Aihe: Lämmittely
1 2
LamaAjanElvis
12.10.2005 08:31:05
Parit lickit, parit riffit ja biisinpuolikkaat, sitten tajuan että siinä olikin jo kaikki mitä osaan. No ei ihan, mutta lähes. Eipä oikeestaan tule lämmiteltyä.
Sormet lähtee soundista Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4 Romantikkoitkijät#7 Ihmevalittajat#8
Ilez885
04.11.2005 09:24:35

Muutama satunnainen sointu, sekä barree että avo. Sen jälkeen teen jonkin verran asteikkoharjoituksia. Sitten lämmitän oikeaa kättä erikseen, demppaan paksun E:n ja ja vedän kasiosilla hitaasti ensin alas-ylös-alas-tyylillä, sitten nopeutan hiukan ja hidastan taas, jotta voin alkaa soittaa pelkkää alaspäin-lyöntiä. Käytän eri aika-arvoja ja vedän vitossointuja väliin,sekä muita säveliä paksuilta kieliltä. Sitten kun alkaa tuntuu, et tuntuma on taas palannut sormiin, alan soittaa sitä mitä soitan.
Wahi
04.11.2005 10:22:13
Skaaloja tulee vähän luriteltua. Ja joitain biisejä, ja pieniä jami-sooloja.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Montte
04.11.2005 13:17:04
Veteen en ainakaan omasta puolestani suosittele laittamaan käsi lämpenemään, sillä sormenpäät pehmenevät eikä sitten voi soittaa kunnolla.
Kitara Laulaa - Minä en
Ze Kink
04.11.2005 14:04:19
Noita jotain Rock Disciplinen ja muiden treenejä. Yleensä siis jotain muutama 1234-veto ja sitten soittelemaan. Klasarilla sitten asteikkoja sen sijaan.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
/HITLER
05.11.2005 01:32:58
Mä juoksen ainaki ekana sen 12 kilsaa ni si alkaa olla kohtuullisen lämmin...
Nupit Kaakkoon Hipit Kykkyyn...!!!
Jamzku
05.11.2005 16:34:19
Yleensä tulee soitettua lähinnä hetken mielijohteesta joten lämmittely jää aika vähälle, mutta toisinaan tulee pyöriteltyä gyrotwisteriä.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
w the greatest
05.11.2005 16:46:14
Vetäsen kuntopiiriä siinä jonkun aikaa ennen soittamista.
Stop that building, rock`n roll!
Spike
05.11.2005 20:02:11
En lämmittele, soitan ja samalla sormet lämpenee. Mut sessiot on jotain 2-5 tuntii, menee ehkä tunti ennenkuin sormet on kunnolla lämpimät ja alkaa nopeutta tulemaan. Mutta aika paljon tulee jotain volvoiluu soiteltuu.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Ze Kink
05.11.2005 21:15:50
Muuten, jos ei jaksa lämmitellä, voi käyttää tätä hyväksi toteamaani kikkaa: Pese käsiä kuumalla vedellä. Joku 30sekuntia kun käsiäsi olet liottanut, niin on jo heti parempi soittaa.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Montte
05.11.2005 22:26:11
Muuten, jos ei jaksa lämmitellä, voi käyttää tätä hyväksi toteamaani kikkaa: Pese käsiä kuumalla vedellä. Joku 30sekuntia kun käsiäsi olet liottanut, niin on jo heti parempi soittaa.

Ja sormenpäät ovat tuolloin pehmenneet eikä soitto luonnistu.
Kitara Laulaa - Minä en
SuvantoJ-
06.11.2005 11:02:31
Yleensä lämmittelen jollain sonturämpäyttelybiisillä, downstroke-juntalla ja Deathin Jealousyllä. Satunnaisesti aina sorminäppäilyä kanssa ja joskus tulee Gripmasterilla leikittyä ennen kitaran käteenottoa. Turhan usein tosin jaa kaikki lämmittely väliin ja yleensä sen huomaa siinä vaiheessa kun yrittää aloittaa jotain.
Blessed are the cheesemakers
Ze Kink
06.11.2005 15:23:03
Ja sormenpäät ovat tuolloin pehmenneet eikä soitto luonnistu.

Kyllä mulla ainakin luonnistuu.
Hohhoijaa
06.11.2005 16:30:53
Joku skaalojen soittelu ylös ja alas yleensä.

Tätä juur. Ja sitten jotain omia kuvioita kans.
Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
Montte
06.11.2005 17:22:41
Kyllä mulla ainakin luonnistuu.

Ei mulla ainakaan. Paremmaksi keinoksi olen huomannut esim. sormien venyttelyn tai käsien päällä istuminenkin piereskelemättä on parempi vaihtoehto mulle.
Kitara Laulaa - Minä en
Swan
06.11.2005 17:42:31
Ei mulla ainakaan. Paremmaksi keinoksi olen huomannut esim. sormien venyttelyn tai käsien päällä istuminenkin piereskelemättä on parempi vaihtoehto mulle.

Kannattaa piereskellä, niin lämpiää paremmin. Kunhan muistaa pestä kuumalla vedellä kädet ennen soittoa. Jos on tarpeeksi kovettumaa sormenpäissä, niin takuulla ei pehmene liikaa.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Total Guitarin numero 137
Henko
08.11.2005 16:35:19

Luin taas, että Lemmyttely.

VIPAREITA vaan Teston äidin talon uima-altaalla, sit lavalle!
Olen true-uskottava.
Jannipaali
08.11.2005 16:36:44
Jotaki hauskaa bues-sooloa/omaa räpellystä tulee melkein aina soitettua, ennenkuin alan "oikeasti" soittamaan.
THV-klubi #40 Menossa mukana: Musiikkikullas
"Don't do it if you don't know what your doing" - Yngwie Malmsteen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)