsellä on ollut noita paljonkin, aikoinaan tein yhdestä itellenni kaulakorun. annoin sen hiljattain avovaimolleni (koru oli ollut silloin jotain 14 vuotta ja risat mun kaulassa)
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
32788
15.01.2006 20:48:27
Ainakin meidän koulussa parillakin wannabe-kitaristilla on pleku-kaulakoru...
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
sus
15.01.2006 21:16:41
Tottakai kaikki über metallimiehet soittaa metalliplekulla!

Meikäkin olisi kiinnostunut. Kuvaa kehiin vaan. Ajatelkaas, custom pleku 7:llä egellä! :)

e: Monethan kehuu kumiplekuja. Onko jollain kokemuksia niistä. Mikä on ero normaaleihin plekuihin? Itse mietin että kun thomannilta tilaa seuraavan kerran jotain niin yksi setti ibanezin 1mm paksuja kumiplekuja. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-181197.html

mulla on noita ibanezin kumiplekuja kolmisen kappaletta, aivan törkeen hyviä! parhaita mitä oon koittanut.
bluus
askomiko
15.01.2006 22:20:23
Ostin joskus alumiinisen plekun kun se oli hieno. Mutta sillä oli ihan mahdoton soittaa, se vain takertui kieliin ja tökki. Eikä soundissakaan mitään hyödyllistä eroa ollut.
Epi-
16.01.2006 08:28:48

Itse kokeilin soittaa joskus tommosella alumiini plektralla. Ei hyvä, joten tein siitä kaulakorun. :)
Super-Jari
16.01.2006 08:59:01
Ainakin meidän koulussa parillakin wannabe-kitaristilla on pleku-kaulakoru...

Eikö ne siis oikeasti soitakkaan kitaraa vai?
Mikaelo
16.01.2006 10:11:02

Itse kokeilin soittaa joskus tommosella alumiini plektralla.

En itsekään alumiiniplekuista tykännyt, joten olin hieman skeptinen hopeankin suhteen.
Tatsi on kuitenkin tässä "pehmeänkova", toisin kuin metallimetallisessa.
Necromuru
16.01.2006 11:57:50

mie haluaisin koruksi tuollaisen hopeaplektran :)

Helsingin Fazermusiikissa myydään muistaakseni semmottia.
Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha!
Salieri
17.01.2006 09:07:03
Roope Latvalahan käyttää messinkiplekuja (teckpick). FME:n klinikalla sanoi viilaavansa ne ensin suunnilleen Jazz-III:n muotoon ja siitä sitten. Eipä ole mitenkään huonolta kuulostanut se taktiikka...
Paskimmillaankin hevi on parasta.
juikka111
18.01.2006 15:56:26
Mie olen kokeillu metalliplektraa ja sillä on tosiaan hyvä soittaa.. ainoa homma siinä vain on että sen jälkeen ko sillä on soittanu, niin kitarassa ei paljoa lakkaa olekkaan jäljellä...
insight
18.01.2006 16:12:40 (muokattu 18.01.2006 16:14:11)
Näin tekee muun muassa Queenin Brian May. Mies on soittanut uransa ajan pääasiassa sixpencen kolikoilla.

Mun käsittääkseni Brian on soittanut punnan kolikoilla, mutta voin toki muistaa väärin.

Sillä on muuten paljon merkitystä, onko se metalli esim. alumiinia vai vaikkapa messinkiä. Messinki ja muut pehmeät metallit sopii plekuun paljon paremmin kuin alumiini. Mä käytän kuitenkin 2 millisiä dunlopeja (niitä violetteja). Bassoplekuiks jotkut sanoo niitä. Se ei taivu eli sen attack on nopeempi nopeissa juoksutuksissa sekä sen soundi on hieman paksumpi. Soundi on melkein suoraan verrannollinen plekun paksuuteen joltain osin. Ohuella plekulla kyllä sais jotain funk-komppeja hyvin, ainakin niitä nopeita, koska ohuella kompatessa ei tavallaan tule niitä ylilyöntejä plekuiskujen voimankäyttöön soinnuista puhuttaessa nopeella ränkytyksellä. Toisaalta, mä teen jouston sormilla, en plekulla. Silloin touchiin jää tavallaan enemmän pelivaraa, mitä tulee dynamiikkaan ja attackiin.

Lisätään vielä, etten oikein pidä metalliplekun aiheuttamasta kihinästä, joka aiheutuu kahden metallin hinkatessa vastakkain. Jaiks!
hyppar-1
20.01.2006 21:49:54
No niin täällä ollaan.
On erittäin hienoa kuulla että Ammattilaiset -soittajat-ovat tyytyväisiä Hopeaplektran toimivuuteen.Testasin viikonloppuna myös itse kyseisen materiaalin ja ei voi (oma kommentti) moittia. Etenkin soolopuolella se toimi erittäin hyvin saundi oli sopivasti muovia terävämpi ja "syttyvyys" erittäin hyvä.
hyppar-1
20.01.2006 21:53:40
Ja syystäkin Mikaelolle plussa rohkeasta kokeilusta ja kannanotosta!!!!!
Henkka370
21.01.2006 20:12:04
juu tänne voisit tehdä yhden hopea plekun ota yhteyttä linkkari@gmail.com
MasK oF SaNiTY
21.01.2006 21:23:13
super_darts@hotmail.com tänne myös ;)
Uskotko jumalan olemassaoloon?: En, Uskon Alexi Laihoon koska hänet olen nähnyt!!
Tasapaino
22.01.2006 01:45:11
Jos tää ei ollu läppä ni laita mailia, hyppar. isto_peltomaki@hotmail.com
[( Vapaustaistelija Tasapaino )]
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)