J.Ahonen 22.12.2005 15:11:15 | |
---|
Topah, en ole peukkuplekua koskaan käyttänyt, mutta miten se poikkeaa normaalista Plektrasta? Samalla kohdallahan se tavallaan on? Jos se skulaa minulla, niin siirryn täysin siihen. Jos saa kaikki sormet messiin, niin soittohan on huomattavasti monipuolisempaa. |
dmntn 22.12.2005 15:13:38 | |
---|
Pitää ruveta kans treenaan, kun saa ranteen kuntoon! On toi sen verran hianon kuulosta! + Minä täällä moi! |
Topah 22.12.2005 15:38:08 (muokattu 22.12.2005 16:15:56) | |
---|
Topah, en ole peukkuplekua koskaan käyttänyt, mutta miten se poikkeaa normaalista Plektrasta? Samalla kohdallahan se tavallaan on? Jos se skulaa minulla, niin siirryn täysin siihen. Jos saa kaikki sormet messiin, niin soittohan on huomattavasti monipuolisempaa. Peukkuplekulla soitto on mulle hauskempaa. Tavallisella plektralla olen soittanut vuosia ja siinä on kyllä omat hyvät puolensa myös. Peukkupleku on todella monipuolinen ja sillä saa ihan hyvän atakin kunhan jaksaa hieman nähdä vaivaa. Jos vielä soittaisin showbändissä Van Halenia, Bon Jovia jne., niin varmasti pelkkä peukkupleku olisi varteenotettava tekijä. Ostin ekan peukkuplekun 2004 kesällä, eli ei tässä hirveen kauaan ole sillä soiteltu. Alussa tuntuu ihmeelliseltä. Tiedän että eri mahdollisuuksia on paljon enemmän. Hybrid ei tule onnistumaan, jos meinaat kaikenmaailman ihme rolleja soitella eri bassolinjojen kanssa. Soitan kyllä ilmankin peukkuplekua ja tavallisellakin plektralla. Peukaloplektralla soitto on mielestäni tulevaisuuden juttu ja kannattaa ehdottomasti aloittaa. Treenaa vaikka ihan toi boomchick kuntoon, jolloin saat liikerataa ja lihasmuistia kuntoon. Opetat siis hitaasti sormesi tottelemaan peukkuplekua. Ei nässä ole mitään ihme magiikkaa tms. Semmonen rehellinen "perse ruvella" treenaus tuo parhaan tuloksen. Jos on ongelmia kannattaa kysellä. Itsekin olen aina kysellyt ja ei ole tarvinnut tuhlata aikaa ja mieluummin otan arskaa ulkona, kuin treenaa tuntikausia väärin. Heti oikealla tavalla kun treenaa, niin riittää aikaa muuhunkin. :D Tekasin nyt tuonne sivuille Ukko Nooan ja videoinkin sen aivan mielettömällä "rela/paska/fiilistely"-tatsilla ja hieman sinne jatkoksi jottain pelleilyä. Voit vaikka treenata sitä joululomalla ja älä lannistu jos ei heti mene. Ja varmasti on kavereilla ihmettelemistä, kun vedätkin peukkuplekulla hevit sun muut. :D Edit: Ja kuten videosta kuulee, vaikka välillä kadotan taimin (pari kohtaa meni käsiin) aika pahastikin, niin sen pystyy löytämään takasin kun on se perusgroove kuiteskin kropassa. Ei sekoa niin helposti, vaikka ei välttämättä tiedä mitä soittais. No meni hieman vaikeaksi selitykseski... hehheh Pakko vielä lisätä, että taimi katoaa muutamissa yksittäisissä iskuissa ja se melkein repii sydämeni rikki... hahahah... Mutta onneks se lohduttaa, että on niitä taimierroreita kuultu maailmankuuluiltakin soittajilta. :) I play more best than you! |
hjukke 22.12.2005 18:47:59 | |
---|
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
Topah 22.12.2005 21:11:12 | |
---|
Pistin reenaamisesta videota: http://koti.mbnet.fi/hjukke/hjukkenooa.avi Ei ole peukkuplektraa vielä, pitää käväistä hakemassa pikapuoliin :) Wau! Positiivinen ylläri. Peukuplekulla sama ja ulkoa (jos ei siis vielä mene). Lisäksi voisit koittaa soittaa pelkän kompinkin. Demppaus sitten mukaan. Kohtapuoliin voitkin jo vaikka kokeilla Freight Trainia. Hienoa kummiskin! + I play more best than you! |
hjukke 23.12.2005 00:22:43 | |
---|
Wau! Positiivinen ylläri. Peukuplekulla sama ja ulkoa (jos ei siis vielä mene). Lisäksi voisit koittaa soittaa pelkän kompinkin. Demppaus sitten mukaan. Kohtapuoliin voitkin jo vaikka kokeilla Freight Trainia. Hienoa kummiskin! + Jeah, jos vaikka tässä joulun pyhinä. Ja jouluja myös sinne Down Under! "Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist |
touhis 23.12.2005 13:32:40 | |
---|
Mietin noita pikkauskäden sormituksia. Meneekö kolmella sormella, siis peukku + etu- ja keskisormi vai löytyykö nimettömälle käyttöä? "Pakko lähteä kaljalle. Vituttaa tällainen keihäänheitto." - Seppo Räty 2005 |
J.Ahonen 23.12.2005 14:36:24 | |
---|
Minulla on yksi Ragtime/Bepop henkinen sävellys yhdelle kitaralle, treenaan sen peukkuplekulla, jahka jostain saan sen käsiini, pistän sitten videota. Perkeleen hankala. |
Jii 23.12.2005 21:11:26 (muokattu 23.12.2005 21:11:42) | |
---|
Mulla on ollut aikanaan jonkinlainen hybriditekniikka, plektra+keskisormi ja nimetön. Olen soitellut metallia viimeaikoina, mutta innostuin tekemään joululahjan ajoissa saaneena ääninäytteen vanhasta muistista. Kuvauksesta löytyy. Ilman pändiä kuulee kyllä heikkoutensa, mutta on se kiva soittaa noin! Vois alkaa taas treenata tyyliä. Topahin vinkit on hyviä. Jos joskus itekin osaisi... Birth, copulation and death.
Is this your life? |
Eddie 28.12.2005 12:38:12 | |
---|
Innostuinpa minäkin... Onko se peukaloplektra sama asia kuin sormeen kiinnitettevä sormiplektra? Ostin äsken liikkeestä sormiplektran(tällä nimellä siis liike myi), ja kyllä se ainakin mun peukkuuni mahtuu. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
dmntn 28.12.2005 13:00:12 | |
---|
Minä täällä moi! |
Eddie 28.12.2005 16:14:18 | |
---|
Erona siis se, että peukkuplekusta lähtee toi pikkaus osa sivulle päin ja sormiplekusta sinne, mihin kynsi osottaa. Eli ostin juuri vääränlaisen. Pitääpä hakea huomenna uusi plektra. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Zeibe_8 12.04.2006 15:38:20 | |
---|
tänään mä sen saan.. peukaloplektran.. HAALLELUJAH.. kokeilkaa soittaa glassical gas! se on kans ihan jännä biisi vetää tollain. |
Zeibe_8 12.04.2006 15:39:11 | |
---|
GGGlassical... siis classical gas :D |
Jake.e 12.04.2006 17:38:41 | |
---|
Itse oon aina tykänny boomchick musasta. Se kuulostaa paljon siistimmältä kun muu akustinen soitanta. Lähti peukkupleku ostoslistalle kunhan joskus tulee lähdettyä tonne kaupunkiin. Anal fist fuck is the best! |
Zeibe_8 12.04.2006 22:11:57 | |
---|
tietäiskö joku lisää tällä soittotyylillä löytyviä tabloja..? esim Gprossa |
Turder 12.04.2006 22:20:50 | |
---|
tietäiskö joku lisää tällä soittotyylillä löytyviä tabloja..? esim Gprossa Kattele hakusanalla unplugged tai acoustic. Sieltä etsii sitten sellasia, joissa ei ole kuin yksi kitara. Itse löysin muutamia. Mulla ois myös pari, jota siellä ei kai ole mm. Wonderful Tonight. I've got a size 12 that will inspire! -Paul Teutul Sr. |
Hammermul 12.04.2006 22:45:12 | |
---|
|
Banjox 13.04.2006 02:35:46 | |
---|
Kokeilinpa tuota peukkuplektra-meininkiä. Peukkuplekua kun en omista niin reippaana MacGyverinä teippasin ton Jazz III:n toho peukkuun kiinni. Oli aika jännää soitella tuolla tyylillä, ei se nyt niin kauheen oudolle tuntunu, mutta vähä oli kyllä haparointia. Soittelu piti lopettaa lyhyeen kun peukusta katkesi verenkierto. Oli sitten aikamoinen taistelu että sai sen teippikerroksen peukusta irti. "Tähdet taistelee" menee jo siihen suuntaan. |
McNulty 13.04.2006 12:50:14 | |
---|
Vois olla kyllä kovasti hyötyä tuosta peukusta esim. Dire Straitsia soitellessa. Kiitoksia "ukkonnooasta" :) Vihdoin voi opetella jotain sellaista "jännää" mutta kuitenkin kaikille tuttua. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |