Safaweb 15.12.2005 19:17:46 | |
---|
Moon soittanu 5 vuotta ja mun sweepit on parhaimpii!!!!!!111111 Sut min næse. |
-jxjj- 15.12.2005 19:30:19 | |
---|
En ole hirvittävän kauaa soittanut, eikä sviipit lähe ollenkaan. Salaa toivon, etten elämässäni vahingossakaan oppisi soittamaan mitään edes sinnepäin... Tekniikkaa oppii mun mielestä kuka vaan, mutta sellaista fiilistä ja sielukkuutta kuin esim. Neil Youngilla on, ei kovin moni kitaristi soittoonsa saakaan... -rock'n'roll ain't dead, but if I'd be him, I'd commit a suicide- |
Juunas666 15.12.2005 19:45:28 (muokattu 15.12.2005 20:57:32) | |
---|
2½ vuotta soittanut ja menee suht.virheittä bodomin Deadnight warrior 2.soolo. sitte tulee clippiä kunhan joskus ostan mikin. vittu säoot kone =)) Edit. Ite 2 vuotta soittoa ja ei mene hyvin swiipit, parhaimiten osaan bodomin hatebreederistä alkukohdasta ne sweepit mutta ei nekään mitkään täydelliset oo... klippejä laitan kun kerkiän Edit.II Laitan klippejä sitten kun saan paremmat soittokamat ja jotain parempaa äänityslaitetta :D Siihen mennessä varmaan tämä topicci on jo historiaa mutta katsotaan asiaa sitten :) |
greshgurt 15.12.2005 20:25:28 | |
---|
Niin ja ööh. Mielelläni toki osaisin ja opettelisin kaikenlaisia eri tekniikoita, sillä eihän ne yleensä, muun kanssa balanssissa, suinkaan rajoita musiikillista ilmaisukykyä vaan pikemminkin laajentaa sitä uskomattomiin mittoihin. Mutta laiskana treenaajana en näe itseni koskaan oppivan sweeppaamaan. Ei sinällään ole edes motivaatioita; en diggaa Bodomista, en pahemmin Metallicastakaan, en oikein mistään vastaavasta. Voisin siis mielelläni opetella vaikka mitä, jos innostusta olisi. Mutta miten minä tämän innostuksen herättäisin? Miten alkaisin diggaamaan Bodomia (lol)? Ehkä ihan hyvä vaan olisi keskittyä siihen mitä osaa ja mistä tykkää, mutta silläkin saralla on treenaaminen viime aikoina käynyt vähän tylshhkähksi. Ei hemmetti, ei tätä allekirjoitusta jaksa tässä pitää. |
Jzci 15.12.2005 20:30:56 | |
---|
En ole hirvittävän kauaa soittanut, eikä sviipit lähe ollenkaan. Salaa toivon, etten elämässäni vahingossakaan oppisi soittamaan mitään edes sinnepäin... Tekniikkaa oppii mun mielestä kuka vaan, mutta sellaista fiilistä ja sielukkuutta kuin esim. Neil Youngilla on, ei kovin moni kitaristi soittoonsa saakaan... Jos Neil Young osaisi sweepata niin katoaisiko tuo fiilis ja sielukkuus johonkin? Tämä ei sitten ollut mikään hyökkäys/puolustus mihinkään suuntaan. Ajattelin vain että ei tuo noin mustavalkoista ole mitä tuo viesti antoi ymmärtää. Toisaalta kyllä ymmärän varsin hyvin tuon asenteen kun joka puolelta löytyy niin paljon esimerkkejä siitä mitä äärimmilleen kehitetyllä tekniikalla ei mielestäni pitäisi/kannattaisi tehdä. |
-jxjj- 15.12.2005 20:40:25 | |
---|
Jos Neil Young osaisi sweepata niin katoaisiko tuo fiilis ja sielukkuus johonkin? Tämä ei sitten ollut mikään hyökkäys/puolustus mihinkään suuntaan. Ajattelin vain että ei tuo noin mustavalkoista ole mitä tuo viesti antoi ymmärtää. Kyse ei ollut siitä, poistaako joku puhtaasti tekniikkaan pohjautuva opettelu soitosta sielun, mutta jos sooloilu perustuu siihen, että opettelee tiettyjä mahdollisimman nopeita juttuja ja niitä veivaa edestakaisin, tietynlainen luovuus katoaa. Sama homma, kuin jos vaikka opettelisi stairway to heavenin kokonaan pilkulleen sooloja myöten ja sitten menisi keikalle sen vetämään... En tykkää siitä että soitto perustuu varsinaisesti opittuun, vaan että se tulee jostain paljon syvemmältä. Mulle kitaransoitto on mielentila, ei matematiikan koe. Vaikea selittää, mutta muhun Youngin cinnamon girlin yhden sävelen soolo kolahtaa 100 kertaa kovemmin kuin yksikään bodom-soolo. -rock'n'roll ain't dead, but if I'd be him, I'd commit a suicide- |
Kasu-_- 15.12.2005 21:50:09 | |
---|
Tänne varmaan saa laittaa kans näytteitä :/ Tuossa edellisessä ketjussa kun päästiin jo bodomin kanssa hyvään vauhtiin niin jatketaan täälläkin. http://rapidshare.de/files/9234113/Tobiax123_Warhearts.mp3.html Joissain kohti vähän räpellystä huomaa kyllä. Kyllähän niitä sweeppikuvioita oppii aika äkkiäkin, mutta ei niitä saa oikein millään kuulostamaan hyvältä ennen parin vuoden jauhamista. Ja jos jauhaa pari vuotta sweeppejä, niin tietää miten mahtavassa kunnossa kaikki muut soiton osa-alueet on ;) You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
Turtles FanClub #1 |
cr4b 15.12.2005 21:55:25 | |
---|
Oon soittanu jotain 1 v 3 kk, ja osaan sweepata huonohkosti esim. mollisointuarpeggion ensimmäisen käännöksen käyttäen viittä kieltä. 8-osatrioleja temmolla 60. |
Jzci 15.12.2005 22:03:52 | |
---|
Kyse ei ollut siitä, poistaako joku puhtaasti tekniikkaan pohjautuva opettelu soitosta sielun, mutta jos sooloilu perustuu siihen, että opettelee tiettyjä mahdollisimman nopeita juttuja ja niitä veivaa edestakaisin, tietynlainen luovuus katoaa. Sama homma, kuin jos vaikka opettelisi stairway to heavenin kokonaan pilkulleen sooloja myöten ja sitten menisi keikalle sen vetämään... En tykkää siitä että soitto perustuu varsinaisesti opittuun, vaan että se tulee jostain paljon syvemmältä. Mulle kitaransoitto on mielentila, ei matematiikan koe. Vaikea selittää, mutta muhun Youngin cinnamon girlin yhden sävelen soolo kolahtaa 100 kertaa kovemmin kuin yksikään bodom-soolo. Periaatteessa olen ihan samaa mieltä. Tuota vain meinasin että tekninen osaaminen ei todellakaan sulje pois sitä, että todellakin voi vetää aivan uskomattomalla fiiliksellä ja eläytyä musiikkiin ihan täysin, vaikka sormet saattavat välillä liikkua vähän nopeamminkin. Mutta joo, Offtopic loppuu osaltani tähän. |
zille 15.12.2005 22:52:55 | |
---|
No itte noin parisen vuotta soitellut, että eipä ne nyt kunnolla varmaan meniskään. Mutta en edes haluaisi, no, okei en voi sanoa etten haluaisi osata swiipata, mutta ei sillä mittään muuta tekisi kun soittelis suu auki möllöttäville penskoille. Tai itte en tekis, ei se nyt niin hyvää loppujen lopuksi ole, se vaa vois olla sellanen egoilunäytetaito. Rakkautta & Psykedeliaa - Hän Kumarsi Kukille |
Necromuru 16.12.2005 09:43:58 | |
---|
Soittanu 2,5 vuotta ja sviipit menee välttävästi. Voisin podin kytkeä ja jotain kokeilla nauhoitella. Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha! |
kerpse 16.12.2005 10:20:38 | |
---|
Olen soittanut yli 15 vuotta eikä vieläkään tietoa kuka on sweep. Olen keskittynyt aina mieluummin oleellisiin asioihin. |
J.Hollström 16.12.2005 10:27:18 | |
---|
Olen soittanut yli 15 vuotta eikä vieläkään tietoa kuka on sweep. Olen keskittynyt aina mieluummin oleellisiin asioihin. No tätä on julistettu täällä moneen otteeseen, että keskitytään oleelliseen, varsinkin niiden tyyppien toimesta joilta se ei taitu. Mutta jospa toi swiippaus onkin tolle genrelle mitä tyypit täällä suurimmaksi osaksi soittaa juurikin se oleellinen juttu osata? En tiedä kun en tunne ko. tyylilajia riittävästi. Enpä usko että siitä mitään haittaakaan on jos sen osaa. Jukka Hollström - Pitkän linjan amatööri. |
Vasenniplaaja 16.12.2005 12:06:15 | |
---|
On ne sweepit kuulkaa muutakin kun pelkkää ynkkäbodomtilua. Itse en niitä paljon muualla soitakaan kuin jazzissa. Jos proge on progressiivista musiikkia, niin onko reggae regressiivistä musiikkia? |
BigPapa 16.12.2005 12:09:52 (muokattu 16.12.2005 12:10:02) | |
---|
En tykkää siitä että soitto perustuu varsinaisesti opittuun, vaan että se tulee jostain paljon syvemmältä. Joo kyllähän soitto on silloin parasta kun se on syvältä,oikein syvältä. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
J.Hollström 16.12.2005 12:15:02 | |
---|
Joo kyllähän soitto on silloin parasta kun se on syvältä,oikein syvältä. Parasta se on silloin kun joku kehuu että sun soittos on ihan syvältä. Jukka Hollström - Pitkän linjan amatööri. |
BigPapa 16.12.2005 12:15:49 (muokattu 16.12.2005 12:23:54) | |
---|
Parasta se on silloin kun joku kehuu että sun soittos on ihan syvältä. Tosi on,se ylivertaisesti parasta ja kovin syvältä.Siinä hetkessä tunne ,joka on soitossa,on molemminpuolinen. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Ekku01 16.12.2005 12:21:34 | |
---|
Mutta jospa toi swiippaus onkin tolle genrelle mitä tyypit täällä suurimmaksi osaksi soittaa juurikin se oleellinen juttu osata? En tiedä kun en tunne ko. tyylilajia riittävästi. Enpä usko että siitä mitään haittaakaan on jos sen osaa. Hyvä kommentti, Juki! Muut (kuten omanikin) ovat olleet enemmän ja vähemmän "rakentavaa" juupas-eipäs -osastoa. Bad Company...till the day I die..." |
JR 16.12.2005 12:42:00 (muokattu 16.12.2005 12:46:39) | |
---|
Ihan hyvin voi mennä jotkut perus swiipit joltain puoli vuotta soittaneelta, ehkä.. samalta kaverilta ei sitten välttämättä mene kuitenkaan perus sointu komppaus lainkaan. Pikkuveli veteli joskus vuonna kirves ja miekka jonkun swiipin puhtaammin kuin minä ,kun oli soittanut puoli vuotta. Yhtään sointua ei silloin osannut. Minä olin silloin soittanut pari kolme vuotta, eikä mennyt lakasut lainkaan. Mikäs siinä yksi tekniikka / kikka muiden joukossa. Kaikki mahdolliset tekniikat vaan haltuun, jos intoa riittää. Helpompaa on tosin ignoorata kaikki ja kattoa telkkua / pelata nintendoa :) "God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
Henkeen ja Vereen 16.12.2005 13:15:59 (muokattu 16.12.2005 13:19:02) | |
---|
Olen soittanut yli 16 vuotta eikä swiipit lähde vieläkään. Olen keskittynyt aina mieluummin oleellisiin asioihin. Mutta tosiaan. Olen koittanut treenata pariin otteeseen niitä, mutta liian laiska olen enkä keksi niille käyttöä (koska en osaa ko. tekniikkaa). I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable.
-J.Morrison- |